Oud 15-08-2005, 16:57
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
stouw jezelf vol met slaappillen vantevoren, dan werkt het wel
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 18:02
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
devilcat schreef op 14-08-2005 @ 15:46 :
maar ga nou niet vertellen dat een ECHTE kunstenaar naar een kunstacademie moet en niet naar een lerarenopleiding-academie.

want dat is klinkklare onzin
en na die lerarenopleiding kan je ook tenminste gelijk geld verdienen met werk En met dat geld je kunst voortzetten.
maar waarom dan die leraren opleiding als je zo graag een ECHTE kunstenaar wil worden? en laat dan die bullshit van geld verdienen achterwege, want waarom zou je je daar nu al druk over maken...

volgens mij wil je sowieso veel te graag,
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:37
devilcat
devilcat is offline
veel te graag wat?

En ja ik denk ook aan mijn financien later...
Want de mens heeft geld bedacht helaas.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Offtopic:

Devilcat, ik erger me aan je poststijl. Kan je, als je dingen te zeggen hebt, ze ook allemaal in 1 post zetten, i.p.v. een zinnetje en dan in de volgende post de rest van het verhaal. En dat hoofdlettergebruik lijkt me ook niet echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 16:30
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
devilcat schreef op 15-08-2005 @ 19:37 :
veel te graag wat?
Veel te graag "kunstenaar" worden, dan word je al vrij snel zo'n walgelijk verantwoorde stoffige kut. Maar dat idee krijg ik bij jou toch al wel, als ik je posts zo lees, en dat "a mon ami" onder dat schilderij van je.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 16:50
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
ik ga nu naar het derde jaar van de docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving, niet op een academie, maar een lerarenopleiding.
ik heb gekozen voor een docentenopleiding op een lerarenopleiding omdat ik lerares wil worden, en geen kunstenaars ambities heb.

ik heb in het 1e en 2e jaar veel klasgenoten zien afvallen omdat ze het idee hadden kunstenaar te kunnen worden met de docentenopleiding.
het lesgeven, didactiek en stages viel ze behoorlijk tegen. want ja, het IS een lerarenopleiding en dan ligt daar ook de nadruk op.

het zal je dus behoorlijk tegen kunnen gaan vallen als je kunstenaar wilt worden via een lerarenopleiding.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 16:53
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
juist
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 22:11
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 16-08-2005 @ 17:50 :
ik ga nu naar het derde jaar van de docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving, niet op een academie, maar een lerarenopleiding.
ik heb gekozen voor een docentenopleiding op een lerarenopleiding omdat ik lerares wil worden, en geen kunstenaars ambities heb.

ik heb in het 1e en 2e jaar veel klasgenoten zien afvallen omdat ze het idee hadden kunstenaar te kunnen worden met de docentenopleiding.
het lesgeven, didactiek en stages viel ze behoorlijk tegen. want ja, het IS een lerarenopleiding en dan ligt daar ook de nadruk op.

het zal je dus behoorlijk tegen kunnen gaan vallen als je kunstenaar wilt worden via een lerarenopleiding.
Hmzz.z....
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 22:15
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
ShitVisjes schreef op 16-08-2005 @ 17:30 :
Veel te graag "kunstenaar" worden, dan word je al vrij snel zo'n walgelijk verantwoorde stoffige kut. Maar dat idee krijg ik bij jou toch al wel, als ik je posts zo lees, en dat "a mon ami" onder dat schilderij van je.
stoffige kut?
Iets meer uitleg aub.
En ja , mijn ambitie ligt bij kunstenaar zijn en kunst scheppen, so?
En ja , a mon ami, omdat het MIJN meester is , ok?

Omdat ik HEM zo ontzettend waardeer, daarom!

En op die lerarenopleiding doe je sowieso MEER dan op een kunstacedemie qua praktijk,model tekenen,zeefdrukken,etsen etc. Dus daar weglopen zal ik niet doen. En stages lopen is ook geen hel aangezien ik het best leuk vind om mensen wat te leren als ze er geinteresseerd in zijn en ach ik bijt daar gewoon doorheen ik zal nooit op een middelbare school lesgeven.

maar op een workshop heb ik geen problemen mee.
maar niet van die arrogante klotekinderen in 5 vwo die geen zin in kunstgeschiedenis hebben die het te druk hebben met hun merkkleding en scootertjes. BLEEEHHHHGGG gatverdamme ..rotkinderen.

