Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 13:13
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
red_and_black schreef op 24-10-2005 @ 14:10 :
welke kunstenaar?
dat is jezelf overschatten
en bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 21:34
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
marsboy schreef op 24-10-2005 @ 14:13 :
en bedankt
toch is het jezelf een kunstenaar noemen nogal overdreven. ik poets m'n tanden weleens, ik ben toch ook niet meteen een tandarts...

je attitude mag wel eens veranderen, dan zul je ook wat meer doen met de tips die je gegeven worden, en dan kan het misschien wel eens wat worden. want je hebt talent. maar met zo'n calimero-houding zul je niet veel bereiken.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:46
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
calimero is tog lauw



maar ff weer ontopic

ik weett.. en die opmerking was ook als grapje bedoeld daar is die smilie ook voor.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 16:55
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
wel, misschien dat het haar wat meer kon fladderen als het waren. Nu lijkt het op zijn hoofd geplakt. En misschien is iets langer haar wat meer in de trend van de Grieken
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:00
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
red_and_black schreef op 24-10-2005 @ 14:10 :
welke kunstenaar?
dat is jezelf overschatten
Och het begrip Kunstenaar is anders op een hoop debielen van toepassing.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 20:50
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
dus je wilt zeggen dat ik een debiel ben
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:16
Back Door Man
Avatar van Back Door Man
Back Door Man is offline
nee gast, maar als je 2 planken tegen elkaar timmert ben je geen timmerman, maar een doe het zelf-er. en daar ligt het verschil..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:01
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 27-10-2005 @ 12:16 :
nee gast, maar als je 2 planken tegen elkaar timmert ben je geen timmerman, maar een doe het zelf-er. en daar ligt het verschil..
geniale opmerking.
zelf bedacht?
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:26
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 26-10-2005 @ 17:55 :
wel, misschien dat het haar wat meer kon fladderen als het waren. Nu lijkt het op zijn hoofd geplakt. En misschien is iets langer haar wat meer in de trend van de Grieken
hmpf, foutje detected. 't moet zijn: "als het ware"
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:56
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Preaper schreef op 24-10-2005 @ 12:09 :
De oude griekse mannen waren nogal feministisch, dus ik vind deze weergave helmaal niet zo verkeerd.
Bronnen? Zover ik weet hadden de vrouwen zowel in de Griekse als in de Romeinse maar een zeer beperkte vrijheid, laat staan dat men kan spreken over feminisme
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:59
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Sawna schreef op 28-10-2005 @ 22:56 :
Bronnen? Zover ik weet hadden de vrouwen zowel in de Griekse als in de Romeinse maar een zeer beperkte vrijheid, laat staan dat men kan spreken over feminisme
Hij bedoelde waarschijnlijk verwijfd of zo.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 13:59
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik vind het in tegenstelling tot de meeste anderen wel een interessant schilderij. Meestal heb je bij een opdracht ook nogal wat vrijheid om er een eigen interpretatie aan te geven. Op de kunstacademie zitten ze echt niet te wachten op allemaal dezelfde uitwerkingen 'omdat het precies volgens het verhaal moet'. Het is wel jammer dat de dramatische sfeer niet helemaal overkomt.

Wat ik érg leuk vind is het contrast tussen Icarus en de zonnestralen, zowel in kleur als in vorm. Interessant. Het landschap vind ik ook niet echt fantastisch, qua kleur is het wel leuk dat het blauw uit de lucht (iets feller) weer terugkomt in het beekje, maar ik ben echt niet weg van zijn vorm.

Al met al vind ik het een niet alledaags en interessant schilderij, waar nog wel een hoop verbeterpuntjes aan zitten...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:44
Sacrilege
Avatar van Sacrilege
Sacrilege is offline
Ik vind het een leuk plaatje als je of de figuur had gedaan of de achtergrond. Dit samen werkt niet voor mijn gevoel.

Vind dat je een mooi figuur heb geschilderd , mijn complimenten. Helaas jammer dat het totaal niet in het verhaal/opdracht van icarus past. Maarja het is jou punt.

En het is nogal overrated om jezelf kunstenaar te noemen vind je niet?

