Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2003, 22:22
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
siegjeuh schreef op 22-12-2003 @ 09:07:
misschien is de basisopleiding op de hku wat voor jou?
das een jaar lang op zaterdag, ik ben er net mee klaar, is erg leuk!
je moet wel toelating doen voor de basisopleiding, maar die is niet zo zwaar.
en je ziet hoe het er op een kunstacademie aan toe gaat. dan doe je aan het einde van het jaar toelating voor de "echte" academie, ik moet in januari. de basisopleiding start in januari en in september, voor meer info www.hku.nl
Kdoe nu de vooropleiding in Arnhem. Geweldig.
Toelatingen gedaan in Amsterdam (docentopl bkv, aangenomen overigens) en daar waren ze helemaal niet over 't werk van de vooropleiding van de HKU te spreken..

Maar een vooropleiding is zowieso wel een goed idee, goed voor je ontwikkeling, apartere dingen. Afgezien van dat krijg je wel een helder beeld van wat een academie inhoudt...
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2003, 11:45
Verwijderd
weet je wat het belangrijkste is:ga bij meerdere kunstacademies kijken, en kijk welke goed bij je past.
ik ging eerst naar den bosch zonder ook maar op een andere academie te kijken (want ik was toch als aangenomen en de vooropleding was leuk). maar uiteindeklijk paste de academie helemaal niet bij mij. na een half jaar ben ik weggegaan.
nu zit ik in het 2e jaar in arnhem, die is veel schoolser. maar dat vind ik niet erg.

ik doe dbkv. de toelating was piece of cake, een beetje te makkelijk naar mijn idee.
het is een leuke opleiding, maar zo ontzettend zwaar, vooral om dat je naast beeldende vakken ook nog eens zo ontzettend veel theorie krijgt, en docenten niet bij elkaar kijken hoeveelhuiswerk dat ze opgeven

maar ik heb tot nu toe alles gehaald, en de hka is zeker aan te raden
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:29
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
Citaat:
rodina schreef op 26-12-2003 @ 23:22:
Kdoe nu de vooropleiding in Arnhem. Geweldig.
Toelatingen gedaan in Amsterdam (docentopl bkv, aangenomen overigens) en daar waren ze helemaal niet over 't werk van de vooropleiding van de HKU te spreken..

wat was er mis met de vooropleiding van de HKU dan?
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:48
Slurmass
Avatar van Slurmass
Slurmass is offline
Nooit van je leven!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
siegjeuh schreef op 31-12-2003 @ 14:29:
wat was er mis met de vooropleiding van de HKU dan?
die vind zij waarschijnlijk niks, maar goed, zoals ik al eerder zei, kunstacademies zijn heel verschillend van elkaar, waar de ene zich helemaal thuis voelt vind de ander het zwaar klote.
dat neemt niet weg dan de docentenopleidng die ik doe aan de hka wel de beste uit de test is (en de zwaarste waarschijnlijk)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 20:29
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Slurmass schreef op 02-01-2004 @ 20:48:
Nooit van je leven!
Inderdaad, niet als je blijft jatten
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 20:36
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 02-01-2004 @ 20:51:
die vind zij waarschijnlijk niks, maar goed, zoals ik al eerder zei, kunstacademies zijn heel verschillend van elkaar, waar de ene zich helemaal thuis voelt vind de ander het zwaar klote.
dat neemt niet weg dan de docentenopleidng die ik doe aan de hka wel de beste uit de test is (en de zwaarste waarschijnlijk)
Tis wel allemaal haat en nijd tussen die academies
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 11:25
Vee
Vee is offline
Haha... nouja, zolang het stimulerende haat en nijd is, is dat wel ok....

en inzake Megan houd ik wijselijk mijn mond, zoals ik steeds maar heb gedaan...
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 11:39
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Vraagje: wat voor opdrachten krijg je nou bij zo'n vooropleiding? Ben daar erg benieuwd naar...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 03-01-2004 @ 12:39:
Vraagje: wat voor opdrachten krijg je nou bij zo'n vooropleiding? Ben daar erg benieuwd naar...
Dat is heel divers

Ik doe een vooropleiding op het st. joost in Breda en Den Bosch
De opdrachten lopen uiteen van zogenaamde slachtoffertekeningen tot model tekenen, drukken, photshop, mixed media enz enz.