Ok sorry ik draaf te ver door.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 01:36
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
devilcat schreef op 15-08-2005 @ 15:47 :
Venetie....gaan jullie met het vliegtuig?
Ik heb vliegangst


GODVERDMME JE ZAL HET ALTIJD ZIEN >KLOTE ANGST
we gaan met de bus
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:03
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
devilcat schreef op 16-08-2005 @ 23:15 :
En stages lopen is ook geen hel aangezien ik het best leuk vind om mensen wat te leren als ze er geinteresseerd in zijn en ach ik bijt daar gewoon doorheen ik zal nooit op een middelbare school lesgeven.

maar op een workshop heb ik geen problemen mee.
maar niet van die arrogante klotekinderen in 5 vwo die geen zin in kunstgeschiedenis hebben die het te druk hebben met hun merkkleding en scootertjes. BLEEEHHHHGGG gatverdamme ..rotkinderen.

Ok sorry ik draaf te ver door.
uhm ja. je hebt het namelijk niet zomaar voor het uitkiezen, je stages. je zal ook best terechtkomen bij super ongemotiveerde leerlingen, waar je eigenlijk niks tot weinig met kunstgeschiedenis of handvaardigheid/tekenen te maken zult krijgen. denk aan ckv op t vmbo bijv.
je zal miscshien, vooral in het begin, maar enkele dagen in een week meedraaien en dan kun je t precies zo treffen dat je alleen maar "saaie" lessen voorgeschoteld krijgt.

ik denk dat je s wat aan je houding moet doen ofzo, als je met "arrogante klotekinderen in 5 vwo die geen zin in kunstgeschiedenis hebben die het te druk hebben met hun merkkleding en scootertjes. BLEEEHHHHGGG gatverdamme ..rotkinderen". aankomt zetten op een lerarenopleiding...

ga dan ajb naar een academie en probeer iets met je kunstenaarsschap uit of blijf "autodidact"
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:29
devilcat
devilcat is offline
en m'n broodwinnning dan als ik nog niets verkoop?
dan is lesgeven wel een makkelijkere optie voor $$$
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:34
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
als je nix verkoopt kun je nog altijd achter de kassa om je brood te verdienen, of je gaat badkamers poetsen in een hotel.
denk je nou echt dat je aan je schilderijen genoeg zal verdienen om een goed belegde boterham te kunnen eten? die kans is erg klein honey.
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:36
devilcat
devilcat is offline
ja , maar lesgeven aan [misschien ] ee workshop oid is BETER dan achter de kassa....

En met het diploma kan je sowieso meer dan zonder diploma.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:57
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
devilcat schreef op 17-08-2005 @ 16:29 :
en m'n broodwinnning dan als ik nog niets verkoop?
dan is lesgeven wel een makkelijkere optie voor $$$
uhm als je zo tekeer gaat over lesgeven (in je eerdere posts) lijkt me dit geen makkelijke optie voor $$$. dat lijkt me dan een hel voor je.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:40
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
Lugosi schreef op 17-08-2005 @ 16:34 :
of je gaat badkamers poetsen in een hotel.
of enveloppen dicht likken,
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:21
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
Citaat:
ShitVisjes schreef op 17-08-2005 @ 18:40 :
of enveloppen dicht likken,
of teennagels opzuigen.
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:25
siese
Avatar van siese
siese is offline
Lesgeven is ook iets waarin je veel tijd moet steken, qua voorbereidingen, vergaderingen enzo naast je gewone uren. (is niet te onderschatten)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:00
devilcat
devilcat is offline
ach schijt

Heb sowieso MEER met dit diploma DAN een kunstacademie diploma.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:06
devilcat
devilcat is offline
maar wat zouden JULLIE dan doen in mijn situatie??

Opleiding beeldende vorming - lerarenopleiding =
Veel praktijk spul :LEUK
Kunstgeschiedenis:LEUK
VAkdidactiek : IETS MINDER LEUK
VAK GELEERD = DIPLOMA = WERK= GELD = Kunst maken


[bijv.]Rietveld academie:
WEINIG PRAKTIJK ORGANISATIE
GEEN TECHNIEKEN
GEEN LES
ZOEK HET MAAR UIT
GEEN VAK GELEERD
= Geen geld, wel als kassamedewerker ofzo.

