Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2007, 23:59
Delilah17
Delilah17 is offline
Oké, ik zal even proberen mijn probleem te omschrijven. Ik heb vaak het gevoel dat ik anders ben dan anderen. Ik zie altijd overal tegenop: uitgaan, verjaardagen, werk, sporten, dagjes uit, etc. Ik onderneem dan ook vrij weinig, omdat de gedachte aan dergelijke activiteiten alleen al zoveel energie van me vergt dat ik het gewoon niet kan opbrengen. De verplichte dingen doe ik uiteraard wel, zoals naar school gaan en werken. Maar ik ga zelden uit, mijn hockeytraining zeg ik vaak af en verjaardagen zou ik ook het liefst overslaan. Ik heb twee hele goeie vriendinnen die weten hoe ik ben en dat ook accepteren. Behoefte aan meer vriendinnen heb ik trouwens helemaal niet. Ik vind het goed zo, alleen zijn vind ik ook erg fijn namelijk. Ik denk dat het deels te maken heeft met het feit dat ik het moeilijk vind met mensen om te gaan. Ik ben altijd bang raar gevonden te worden en vind het dan moeilijk om een gesprek aan te knopen met iemand. Zijn er mensen die iets in mijn verhaal herkennen en/of tips hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 12:50
Verwijderd
Ik herken dit best wel. Ik heb het ook een tijd gehad. Ik ben naar een psycholoog gegaan, (niet alleen daarvoor,ook nog voor andere dingen) en daar kreeg ik kleine opdrachten. Ga eens uit. Bel eens iemand. Maak een afspraak en zeg hem niet af. Ik moest opschrijven wat er gebeurde en daardoor kreeg ik in de gaten dat het vaak ook goed ging.

Wat ik van thuis altijd mee heb gekregen, is wanneer ik ergens tegen op zie, mezelf afvragen: Wat is het ergste dat je kan gebeuren. En dan heel realistisch blijven. Wat is het ergste wat je kan gebeuren als je gaat hockyen? Je gaat op je gezicht, je teamgenoten hebben daar twee minuten lol om en daarna zijn ze het vergeten. Wat is het ergste wat je kan gebeuren als je uitgaat? Dat het niet gezellig is.

Dan nog iets; hebben de mensen een reden om je raar te vinden? Wat is raar? Er lopen zoveel rare mensen rond, jij valt vast nog wel mee. Tenzij je een derde arm oid hebt. Maar daar ga ik niet vanuit. Waarom zouden ze je raar vinden?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 15:40
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Zie je nou overal tegenop omdat je bang bent dat mensen je raar vinden of heb je gewoon geen puf of energie om dingen te doen en ben je daarnaast bang dat je anders bent? Misschien een stomme vraag, maar het maakt denk ik wel een wezenlijk verschil
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 18:47
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Oh dit is echt precies hoe ik me altijd voel, ik kon het alleen nooit zo goed verwoorden

EDIT: maar daar help ik jou natuurlijk weinig mee. Sorry, als ik een oplossing had, zou ik 'm meteen met je delen..
__________________
Dance like no-one sees you. Scream like no-one hears you. Love like you've never been hurt.

Laatst gewijzigd op 18-10-2007 om 12:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Krijg persoon niet uit mijn hoofd
Wattodo
55 05-01-2016 22:20
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart Topic #139
kroot
500 17-12-2008 19:55
Flora & Fauna Einde aan onverdoofde biggencastratie
Verwijderd
9 26-01-2005 21:20
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.