Oud 24-03-2002, 21:19
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Morgan schreef:
ZIJ. Hmz, daarvoor heb je dus de info
I know maar tiz onhandig om in de info van iemand te kijken als je aan het reply-en bent.. maar ik zal het onthouden

En nu weer ontopic
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2002, 20:52
Verwijderd
*Zucht*
je vind fantasy slecht
en vervolgens zeg je dat LoTR het toppunt is
Hallo
LoTR IS fantasy
hij is ermee begonnen door allerlei volkloren te bundelen

en wat je zegt over dat fantasy vaak voorkomt bij computerende mannen
Ehhhhhhhhhh
ik ken meer mensen die niet computerverslaafd zijn of een vrouw zijn die van fantasy houden
zoiezo meer als de Typische nerd
ik werk bij nerds als je zo wilt noemen
(dankje voor de benaming, val ik blijkbaar ook onder)
en die houden meer van trance en dergelijke als Fantasy

en geloof me
ik werk bij Paradigit
dus i;m surrounded by nerds

(and this nerd has a GF, Now you )
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:00
Sommetje
Sommetje is offline
Ik heb niets met fantasy, maar om het dan meteen "slecht en fout" te noemen gaat mij wel ver. Ik ben ooit in deel 1 begonnen. Ik kan me niet herinneren dat ik het uitgelezen heb. Ik kwam er niet doorheen. Het deed me niets; alleen dan dat ik het iets te belerend vond.

Iedereen mag zijn/haar mening hebben. Tuurlijk. Maar waar ik niet tegen kan is dat er een soort massahysterie rond het boek (en de film) is. Liefhebbers van het boek komen mij nogal agressief voor. Ze doen (dat is mijn ervaring tenminste) of je dan een minder soort mens bent zonder smaak en gevoel. Dat gaat mij te ver. Niet het boek. Ik ben dol op literatuur, maar LOTR vind ik walgelijk. Ik laat mij door niemand vertellen welk boek ik goed moet vinden om een "echt" mens te zijn.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik heb niets met fantasy, maar om het dan meteen "slecht en fout" te noemen gaat mij wel ver. Ik ben ooit in deel 1 begonnen. Ik kan me niet herinneren dat ik het uitgelezen heb. Ik kwam er niet doorheen. Het deed me niets; alleen dan dat ik het iets te belerend vond.

Iedereen mag zijn/haar mening hebben. Tuurlijk. Maar waar ik niet tegen kan is dat er een soort massahysterie rond het boek (en de film) is. Liefhebbers van het boek komen mij nogal agressief voor. Ze doen (dat is mijn ervaring tenminste) of je dan een minder soort mens bent zonder smaak en gevoel. Dat gaat mij te ver. Niet het boek. Ik ben dol op literatuur, maar LOTR vind ik walgelijk. Ik laat mij door niemand vertellen welk boek ik goed moet vinden om een "echt" mens te zijn.
Zijn er LotR fans die zo doen?

Denk trouwens dat de helft van die massa-hysterie types het boek niet eens gelezen hebben... Sneue lui.

Walgelijk vind ik trouwens wel heel erg sterk... Het boek niet leuk vinden, ok. Maar walgelijk... Belerend... tis natuurlijk wel een halve eeuw oud he. En het begin is idd moeilijk door te komen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:39
JCH83
Avatar van JCH83
JCH83 is offline
Alleen al het feit dat LotR rond WOII werd geschreven, en dat dit topicje hier en nu staat, zou volgens mij al genoeg over de kwaliteit en oorspronkelijkheid van Tolkien moeten zeggen.

LotR is geen Fantasy, zoals er duizenden boeken over Fantasy zijn. LotR stond aan de wieg van de moderne Fantasy. Naast dit is LotR veel meer dan een simpel verhaal over elfjes, dwergen, orcs, tovenaars, hogere machten, veldslagen (ho, ik dwaal af)

Refrase: LotR is veel meer dan Fantasy. Het is een psychologisch verhaal, een verhaal over reizen, een verhaal over het lot, een verhaal over alles wat belangrijk is in het leven. Over hoop, moed, angsten en dromen. Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Mensen die zich een nerd voelen, omdat ze LotR lezen, omdat dat over elfjes gaat, hebben denk ik niet helemaal de inhoud van het boek begrepen (understatement)

Denk eens na over wat er nu bedoeld wordt in LotR, en denk dan eens na of nerd zijn, iets te maken heeft met iets goed begrijpen of niet.........

