Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2010, 11:19
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Engels is een taal die constant in beweging is en in Nederland ook groter wordt. Op de tv is het gangbare accent wat je hoort een algemeen Amerikaans, de meeste programma's, films en series zijn namelijk Amerikaans. Op middelbare scholen wordt vooral het algemene Britse accent aangeleerd, maar is dat nog wel logisch? De meeste scholieren kijken veel tv, en leren zo het Amerikaanse accent aan. Waarom zou je ze nog Brits proberen te leren dan?

Vind jij dat we bij ons oude normmodel moeten blijven, en het nette "RP English" (wat door maar 3% van de Britse bevolking wordt gesproken) moeten leren op de middelbare school? Of vind je dat we moeten meeveranderen met de samenleving en moeten omschakelen naar een algemeen Amerikaans model (General American)? Wordt het tijd om ons eigen Nederlands-Engelse accent te waarderen als uitspraak die net zo correct is als echte Engelse accenten? Of moeten we voor een mengelmoesje gaan van Brits en Amerikaans Engels?

Wat vind je zelf het mooiste accent en waarom? Wat vind je het prettigst om naar te luisteren? En als je elk Engels accent zo kon overnemen, welk accent zou je kiezen?
Wordt er op jouw middelbare school een Brits accent aangeleerd, of wordt er niet echt duidelijk over gedaan wat je nu moet leren?

Wat vind jij, welk Engels accent moet aangeleerd worden op de middelbare school?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2010, 11:37
Verwijderd
Goed topic! Want het klopt wel ik heb ook het ''brits'' moeten leren spreken. Terwijl heb Amerikaanse veel gangbaarder voor ons is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 11:47
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Vind je dat er een uitspraakmodel gehanteerd moet worden, of niet? En welk model dan?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 12:01
WAT
WAT is offline
ik ga liever voor het britse model, ook omdat het brits 5 tot 10 keer zo veel woorden bevat.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 12:07
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Op mijn middelbare school werd in principe Brits aangeleerd, maar je mocht kiezen of je Amerikaans of Britse wilde spreken, als je maar consequent was. Ik vind zelf Brits mooier, qua accent, maar ook op schrift. Ik probeer, als ik in het Engels schrijf, de Britse stijl aan te houden. Maar ik merk wel dat ik onbewust ook woorden op de Amerikaanse manier schrijft, omdat veel artikelen en boeken toch Amerikaans zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 12:07
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
ik ga liever voor het britse model, ook omdat het brits 5 tot 10 keer zo veel woorden bevat.
waar haal je dat vandaan? ik weet wel dat de vocabulaire in het engels groter is dan in het nederlands, maar ik heb nog nooit gehoord van een verschil tussen brits en amerikaans?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 12:34
WAT
WAT is offline
er is wel degelijk een verschil tussen brits en amerikaans, ik kan me alleen niet meer de bron herinneren en ook niet via google iets vinden (of ik zoek verkeerd XD )
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 14:32
Verwijderd
Bij ons wordt ook de Britse uitspraak aangeleerd, maar als mensen dignen op zijn Amerikaans uitspreken wordt dat niet gecorrigeerd. Ik snap wel dat wij Brits Engels leren, bij Frans leer je toch ook geen Canadees Frans? Dit het is oorspronkelijke Engels. Maar goed, ik zou het ook niet slecht vinden om meer Amerikaans Engels aan bod te laten komen. Gelukkig zitten er in bijv. luistertoetsen ook wel Amerikaanse fragmenten.

