Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 12:54
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Ik vind de versie van botulism eerlijk gezegd ook beter. Gewoon al omdat het meer een geheel vormt. Naar mijn mening is een logo iets straks. Het moet idd in een oogopslag herkenbaar. Die eerste van jou is daarom te rommelig en vormt geen geheel. Er lijken eerder wat symbolen samengegooid te zijn. Het tweede logo is zoals de anderen zeggen idd al een stuk beter.
__________________
~Wie zijn gat verbrandt mag blij zijn dat hij niet andersom stond~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2005, 17:26
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Thank All.
Ben blij met jullie commentaar. De letters van Solid, daar was ik zelf nog niet helemaal tevreden mee. Ik zal de schaduw weghalen en er OF een andere simpelere maar wel iets meer sprekender lettertype van maken (want dit is gewoon standaard Century Gothic) of het eventueel IN het vierkantje zetten, dat vond ik ook een goeie tip.

merci bien
ik ga nog verder ' prutsen'
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:28
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
[QUOTE]snarl schreef op 26-03-2005 @ 21:17 :
[B]tjemig. het is hier al 1000 keer gezegd: kap met de schaduwen. maar je kunt t niet laten geloof ik.

QUOTE]

nope. maar zie nu wel in dat het een stuk beter is als ik dat weglaat. dus.... iig bedankt
en succes met je toelating!
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:36
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
gaaf dat je t goed oppikt ik dacht even weer eens te bot te zijn geweest.

dankje
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:19
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
snarl schreef op 27-03-2005 @ 18:36 :
gaaf dat je t goed oppikt ik dacht even weer eens te bot te zijn geweest.

dankje
Je was ook te bot. Maar je had idd wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:28
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 27-03-2005 @ 12:53 :
Ik zou als ik jou was even naar een (goede) plaatselijke boekhandel gaan, en wat grafische vormgeving-boekjes doorbladeren.

Je hebt erg handige boeken, waarvan ik er toevallig sinds 2 dagen een heb; Los Logos (en Dos Logos), met alleen maar logo-ontwerpen, gesorteerd per onderwerp.

[afbeelding]
tof
dat ga ik es checken
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 10:20
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
snarl schreef op 27-03-2005 @ 18:36 :
gaaf dat je t goed oppikt ik dacht even weer eens te bot te zijn geweest.

dankje
Ach, af en toe kan ik harde kritiek nog wel 's verdragen
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:05
Verwijderd
Logo's maak je met Illustrator
En maak eerst eens een versie met pen en papier
Daarna op de computer. Bereik je veel meer mee.
En zo zal dat op dei school gaan waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 26-03-2005 @ 20:50 :
Ik heb het deze keer anders aangepakt. Heb een andere naam bedacht. SOLID. Staat voor 'stevigheid, betrouwbaarheid' zodat mensen krijgen wat ze verdienen en verwachten van een multimedia bedrijf. Het vierkantje staat voor die standvastigheid, het rondje, net zoals de andere, voor het creatieve brein.
Hopelijk is dit strak, simplistisch en goed genoeg.

Graag uwen mening

Snow

[afbeelding]
leuk
maar die schaduw is echt vies
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 21:08
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Rakkerzero schreef op 28-03-2005 @ 16:05 :
Logo's maak je met Illustrator
En maak eerst eens een versie met pen en papier
Daarna op de computer. Bereik je veel meer mee.
En zo zal dat op dei school gaan waarschijnlijk.
bedankt, maar een beetje achterhaalde info. Ik maak dit logo ook in illustrator.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 21:39
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Oke dan. Dit moet het dan worden.
hieronder de info die erbij moet worden verteld




De naam ‘Solid’ als logo voor een eigen multimedia bedrijf betekent letterlijk vertaald: Stevig, degelijk, kubiek, vast, massief.

Het logo moet op zichzelf staan, duidelijk en simpel zijn maar niet té strak of té flauw zoals een volledig zwart logo. De kleuren zijn daarom wat feller en sprekender dan je normaal zou verwachten van een logo. Ik wil dat het ‘hip’ oogt en pit uitstraalt. Het moet er in 1 oogopslag uitspringen en de juiste uitstraling hebben. Het vierkant staat voor de stevigheid, net als de letters die dik zijn opgezet om dit nog eens te benadrukken. De spiraal in het midden staat voor het creatieve proces dat steeds in beweging is.
__________________
BE the *miracle* !