Het is heel leerzaam en leuk. Let er wel op dat zo'n vooropleiding wel aardig duur is. In Arnhem viel het nog mee, maar in Breda/Den Bosch ben je al snel zo'n 1000 euro kwijt. Het is wel de moeite waard, omdat als je een positief advies krijgt, dat je al aangenomen bent en zo niet, dan heb je een heke diverse portfolio en kun je jezelf zo op andere academies aanmelden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:45
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-01-2004 @ 13:20:
Dat is heel divers

Ik doe een vooropleiding op het st. joost in Breda en Den Bosch
De opdrachten lopen uiteen van zogenaamde slachtoffertekeningen tot model tekenen, drukken, photshop, mixed media enz enz.

krijg je vrije opdrachten, of heel specifiek? Dus krijg je bijv "maak een ets met als thema gevoel" of meer "maak een slachtoffertekening van 2 meter op een ondergrond van 200 grams blaatpapier met dit-en-dat-soort krijt"

Ik heb geen tijd meer om een vooropleiding te doen, ik ga proberen direct toegelaten te worden. Maar ik ben wel benieuwd naar de toegevoegde waarde van zo'n vooropleiding, afgezien van de gegarandeerde toelating. Vooral in hoeverre het verschilt van einexamenopdrachten op de middelbare school etc...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 03-01-2004 @ 18:45:
krijg je vrije opdrachten, of heel specifiek? Dus krijg je bijv "maak een ets met als thema gevoel" of meer "maak een slachtoffertekening van 2 meter op een ondergrond van 200 grams blaatpapier met dit-en-dat-soort krijt"

Ik heb geen tijd meer om een vooropleiding te doen, ik ga proberen direct toegelaten te worden. Maar ik ben wel benieuwd naar de toegevoegde waarde van zo'n vooropleiding, afgezien van de gegarandeerde toelating. Vooral in hoeverre het verschilt van einexamenopdrachten op de middelbare school etc...
de slachtoffertekenig moest je met houtskool maken. Iemand anders maakte van jou een omtrek en zo drie keer. Je koos zelf de beste uit en die ging je maken zoals je zelf was. Dit was in mij geval een futuristische tekening die beweging uitbeelde
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:08
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 03-01-2004 @ 12:39:
Vraagje: wat voor opdrachten krijg je nou bij zo'n vooropleiding? Ben daar erg benieuwd naar...
Heel divers.

Krijg verschillende vakken;
-modevormgeving
-tekenen/schilderen
-beeldgrammatica
-3design
-grafisch ontwerp
-ruimtelijke ontwikkeling
-en een beetje kunstgeschiedenis.

Alle vakken krijg je ongeveer 3 blokken van (hele middag, of ochtend).

Je hebt alle vrijheid die je wilt, zolang je maar iets in contact blijft houden met het geen wat op papier stond. Tis niet zo dat jij met één bepaald soort materiaal moet werken en een vaste voorstelling moet maken.

Tis echt heel erg leuk, je leert er enorm veel van. Juist vanwege die vrijheid, dat heb ik nooit zo ervaren.. Toch altijd maar een beetje braaf bezig zijn op de middelbare school, gewoon tekenen en schilderen, hier en daar een poppetje knippen en plakken. Je krijgt een breder perspectief op dingen (zeg je dat zo?) iig je gaat er anders naar kijken.

Tis echt aan te raden, je krijgt een heel ander beeld van een academie. Je ziet meteen of het wat voor je is of niet, bovendien leuke aanvulling voor je presentatie map.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:10
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-01-2004 @ 13:20:
In Arnhem viel het nog mee, maar in Breda/Den Bosch ben je al snel zo'n 1000 euro kwijt.

Het valt niet mee.

Integendeel, tis enorm duur zelfs.

Je cursusgeld is ongeveer 300 euro..

En daar zit geen enkel materiaal bij in, tuurlijk je kan het dan zo duur maken als je zelf wilt. Kzit nou bijna op 't einde van de cursus, denk toch al 350 euro verder..
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 02-01-2004 @ 21:36:
Tis wel allemaal haat en nijd tussen die academies
behoorlijk ja, vooral bij arnhem en den bosch is dat wel typerend, iederen die de hka kut vind gaat naar den bosch, en omgekeerd
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 03-01-2004 @ 20:10:
Het valt niet mee.

Integendeel, tis enorm duur zelfs.