Brits accent vind ik mooier, maar Amerikaans spreekt voor mij gewoon makkelijker en daarom neig ik er eerder naar.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 15:25
Verwijderd
Mijn opa komt uit Southampton en ik ben tweetalig opgevoed dus Amerikaans is een big nono hier. Voor vmbo-havo is het misschien voor een standaard vocabulaire irrelevant of het nu Brits of Amerikaans is. In wetenschappelijke teksten kom je echter toch veel typische Britse stijl tegen (ook door Amerikanen gebruikt want dat staat oh zo academisch') dus Brits is een betere optie. Dit baseer ik op teksten met betrekking tot geschiedenis en politicologie dus hoe dat in een ander discipline is weet ik niet zeker. Het Brits heeft ook in internationale situaties een voordeel. Zeker in Amerika heerst er een bepaalde 'credibility' als je solliciteert en een Brits accent hebt. Ik denk dat het wat dat betreft vergelijkbaar is met het Nederlands-Vlaams of sterker nog Haarlems/Goois en Brabants/Limburgs. Ik merk nog steeds dat als iemand met een Brabants accent iets in college vraagt dat er een beetje lacherig over wordt gedaan. Limburgs zal ik al helemaal niet over beginnen

Laatst gewijzigd op 19-02-2010 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 18:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
In wetenschappelijke teksten kom je echter toch veel typische Britse stijl tegen (ook door Amerikanen gebruikt want dat staat oh zo academisch')
Oh? Ik kom bijna meer Amerikaans dan Brits tegen, maar dat is denk ik omdat er meer tijdschriften met een Amerikaanse oorsprong zijn dan Britse. Het zal denk ik verschillen per vakgebied?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 19:49
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Mijn opa komt uit Southampton en ik ben tweetalig opgevoed dus Amerikaans is een big nono hier. Voor vmbo-havo is het misschien voor een standaard vocabulaire irrelevant of het nu Brits of Amerikaans is. In wetenschappelijke teksten kom je echter toch veel typische Britse stijl tegen (ook door Amerikanen gebruikt want dat staat oh zo academisch') dus Brits is een betere optie. Dit baseer ik op teksten met betrekking tot geschiedenis en politicologie dus hoe dat in een ander discipline is weet ik niet zeker. Het Brits heeft ook in internationale situaties een voordeel. Zeker in Amerika heerst er een bepaalde 'credibility' als je solliciteert en een Brits accent hebt. Ik denk dat het wat dat betreft vergelijkbaar is met het Nederlands-Vlaams of sterker nog Haarlems/Goois en Brabants/Limburgs. Ik merk nog steeds dat als iemand met een Brabants accent iets in college vraagt dat er een beetje lacherig over wordt gedaan. Limburgs zal ik al helemaal niet over beginnen
wat een onzin zeg dat amerikanen brits zouden verkiezen boven het 'amerikaanse' engels. Amerikanen en Britten lijken voor geen meter op elkaar net zoals nederlanders en belgen niet op elkaar lijken. je kan prima Brits praten in Amerika of Amerikaans in Engeland net zoals nederlands in belgie en vlaams in nederland maar het is gewoon anders. Als je met een Brits accent aan komt zetten in Amerika bij een sollicitatie gesprek gaan ze je echt niet eerder aan nemen. Brits is no way de betere optie tegenover Amerikaans. ik zeg niet dat je beter Amerikaans moet gaan leren of juist niet. dat gedoe met politicologie van je snap ik al helemaal niet. Leef ik in een andere wereld of is Amerika (China komt eraan) de grootste wereldmacht? daar komen de britten niet eens in de buurt (ja vroeger wel maar nu al lang niet meer). Ooit Obama horen praten met een Brits accent? Ik niet in ieder geval. We kunnen hier in Nederland wel proberen om dat mooiere/nettere (wat ik niet eens vind) accent aan te houden, maar we komen hier in Nederland nou eenmaal veel meer in aanraking met de Amerikaanse cultuur dan die van de Britten. Wij kunnen hier in Nederland ook wel proberen om met een vlaams accent te spreken, aangezien de belgen beter zijn op het gebied van taal (toch vrij algemeen bekent), maar dat schiet niet op. je kan wel tegen de richtlijnen in proberen te gaan, maar dat is veel lastiger en onhandiger aangezien het je meer tijd zal vergen om Brits te leren dan Amerikaans (omdat je het Brits minder tegenkomt op: TV, Internet, Radio ed). eigenlijk werk je jezelf tegen in je post. eerst zeg je dat Amerikanen een Brits accent op een sollicitatie gesprek meer op prijs stellen terwijl je daarna zegt dat wij nederlanders de belgen met een vlaams accent ook een beetje uitlaggen. denk je dat die Amerikanen dat niet bij jou doen als je met een Brits accent aan komt zetten? Ik denk van wel
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 21:40
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
haha @ hierboven

