Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 14:21
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Ik woon in een begeleid kamerwonen huis en ik ben heel boos op de begeleiders. Ik ben 23 en ik mag geen konijntje. Ik ben oud en wijs genoeg hoor om voor een konijntje te zorgen.
Dus dat konijntje komt er gewoon

- Is het wel mogelijk om een konijn te houden bij begeleid kamerwonen? Is er dan ruimte genoeg?
- Hoe kan ik de begeleiders overtuigen?

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 19:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 14:35
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
goedzo ze moeten niet zeiken
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 14:39
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
vind ik ook
__________________
Goed zoeken...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik snap t niet. Ik bedoel...ik woon daar ook, heb twee cavia's, nooit gezeik mee gehad en zij mag niet eens 1 konijn.

Beetje jammer.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:07
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
denk je wel ook eerst na over wat er met het dier moet gaan gebeuren als ze je dwingen om het eruit te zetten?

Edit: Heropend, we zien hoe het topic loopt. Het krijgt nog een kans...
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 12:33
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Heel fijn
Kun je niet eens goed met je begeleiders praten? Vraag ze waarom zij vinden dat jij geen konijn mag, en vertel waarom jij wel vindt dat ej een konijn mag. Doe dit niet aanvallend, maar rustig en duidelijk, zo krijg je t beste effect.
Ben je bang dat ze je niet laten uitpraten? Schrijf een brief!! Ik wilde 2 rittens, maar mn ouders lieten me niet uitpraten. Ik heb ze een brief vol goeie argumenten geschreven en guess what?! Volgende week komen hier 2 kleine ratjes bij

Wat trouwens veel mensen niet weten, is dat konijnen ook groepsdieren zijn. Vaak gaan een gecastreerd mannetje en een vrouwtje heel goed samen. In de knaagdierenopvang zit het vol met konijnen!!

Succes ermee!
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:38
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 10-04-2004 @ 13:33 :
Heel fijn
Kun je niet eens goed met je begeleiders praten? Vraag ze waarom zij vinden dat jij geen konijn mag, en vertel waarom jij wel vindt dat ej een konijn mag. Doe dit niet aanvallend, maar rustig en duidelijk, zo krijg je t beste effect.
Ben je bang dat ze je niet laten uitpraten? Schrijf een brief!! Ik wilde 2 rittens, maar mn ouders lieten me niet uitpraten. Ik heb ze een brief vol goeie argumenten geschreven en guess what?! Volgende week komen hier 2 kleine ratjes bij

Wat trouwens veel mensen niet weten, is dat konijnen ook groepsdieren zijn. Vaak gaan een gecastreerd mannetje en een vrouwtje heel goed samen. In de knaagdierenopvang zit het vol met konijnen!!

Succes ermee!
Ik heb dus al vanalles verteld tegen de leiding hier, allemaal positieve en leuke dingen. Allemaal goede redenen had ik maar toch krijg ik ze nog niet over.
Het konijntje is 8/9 weken en komt uit de opvang van de dierenambulance waar ik werk...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:58
Verwijderd
Hebben ze je ook verteld waarom het niet mag?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:35
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 16:58 :
Hebben ze je ook verteld waarom het niet mag?

Ze vinden dat ik er niet aan toe zou zijn!
Maar ik ben 23, kan echt wel voor een koijntje zorgen! Heb zelfs een 3-jarige opleiding MBO dierverzorging gedaan.
En in mijn werk kom ik zoiezo dagelijks met allerlei dieren in contact.

Het is gewoon pure flauwekul dat het niet zou mogen...
Best kans dat ik het gewoon doe, ik heb alle spullen behalve het konijntje al in huis, van me laatste geld deze maand (maart bedoel ik). Zoveel heb ik er dus voor over dat ik me laatste geld eraan besteed, zodat ik voor mezelf bijna niks meer kon kopen.