Je cursusgeld is ongeveer 300 euro..

vind je dat duur?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:57
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
Citaat:
Danique schreef op 09-01-2004 @ 13:49:
vind je dat duur?
zat ook al te denken.. niet zo duur toch? bij ons iig is het duurder maar das dan ook hele dagen een jaar lang

vakken bij vooropleiding hku zijn: stilleven, fantasie/vormgeving, model, 3d, en nog 5 weken in een richting die je zelf kiest.
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 09-01-2004 @ 13:49:
vind je dat duur?
voor de cursus die je krijgt is dat soms wel duur, t ligt er maar net aan hoeveel waar je krijgt voor je geld.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:55
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 09-01-2004 @ 18:45:
voor de cursus die je krijgt is dat soms wel duur, t ligt er maar net aan hoeveel waar je krijgt voor je geld.
Je krijgt waar voor je geld hoor.

Maar 300 euro is een hoop geld. Zeker als er daarna nog een hoop materiaalkosten bij komen.

en voor mij nog mn reiskosten, maar dat doe ik zelf.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 22:06
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Heeft iemand trouwens toevallig ervaring met de Willem de Kooning in rotterdam?
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 01:08
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
*hoe kom ik op de Kunstacademie Deel 2* (deel 1)

* beetje talent en beetje skills

NIET? Als je geen talent hebt kunnen ze dat vaak al zien aan de hand van een toelatingsopdracht of iets dergelijks... (note: veel mensen hebben genoeg talent alleen zien er belachelijk tegenop, geloof in jezelf, je hebt het wel of je hebt het niet) als je geen skills hebt... tsja... dan heb je waarschijnlijk ook geen talent

* motivatie

NIET? Wel ontzettend goed, veel talent en ontzettende skills maar geen motivatie? Jammer... ga alsjeblieft wat voor jezelf doen, of ga werken met dat talent en die skills, maar nee; kunstacademie hoef je niet te proberen, de meeste kunstopleidingen zijn min 40 uur per week, dat hou je niet vol.

* reden om het te doen

NIET? Je wilt wel heel graag maar de enige reden die je hebt is dat je bijvoorbeeld tekenen zo leuk vind: nee dan willen ze je niet hebben, want het is een professionele opleiding waarmee je later moet werken, geen leuke vorm van tijdverdrijf.
Daarintegen: als je zeker weet dat je later iets wilt gaan doen bij bijvoorbeeld een designbureau of kunstenaar wilt worden of misschien wel iets anders met tekenen, illustraties ofzo: dan maakt het niet veel uit, het is nog niet superduidelijk, maar je hebt wel een goede reden.

* doorzettingsvermogen

NIET? Veel kunstacademie studies zijn keihard... daarom moet je ook die goede reden hebben om het te doen. Veel mensen haken af omdat datgene wat ze leuk vonden om te doen (tekenen, designen, mode of whatever) niet meer leuk is nu ze het 40-50-60 uur per week moeten doen.



dus: gewoon proberen en goed bij jezelf nagaan waarom je het zo graag wilt

(bovenstaande klinkt misschien een tikkeltje negatief, maar zo is het ook opgezet, laat je niet bedonderen )
geloof in jezelf
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 09-01-2004 @ 23:06:
Heeft iemand trouwens toevallig ervaring met de Willem de Kooning in rotterdam?
Alleen met de open dag.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 15:22
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
ps: Iedereen die vanaf nu aan nog een keer post dat ze naar de Kunstacademie willen;

SCHRIJF ERBIJ welke richting je wilt gaan volgen!! Als je dat niet weet, in het geval wat je dingen zijn, wat je ermee wilt en wat je leuk lijkt.



*Grafische vormgeving
*3d
*Illustratie
*Autonoom
*Mode
*Beeldende vormgeving
*Beeldhouwen (?? is dat er nog?)
*Fotografie
*AVM
*Animatie
*Interaction Design
*Game Design & Development
*Music Technology

*ETC!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:13
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
ohja ik wil
autonoom
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 09-01-2004 @ 21:55:
Je krijgt waar voor je geld hoor.