Mijn leraar Engels sprak met een Brits accent, maar ik kan me niet herinneren hoe er werd omgegaan met Brits vs Amerikaanse spelling. Zelf heb ik nu een verschrikkelijk Amerikaans accent (kijk teveel tv), kan me niet voorstellen dat dat toen anders was. Ik weet nog dat er een jongen op de middelbare school altijd met een Brits accent sprak en ik vond het altijd een beetje een aansteller. Op zich vind ik Brits wel 'mooier' maar Amerikaans voelt gewoon natuurlijker.
Ik weet niet zo goed wat ik vind dat aangeleerd moet worden. Op zich vind ik het argument van Micromensje wel relevant, behalve dat de status van Amerikaans-Engels wel ietsje anders is dan Frans-Canadees

Overigens heeft een Amerikaan mij wel eens verteld dat er een theorie bestaat dat het Amerikaanse accent (gedeeltijk) ontstaan is door de invloeden van Nederlandse immigranten. Het zou dus voor Nederlanders veel logischer zijn om Amerikaans-Engels te spreken.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 22:07
Verwijderd
Ik vind brits een beetje gay dus ga ik voor amerikaans.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 09:59
Verwijderd
Citaat:
knip
Haha idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 10:13
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
wat een onzin zeg dat amerikanen brits zouden verkiezen boven het 'amerikaanse' engels. Amerikanen en Britten lijken voor geen meter op elkaar net zoals nederlanders en belgen niet op elkaar lijken. je kan prima Brits praten in Amerika of Amerikaans in Engeland net zoals nederlands in belgie en vlaams in nederland maar het is gewoon anders.
Dat beweert hij ook niet.
Citaat:
Als je met een Brits accent aan komt zetten in Amerika bij een sollicitatie gesprek gaan ze je echt niet eerder aan nemen. Brits is no way de betere optie tegenover Amerikaans. ik zeg niet dat je beter Amerikaans moet gaan leren of juist niet. dat gedoe met politicologie van je snap ik al helemaal niet. Leef ik in een andere wereld of is Amerika (China komt eraan) de grootste wereldmacht? daar komen de britten niet eens in de buurt (ja vroeger wel maar nu al lang niet meer).
Brits klinkt meer ontwikkeld dan amerikaans, dus waarschijnlijk maak je een betere indruk met een brits accent dan met een Amerikaans accent. Daarnaast gaat het niet om wereldmacht grapjas. Amerika staat misschien boven Engeland met betrekking tot BNP en productie(er wonen immers meer mensen), maar het intellectuele niveau is in Engeland gemiddeld hoger dan in de VS.
Citaat:
Ooit Obama horen praten met een Brits accent? Ik niet in ieder geval.
Obama probeert een zeker 'volks' imago te behouden, als hij brits gaat praten lijkt hij afstandelijk.
Citaat:
We kunnen hier in Nederland wel proberen om dat mooiere/nettere (wat ik niet eens vind) accent aan te houden, maar we komen hier in Nederland nou eenmaal veel meer in aanraking met de Amerikaanse cultuur dan die van de Britten. Wij kunnen hier in Nederland ook wel proberen om met een vlaams accent te spreken, aangezien de belgen beter zijn op het gebied van taal (toch vrij algemeen bekent), maar dat schiet niet op. je kan wel tegen de richtlijnen in proberen te gaan, maar dat is veel lastiger en onhandiger aangezien het je meer tijd zal vergen om Brits te leren dan Amerikaans (omdat je het Brits minder tegenkomt op: TV, Internet, Radio ed).
Je bewijst in ieder geval dat niet alle nederlanders even bedreven zijn in het gebruik van hun eigen taal, daarnaast gaat het niet per se om accent, maar meer om stijl en woordgebruik.
Ook zijn er tonnen britcoms. We hebben BBC en je kan genoeg Brits vinden als je maar goed zoekt en weet waarnaar je moet zoeken.
Citaat:
eigenlijk werk je jezelf tegen in je post. eerst zeg je dat Amerikanen een Brits accent op een sollicitatie gesprek meer op prijs stellen terwijl je daarna zegt dat wij nederlanders de belgen met een vlaams accent ook een beetje uitlaggen. denk je dat die Amerikanen dat niet bij jou doen als je met een Brits accent aan komt zetten? Ik denk van wel
Ik denk van niet. Daarbij denk ik dat jij geen idee hebt waarover je praat.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 10:17
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik vind zelf het Engelse accent mooier dan het Amerikaanse, alleen ik betrap mijzelf erop dat ik vaak het Amerikaanse accent gebruik.
Bij ons op school mogen we wel het Amerikaanse accent gebruiken, mits we consequent zijn.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 12:46
Verwijderd
Bij mij op school kregen we geen logopedie bij Engels. Dus wij leerden Engels gewoon met een Nederlands accent. Bij spelling mochten we zelf weten of we de Britse of Amerikaanse regels aanhielden, zo lang we daar maar consequent in waren.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 14:04
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
US english is een spraakgebrek, ik zweer bij UK english.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2010, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Wij kunnen hier in Nederland ook wel proberen om met een vlaams accent te spreken, aangezien de belgen beter zijn op het gebied van taal (toch vrij algemeen bekent)
Die is goed

