Oud 27-07-2003, 10:17
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
De foto is slechte kwaliteit. Onbedoeld is het bewogen, en mocht het zo bedoeld zijn dan komt het de foto niet ten goede. Het is voor menig persoon kennelijk wel shockerend en wat dat betreft is de foto geslaagd.

Ik vraag me toch af of het muizenbeschermingsfront hier nu niet een beetje overdrijft. Die hebben kennelijk nog maar weinig meegemaakt want anders kon je wel een beetje relativeren. Relativeren tot niets als het ware. En uiteindelijk is het ook geen dierenmishandeling omdat het muisje in één keer dood is terwijl het in de klauwen van een roofvogel nog wel langer lijdt.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2003, 17:03
Angie_
Avatar van Angie_
Angie_ is offline
als het gaat om dood.. is het iig wel handig om de kleuren met ZWART te combineren(hoe je het ook wend of keert zwart blijft de kleur van de dood) en de muis+muizenval in hun normale kleuren te laten.. + de scherpte is heels slecht..

sja het onderwerp van je foto moet je zelf weten maar als je em shopt moet je het wel goed doen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 17:06
flipm0
Avatar van flipm0
flipm0 is offline
BAH !!!!!!!!!!!!!
__________________
idw
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 18:30
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Wat een crap foto. Onscherp en lelijke kleuren
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:07
dystopia
dystopia is offline
Laat ik eens verklaren waarom ik deze foto juist WEL goed vind, ondanks al die regeltjes van 'het moet scherp zijn', 'het moet dit zijn', 'het moet doet dat' en al die andere authoritaire meuk.

Allereerst is het realistisch omdat er nu eenmaal muizen op deze manier vermoord worden. Realistisch en onscherp. Dit is een tegenstelling! Als jij een dode muis zo zou zien zou je het veel scherper zien. Daarnaast zijn de kleuren eenzijdiger hetgeen ik bij de dood vind passen. Ook dit is een tegenstelling met de realiteit.

Eigelijk toont de fotograaf hiermee een foto die hij niet zo 'beestachtig' laat zien als deze daadwerkelijk is.

Behalve het gegeven dat de muis dood is, zou men meer geschokt zijn wanneer de dode muis scherper erop stond omdat het visueel beter bevestigt wordt; de details zijn immers duidelijker.

Is de foto dan geweldig? Het gaat mij te ver om dat te stellen. Ik vind het idee erachter dat ik inzie, hetzij juist of onjuist of bedoelt of onbedoelt, een interessanr punt hebben en orchyneel.

Way 2 go 'Niels'
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:37
deathz0rz
deathz0rz is offline


de muis - deel 2

voor alle liefhebbers van scherpe foto's
__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:32
Verwijderd
Citaat:
deathz0rz schreef op 28-07-2003 @ 22:37:
[afbeelding]

de muis - deel 2

voor alle liefhebbers van scherpe foto's
WHOOOHOOO!!!!!!
MOOOOORE!

I like
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ja die 2e is al veel beter. Maar nog steeds onscherp he Maar hierbij past het wel.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:42
Verwijderd
Een sprekende foto van een levende muis, of meerdere levende muizen maken vind ik vele malen knapper dan een val zetten en fotograferen wat erin loopt. Verder staat kunst in dienst van het leven, en zeker niet omgekeerd.
Dat die val toch al in je huis stond doet daar niets aan af.

Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:50
Verwijderd
Te rood! Of is dat artistiek? dood muisje dus bloed dus rood...?
hmmm, verder is ie erg onscherp... was je zenuwachtig?

en hijs te donker.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 11:43
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
De foto zelf is idd maar wat mwoa, maar het onderwerp is een ander verhaal.

Tis misschien wel zielig voor het muizebeest maar het was toch zijn lot.

Geweldig vanwege de reacties die er worden uitgelokt.

Ik zou het eerder confronterend noemen.

Ik bedoel, alle mensen die hier vinden dat het zielig is hebben zeker nog nooit een beestje doodgemaakt (insect ofzo).

Zielig muisje... als ie bij jullie in huis had rondgelopen was je waarschijnlijk op tafel gesprongen en had je tig muizenvallen neergezet.

Je mag blij zijn dat deze muis nog is vereeuwigd.
__________________
je ne parle pas de la fromage

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:43
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
'snik [tranen in mn ogen]
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 16:20
Quistnix
Avatar van Quistnix
Quistnix is offline
Om even te beginnen:

Ik ben vegetariër. Ik heb een muizenval in huis, en dat is er zo eentje waarin het beestje blijft leven. Ik sla geen muggen of vliegen dood.

Maar ik vind dat dit best een geslaagd kunstwerk had kunnen worden. Shockeren moet kunnen, dat houdt de mensen wakker en zorgt dat ze zelf wat na gaan denken. Als het goed is, want een overgroot deel van de bevolking wil niet eens meer nadenken, alleen met ongegronde meningen smijten.

Dit had een geslaagd kunstwerk kunnen worden, als er meer gelet was op compositie, kleur, et cetera. Helaas is dat nu niet het geval, maar het onderwerp had zeker potentie.