Maar 300 euro is een hoop geld. Zeker als er daarna nog een hoop materiaalkosten bij komen.

en voor mij nog mn reiskosten, maar dat doe ik zelf.
oh oke, dus het is een soort cursus van een paar maanden oid?
ik dacht gewoon een jaar vooropleiding.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:22
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
MegaN, het gezicht op jouw nieuwe avatar lijkt hetzelfde als het gezicht van mijn avatar...van welke site heb je die?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 08:47
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Danique schreef op 11-01-2004 @ 19:01:
oh oke, dus het is een soort cursus van een paar maanden oid?
ik dacht gewoon een jaar vooropleiding.
Nee van september tot en met januari. 23 zaterdagen geloof ik.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:33
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Zijn er hier ook mensen die zijn afgewezen op een kunstacademie? Ik heb geen flauw idee hoe originaliteit en meer realistisch tekenen worden gewogen. Jullie misschien ook niet, maar zijn er ook mensen hier die wel bij een maar niet bij een andere kunstacademie zijn toegelaten?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 23:03
funest
Avatar van funest
funest is offline
ligt eraan voor welke richting je wil kiezen
jij geeft aan dat je autonoom op wilt, dan geven ze over et algemeen geen fuck om realistisch tekenen.Orginaliteit zouden ze niet eens erg belangrijk moeten vinden
maar ze kijken meer naar je studiehouding, je inzicht, je onderzoekmanier ect

zou gewoon heen gaan met veel werk waarin je laat zien dat je aan kan geven dat er een duidelijk proces in zit waarin je bewust keuzes hebt gemaakt, dus zeker niet alleen met eindwerkjes komen.
waar wil je heen?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 01:50
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 13-01-2004 @ 21:33:
Zijn er hier ook mensen die zijn afgewezen op een kunstacademie? Ik heb geen flauw idee hoe originaliteit en meer realistisch tekenen worden gewogen. Jullie misschien ook niet, maar zijn er ook mensen hier die wel bij een maar niet bij een andere kunstacademie zijn toegelaten?
Op alle kunstacademies moet je dingen bedenken, origineel zijn, plannen maken en creatief zijn.

Daar telt originaliteit (maar vooral creativiteit, nog veeel belangrijker) meer als realistisch tekenen.

Het is een klein beetje het verschil tussen MBO grafisch en een grafische richting op de Kunstacademie. (MBO Grafisch zijn superieur in het realistische terwijl de kunstacademie studenten uitblinken in het uidenken (concepten))
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 07:25
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 14-01-2004 @ 00:03:
ligt eraan voor welke richting je wil kiezen
jij geeft aan dat je autonoom op wilt, dan geven ze over et algemeen geen fuck om realistisch tekenen.Orginaliteit zouden ze niet eens erg belangrijk moeten vinden
maar ze kijken meer naar je studiehouding, je inzicht, je onderzoekmanier ect

zou gewoon heen gaan met veel werk waarin je laat zien dat je aan kan geven dat er een duidelijk proces in zit waarin je bewust keuzes hebt gemaakt, dus zeker niet alleen met eindwerkjes komen.
waar wil je heen?
tsja, dat is als je autonoom doet.
ik zou die richting echt nooit kunnen doen (t'ís in mijn ogen zo kansloos). bij grafisch en 3d moet je ook echt je vaardigheden op papier e.d. laten zien denk ik.
docentenopleding: achja he, dat was echt te makkelijk voor woorden, de opleiding zelf helaas niet. volgens mij zijn ze niet zo streng vanwege het leraren tekort ofzo
mode: schijnt behoorlijk strenge selectie te zijn
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 09:30
funest
Avatar van funest
funest is offline
autonoom kansloos?

kom op zeg. weet je hoeveel kunstenaars rijk zijn
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:03
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Citaat:
AM schreef op 14-01-2004 @ 00:03:
ligt eraan voor welke richting je wil kiezen
jij geeft aan dat je autonoom op wilt, dan geven ze over et algemeen geen fuck om realistisch tekenen.Orginaliteit zouden ze niet eens erg belangrijk moeten vinden
maar ze kijken meer naar je studiehouding, je inzicht, je onderzoekmanier ect

