Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Bekijk resultaten poll: Wil je georganiseerde boekbesprekingen op K&L houden?
JAAAA!!! Dat is een geweldig idee! 18 47.37%
NEEEJ!! Alsjeblieft zeg, spare me! 5 13.16%
Misschien, als anderen het ook willen. En het hangt van het boek af 15 39.47%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 23:09
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Als ik het niet vergeet, zal ik het boek morgen in de lokale bibliotheek gaan halen.

LUH-3417 - Wedden dat ik het vergeet?
ik ook

's goed
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2002, 10:26
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
we zullen dan nu maar beginnen

ik vind dat idee van ieke over een commissie (schrijf ik het goed zo? ) wel een zeer goed idee

alleen hou ik er niet van om als voorbeeld genoemd te worden van een extreem langzame lezer (ook al is het wel waar )


anyway, maken we dan wel een commissie?

ik vind het wel een goed idee dat als het bijvoorbeeld langer duurt om door te lezen dan verwacht, dat we dan een andere datum neerzetten

aangezien ik (let's face it) vaak toch wel meer moeite heb dan de gemiddelde lezer om een boek te begrijpen.....

ik moet een stuk text soms wel meerdere keren doorlezen voor ik het echt begrijp (daarom gebeurt het dus dat ik er langer over doe om iets te lezen dan anderen)

LOTR bijvoorbeeld heb ik 2 jaar over gedaan voor ik het es een keertje uit had gelezen (jah, zo langzaam lees ik dus als ik echt alles erin wil begrijpen!!)

anyways, daarom vind ik zo'n commissie wel een goed idee....

ik ben alleen bang dat mijn...denk en lees-niveau veel lager ligt dan dat van jullie, en dat ik misschien wel een blok aan jullie been kan zijn in de discussie....

maar effe weer on-topic: we kiezen dus buitenstaanders, einddatum zaterdag 7 september

oké
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 11:48
PV
PV is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
en wanneer beginnen we??
Je begint wanneer je wil, de einddatum is 7 september de een leest sneller (of heeft meer tijd) dan de ander..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 13:43
heavinly
heavinly is offline
Ik vind het een cool idee man *doet mee*
kga zo het boek halen (zoiets is toch de bedoeling? )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 14:01
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
boek is binnen

dat van die begindatum wist ik wel
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 14:11
Verwijderd
Ohja. Boek halen. Dat moest ik nog doen.

LUH-3417 - Mijn vakantie begon vandaag om kwart over één.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 16:15
Verwijderd
ik doe ook mee
dus buitenstaanders, 176 bladzijden, einddatum is 7 september, dus ik heb nog 15 dagen, en dat is 12 bladzijden per dag, moet lukken
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 16:43
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Ik moet nu heeeel snel weg, dus ik kan 't topic niet helemaal meer doorlezen.. maar het boek de buitenstaanders lijkt mij prima

wanneer beginnen we nu eigenlijk?
als het al eerder in het topic staat hoeft hier geen antwoord op te komen, dan zoek ik het morgen wel even op
Hee , je hebt 'm gefixed, die4 sig

enniwee, Ik doe graag mee (lees: zou graag...) maar ik heb naast mijn bed nog 5 boeken liggen en ik denk dat ik het ook druk ga krijgen met school :/
M'n biebkaart staat vol boeken en boete.. Nou ja, ik zie wel he
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 18:13
Verwijderd
Da's vreemd. Mijn 'Buitenstaanders' heeft maar liefst 198 bladzijden. Vast grotere letter.

LUH-3417 - Of Director's Cut.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 18:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Da's vreemd. Mijn 'Buitenstaanders' heeft maar liefst 198 bladzijden. Vast grotere letter.

LUH-3417 - Of Director's Cut.
of ander formaat.. of beide!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 20:36
PV
PV is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Da's vreemd. Mijn 'Buitenstaanders' heeft maar liefst 198 bladzijden. Vast grotere letter.

LUH-3417 - Of Director's Cut.
Mijnes is zo'n Grote Lijsters boek.. heeft dus missch een iets andere indeling.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 23:38
Verwijderd
Ik heb een Pandora Pocket en wel de dertiende druk. Het is weer niet mis vandaag, mensen.