....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:13
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
ik zou de capslock uitschakelen.
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 14:14
siese
Avatar van siese
siese is offline
Citaat:
devilcat schreef op 17-08-2005 @ 21:06 :
maar wat zouden JULLIE dan doen in mijn situatie??

Opleiding beeldende vorming - lerarenopleiding =
Veel praktijk spul :LEUK
Kunstgeschiedenis:LEUK
VAkdidactiek : IETS MINDER LEUK
VAK GELEERD = DIPLOMA = WERK= GELD = Kunst maken


[bijv.]Rietveld academie:
WEINIG PRAKTIJK ORGANISATIE
GEEN TECHNIEKEN
GEEN LES
ZOEK HET MAAR UIT
GEEN VAK GELEERD
= Geen geld, wel als kassamedewerker ofzo.

....
Zoals jij het verwoordt, moet je blijkbaar het eerste doen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 15:34
devilcat
devilcat is offline
ok, hoe zou iemand anders het dan verwoorden?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 16:26
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
eej je bent niet van plan om van standpunt te veranderen, waarom voer je dan in godsnaam nog zo'n discussie?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 17:44
devilcat
devilcat is offline
omdat ik msischien wel wil veranderen van standpunt
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 20:01
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ik zit in mijn laatste jaar beeldende kunst en vormgeving en ik wilde vroeger juf worden. later lerares en nu wil ik mijn leven niet meer met leerlingen te maken hebben. ik heb een aantal pittige stages gelopen in het middelbaar onderwijs, voornamelijk vmbo. en dat heeft totaal niets meer met kunst te maken, dat is slechts controle uitoefenen. orde houden. en als dat je passie is is dat een mooi beroep. ik heb het geprobeerd en ik kan het niet.

wil ik dan kunstenares worden? nee. ik surf hier drie topics af en zie dingen die mijn niveau ver overstijgen. wel merk ik dat ik kan zien hoe tekeningen beter kunnen, welke dingen kunnen worden veranderd om een nog krachtiger resultaat te krijgen.

passie is iets dat andere mensen hebben en waar ze in gestimuleerd kunnen en moeten worden. zelf ben ik iemand die mensen daarbij kan helpen, als ze het willen.

wat ik met mijn leven ga doen? geen idee. ik heb veel geleerd. ik heb niet het idee dat ik op een kunstacademie heb gezeten, hoewel het voor sommige van mijn medestudenten misschien wel zo heeft gevoeld.

Wat ik zou adviseren is dat doen wat je zelf het leukste lijkt, ook al verdien je er geen droog brood mee. nederland heeft niet voor niets zoveel subsidieregelingen voor kunstenaars. en je kunt altijd nog via NTI een cursus doen om een vak te leren. Ik heb erg genoten van mijn opleiding, op de stages na maar je kunt het zo regelen dat je alleen bepaalde groepen les geeft en vergeet niet dat je niet weet of je het leuk vind om les te geven tot je het probeerd. het geeft een ongelooflijke kick om voor de klas te staan.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 15:51
brinta
brinta is offline
Citaat:
devilcat schreef op 17-08-2005 @ 21:00 :
ach schijt

Heb sowieso MEER met dit diploma DAN een kunstacademie diploma.
eh..niet helemaal. Een autonoom kunstdiploma is iets heel anders dan een beeldende kunst-leraardiploma(dbk&v) .

Je kunt niet zeggen het 1 is meer, het is niet hetzelfde, niet vergelijkbaar.

Verder : ik heb het idee dat je als dbk&v minder serieus genomen wordt als kunstenaar of laat ik het zo zeggen: dat je een heel ander soort kunst leert maken dan bij Autonoom. Bij dbk&v wordt je eigenzinnigheid een stuk minder op prijs gesteld, zijn er veel meer vaste eisen waar je aan moet voldoen en wordt 'eigenwijsheid' minder op prijs gesteld. Voor mijn gevoel is kunt maken 'erbij' doen niet mogelijk, maar dat is heel persoonlijk.
Stel dat ik ontzettend subversieve kunst wil maken, wordt dan nog op prijs gesteld dat ik kindertjes les geef? Les geven wordt door veel leraren onbewust samengevat tot autoriteit in stand houden (ze vervallen daarin) en dat is m.i. in tegenspraak met kunstenaar zijn.
Een voorbeeld van niet-autoritair onderwijs is Iederwijs. Toen ik tegen mijn docente Vakdidactiek zei dat ik graag stage wilde lopen op een Iederwijsschool, vroeg ze wat dat is, Iederwijs. Ik bedoel te zeggen: deze lerares werkt op een kunstopleiding maar denkt heel erg in gebaande paden, in hoe-het-nou-eenmaal-gaat.
Deze laatste alinea was meer een brainstormpje van mijn kant dan een reactie op jouw quote trouwens .
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 19:07
devilcat
devilcat is offline
ik snap precies wat je bedoeld en ben blij dat ik meer hoor erover.
Als het me in het eerste jaar niet leuk gaat dan ga ik anar een kunstacademie.


trouwens, wat houdt precies autonoom in??