Ja de status zal wel anders zijn bij Canades-Frans en Amerikaans-Engels, maar ik bedoelde te zeggen dat het onlogisch is om Amerikaans Engels te leren (wat dat betreft dan). Het lastige is dat er op TV veel meer Amerikaanse programma's te zien zijn, dus ben je eerder geneigd dat accent aan te nemen.

Het blijft lastig. Maar ik moet zeggen dat mijn docent Brits Engels spreekt alsof ie er vandaan komt (wat niet zo is, hij is Nederlander) en dat ik het mooier vind klinken. Maar dat is gewoon een kwestie van smaak denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:33
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
US english is een spraakgebrek, ik zweer bij UK english.
Heb je dit op de middelbare school geleerd? Of heb je het jezelf aangeleerd?
En vind je dat je een perfect accent hebt, of mag er nog wat aan veranderen?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 14:32
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik vind het accent dat aangeleerd wordt nog niet eens zo belangrijk; het accent verandert verder de inhoud van de taal toch niet zo zeer. Vervelender vind ik de verschillen in spelling (z/s, o/ou) en woorden (bathroom/toilet, trash/bin, cookie/biscuit) tussen de VS en de UK. Ik vind dat dit soort dingen het juist zo lastig maken om consquent te zijn als je niet met 1 van de 2 versies van de Engelse taal bent opgegroeid.

Bij mij op school werd er in principe dan ook in Brits Engels lesgegeven, maar als je wilde, mocht je ook de Amerikaanse spelling hanteren, als je maar consequent was.

Voor mijzelf; ik heb over het algemeen geprobeerd om me aan het Brits Engels te houden. Maar toen ben ik na de middelbare school voor een jaar naar Australie gegaan, vervolgens een jaar in Schotland gestudeerd, toen een jaar in de VS gestudeerd en ben nu weer sinds een half jaar terug in Schotland. Mijn accent en woordgebruik is dus een mix van alles en nog wat. Ik probeer er op te letten dat mijn spelling altijd de Britse variant volgt, maar ik heb nog wel eens dat ik er Amerikaanse woorden tussen gooi omdat ik dan simpelweg niet door heb dat het een Amerikaans woord is. Maar ik zou het wel weer geweldig vinden als ik tegen de tijd dat ik hier in Schotland afstudeer (over 1.5 jaar) een Schots accent heb gekregen .
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 18:20
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik heb een accent tussen Brits en Amerikaans, zo schijnt. In ieder geval probeer ik qua schrijfstijl de Britse stijl aan te houden...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 19:54
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Mijn docenten vonden het beide prima, zolang je constant bleef in spraak en schrift. mijn schrift is Brits, en mijn uitspraak is ingeschat als Brits/ Iers/ Australisch, dus ook niet bepaald RP.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 16:03
LIGHTSTAR
LIGHTSTAR is offline
Ik moet helaas ook Brits spreken.. Maar ik praat veel beter Amerikaans, daar word ik door mijn leraar vaak op afgerekend..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 12:13
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Haha idioot.
dankje

jij ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2010, 12:22
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat beweert hij ook niet.