Dat konijntje krijgt het hier echt wel heel erg goed maar de leiding krijg ik maar niet overtuigd...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:39
Verwijderd
Ik zou het niet zomaar doen als er mensen tegen zijn, lijkt me niet echt slim. Ik zou het proberen op een volwassen manier op te lossen. Misschien kun je ze vragen hoe jij kan laten zien dat je er wel aan toe bent?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:48
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 17:39 :
Ik zou het niet zomaar doen als er mensen tegen zijn, lijkt me niet echt slim. Ik zou het proberen op een volwassen manier op te lossen. Misschien kun je ze vragen hoe jij kan laten zien dat je er wel aan toe bent?
Alleen de leiding is er tegen en die wonen niet in dit huis. Mijn medebewoners zijn ook niet tegen. Eend is een medebewoonster, die had al op deze topic gereageerd iets verder terug.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 10-04-2004 @ 17:48 :
Alleen de leiding is er tegen en die wonen niet in dit huis. Mijn medebewoners zijn ook niet tegen. Eend is een medebewoonster, die had al op deze topic gereageerd iets verder terug.
Heeft de leiding er iets over te zeggen? Ik bedoel: hebben zij de eindverantwoording oid? (En je hoeft natuurlijk niet te doen wat ik zeg, ik geef alleen mijn mening. )
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:13
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 18:07 :
Heeft de leiding er iets over te zeggen? Ik bedoel: hebben zij de eindverantwoording oid? (En je hoeft natuurlijk niet te doen wat ik zeg, ik geef alleen mijn mening. )

Ze hebben wel iets erover te zeggen maar ik moet het beestje natuurlijk zelf verzorgen dus de verantwoordelijkheid ligt bij mij en niet bij de leiding.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:03
fib
Avatar van fib
fib is offline
Mits je niet zo'n achterlijk klein hok voor dat diertje koopt, vind ik het best.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:06
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
fib schreef op 10-04-2004 @ 22:03 :
Mits je niet zo'n achterlijk klein hok voor dat diertje koopt, vind ik het best.
Het is een dwergkonijntje en ik heb juist een giga-hok. Ben een echte dierenvriend hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 10-04-2004 @ 22:06 :
Het is een dwergkonijntje en ik heb juist een giga-hok. Ben een echte dierenvriend hoor.
Zo mag ik het horen! En ook genoeg aandacht geven en niet na een tijdje denken van: goh, ik vind het eigenlijk toch niet zo leuk een konijntje...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Je vergeet te vertellen dat je een afspraak had staan met je pb-er.

Verder ben ik het (het spijt me daarvoor) met Jolanda eens. Dana kan hier verder weinig over zeggen, maar je had een duidelijke afspraak met je pb-er. Dan kun je wel zeggen dat Paul en ik de huishoudtaken ook niet altijd goed doen, maar wij hebben niet zo'n afspraak EN je doet het voor jezelf, niet voor ons. Als jij een keer de huiskamer niet schoonmaakt, dan boeit dat mij geen flikker, want mij hebbie daar niet mee, maar jezelf heb je daar wel mee.

Vrijdag had jij de vuilnisbak beloofd leeg te maken na het eten en vervolgens doe je dat de volgende dag pas. Als je een konijnenhok schoon moet maken, dan kun je dat niet even een keer overslaan of een dag later doen.

Zolang je je taken niet nakomt, lijdt je onder een te weinig aan zelfdicipline. Nu kan je wel zeggen dat je heel goed voor je konijntje gaat zorgen, wat ik heus wel wil geloven. Maar stel dat de leukigheid er vanaf is? Je draagt dit keer niet de verantwoordelijkheid van een gevoelloze stoel, maar van iets dat van jou afhankelijk is. En waarom zou de leiding er op vertrouwen, dat jij een heel konijn kan verzorgen, terwijl je zelfs moeite hebt met de huiskamer schoon te maken?