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 21:41
Verwijderd
stukken beter al
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 21:49
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 28-03-2005 @ 22:41 :
stukken beter al
mooi zo

ps. als je erop klikt, dan zie je hem wel goed heb ik net ontdekt want nu issie wat vaag
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 22:16
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
de lettertypes vond ik in de eerste versie van 'solid' wel veel mooier, nu vind ik ze juist weer te slordig

en hij was eerst beter gecentreerd, nu heb je een witte strook onder het zwarte vierkant

maar verder istie goed, vooral als ik terug kijk naar je allereerste ontwerp vele malen beter
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 23:04
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
dat vernieuwende haal ik er alleen niet uit
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 07:37
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
dat rafelige staat me nog steeds niet aan.

oh trouwens als t je toch vooral om die spiraal gaat en niet perse om de 2 kleurtjes.. dan kun je dus net zo goed of een roze of een groene spiraal in t midden zetten.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 14:25
Verwijderd
(even over dat verhaaltje, als je dat wil gebruiken, probeer iets minder de nadruk te leggen op ík en meer op het logo. En zeker niet met ik beginnen.
Laat ook verkleinwoorden -vierkantje, spiraal rondje- achterwege, druk je niet te vaag uit -spiraal rondje is gewoon een spiraal-, vermijd hippe en 'makkelijke' praat -lekker dik, vernieuwend -iedereen wil vernieuwend zijn-,...).

Het is niet mijn logo-smaak, maar die solid is tenminste al wel een logo, hoop dat je dat verschil wel ziet met je 1e ontwerp.

Oh, en nog steeds het advies om eerst op papier te beginnen maar ok.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:15
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
De tekst is aangepast maar persoonlijke meningen zijn er altijd. Dus de een vind het wel goed, de ander niet. Het moet je aanspreken of het is niet je ding. Het gaat ook niet om de persoonlijke mening (lijkt mij zo) van een team datkijkt naar de kwaliteiten van iemand en de creativiteit die je in je moet hebben. Naar mijn mening heb ik er nu alles aan gedaan om als nét beginnende computernerd en als 19 jarige een plekje te verkrijgen voor de opleiding waar ik verder alles nog leer. What's the point of learning then anyway....

Bedankt voor alle reacties.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 29-03-2005 @ 16:15 :
De tekst is aangepast maar persoonlijke meningen zijn er altijd. Dus de een vind het wel goed, de ander niet. Het moet je aanspreken of het is niet je ding. Het gaat ook niet om de persoonlijke mening (lijkt mij zo) van een team datkijkt naar de kwaliteiten van iemand en de creativiteit die je in je moet hebben. Naar mijn mening heb ik er nu alles aan gedaan om als nét beginnende computernerd en als 19 jarige een plekje te verkrijgen voor de opleiding waar ik verder alles nog leer. What's the point of learning then anyway....

Bedankt voor alle reacties.
maar zo denken ze vaak wel op academies. iemand moet er wel al veel mee bezig zijn en zich erin verdiept hebben, anders kan je ook nooit weten dat dit echt iets is voor jou. Maar jij gaat naar de eindhovense school en dat is geen academie maar meer een grafische school dus ik denk dat je wel kans maakt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:58
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Danique schreef op 29-03-2005 @ 18:32 :
maar zo denken ze vaak wel op academies. iemand moet er wel al veel mee bezig zijn en zich erin verdiept hebben, anders kan je ook nooit weten dat dit echt iets is voor jou. Maar jij gaat naar de eindhovense school en dat is geen academie maar meer een grafische school dus ik denk dat je wel kans maakt.
waarschijnlijk geldt dat inderdaad voor academies, daar weet ik te weinig vanaf.
Misschien helpt het als ik zegt dat mijn 17 jarige broertje al wel is aangenomen. Hij gaat de grafische richting doen op dezelfde school en tekent nooit, doet nooit iets met de computer, en was te laat met het inleveren van zijn toelatingsopdracht. Dus... wat dat betreft...
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 18:24
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
maar leg es uit wat er vernieuwend aan is.
ik zou niet zomaar de term vernieuwend gebruiken, vaak zegt dat meer over de kennis van degene die t woord gebruikt dan over t product zelf
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 18:26
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Escapism schreef op 29-03-2005 @ 19:24 :
maar leg es uit wat er vernieuwend aan is.
ik zou niet zomaar de term vernieuwend gebruiken, vaak zegt dat meer over de kennis van degene die t woord gebruikt dan over t product zelf
je hebt gelijk, het is ook niet vernieuwend. vandaar dat ik het uit de tekst heb weggehaald (heb ik aangepast)
en bevalt het je nog steeds niet...helaas dan maar. ik lever dit in.
__________________
BE the *miracle* !