1Brits klinkt meer ontwikkeld dan amerikaans, dus waarschijnlijk maak je een betere indruk met een brits accent dan met een Amerikaans accent. Daarnaast gaat het niet om wereldmacht grapjas. Amerika staat misschien boven Engeland met betrekking tot BNP en productie(er wonen immers meer mensen), maar het intellectuele niveau is in Engeland gemiddeld hoger dan in de VS.

2 Obama probeert een zeker 'volks' imago te behouden, als hij brits gaat praten lijkt hij afstandelijk.

3Je bewijst in ieder geval dat niet alle nederlanders even bedreven zijn in het gebruik van hun eigen taal, daarnaast gaat het niet per se om accent, maar meer om stijl en woordgebruik.
Ook zijn er tonnen britcoms. We hebben BBC en je kan genoeg Brits vinden als je maar goed zoekt en weet waarnaar je moet zoeken.

4Ik denk van niet. Daarbij denk ik dat jij geen idee hebt waarover je praat.
1 Mensen hoeven niet intellectueel te zijn om samen een wereldmacht te vormen. wees nou eerlijk welk land heeft er op dit moment meer macht Amerika of GB?
met het deel dat je een betere indruk maakt met brits dan amerikaans geloof ik best dat het klopt behalve als je in AMERIKA zelf bent. Amerika=Amerikaans Amerika=niet brits.

2 zou kunnen kloppen. of wat dacht je hier van, hij spreekt amerikaans omdat hij een Amerikaan is! Balkenende spreekt toch ook nederlands en geen vlaams? (misschien is ie ook wel een Nederlander?)

3 Bedoel je met niet bedreven in de eigen taal dat mijn taal niet 100% goed is? Dan moet je niet zeuren want ik probeerde dat te typen vlak voordat ik op vakantie ging en ga nog naar school. als ik perfect was op het gebied van de nederlandse taal zou ik geen les hebben, maar les geven. Maar gelukkig heb je zelf ook nog dingen te leren (ik hoop tenminste niet voor je dat je in alles in het leven perfect bent want dan zou je leven echt zuigen).

4 gelukkig weet jij ook niet waar je over praat, want als je dat wel precies wist had je hier niet op het forum rondgehangen maar had je dik geld kunnen verdienen om advies te geven op politiek gebied.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 12:48
daffie-duck33
daffie-duck33 is offline
Bij ons op school word er wel Brits aangeleerd, maar ze vinden het niet erg als je Amerikaans spreekt of schrijft. Er wordt niet heel streng op gelet ofzo. Dat vind ik wel beter
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 13:05
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Bij ons op school word er wel Brits aangeleerd, maar ze vinden het niet erg als je Amerikaans spreekt of schrijft. Er wordt niet heel streng op gelet ofzo. Dat vind ik wel beter
Maar er wordt toch wel op gelet dat je Brits en Amerikaans niet door elkaar haalt toch? Tenminste bij ons op school maakt het ook niet uit als je maar kiest tussen Brits en Amerikaans en niet die 2 door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 15:20
Verwijderd
Dat lijkt me wel logisch ja. Ik gebruikte het in een brief ooit door elkaar en dat werd wel afgestraft.
Maar je moet natuurlijk consequent blijven, dus ik snap het best wel.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 00:29
Jeffrey92
Avatar van Jeffrey92
Jeffrey92 is offline
Wij mogen inderdaad ook gewoon zelf beslissen welke uitspraak we kiezen, als we maar consequent blijven. Bij het schrijven zijn we wel verplicht Brits te schrijven. Zo zijn er dus varianten in mijn klas die Brits spreken en Brits schrijven, maar dus ook Amerikaans spreken en Brits schrijven... Ach...
__________________
In the absence of light, darkness prevails.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 00:07
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Als je maar niet begint over bijvoorbeeld "specialized colours"
Bah, Amerikaans Engels
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 21:35
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
1 Mensen hoeven niet intellectueel te zijn om samen een wereldmacht te vormen. wees nou eerlijk welk land heeft er op dit moment meer macht Amerika of GB?
met het deel dat je een betere indruk maakt met brits dan amerikaans geloof ik best dat het klopt behalve als je in AMERIKA zelf bent. Amerika=Amerikaans Amerika=niet brits.