Nu kun je wel weer in verweer gaan, dat Paul en ik ook regelmatig de taken niet doen, maar wat schiet je ermee op? JIJ wilt het konijntje. Laat dan eens zien dat je de verantwoordelijkheid aankan, ipv het slachtoffer te spelen, dat je geen konijntje mag. Zolang je zo in verweer gaat wordt het er toch niet beter op. En dit zeg ik niet allemaal omdat ik dit vind, maar omdat ik onderhand wel weer hoe die leiding in elkaar steekt hier.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:13
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-04-2004 @ 19:27 :
Je vergeet te vertellen dat je een afspraak had staan met je pb-er.

Verder ben ik het (het spijt me daarvoor) met Jolanda eens. Dana kan hier verder weinig over zeggen, maar je had een duidelijke afspraak met je pb-er. Dan kun je wel zeggen dat Paul en ik de huishoudtaken ook niet altijd goed doen, maar wij hebben niet zo'n afspraak EN je doet het voor jezelf, niet voor ons. Als jij een keer de huiskamer niet schoonmaakt, dan boeit dat mij geen flikker, want mij hebbie daar niet mee, maar jezelf heb je daar wel mee.

Vrijdag had jij de vuilnisbak beloofd leeg te maken na het eten en vervolgens doe je dat de volgende dag pas. Als je een konijnenhok schoon moet maken, dan kun je dat niet even een keer overslaan of een dag later doen.

Zolang je je taken niet nakomt, lijdt je onder een te weinig aan zelfdicipline. Nu kan je wel zeggen dat je heel goed voor je konijntje gaat zorgen, wat ik heus wel wil geloven. Maar stel dat de leukigheid er vanaf is? Je draagt dit keer niet de verantwoordelijkheid van een gevoelloze stoel, maar van iets dat van jou afhankelijk is. En waarom zou de leiding er op vertrouwen, dat jij een heel konijn kan verzorgen, terwijl je zelfs moeite hebt met de huiskamer schoon te maken?

Nu kun je wel weer in verweer gaan, dat Paul en ik ook regelmatig de taken niet doen, maar wat schiet je ermee op? JIJ wilt het konijntje. Laat dan eens zien dat je de verantwoordelijkheid aankan, ipv het slachtoffer te spelen, dat je geen konijntje mag. Zolang je zo in verweer gaat wordt het er toch niet beter op. En dit zeg ik niet allemaal omdat ik dit vind, maar omdat ik onderhand wel weer hoe die leiding in elkaar steekt hier.
Sorry hoor maar je denkt wel te logisch na, zie alles is niet zo proffesioneel, zie ook is ergens de lol van in, kijk niet altijd door de ogen van een pb-er of wat dan ook, want dat ben je niet!
Je denkt echt wel een beetje TE volwassen voor je leeftijd hoor. Ik ben geen kind meer en iedereen vergeet weleens wat, jij en Paul ook! En als jullie je taken ook slordig gaan doen komen er ook maatregelen. En iedereen is van elkaar de dupe als hij/zij zijn taken niet of wel doet hoor. Geldt niet alleen voor mij!

En waarom mailde je mij dit dan: Dacht ik al, de leiding deed er zo kleinzielig over. Waarom mocht ik dan wel gewoon een cavia extra? En waarom mocht ik eigelijk sowieso zonder problemen een cavia mee?

Kwam aardig over alsof je het met me te doen had, maar ja, ik kan nu de dierenwinkel lastigvallen met een vervelende smoes om al me spullen terug te brengen.

En dit is ook vaag: Vrijdag had jij de vuilnisbak beloofd leeg te maken na het eten en vervolgens doe je dat de volgende dag pas. Als je een konijnenhok schoon moet maken, dan kun je dat niet even een keer overslaan of een dag later doen.

Ik was het gewoon vergeten ja! En een huisdier is anders dan zo'n pokke-prullenbak!

EN IK BEN GEEN SLACHTOFFER...

En ik vind je reactie uitermate triest maar dat had ik eerder al geschreven.