LUH-3417 - Deze uitgave heeft een kaft die van die meneer van The Cure had kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 10:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:
we zullen dan nu maar beginnen

ik vind dat idee van ieke over een commissie (schrijf ik het goed zo? ) wel een zeer goed idee

alleen hou ik er niet van om als voorbeeld genoemd te worden van een extreem langzame lezer (ook al is het wel waar )

anyway, maken we dan wel een commissie?

ik vind het wel een goed idee dat als het bijvoorbeeld langer duurt om door te lezen dan verwacht, dat we dan een andere datum neerzetten

aangezien ik (let's face it) vaak toch wel meer moeite heb dan de gemiddelde lezer om een boek te begrijpen.....
ik moet een stuk text soms wel meerdere keren doorlezen voor ik het echt begrijp (daarom gebeurt het dus dat ik er langer over doe om iets te lezen dan anderen)
LOTR bijvoorbeeld heb ik 2 jaar over gedaan voor ik het es een keertje uit had gelezen (jah, zo langzaam lees ik dus als ik echt alles erin wil begrijpen!!)

anyways, daarom vind ik zo'n commissie wel een goed idee....

ik ben alleen bang dat mijn...denk en lees-niveau veel lager ligt dan dat van jullie, en dat ik misschien wel een blok aan jullie been kan zijn in de discussie....

oké
Het was niet mijn bedoeling om je als extreem langzame lezer af te schilderen. Met die comissie is het niet erg als je niet veel ervaring hebt. Het is juist wel prettig, want er zullen meer mensen zijn met een lager lees-niveau en daar pas je je dan weer op aan. Ik heb je alleen maar genoemt omdat je zij dat je een langzame lezer was en verder wist ik het zo van niemand.

Het heeft me veel moeite gekost om zelf te gaan lezen (vooral vanwege mijn dislexie en omdat ik sneller moest lezen van de leraren op mijn basischool (ze hebben mijn dislexie daar nooit ondekt) ben ik sneller gaan lezen en heb geleert daardoor niet alles precies te lezen (kan ik trouwens ook niet, ik lees de woorden ook vaak verkeert: een lang woord lees ik vaak als een korter ander woord waardoor het heel anders word). Ik kan het dus wel begrijpen als je alles zou willen lezen en begrijpen. Ik heb Harry Potter al zeker 10 keer gelezen en ik ontdek nog steets nieuwe dingen. Daarom vind ik het ook niet erg om voor de 2e keer (of voor nog vaker) een boek opnieuw te lezen.

Nu, zijn er nog andere mensen voor een comissie?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 11:09
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:

Nu, zijn er nog andere mensen voor een comissie?
dan moet je elk boek lezen dat we hier gaan lezen he,
en als je niet in de commissie zit kan je ook boeken overslaan zeg maar, toch?
ik denk niet dat ik dan in de commissie wil, want ik weet niet hoe druk ik het met school krijg (en ik kan het nog best wel druk krijgen, gezien de hoeveelheid natuurkundeboeken die ik heb gekregen )
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 11:55
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Count me in!
Die commissie lijkt me een goed idee.
Ik heb het boek nog niet in handen, maar ik ga vandaag de Renkumse bieb weer eens teisteren met lastige vragen over boeken die ze niet hebben

En vleermuissie, ik denk niet dat het echt noodzakelijk is om dan met elke boekbespreking mee te doen. Ik, fb zijnde, leesgek zijnde, mezelf zijnde (dat zegt al heel veel), zal zoveel mogelijk meedoen, maar als ik een toetsweek heb, die onverwacht meer tijd in beslag neemt, laat ik het van te voren wel weten.

Als iedereen die in de commissie zit dat doet, loopt het allemaal wel los

Nou, laat ik er maar eens een sticky topic neer zetten
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:01
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
scimmia en ik zeker. Zijn er nog andere liefhebbers?
Ik zal zeker elk boek lezen als ik het kan krijgen. Hier in de buurt is nogal een klein biebiotheekje en anders zal ik naar de stad moeten.
Ik denk dat je zeker je best moet doen om altijd mee te kunnen doen, anders is het met een klein groepje lastig te bepalen of er iets verandert moet worden aan de tijd als de helft het niet leest. Er kan natuurlijk iets tussenkomen en dat is natuurlijk geen probleem, maar het moet geen regelmaat zijn. Als langzame lezer is het natuurlijk moeilijker als er iets anders is, maar het is wel de bedoeling om in ieder geval een of 2 langzame lezers te hebben binnen de comissie. (Rufus Lee, ik heb je als voorbeeld genoemt en dat bedoelde ik serieus) Iedereen die er wel zin en tijd in heeft zeg dat dan even.