*slaat zichzelf voor hoofd* Ik had bovenstaande ook heel kort kunnen zeggen: Kijk eens wat verder dan je neus lang is.
__________________
- - - -Vive virtute duce comite fortuna- - -

Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Stelling: Lord Of The Rings is slecht en fout
Alle fantasy met elfjes zombies en dergelijke, daarbij voorkomende talen zijn zeer slecht voor de mensheid.


Hoezo "slecht en fout"?
Na de dood van J.R.R. Tolkien zijn de uitwerkingen van de elfentaal gevonden. Compleet met grammatica, hoe je het uitspreekt, woordbetekenis, etc. Dat vind ik geweldig interessant! Jij zou dat eigenlijk ook interessant moeten vinden omdat je geinteresseerd bent in talen en je Latijn wil gaan studeren. En met fantasy is nix mis, en zeker niet slecht voor de mensheid


Ik weet niet goed hoe ik het moet onderbouwen, maar ik heb gewoon iets tegen fantasy boeken etc. Lord Of The Rings is het toppunt.


Zeg nou maar gewoon dat je geen idee hebt wrm je dat eigenlijk vind.


Als ik een psychologische analyse van mezelf maak is het misschien omdat ik niet tot het prototype nerd wil behoren (die mensen lezen immers vaak LOTR etc.) waartoe ik vaak wel gerekend word. Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff.

Ik begrijp dus dat jij mij een nerd vindt, omdat ik LOTR lees. Ik ben heus wel emotioneel hoor! Je zegt dus dat je LOTR maar nix vindt, om te voorkomen dat iedereen jou een nerd vindt. Wat zwak!

Ik kan het niet goed onderbouwen.

Alweer...

Wie voelt hetzelfde bij dit soort literatuur?


Nou ikke dus niet

Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 22:07
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
dus omdat degenen die LOTR lezen 'nerds' zijn volgens jou, zou het slecht zijn voor de mensheid.
stel je voor dat iedereen LOTR en andere fantasy verhalen gaat lezen: dan bestaat dalijk de hele wereld uit "nerds"

jezus christus...
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Herbz schreef:
Amaru, waarom verdedig je je eigen stelling niet? Zie je nu al in dat je verkeerd zat?
Trouwens, dat alleen nerds dat soort boeken lezen is de grootste bullshit.
Ja AmAru, zeg ook es wat.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:09
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
tzou best kunnen, dat hem dit topic allang ontschoten is
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
tzou best kunnen, dat hem dit topic allang ontschoten is
Ja, heeeeeeeeeel toevallig
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:28
Verwijderd
Hij is gewoon uitgeluld
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:44
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff. Ik kan het niet goed onderbouwen.
[/B]
Ja je hebt gelijk je bent geen gemiddelde *nerd*
Je ben KING NERD!!!!!!!!!!

Dat je zo over LOTR durft te spreken. Je beschaamd het boek alle andere fantasie boeken en alle mensen die ze lezen.

Je moet nog eens durven de naam van het boek uit te spreken.
NERD!!!

Als ik hier Anduril in mijn handen had en je stond langs mij kon Mithrandir je zelfs niet meer redden.

je bent gewoon Jaloers op Tolkien dat je zelf niet de fantasie hebt om het boek zelfsmaar te lezen.

En wie ben jij om te bepalen of het boek goed is als je het niet eens hebt gelezen.

Neej alles wat je hebt getypt je hele stelling slaan nergens op en het zal met je leven niet veel anders zijn.

"Één ring om allen te regeren en in duisternis te binden."
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:54
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
ABrules schreef:


Ja je hebt gelijk je bent geen gemiddelde *nerd*
Je ben KING NERD!!!!!!!!!!

Dat je zo over LOTR durft te spreken. Je beschaamd het boek alle andere fantasie boeken en alle mensen die ze lezen.

Je moet nog eens durven de naam van het boek uit te spreken.
NERD!!!

Als ik hier Anduril in mijn handen had en je stond langs mij kon Mithrandir je zelfs niet meer redden.

je bent gewoon Jaloers op Tolkien dat je zelf niet de fantasie hebt om het boek zelfsmaar te lezen.

En wie ben jij om te bepalen of het boek goed is als je het niet eens hebt gelezen.