Doe de groeten aan je grote teen, dag rhianne..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2004, 21:29
Verwijderd
Als het waar is wat Eend zegt, dan kan ik wel begrijpen waarom je geen konijntje mag... Ook al is een prullenbak (en dat soort dingen) geen konijn, het zegt toch wel enigszins iets over verantwoordelijkheden, enz. Als je zo graag dat konijntje wilt en je denkt het te kunnen: bewijs het dan! Laat zien dat je je taken kunt doen wanneer het moet en dat je afspraken enz. na kunt komen. Wie weet kun je op die manier de leiding laten zien dat je het echt graag wilt en ook dat je het kunt.

Persoonlijke dingen en ruzies mogen verder over msn/mail of irl.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:44
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 11-04-2004 @ 22:13 :
*verhaal*
Zoals ik al zei:
En dit zeg ik niet allemaal omdat ik dit vind, maar omdat ik onderhand wel weer hoe die leiding in elkaar steekt hier.

Dan kun je wel zeggen dat Paul en ik de huishoudtaken ook niet altijd goed doen, maar wij hebben niet zo'n afspraak EN je doet het voor jezelf, niet voor ons. Als jij een keer de huiskamer niet schoonmaakt, dan boeit dat mij geen flikker, want mij hebbie daar niet mee, maar jezelf heb je daar wel mee.

Meer hoef ik niet kwijt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:47
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-04-2004 @ 22:44 :
Zoals ik al zei:
En dit zeg ik niet allemaal omdat ik dit vind, maar omdat ik onderhand wel weer hoe die leiding in elkaar steekt hier.

Dan kun je wel zeggen dat Paul en ik de huishoudtaken ook niet altijd goed doen, maar wij hebben niet zo'n afspraak EN je doet het voor jezelf, niet voor ons. Als jij een keer de huiskamer niet schoonmaakt, dan boeit dat mij geen flikker, want mij hebbie daar niet mee, maar jezelf heb je daar wel mee.

Meer hoef ik niet kwijt
En ik wil dit kwijt:
Citaat:
Sorry hoor maar je denkt wel te logisch na, zie alles is niet zo proffesioneel, zie ook is ergens de lol van in, kijk niet altijd door de ogen van een pb-er of wat dan ook, want dat ben je niet!
Dank je wel...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:57
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 11-04-2004 @ 22:47 :
En ik wil dit kwijt:


Dank je wel...
Ik ben geen pb-er, maar ondanks dat heb ik wel om dezelfde reden dezelfde mening en geef ik bij je aan hoe de pb-ers denken. Ik probeer je er alleen maar mee te helpen en ik ben absoluut niet kwaad op je of wat dan ook.
Ik zoek ook geen ruzie, ik wil niet eens ruzie, maar ik wil wel mijn grenzen aan kunnen geven en mijn mening kunnen blijven geven. Maakt niet uit of jij mij daar nou door verrot scheld of niet. Ik ben een olifant, dus heb toch een dikke huid.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 09:58
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Meisjes hou het wel netjes en wordt niet te persoonlijk, dat doe je maar via msn, of irl.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 15:29
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
No offense, maar jij koopt spullen voor je konijn, gaat vervolgens naar die begeleiders toe met in je achterhoofd de gedachte "ik doe het lekker toch" (en als je dat denkt, heb je vette kans dat je dat ook hebt uitgestraald) en vervolgens ga je i.p.v. vriendelijk te doen en proberen te bewijzen dat je verandwoordelijkheidsgevoel hebt, alleen maar het Zielige Slachtoffer (boehoehoe... het is niet eerijk) spelen en andere mensen op hun fouten wijzen i.p.v. wat aan je eigen fouten te doen. Je zegt ook dat je goed voor het konijn zult zorgen. Ik be daar zelf niet van overtuigt als jij van plant bent dat konijn "toch wel te nemen". Want wat als konijn-lief eruit word gezet? wat moet er dan met dat beest gebeuren? het is een levend wezen!!! Maar daar heb jij duidelijk niet aan gedaht, anders zou je nu niet zo koppig doen en vastbesloten zijn dat konijn toch te nemen, ondanks de gevolgen die die beslissing zal hebben voor het beest als het eenmaal op straat word gezet door de begeleiders.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 15:32
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 12-04-2004 @ 16:29 :
....
Ik heb er heel lang over nagedacht en gepraat met mensen en ik zie er toch vanaf. En ik kan heus wel voor een dier zorgen heb al eerder huisdieren gehad. Daar heb ik jouw bemoeizucht niet voor nodig, je kent me niet eens dus je weet niet eens waar je het over hebt.En ik had de spullen gehaald omdat ik voor 90% zeker wist dat het wel zou mogen...