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:18
Verwijderd
mag ik vragen waarom je een multimedia opleiding wilt gaan doen met nul verstand van die programmas?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:24
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 29-03-2005 @ 22:18 :
mag ik vragen waarom je een multimedia opleiding wilt gaan doen met nul verstand van die programmas?
De eerste 2 jaar leer je vooral met dat soort programma's werken en de laatste 2 jaar ga je de programma's toepassen aan projecten. In de eerste 2 jaar ook wel, maar dat zijn de basisjaren. Het is handig om een beetje verstand van te hebben, maar ze nemen liever creatieve mensen aan dan mensen die al die programma's al kennen en kunnen. Je wordt daar ook niet op beoordeeld met de toelating. Het is tenslotte een vormgeef opleiding.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:46
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 29-03-2005 @ 22:18 :
mag ik vragen waarom je een multimedia opleiding wilt gaan doen met nul verstand van die programmas?
Omdat die programma's te leren zijn?

Een computer of een programma is slechts een middel om een doel mee te bereiken. De beste vormgevers kunnen net zo goed met een schaar en potlood, een fotocamera of velletjes papier overweg. Een beetje sleuren en pleuren met vakjes op een computer kan elke drol wel, en ik neem aan dat de TS geen zin heeft om maar gewoon een DTPer te worden waar er dertien van in een dozijn zitten.

Maargoed, over wat voor multimedia opleiding hebben we het hier? Als het een MBO opleiding betreft hoef je je geen zorgen te maken over je ontwerp skills, (Op MMV opleidingen is het toch altijd wel een zootje, en hetgeen wat ik heb gezien van MMVers was vaak nog ver onder jou niveau.) en dan vooral niet bij het laatste logo. Je begon veel te druk, maar daarover heb je al meer dan genoeg adviesen te horen gekregen. Al met al zou ik dus gewoon even lekker doorpielen, en dat ook gewoon met potlood/pen of papier. Een computer is slechts een instrument.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:50
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Haai,
hmm tja aangezien ik zelf toch niet zo veel verstand van photoshop heb en het ook nog aan het leren ben heb ik mijn grote vriend gevraagd. hij leert mij alles, hoe sloom ik ook ben... Zit op kunstacademie by the way. In grunn Minerva degene die toelating heeft donderdag succes Snarl geloofk.
Maar iig ik denk dat als je nog niet met die programma's kunt werken je het beste gewoon op papier idd kunt gaan tekenen en schetsen probeer verschillende opties te maken en daarvan eentje uit te werken en dat hoeft neit met adobe illustrator maar kan ook gewoon met potlood of verf...
naja suc6 iig...
-x-
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:54
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Lunatik schreef op 29-03-2005 @ 23:50 :
mijn grote vriend
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 07:09
Verwijderd
maar ja ok, dat is waar, maar waarom werk je dan niet eerst op papier. Ik vind best dat je het kan laten zien ofzo en ik vind het knap dat je ook alles probeert. Maar werk dan ook wat uit op papier en print niet alleen je eindwerk uit, maar alles zodat ze het proces kunnen zien (en print eventueel ook inspiratiebronnen uit)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:26
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-03-2005 @ 23:24 :
De eerste 2 jaar leer je vooral met dat soort programma's werken en de laatste 2 jaar ga je de programma's toepassen aan projecten. In de eerste 2 jaar ook wel, maar dat zijn de basisjaren. Het is handig om een beetje verstand van te hebben, maar ze nemen liever creatieve mensen aan dan mensen die al die programma's al kennen en kunnen. Je wordt daar ook niet op beoordeeld met de toelating. Het is tenslotte een vormgeef opleiding.
danku, even iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:27
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 29-03-2005 @ 23:46 :
Omdat die programma's te leren zijn?

Een computer of een programma is slechts een middel om een doel mee te bereiken. De beste vormgevers kunnen net zo goed met een schaar en potlood, een fotocamera of velletjes papier overweg. Een beetje sleuren en pleuren met vakjes op een computer kan elke drol wel, en ik neem aan dat de TS geen zin heeft om maar gewoon een DTPer te worden waar er dertien van in een dozijn zitten.

Maargoed, over wat voor multimedia opleiding hebben we het hier? Als het een MBO opleiding betreft hoef je je geen zorgen te maken over je ontwerp skills, (Op MMV opleidingen is het toch altijd wel een zootje, en hetgeen wat ik heb gezien van MMVers was vaak nog ver onder jou niveau.) en dan vooral niet bij het laatste logo. Je begon veel te druk, maar daarover heb je al meer dan genoeg adviesen te horen gekregen. Al met al zou ik dus gewoon even lekker doorpielen, en dat ook gewoon met potlood/pen of papier. Een computer is slechts een instrument.
de opleiding is MBO
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:36
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Dan hoef je je niet zo druk te maken hoor, die nemen je echt wel aan als je maar laat zien dat je veel wilt en creatief bent. MBO moet geloofk zelfs iedereen toelaten... MBO is een groot zooitje door al die stomme verplichte vakken die je nog meot krijgen die nergens op slaan...
Dus Nietzje ik ben het helemaal met je eens Niet gedacht dat dat ooit nog zou gebeuren....
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:44
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Lunatik schreef op 30-03-2005 @ 23:36 :
Dus Nietzje ik ben het helemaal met je eens Niet gedacht dat dat ooit nog zou gebeuren....
Loop niet zo te miepen, dat ben je de helft van de tijd.

