Oud 11-01-2002, 20:22
miep
Avatar van miep
miep is offline
Hallo iedereen,
Ik ben geemigreerd, maar heb het absoluut niet naar m'n zin hier in dit nieuwe land. Ik zit hier nu ruim 2 jaar. Waarom heb ik het hier niet naar mijn zin? Het andwoord dat ik altijd gaf als iemand me die vraag stelde of als ik het me zelf vroeg was: het is een kut land. Punt. Als iemand vroeg waarom het zo'n kut land is dan had ik daar eigenlijk niet zo'n sterk andwoord op. Ik haatte het hier gewoon. Het gaat nu ietsje beter met mij hier, maar nogsteeds val ik vaak huilend in slaap. Als ik in Nederland ben gaat alles goed met me, en hier, ben een beetje onzeker, verlegen, noem maar op. Waarom hier wel, en daar niet? Ik heb hier niet echte vrienden, daar wel. Waarom waarom waarom. Ik praat over mijn problemen met bepaalde personen, zij hebben verschillende meningen, 1 voorbeeld: Volgens mezelf beheers ik de taal niet echt goed; misschien ben ik te kritish voor mezelf? Omdat ik daarom niet zoveel praat, leg ik weinig contacten, etc, etc. Soms ligt een probleem heel diep, dat weten jullie vast ook op dit psychologie forum. Om de oorzak van dat probleem te zoeken en het probleem op te lossen moet je vaak diep graven en kun je dat soms ook niet alleen. Heb ik echt een probleem, wat denken jullie? Waarom gaat het hier helemaal niet zo goed met me, ligt dit land mij gewoon niet zo, en moet ik nog maar even wachten tot dat ik klaar ben met mijn school hier, om vervolgens terug naar Nederland te verhuizen, of moet ik eerst dit probleem op lossen, waarom ik het hier in Frankrijk niet leuk vind, omdat dat, ook al woon ik happy in Nederland, dat probleem mij zal blijven achter volgen, omdat het dus een groot probleem is. Als ik 2 weekjes in Nederland ben heb ik nergens last van, maar misschien als ik er echt woon is dat anders. Wat denken jullie?

Misschien heb ik het niet allemaal duidelijk uitgelegd, als dat het geval is, please zeg het, dan probeer ik het op een andere manier. Ik wil graag advies en reacties van jullie horen.
Hartstikke bedankt voor het lezen,

Miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 21:08
Verwijderd
zoals je zelf eigenlijk al aangeeft, het land zelf vind je opzich niet verschrikkelijk. het is een mooi land, alleen jij bent een Nederlander en wil daar niet wonen.

ik vind 't niet vreemd dat je zo reageert.
zelf hou ik niet echt van veranderingen, en op mijn huis na, kan ik leuke plekken bedenken om te gaan wonen, maar er echt wonen wil ik niet.. nee, dan is 't hier toch 't beste..

misschien kun je de zomervakantie in Nederland doorbrengen, of Nederlandse vrienden (weer) opzoeken ---> ermee gaan schrijven en ze soms es opzoeken ofsow?

Verder zul je toch moeten proberen je aan te passen, je moet daar ook vrienden hebben, anders ben je helemaal alleen jah..

Sorry, verder weet ik niet veel zinnigs..

Heel veel sterkte!
Marianne

enne, op dit forum blijven helpt misschien ook
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 15:40
miep
Avatar van miep
miep is offline
DANKEJE voor reageren Marianne.

Ik weet het ook niet.
Ik weet wel dat ik hier weer een jaar moet zitten, volgende kerst pas weer terug, heel misschien in de zomervakantie ook, maar waarschijnlijk niet. En ik ben ontzettend bang dat ik weer depressief word oid. help!

En zoals nu chat ik met vrienden en familie uit Nederland, en dan vragen ze hoe het met me gaat enzo. Ik wil niet "dat persoon" zijn die alleen maar zeikt, dus zeg maar dat het allemaal goed gaat, terwijl ik onwijs zit te huilen hier achter de computer.

liefs miep (ook andere mogen nog reageren )

[Dit bericht is aangepast door miep (12-01-2002).]
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 21:59
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
denk dat je je moet richten op je leven daar. het is daar gewoon heel anders, andere gewoonten enzo en dat ben je niet gewend.
ik heb een tijdje in zwitserland gezeten en een nederlands meisje dat daar ok zat belde elke dag echt uren naar nederland en ging vervolgens ook nog chatten. zij was zo geobsedeerd door het leven in nederland, ze wilde gewoon niks missen van wat daar gebeurde, dat ze gen tijd had te wennen aan haar leven in zwitserland.
ik weet niet of dit bij jou ook het geval is, maar ik denk dat het beste is dat je gaat focussen op je leven daar. ga mensen ontmoeten meld je aan bij een vereniging oid. op die manier meng je jezelf meer met de cultuur daar.
ik snap wel dat het moeilijk is te wennen in een land waar je onbekend bent, maar je moet er wel voor open proberen te staan en niet toegeven aan je heimwee.
volgens mij komt er vanzelf een dag dat je wakker wordt en denk 'heej het is hier toch niet zo erg als ik dacht'
je moet gewoon je draai vinden en bij de een duurt dat langer dan bij de ander..

succes ermee en het komt vast wel goed!!

greetzz, sublime
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 03:14
Verwijderd
Konden we maar ruilen, dan kon jij hier blij zijn en ik in een ander land (ik heb het hier nl niet naar m'n zin)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vertaler Engels - welke studierichting???
VincentFernande
12 27-03-2012 20:56
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 15:28
Liefde & Relatie Drugsgebruik in een vaste relatie.
-Will-
185 10-02-2005 02:13
Werk, Geld & Recht Wonen & Werken in NL
Verwijderd
10 03-12-2004 13:08
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59
Psychologie presentaties houden
miep
3 03-02-2002 00:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.