En iedereen die dit zielig en onmenselijk vond raad ik aan het werk van deheer Damien Hirst te bekijken..
__________________
"I am Jack's eye-rolling smiley"
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 16:23
blondje1983
blondje1983 is offline
dierenbul !
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef op 14-08-2003 @ 15:42:
Verder staat kunst in dienst van het leven, en zeker niet omgekeerd.


Wát een onzin.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 16:33
Quistnix
Avatar van Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
blondje1983 schreef op 24-08-2003 @ 16:23:
dierenbul !
Ben jij veganist?
__________________
"I am Jack's eye-rolling smiley"
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:19
Vee
Vee is offline
Citaat:
Quistnix schreef op 24-08-2003 @ 16:20:
Om even te beginnen:

Ik ben vegetariër. Ik heb een muizenval in huis, en dat is er zo eentje waarin het beestje blijft leven. Ik sla geen muggen of vliegen dood.

Maar ik vind dat dit best een geslaagd kunstwerk had kunnen worden. Shockeren moet kunnen, dat houdt de mensen wakker en zorgt dat ze zelf wat na gaan denken. Als het goed is, want een overgroot deel van de bevolking wil niet eens meer nadenken, alleen met ongegronde meningen smijten.

Dit had een geslaagd kunstwerk kunnen worden, als er meer gelet was op compositie, kleur, et cetera. Helaas is dat nu niet het geval, maar het onderwerp had zeker potentie.

En iedereen die dit zielig en onmenselijk vond raad ik aan het werk van deheer Damien Hirst te bekijken..
Eens

Citaat:
Ben jij veganist?
Jep, op een boereneitje of zuiveltje zo nu en dan na...
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 24-08-2003 @ 16:27:
Wát een onzin.
Beargumenteer.
!!!

(eerste inval: wat ik schrijf is onzin; dus het leven staat in dienst van de kunst?? en dus is bijvoorbeeld je eigen zelfmoord op beeld vastleggen niet een triest geval van geestesziekte maar een geweldig kunstwerk?)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:24
Kazyk
Avatar van Kazyk
Kazyk is offline
Nee, Kunst staat zeker niet alleen in het onderwerp "Leven" vast.
Ooit gehoord van fotografie? Absoluut...
Nog nooit gehoord van Oorlogs-fotografie? Of de Duitse voorpaginas? Absolute meesterwerken in fotos, maar luguber tot op het bot.

Maar dit is niet alleen het geval bij fotos. Op dit moment zijn er exposities aan de gang in Europa. Een dokter heeft met mensen die hun lichaam na hun dood hebben gegeven aan de wetenschappen (Kunst hoort hierbij...enigzins) "gespeeld". Hij heeft de bloedbanen geplastificeerd waardoor de lichamen exteem goed geconserveerd blijven. De lichamen? Daar worden plakjes van afgesneden zodat je de prachtige scructuur van het lichaam kan zien. Tot op een zekere hoogte staat de kunst zeker in het teken van de dood. Maar het is niet alleen van deze tijd. De Capucijner Monniken hebben van meer dan 4000 dode broeder de botten genomen. Hiervan hebben zij prachtige gewelven gemaakt, zo'n 8 van deze:


Is dat dan geen kunst? Jazeker wel.


W.b. de foto. Het is hypocriet om vlees te eten en muggen te doden en muisjes door hun schattige uiterlijk te afgoden. De foto zelf is misschien niet prachtig in compositie, maar het zet idd aan tot discussies.

Zo...ff wat getypt En nog ff de Yell van de Capijners:
"Wat jij bent, waren wij,...Wat wij zijn, zal jij worden"
__________________
Vliegende Vissen Vangen Veel Airtime.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:35
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef op 26-08-2003 @ 12:09:
Beargumenteer.
!!!

(eerste inval: wat ik schrijf is onzin; dus het leven staat in dienst van de kunst?? en dus is bijvoorbeeld je eigen zelfmoord op beeld vastleggen niet een triest geval van geestesziekte maar een geweldig kunstwerk?)
Er is niks mis met het vastleggen van de dood in kunst / een kunstwerk. Niks staat in dienst van elkaar, er zijn wat dat betreft geen beperkingen. Een foto van een dode muis kan net zo goed kunst zijn als een geschilderd stilleven.

Of een vastgelegde zelfmoord wel of niet kunst is valt natuurlijk over te discussieren, maar het een sluit het ander niet uit. "Schokkende" dood-taferelen vormen overigens vaak genoeg een bodem voor bepaalde soorten kunst. (Wat nu in me opkomt is een *Duitse?* kunstenaar die sterk conserveerde lijken in plakken snijdt en opzet om tentoon te stellen; of mensen die onder het mom van kunst een week lang hun arm aan een muur spijkeren). Of het je aanspreekt verschilt per persoon natuurlijk, maar het geeft een shockerend effect, wat in dat soort gevallen ook de bedoeling van de maker is.

