Oud 05-08-2010, 17:18
Verwijderd
Hoi iedereen!

Ik sta voor een lastige keuze en zou wel wat advies kunnen gebruiken.

Na het afronden van de HAVO ben ik in september 2009 begonnen aan de HBO opleiding Logistiek & Economie (LE) aan Hogeschool Windesheim te Zwolle. Ik heb het eerste jaar mogen afsluiten met het behalen van m'n Propedeuse.

Nu kan ik natuurlijk gewoon doorgaan met LE, maar ik vraag me af of dit echt dé studie voor mij is. Ik vind het wel interessant, daar niet van, maar ik heb het idee dat er meer is. Ik heb het idee dat ik met deze studie te veel voor mezelf afsluit. Daarbij komt dat ik het eerste jaar met twee vingers in mijn neus (lees: dichte boeken) gehaald heb. Ik heb het idee dat ik meer kan.

Aangezien ik m'n Propedeuse gehaald heb, heb ik toegang tot een universitaire studie. De opleiding Bedrijfskunde aan Universiteit Twente (Enschede) lijkt me een leuke studie. Stukken breder dan LE en er zal vast en zeker meer van me gevraagd worden. Nadeel is wel dat mijn reistijd van een dik halfuur naar een dik uur per enkele reis gaat, want ik ben nog niet van plan om op kamers te gaan.

Ik sta dus voor een keuze: of doorgaan met LE, of beginnen met Bedrijfskunde. Wat zouden jullie me aanraden? Is de overstap van HBO naar WO groot? Wat zijn de verschillen tussen Windesheim en Universiteit Twente? Zijn er hier Bedrijfskunde studenten die iets meer over de opleiding kunnen vertellen? Hoe is de UT?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2010, 17:24
Verwijderd
Niemand die iets kan vertellen over de overstap van HBO naar WO?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 22:39
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Het verschil tussen HBO en WO is wel redelijk groot, algemeen is het tempo en niveau op een uni veel hoger (meer theorie) en ipv veel klassikaal opgaven enzo doen is het WO veel meer hoorcolleges met honderden studenten tegelijk.

Wat je voor jezelf moet bepalen is wat leuker vind, de proces en management kant (bedrijfskunde) of meer de economie want dan kan je beter naar de opleidingen economie en bedrijfseconomie.

Reistijd van een uur is hoeft niet erg te zijn, als de treinen regelmatig rijden valt het wel mee, ook als je vertraging hebt. Daarnaast kan je ook in de trein makkelijk een boek erbij pakken.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:36
asdasd
asdasd is offline
Ik zou ook nog is goed navragen wat de toegangseisen zijn.

Ik moest zelf nog een certificaat VWO Wiskunde A1,A2 halen na mijn HBO propedeuse om te worden toegelaten op bedrijfskunde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.