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 20:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 15:37
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 12-04-2004 @ 16:32 :
Ik heb er heel lang over nagedacht en gepraat met mensen en ik zie er toch vanaf. En ik kan heus wel voor een dier zorgen heb al eerder huisdieren gehad. Daar heb ik jouw bemoeizucht niet voor nodig, je kent me niet eens dus je weet niet eens waar je het over hebt.
En ik had de spullen gehaald omdat ik voor 90% zeker wist dat het wel zou mogen...
dit bedoelde ik dus. Je haalde de spullen omdat je het voor 90% wist. Als je je zaken goed overdacht zou hebben, had je die spullen pas gehaald als je voor de volle 100% groen licht had gekregen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 20:17
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Tijgertjuh666 je vraag om meningen en dergelijke van andere (toch want daarvoor heb ik jouw topic HEROPEND). Sta er dan ook voor open, anders sluit ik het weer definitief.

En algemeen: probeer het vriendelijk te houden, geen aanvallende reacties anders bereik je hier niets.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:31
miro
Avatar van miro
miro is offline
Lees je contract er eens op na zou ik zeggen. Dat heb JIJ ondertekend, dus zul je ook die afspraken moeten nakomen. Als er niks instaat over huisdieren houden mag jij gerust je konijntje meenemen lijkt me zo. Of bekijk ik t te kortzichtig?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 22:32
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
miro schreef op 12-04-2004 @ 22:31 :
Lees je contract er eens op na zou ik zeggen. Dat heb JIJ ondertekend, dus zul je ook die afspraken moeten nakomen. Als er niks instaat over huisdieren houden mag jij gerust je konijntje meenemen lijkt me zo. Of bekijk ik t te kortzichtig?
Er zijn hier geen contracten,voor het houden van huisdieren al helemaal niet. Dat zijn per persoon individuele afspraken met je begeleidster. Ieder heeft zijn eigen afspraken met zijn eigen begeleider. Soms is dat heel erg oneerlijk, maar ja...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 06:17
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 12-04-2004 @ 23:32 :
Er zijn hier geen contracten,voor het houden van huisdieren al helemaal niet. Dat zijn per persoon individuele afspraken met je begeleidster. Ieder heeft zijn eigen afspraken met zijn eigen begeleider. Soms is dat heel erg oneerlijk, maar ja...
Hmz ja vervelend.Dan zit er volgens mij niks anders op dan gaan zeuren bij je begeleidster...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:41
Verwijderd
Tijgertje: je zegt dat je verantwoordelijk genoeg bent, maar je schrijft ook dat je al je geld uitgeeft aan een hok en dergelijke waardoor je zelf geen geld meer hebt.
Verder ben ik het met Sanne eens. Als je toch al bijna zeker weet dat het mag, vraag het dan eerst voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:49
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Deze topic kan dicht, ik heb al besloten om er vanaf te zien door gesprekkken met mensen in me omgeving...
Allemaal bedankt voor je mening...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 10:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 12-04-2004 @ 23:32 :
Er zijn hier geen contracten,voor het houden van huisdieren al helemaal niet. Dat zijn per persoon individuele afspraken met je begeleidster. Ieder heeft zijn eigen afspraken met zijn eigen begeleider. Soms is dat heel erg oneerlijk, maar ja...
We hebben wel contracten aan het begin als je hier komt moet je die tekenen. Daar stond me vaag iets van bij dat je je aan de regels EN afspraken moest houden.

Maar ik kan het me vergist hebben
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.