Wat dat betreft is dit niet veel anders. Zie het als een vastgelegd beeld van de dood van een klein beestje, gemaakt om te shockeren. In dat geval bereikt het overduidelijk zijn doel, te zien aan de reacties van de meesten hier...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:36
Kazyk
Avatar van Kazyk
Kazyk is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 26-08-2003 @ 22:35:
[ (Wat nu in me opkomt is een *Duitse?* kunstenaar die sterk conserveerde lijken in plakken snijdt en opzet om tentoon te stellen; of mensen die onder het mom van kunst een week lang hun arm aan een muur spijkeren). Of het je aanspreekt verschilt per persoon natuurlijk, maar het geeft een shockerend effect, wat in dat soort gevallen ook de bedoeling van de maker is.
Wat ik zei
__________________
Vliegende Vissen Vangen Veel Airtime.

Laatst gewijzigd op 26-08-2003 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:39
Verwijderd
Ik heb er een tijdje over nagedacht (vooral toen ik dit topic weer zag) en ben nu wel overtuigd dat het kunst is... Maar ik denk dat kunst iets persoonlijks is, wat de een kunst vindt is voor de ander niet per se ook kunst. Voor mij is dit net kunst, 'net' niet omdat het schokerend is (dat valt ook wel weer mee) maar omdat ik het vrij simpel vind.. Niet dat kunst ingewikkeld hoeft te zijn, nee, helemaal niet... maar in mijn ogen kan je dit ingewikkelder brengen en het toch puurder maken en dus iets meer 'kunst' erin.
Maar ik zie het al als kunst hoor
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:45
Verwijderd
En dit allemaal om de foto van 1 dood muisje!

Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:36
Verwijderd
Ik denk dat ik verkeerd begrepen ben, maar dat is waarschijnlijk ook een beetje mijn eigen schuld.
Ik heb nooit bedoeld dat de dood niet het onderwerp van kunst mag zijn, kunst mag IMO alleen niet het doel van een dood zijn.

Iets dat tóch al dood is is soms een goed onderwerp voor kunst. Ter nagedachtenis, of met een ander doel. Denk aan zinloos-geweld-doden! Ook dat van die monnikken met die gewelven vind ik prima, het is een vorm van je vergane broeders eren. De in stukken gesneden geconserveerde lijken van die Duitser dienden na hun dood niet alleen de kunst maar ook nog eens de wetenschap, prima zaak! Dode dingen kunnen natúúrlijk kunst zijn, enige voorwaarde die ik persoonlijk daaraan verbind is dat het op een eervolle manier gebeurt.

Oorlogsfotografie vind ik ontzettend knap: ten eerste omdat niet zelden de fotograaf zijn eigen leven op het spel zet om anderen verslag te kunnen doen van wat er gebeurt in de wereld (wat eigenlijk als je het zo stelt ook wel klinkt als een domme actie maar toch), ten tweede omdat het ontzettend moeilijk is om goede, sprekende foto's van zoiets te maken. Maar let op: deze foto's hebben nieuwswaarde en dat onderscheidt ze van andere foto's van lugubere taferelen.

Met het oog op de inhoud van vooral mijn tweede alinea (shit deze reactie wordt lang...) vind ik die foto van de muis principieel fout: misschien was hij inderdaad toevallig in die val gelopen en werd er toen een foto gemaakt, misschien is die val gezet om die muis erin te laten lopen zodat je dan een 'coole' foto kon maken. Dat is discutabel.
Als een muis wordt weergegeven als een waardeloos stuk ongedierte (dat uitgeroeid wordt/moet worden door middel van, inderdaad, een val) in plaats van een product van miljoenen, miljarden jaren evolutie, vind ik dat oneervol. Daarom is deze foto in mijn eigen bescheiden mening geen kunst.

Respect is een woord dat sinds 9/11 en de zinloos-geweld-kwestie steeds vaker en nadrukkelijker terugkomt. Heb respect voor wat leeft, blank of zwart, muis of mens. En heb ook respect voor wat ooit geleefd heeft.
Respect heb ik ook voor jullie mening, want begrijp me niet verkeerd, je mag vinden van die foto wat je wilt. Maar voor 'kunstuitingen' waarin men niet eens respect kan opbrengen voor het leven, heb ik geen begrip. No offence intended.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:05
Verwijderd
cool, ik wist niet echt wat het resultaat was van zo'n muizeval, ik bedoel, ik zag ze wel bij tom & jerry maar das niet echt realistisch, ik dacht eigenlijk dat t groffer was
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Kazyk schreef op 26-08-2003 @ 22:36:
Wat ik zei
Oh, hehe, ik had jouw reactie nog niet eens gelezen, maar inderdaad..

Citaat:
PCRodent schreef:
verhaal
Ok.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 28-08-2003 @ 00:47:
Ok.
Vrede op aarde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V #69
Verwijderd
382 06-10-2008 22:37
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
ARTistiek wanneer gaat kunst te ver?
pillbox tales
83 18-05-2005 17:47
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 15:45
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 09:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.