zou gewoon heen gaan met veel werk waarin je laat zien dat je aan kan geven dat er een duidelijk proces in zit waarin je bewust keuzes hebt gemaakt, dus zeker niet alleen met eindwerkjes komen.
waar wil je heen?
idd veel&schetsen dat schrijven ze ook allemaal in hun foldertjes.
Ik wil naar Minerva of hku.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:22
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Captain N schreef op 09-01-2004 @ 23:06:
Heeft iemand trouwens toevallig ervaring met de Willem de Kooning in rotterdam?
ja, k doe daar nu een vooropleiding en ga in april toelating doen. Wat k er tot nu toe van gezien heb is dat het een hele leuke school is, en vooral dat het allemaal tekenen en creativiteit uitstraalt, zegmaar. In alle lokalen is ook getekend, op de muren, allerlei spreuken geschreven, k had een ezel waar rond 2 schroefjes een heel gezichtje was getekend..dat soort dingen, je weet dat daar dingen gemaakt worden, en dat vind k persoonlijk heel fijn.
Bij de vooropleiding heb k nu vormgevend en ideenoterend tekenen gehad, allebei heel leuk. Het valt me op dat ze je redelijk vrij late, ze geven je een duwtje en dan nog aanwijzingen, maar zeggen niet precies 'je moet dat en dat tekenen en dat en dat gebruiken..' dat vind k wel lekker, k moet toch wel wat vrij worden gelaten om me te ontwikkelen. Het valt me op dat de 2 leraren die k tot nu toe heb gehad niet precies kijken of het tekentechnisch allemaal correct is, maar of het spannend is, of het de aandacht trekt, of het tot dingen aanzet zegmaar. Als je daar je eigen gedachten in kan stoppen en je weet dat goed over te brengen, vinden ze het meestal wel wat.

k hoop echt dat k aangenomen word..k teken graag mangastijl, maar daarbinnen niet 1 stijl, maar juist allerlei verschillende aspecten van 1 stijl ontdekken, en dingen die je in andere stijlen, zoals realisctisch, ziet ook weer verwerken in jouw eigen stijl..dus k hoop niet dat ze denken dat k vastgeroest zit in mangastijl ^_^'' nouja, k vind het tot nu toe een hele goede school, en vriend van me zit nu in zn eerste jaar fotografie en is ook dik tevreden, dus..mja, aanrader maar k weet natuurlijk niet hoe andere scholen zijn, misschien bevlt de houding van deze school jou wel niet..kan ook
hoop dat je daar wat aan had^_^
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:41
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
zeker wel, ik ga zowieso de opendag bezoeken de 31e en dan maar hopen dat ik toegelaten wordt.
Ik rond dit jaar mn mbo multimedia vormgeven af dus dat zit wel goed denk ik en qua tekeningen heb ik zat om te laten zien, waar beoordelen ze je een beetje op? je zei al dat ze niet echt op techniek letten maar meer op compositie en kleurgebruik dan ofzo?, is het ook goed om te laten zien dat je traditionele middelen beheerst zoals houtskool enzo in plaats van bijna alleen maar digitale technieken?, lijkt mij wel maar ik weet niet of het veel uitmaakt.
Iig bedankt.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:55
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
ik ben vandaag aangenomen op de hku!!!!!!

maargoed zoals bluesummers al zei, het hoeft niet perfect eruit te zien, meer dat het aantrekkelijk is om naar te kijken.
ik zou zoveel mogelijk laten zien, dus ook houtskool tekeningen als je die hebt, en digitaal, gewoon allebei
nou ik ga weer verder feesten
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 18:09
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Bluesummers schreef op 16-01-2004 @ 21:22:
verhaal over Willem de Kooning academie

Zo gaat het op de AKI in Enschede ook ongeveer. Veel zelfwerkzaamheid, overal krabbels en tekeningetjes, lekker veel zooi en vaagheid.

Bij de AKI krijg je na of tijdens het tweede jaar geen opdrachten meer en moet je je helemaal zelf aan het werk houden.

En ik ga daar volgend jaar heen
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 18:14
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 17-01-2004 @ 19:09:
Zo gaat het op de AKI in Enschede ook ongeveer. Veel zelfwerkzaamheid, overal krabbels en tekeningetjes, lekker veel zooi en vaagheid.

Bij de AKI krijg je na of tijdens het tweede jaar geen opdrachten meer en moet je je helemaal zelf aan het werk houden.

En ik ga daar volgend jaar heen
kan je dan niet net zo goed een LOI cursus doen, ben je nog goedkoper uit ook.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 10:47
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Captain N schreef op 17-01-2004 @ 19:14:
kan je dan niet net zo goed een LOI cursus doen, ben je nog goedkoper uit ook.

volgens mij niet. Je kunt sowieso altijd ondersteuning vragen, en je zit in een omgeving met mensen die op dezelfde manier bezig zijn, wat volgens mij heel inspirerend werkt. En je moet je studiepunten halen, dus je wordt als het ware toch gedwongen om er veel tijd en energie in te steken. Ik denk dat je er bij een LOI cursus minder tijd voor vrijmaakt en er dus minder diep in duikt...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:54
Fjall
Avatar van Fjall
Fjall is offline
Citaat:
AM schreef op 14-01-2004 @ 10:30:
autonoom kansloos?