Neej alles wat je hebt getypt je hele stelling slaan nergens op en het zal met je leven niet veel anders zijn.

"Één ring om allen te regeren en in duisternis te binden."
gaattie lekker ej?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:50
Verwijderd
Deze topic is best nutteloos. 500 mensen voor LOTR, en 1 tegen, die overigens niks doet om z'n mening te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:19
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Ja hij gaat lekker hoezo??
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef:
Deze topic is best nutteloos. 500 mensen voor LOTR, en 1 tegen, die overigens niks doet om z'n mening te verdedigen.
Amaru verdedigd zijn mening helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:59
Draco
Draco is offline
Er is helemaal niks mis met fantasy. So what als het een ontsnapping uit de realiteit is?

Ik heb In de Ban van de Ring gelezen toen ik iets van 13 was en ben er nu weer half mee bezig (Best moeilijk als je tegelijk Een Storm van Zwaarden van George R.R. Martin aan het lezen bent.)

Maar het is en blijft een van de vaders van de moderne fantasy, met zeer waardige opvolgers.

En zombies horen toch meer bij het horror-genre, dus is dat ook slecht?
__________________
NEIL:Now I hope you'll all come quietly. VYVYAN: No, no, we're all going to come very noisily!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 21:28
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
jeetje.. dan ben ik waarschijnlijk een Ubernerd ofzo...
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 00:16
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Mwah, amaru wil niet to de nerds gerekent worden zegt ie.. dat is eerder iets voor psychologie ofzo.. wat heeft dat nou met kunst&literatuur te maken ? m.i. vrij weinig.

Maargoed.. wat is er mis met fanatasy? Laten we het heel oppervlakking nemen, 'fantasy'.. het is maargoed dat 'de mensheid' goed veel fantasie heeft, wat zouden we anders een saaie bedoening hebben hier op aarde. En wat zouden we dan veel dingen (cq. alles) niet uitgevonden hebben.
Je kunt niet motiveren waarom je het hele genre fantasy niet goed vindt, volgens mij is jouw so called stelling alleen maar een mening. Breng t dan als mening, en beter op een ander forum dan K&L.

Als je een "stelling" niet kunt onderbouwen is het wel een heel zwak geheel, vind ik.
__________________
yupyup.

Laatst gewijzigd op 24-04-2002 om 00:21.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 10:38
Verwijderd
Het boek vond ik wel heel cool.
Maar die film, haha, hilarisch hoe die Boromir er 15 minuten over doet om te sterven! Pijl in z'n lichaam, staat toch weer op en verslaat extra superorks, nog een pijl in z'n lichaam, hervat nog een keer zijn krachten en verslaat extra superorks, nóg een pijl in z'n lichaam en nog een keer hetzelfde liedje en dan gaat ie ergens liggen en houdt ie nog een quasi-sentimentele speech (ook erg humoristisch) en dan éindelijk legt ie het loodje.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 19:57
lateralis
lateralis is offline
Toch wonderlijk dat hij niks meer zegt

En ik ben het eens met de rest, Fantasy is zeker niet slecht voor de mensheid. Persoonlijk leer ik meer van een fantasy boek dan van een thriller ofzo. naja da's mijn mening
__________________
Ik sla huppelende mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 20:20
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Het boek vond ik wel heel cool.
Maar die film, haha, hilarisch hoe die Boromir er 15 minuten over doet om te sterven! Pijl in z'n lichaam, staat toch weer op en verslaat extra superorks, nog een pijl in z'n lichaam, hervat nog een keer zijn krachten en verslaat extra superorks, nóg een pijl in z'n lichaam en nog een keer hetzelfde liedje en dan gaat ie ergens liggen en houdt ie nog een quasi-sentimentele speech (ook erg humoristisch) en dan éindelijk legt ie het loodje.
idd, na een tijdje heb je zoiets van 'o man ga toch gewoon dood'
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:19
Herbz
Herbz is offline
Jezus! loopt deze discussie nog steeds?
__________________
Here I am
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Herbz schreef:
Jezus! loopt deze discussie nog steeds?
Jep...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 14:54
Films, TV & Radio [Quiz] Raad de Tunes VI - We're back!
AJMouse
125 27-04-2005 16:40
Verhalen & Gedichten het echte systeem
grandmommy
8 21-12-2003 19:54
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 19:07
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 17:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.