(scimmia wil je me je emailadres nog even geven aangezien die optie hier niet meer werkt: de mijne is ook voor MSN: Marieke_dereus@hotmail.com ).
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 14:27
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
ieke schreef:
scimmia en ik zeker. Zijn er nog andere liefhebbers?
Ik zal zeker elk boek lezen als ik het kan krijgen. Hier in de buurt is nogal een klein biebiotheekje en anders zal ik naar de stad moeten.
Ik denk dat je zeker je best moet doen om altijd mee te kunnen doen, anders is het met een klein groepje lastig te bepalen of er iets verandert moet worden aan de tijd als de helft het niet leest. Er kan natuurlijk iets tussenkomen en dat is natuurlijk geen probleem, maar het moet geen regelmaat zijn. Als langzame lezer is het natuurlijk moeilijker als er iets anders is, maar het is wel de bedoeling om in ieder geval een of 2 langzame lezers te hebben binnen de comissie. (Rufus Lee, ik heb je als voorbeeld genoemt en dat bedoelde ik serieus) Iedereen die er wel zin en tijd in heeft zeg dat dan even.

(scimmia wil je me je emailadres nog even geven aangezien die optie hier niet meer werkt: de mijne is ook voor MSN: Marieke_dereus@hotmail.com ).
Goed idee
Mijn msn: nynaeve_a@hotmail.com
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 14:35
PV
PV is offline
Citaat:
ieke schreef:
Nu, zijn er nog andere mensen voor een comissie?
Ik doe mee Ik heb redelijk wat boeken zelf, een bibliotheek in de buurt en anders een (tweedehands) boekenwinkel.. hou van lezen en lees ook vrij snel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:22
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
ieke schreef:
scimmia en ik zeker. Zijn er nog andere liefhebbers?
Ik zal zeker elk boek lezen als ik het kan krijgen. Hier in de buurt is nogal een klein biebiotheekje en anders zal ik naar de stad moeten.
Ik denk dat je zeker je best moet doen om altijd mee te kunnen doen, anders is het met een klein groepje lastig te bepalen of er iets verandert moet worden aan de tijd als de helft het niet leest. Er kan natuurlijk iets tussenkomen en dat is natuurlijk geen probleem, maar het moet geen regelmaat zijn. Als langzame lezer is het natuurlijk moeilijker als er iets anders is, maar het is wel de bedoeling om in ieder geval een of 2 langzame lezers te hebben binnen de comissie. (Rufus Lee, ik heb je als voorbeeld genoemt en dat bedoelde ik serieus) Iedereen die er wel zin en tijd in heeft zeg dat dan even.

naja, ik wil iig wel in de commissie zitten

maar als we dikkere boeken gaan lezen, kan dat voor mij toch wel moeilijkheden geven, ben ik bang

anyways, ik zal toch proberen zo goed mogelijk bij te blijven

maar als ik in de commissie zit, moet ik dan ook elk boek gaan lezen??
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:


naja, ik wil iig wel in de commissie zitten

maar als we dikkere boeken gaan lezen, kan dat voor mij toch wel moeilijkheden geven, ben ik bang

anyways, ik zal toch proberen zo goed mogelijk bij te blijven

maar als ik in de commissie zit, moet ik dan ook elk boek gaan lezen??
Nee zie mijn reply van de vorige keer en het is voor langzame lezers natuurlijk moeilijker om een heel dik boek te lezen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:34
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
ieke schreef:


Nee zie mijn reply van de vorige keer en het is voor langzame lezers natuurlijk moeilijker om een heel dik boek te lezen.
uhuh....

nouw, in dat geval kan je mij wel in de commissie rekenen
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [vraagje] boekbespreking
Verwijderd
6 11-04-2003 14:38
ARTistiek Zo moeilijk om steeds weer nieuwe schrijvers te vinden...
Bisz
2 29-09-2002 12:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.