Wat wel frappant is , is dat ze bij de toelating van de beeldende vorming docentenopleiding wel GRAAG eigenzinnigheid wouden zien en GRAAG iets origineels.... Dus waarschijnlijk willen ze wel een excentriekeling.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:48
brinta
brinta is offline
Citaat:
devilcat schreef op 19-08-2005 @ 20:07 :
ik snap precies wat je bedoeld en ben blij dat ik meer hoor erover.
Als het me in het eerste jaar niet leuk gaat dan ga ik anar een kunstacademie.

trouwens, wat houdt precies autonoom in??

Wat wel frappant is , is dat ze bij de toelating van de beeldende vorming docentenopleiding wel GRAAG eigenzinnigheid wouden zien en GRAAG iets origineels.... Dus waarschijnlijk willen ze wel een excentriekeling.
lerarenopleiding beeldende kunst is kunstacademie -> het is (in de meeste gevallen) 1 van de opleidingen die je aan een kunstacademie kunt volgen. Maar ik snap wat je bedoelt

autonoom=beeldende kunst als op zichzelf staand vakgebied/beroepsdoel. Een autonoom kunstwerk is een werk dat op zichzelf kan staan/zijn, dat geen andere functie heeft dan kunst zijn. Hieronder vallen vakgebieden als tekenen, schilderen, beeldhouwen, digitaal, video etc.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:03
devilcat
devilcat is offline
en asl het me niet bevalt het eerste jaar...dan denk ik misschien eraan om kunstgeschiedenis te studeren ofzo..
en daarnaast maar mijn kunstenaar zijn
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 17:25
Vee
Vee is offline
Citaat:
devilcat schreef op 16-08-2005 @ 23:15 :

En ja , mijn ambitie ligt bij kunstenaar zijn en kunst scheppen, so?

pretenties..?

...ik zal nooit op een middelbare school lesgeven.

utopia..?

maar op een workshop heb ik geen problemen mee.
maar niet van die arrogante klotekinderen in 5 vwo die geen zin in kunstgeschiedenis hebben die het te druk hebben met hun merkkleding en scootertjes. BLEEEHHHHGGG gatverdamme ..rotkinderen.

en ZIJ zijn arrogant..?

Ok sorry ik draaf te ver door.

Het is dat jij het zegt...
[/B]
Ik denkt dat het met zo'n houding echt heel goed is om het gewoon allebei NIET te doen, beter werk je eraan voordat je begint want, je gaat echt aan je eigen frustraties ten onder....

Goed ontopic: Kies vooral de opleiding die aansluit op wat je graag wilt, maak zorgvuldig de afweging of je geld tegenover een droom kunt stellen, en of je dat nu al wilt gaan plannen....

Daarbij kun je ook een onderwijsgraad halen na je opleiding als beeldend kunstenaar, dat kost 1 jaar, en dan ben je helemaal fullrounded....

Maar ga ervanuit dat een autonome opleiding je tot beeldend kunstenaar opleidt, en een lerarenopleiding je tot leraar opleidt... zo simpel is het, volgens mij...
__________________
pretenties zijn kut

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 17:49
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
devilcat schreef op 16-08-2005 @ 23:15 :
9....).

maar op een workshop heb ik geen problemen mee.
maar niet van die arrogante klotekinderen in 5 vwo die geen zin in kunstgeschiedenis hebben die het te druk hebben met hun merkkleding en scootertjes. BLEEEHHHHGGG gatverdamme ..rotkinderen.

Ok sorry ik draaf te ver door.
Geef die klotekinderen in 5vwo eens ongelijk. Ik vind het volslagen absurd dat een vak als kunstgeschiedenis of tekenen verplicht is als je cultuur en maatschappij kiest. Dat moeten gewoon keuzevakken worden net als bijvoorbeeld spaans.
Maar goed ik reageer een beetje offtopic...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.