Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2015, 18:08
Miteco
Miteco is offline
Hallo, ik heb geen idee of dit topic hier hoort maar ik zou het wel heel fijn vinden als je kan reageren.

Ik moet voor school een onderzoek doen naar bitcoin en daarvoor zou ik, als ze hier zijn, graag wat vragen willen stellen aan enkele bitcoingebruikers of ex-gebruikers. Ik ben zelf totaal geen kenner op dit gebied dus verwacht niet iets heel slims.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2015, 20:49
Verwijderd
Wij gaan je huiswerk niet voor je maken. Het is hier geen feestje waar je los een gesprek met iemand aanknoopt dus begin eens met wat normale vragen waar ook antwoord op te geven valt in plaats van 'hey heeft iemand hier geld'.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2015, 21:14
Miteco
Miteco is offline
Citaat:
Wij gaan je huiswerk niet voor je maken. Het is hier geen feestje waar je los een gesprek met iemand aanknoopt dus begin eens met wat normale vragen waar ook antwoord op te geven valt in plaats van 'hey heeft iemand hier geld'.
Hmm, het spijt me als ik zo overkwam. Het is niet de bedoeling om hier als een lui persoon over te komen die anderen zijn werk laat doen. Het is zo dat ik alleen graag wat dingen te weten zou komen over verwachtingen van bitcoin. De vragen betreffen: -Is het realistisch om te verwachten dat bitcoin een concurrent van de reguliere valuta wordt? En of dit wenselijk is. Deze vraag zou ik graag beantwoord willen hebben door iemand die ervaring heeft met bitcoin.

Maar als dat hier niet mag, ja dan houdt het op. Dan bied ik hierbij mijn excuses aan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2015, 21:44
Verwijderd
Ik vraag me dan af waarom je die vraag niet gelijk stelt.

Praktisch gezien is het al zo dat bitcoins concurreren met de bekende valuta. Geld is iets arbitrairs en alleen afhankelijk van de waarde die er aan toegekend wordt door mensen. Bitcoins werken bijna hetzelfde met het verschil dat bitcoins in de praktijk (niet in theorie) een eindige hoeveelheid heeft. Maar wat wil je er over weten dat je niet op wikipedia kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2015, 22:44
df
Avatar van df
df is offline
Vriend van me had er 1,5 K inzitten en is er uiteindelijk met 400 oid uitgestapt. Is wel weer een beetje op z'n retour voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Vriend van me had er 1,5 K inzitten en is er uiteindelijk met 400 oid uitgestapt. Is wel weer een beetje op z'n retour voor zover ik weet.
De koers is nogal grillig.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Vriend van me had er 1,5 K inzitten en is er uiteindelijk met 400 oid uitgestapt. Is wel weer een beetje op z'n retour voor zover ik weet.
Dat is vrijwel alleen mogelijk als hij op de hoogste prijs heeft ingekocht en op de sindsdien laagste koers heeft verkocht. Daarna is de koers weer gaan stijgen. Je vriend is dus een beetje dom.

TS:

- Bitcoin is al concurrent gangbare valuta. Je snapt niet wat het woord "concurrent" inhoudt.
- De vraag of dit wenselijk is, is niet relevant.

Heb je nog inhoudelijke vragen?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2015, 15:18
stefan_20
stefan_20 is offline
Ik ben ex bitcoin gebruiker, nadat de koers zo ging schommelen ben ik ermee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2015, 20:20
Palzalus
Palzalus is offline
Citaat:
Hmm, het spijt me als ik zo overkwam. Het is niet de bedoeling om hier als een lui persoon over te komen die anderen zijn werk laat doen. Het is zo dat ik alleen graag wat dingen te weten zou komen over verwachtingen van bitcoin. De vragen betreffen: -Is het realistisch om te verwachten dat bitcoin een concurrent van de reguliere valuta wordt? En of dit wenselijk is. Deze vraag zou ik graag beantwoord willen hebben door iemand die ervaring heeft met bitcoin.

Maar als dat hier niet mag, ja dan houdt het op. Dan bied ik hierbij mijn excuses aan.
Ik ben nu al 2 jaar met bitcoin bezich.
Het mijnen ervan heeft me een aardig bedrag opgeleverd toen de prijs boven de $1000 kwam.
nu blijft de prijs steken op $250 ongeveer.

Antwoord op je vraag Bitcoin blijft en word steeds meer geaccepteerd als betaalmiddel door grotere bedrijven.
Waarom doen ze dit?
Iedere transactie die gemaakt word met bitcoin is vrijwel belastig vrij omdat gewonen mensen zoals jij en ik ervoor kunnen zorgen dat die transactie plaatsvind.
Dit gebeurt door miner die met speciale hardware en software berekeningen maken.
Er komt hier dus geen bank aan te pas waar honderden servers staan en duizende mensen werken die betaald moeten worden.
Hoop dat dit een beetje een beeld geeft van waarom ik zeg dat bitcoin blijft en steeds meer geaccepteerd gaat worden.
Mocht je nog vragen hebben stuur gerust een p.m.

and good luck!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 18:50
Verwijderd
Belastingvrij om welke reden precies?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.