Overigens kreeg ik op het MBO helemaal geen vakken, maar dat was dan ook een beetje het probleem. Er was totaal geen sturing en het was een wonder als we eens twee maal in de week een leerkracht zagen voor vijf minuten, laat staan dat we ergens les in kregen.

Maargoed, TS: ik hoop dat je een betere opleiding treft als ik trof. Blijf in ieder geval ver uit de buurt van het Friesland College.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 23:30
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 24-03-2005 @ 22:05 :
Maar voor toelatingswerk denk ik niet (al weet ik niet wat voor eisen ze stellen?).

Ik zou in ieder geval voor een meer samenhangende afbeelding gaan, qua beeldelementen, kleur, etc. In veel gevallen zijn logo's ook strak, ipv uitlopende gradients, glows en schaduwen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 23:35
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Snow White schreef op 26-03-2005 @ 20:50 :
Ik heb het deze keer anders aangepakt. Heb een andere naam bedacht. SOLID. Staat voor 'stevigheid, betrouwbaarheid' zodat mensen krijgen wat ze verdienen en verwachten van een multimedia bedrijf. Het vierkantje staat voor die standvastigheid, het rondje, net zoals de andere, voor het creatieve brein.
Hopelijk is dit strak, simplistisch en goed genoeg.

Graag uwen mening

Snow

Je concept / idee is geweldig met het rondje en het vierkantje.

Je uitwerking redelijk, maar mwah goed genoeg.. Tis niet interessant, maar wel bijna zakelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 30-03-2005 @ 23:44 :
Maargoed, TS: ik hoop dat je een betere opleiding treft als ik trof. Blijf in ieder geval ver uit de buurt van het Friesland College.
En Grafische en Digitale vormgeving Hogeschool van Antwerpen Campus Turnhout. Alleen jaar 1 was écht nuttig.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 30-03-2005 @ 23:44 :
Maargoed, TS: ik hoop dat je een betere opleiding treft als ik trof. Blijf in ieder geval ver uit de buurt van het Friesland College.
Dat hoop ik ook.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:52
melkpakje
Avatar van melkpakje
melkpakje is offline
ik weet niet of dit moeilijk is om te maken maar ik vind het in ieder geval niet echt mooi. Misschien kun je wat meer met kleurpatronen werken ipv allerlei kleuren doorelkaar.
__________________
that's right Ima get medieval on your ass
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:30
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Foresight schreef op 31-03-2005 @ 00:35 :
Je concept / idee is geweldig met het rondje en het vierkantje.

Je uitwerking redelijk, maar mwah goed genoeg.. Tis niet interessant, maar wel bijna zakelijk.
Njah, ik ben tevreden met je commentaar
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:41
ch40s
Avatar van ch40s
ch40s is offline
De tekst 'solid' moet niet tegen de zijkant maar in het midden van dat witte stuk ruimte
__________________
Dont sweat the technique
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:46
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
ch40s schreef op 31-03-2005 @ 15:41 :
De tekst 'solid' moet niet tegen de zijkant maar in het midden van dat witte stuk ruimte
Zo is hij even 'uitgesneden' om hem vlug hierop te plaatsen. In het normale ontwerp zit het echt niet zo dicht tegen de rand aan. Kijk wel uit...
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 10:34
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Ik heb het idee dat het nog wat te simpel is en niet opvallend genoeg. Misschien moet je wat meer beeldend werken?

Ik heb even iets geprobeerd om meer een richting aan te geven zoals ik denk dat het ook kan. Hopelijk heb je er wat aan.

__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 10:45
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 01-04-2005 @ 11:34 :
Ik heb het idee dat het nog wat te simpel is en niet opvallend genoeg. Misschien moet je wat meer beeldend werken?

Ik heb even iets geprobeerd om meer een richting aan te geven zoals ik denk dat het ook kan. Hopelijk heb je er wat aan.

[afbeelding]
Vind het echt een geweldig gaaf logo, maar zoals ik kon zien bij jouw info, zit je op de TU voor industrieel ontwerpen. Dat lukt mij voorlopig nog niet hoor! maar vind jouw versie van solid echt super.

bedankt!
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.