kom op zeg. weet je hoeveel kunstenaars rijk zijn
weet je hoeveel van die kanslozen een uitkering trekken die IK oa moet financieren? Nou dat zijn die ander 9999 van de 10.000
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:06
funest
Avatar van funest
funest is offline
you poor boy
ik zou een klacht indienen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:36
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 18-01-2004 @ 13:54:
weet je hoeveel van die kanslozen een uitkering trekken die IK oa moet financieren? Nou dat zijn die ander 9999 van de 10.000
een fulltime pennenlikker verdient toch buitensporig veel.
zeik niet.
geldwolf.
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:50
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ik wil weer nieuw werk van megan zien
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:05
giftig kevertje
Avatar van giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 18-01-2004 @ 14:50:
ik wil weer nieuw werk van megan zien
ze is toch geband.
omdat ze niet eigen werk postte?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:09
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
owjaa joh? sjit wat een kutstreek van d'r! en ik haar maar complimentjes geven, shiiiiit.... stom kind
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:23
funest
Avatar van funest
funest is offline
haha spuit11
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:24
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
tsja, ben even beetje afwezig geweest... wanneer is dat stuk vreten dan gebanned? en to ch wel vooreffer he?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:25
funest
Avatar van funest
funest is offline
zoek maar even paar topic terug
ze is gebant ja zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 17:57
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ja, ik heb effe gekeken, zielig kind, opent ze 90ok nog een sorry topic... waaah vaag...
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:25
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Captain N schreef op 17-01-2004 @ 00:41:
zeker wel, ik ga zowieso de opendag bezoeken de 31e en dan maar hopen dat ik toegelaten wordt.
Ik rond dit jaar mn mbo multimedia vormgeven af dus dat zit wel goed denk ik en qua tekeningen heb ik zat om te laten zien, waar beoordelen ze je een beetje op? je zei al dat ze niet echt op techniek letten maar meer op compositie en kleurgebruik dan ofzo?, is het ook goed om te laten zien dat je traditionele middelen beheerst zoals houtskool enzo in plaats van bijna alleen maar digitale technieken?, lijkt mij wel maar ik weet niet of het veel uitmaakt.
Iig bedankt.
k ga aanstaande zaterdag wat dingen laten zien aan de leraar die k nu heb, beetje qua beoordeling en wat k wel en niet laat zien enzo..dus dan laat k je wel weten waar ze op letten ^_^ het is iig het beste om veel verschillende dingen te laten zien, dus zowel digitaal als traditioneel..of bijvoorbeeld een digitaal eindwerkstuk met allerlei schetsen van houtskool erbij. houtskool is wel handig om mee te werken, omdat dat meestal word gebruikt met tekenlessen, dus met vormgevend tekenen enzo, gebruik je meestal houtskool of grafietstift. Kleurgebruik heb k nog niks over gehoord, omdat wij nog niet met kleur hebben gewerkt, maar dat zal k zaterdag dan vragen..^_^ Mooi iig dat je heel veel tekeningen hebt, dat vinden ze ook wel leuk.. misschien kom k ook nog wel op de open dag..dan hebben we geen les, maar er hangen tekeningen van mn groep, dus misschien kom k wel kijken..*vind open dagen sowieso wel leuk* naast de kantine is trouwens eens soort gallerij, daar hangen vaak werken van klassen..das wel leuk, beetje kijken wat andere mensen doen enzo. Nu is het helemaal volgeplakt met hele grote dripping achtige schilderijen, jeweetwel type 'bezem in de verfpot en kladderen maar' lijkt me wel heel gaaf om te doen autonoom is dat, geloof k.. *wil illustratie doen*

mja, leuk trouwens dat je ook daarheen wil ^_^
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Enquete kunstacademies. Wie helpt mij?
Eostre
1 22-04-2009 18:37
ARTistiek Kunstacademies!
C-Cee
3 16-01-2009 21:10
Studeren Open dagen kunstacademie en combi universiteit leiden
wawawawa
2 27-09-2007 07:14
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
ARTistiek [Discussie] Lerarenopleiding Kunstacademies, trek jij daar wat van aan?
devilcat
81 04-08-2006 17:49
ARTistiek Stelling: Kunstacademie-> is er een toekomst voor hen!
aquafemme
12 31-12-2002 11:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.