Verder zou ik de achtergrond nog platter (gewoon standaar platte kleuren, geen kleurverschillen etc.) maken of uitwerken met mooie dieptes, schaduwen etc.
__________________
Hi Ha Hondenlul
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:14
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Persoonlijk vind ik de combinatie van Icarus en de oranje-witte achtergrond een groot succes, met name door het contrast dat je hierdoor creëert. Icarus is op zich goed gelukt. Zeker de schaduwen op de benen en dergelijke zijn erg goed. Ik krijg alleen het gevoel dat er hier een zwemster afgebeeld word en dat komt vooral door de 'badmuts' denk ik. Naar mijn gevoel was je hier dus beter voor een wapperende haardos gegaan. Dat zou waarschijnlijk ook de opmerkingen over de vrouwelijkheid wat verminderen denk ik. En anders kan wat baardgroei wonderen doen De achtergrond vind ik op zich wat jammer omdat bv de boompjes te simplistisch lijken in vergelijking met icarus en t geheel is wat plat. Maar dus al bij al zeker niet slecht gedaan.

Probeer je wel wat open te stellen voor kritiek. Ten slotte moet iedereen leren en kan je door middel van kritiek net nuttige tips krijgen om je werken te verbeteren. Dus zou je eigenlijk wat dankbaar moeten zijn als mensen bereid zijn om hun mening te uiten. En ja, meningen verschillen nu eenmaal..
__________________
~Wie zijn gat verbrandt mag blij zijn dat hij niet andersom stond~

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
marsboy schreef op 24-10-2005 @ 13:16 :
wij moesten zelf het verhaal opzoeken.. ik heb het gevonden op s.com
daar stond niet bij hoe de zon stond hoe dichtbij hij was etc.

verder heb ik expres een versimpelde achtergrond gekozen..

de bomen is ook iets waar ik minder tevreden over was.. maar op de foto zijn ze nog "lelijker"
daar voor heb je de bieb

Verder lijkt het of je Icarus ergens van hebt nagemaakt, want hij past in geen enkel opzicht bij de rest van je werk. Verder mag je ook wel wat gaan doen aan je kleurgebruik
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 12:44
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Ik ben t met EZblade eens. Icarus is redelijk gelukt en dan vraag ik me af waarom die bomen zo godsgruwelijk lelijk zijn.
__________________
Fe este dia que hora
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:53
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Stoetel schreef op 31-10-2005 @ 12:14 :
Ik krijg alleen het gevoel dat er hier een zwemster afgebeeld word en dat komt vooral door de 'badmuts' denk ik. Naar mijn gevoel was je hier dus beter voor een wapperende haardos gegaan.
like i said
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:27
claddagh
claddagh is offline
ik vind m ok..niet super..maar ,misschien is dit gewoon niet de stijl die ik mooii vind.

kritiekwise: ik vind t schilderij niet echt wat met me doen,tis nu gewoon n leuk plaatje..ik voel er niets bij...das persoonlijk.
dat is kunst zoiezo..t is zoooo moeilijk om te zeggen.das niks en dat wel...want het is zoooo subjectief!!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:32
Verwijderd
ik vind em niet zo boeiend, erg saaie kleuren, en t ziet er naar uit alsof je heel erg blij was met dat mannetje dat je em zo graag af wilde maken dat je em een beetje heb afgeraffeld.
en dat tempeltje links staat er wel heel geforceerd bij.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 15:29
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ben eerst met achtergrond begonnen en daarna met voorgrond.. dekt beter..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 15:32
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
Citaat:
marsboy schreef op 03-11-2005 @ 16:29 :
ben eerst met achtergrond begonnen en daarna met voorgrond.. dekt beter..
dat is natuurlijk onzin
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 15:36
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ik vin van niet.. en zo heeft mn tekenlerares het ook geleerd
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:18
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
Citaat:
marsboy schreef op 03-11-2005 @ 16:36 :
ik vin van niet.. en zo heeft mn tekenlerares het ook geleerd
dat zijn dan ook altijd huisvrouwen met n midlifecrisis en een o.d. kruidenthee

ik bedoelde dat je achtergrond ook niet hoeft te dekken over je voorgrond, dus n beetje nutteloze opmerking... (en van mij ook, daar niet van)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:05
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
ik denk dat je bedoelt dat je dan met de achtergrond niet zo erg buiten de lijnen van de echte vorm hoeft te blijven, omdat die dan over de achtergrond komt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:09
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
juist jij snapt me
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:14
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
marsboy schreef op 03-11-2005 @ 18:09 :
juist jij snapt me
niet dankzij jouw opmerking, want dat was natuurlijk kul van de hoogste plank
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:29
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [Schilderij] Val van icarus #2
maxwell
27 22-05-2006 17:29
ARTistiek Aanstellerij?
botulismf
46 12-11-2005 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.