2 zou kunnen kloppen. of wat dacht je hier van, hij spreekt amerikaans omdat hij een Amerikaan is! Balkenende spreekt toch ook nederlands en geen vlaams? (misschien is ie ook wel een Nederlander?)

3 Bedoel je met niet bedreven in de eigen taal dat mijn taal niet 100% goed is? Dan moet je niet zeuren want ik probeerde dat te typen vlak voordat ik op vakantie ging en ga nog naar school. als ik perfect was op het gebied van de nederlandse taal zou ik geen les hebben, maar les geven. Maar gelukkig heb je zelf ook nog dingen te leren (ik hoop tenminste niet voor je dat je in alles in het leven perfect bent want dan zou je leven echt zuigen).

4 gelukkig weet jij ook niet waar je over praat, want als je dat wel precies wist had je hier niet op het forum rondgehangen maar had je dik geld kunnen verdienen om advies te geven op politiek gebied.
1. Ik zal het simpel voor je uitleggen. In de VS zijn er veel mensen, Amerikanen. Deze Amerikanen kennen Engelsen. Zijn zien die Engelsen als gemiddeld slimmer dan de gewone Amerikaan. Wanneer jij dus met Brits-Engels accent spreekt, zullen zij jou zien als hoger opgeleid.

2. Juist, hij is Amerikaan en dat moet hij in de publiciteit ook blijven; omdat Amerikanen graag op iemand uit het volk stemmen, iemand zoals zij.

3. Ik ga ook nog naar school en met mijn Nederlands is niet zoveel mis. Ik beheers d/t en als/dan, in tegenstelling tot veel Nederlanders. Het is misschien niet 100%, maar voldoende, dat kon ik van jouw post niet zeggen.

4.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 06:23
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
1. Ik zal het simpel voor je uitleggen. In de VS zijn er veel mensen, Amerikanen. Deze Amerikanen kennen Engelsen. Zijn zien die Engelsen als gemiddeld slimmer dan de gewone Amerikaan. Wanneer jij dus met Brits-Engels accent spreekt, zullen zij jou zien als hoger opgeleid.

2. Juist, hij is Amerikaan en dat moet hij in de publiciteit ook blijven; omdat Amerikanen graag op iemand uit het volk stemmen, iemand zoals zij.

3. Ik ga ook nog naar school en met mijn Nederlands is niet zoveel mis. Ik beheers d/t en als/dan, in tegenstelling tot veel Nederlanders. Het is misschien niet 100%, maar voldoende, dat kon ik van jouw post niet zeggen.

4.
wordt je er gelukkig van om mensen af te kraken op hun spelling ofzo? dude natuurlijk is jouw nederlands beter. dat heet leeftijdsverschil. ik ga mijn spelling toch ook niet vergelijken met dat van een kleuter?

je probeert jezelf nog steeds te redden met dat Britten hoger opgeleid zijn en dus Amerikanen Brits willen praten zodat ze hoger opgeleid zijn. serieus ken jij mensen in de VS die dat doen? heb je bronnen dat Amerikanen steeds meer Brits proberen te spreken?

4 jij ook
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 15:34
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Hoe groot zou het leeftijdsverschil zijn? 2 of 3 jaar ofzo?

Ik heb nooit beweerd dat Amerikanen Brits zouden praten, alleen dat Brits-Engels ontwikkelder klinkt dan Amerikaans-Engels.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 16:24
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Hoe groot zou het leeftijdsverschil zijn? 2 of 3 jaar ofzo?

Ik heb nooit beweerd dat Amerikanen Brits zouden praten, alleen dat Brits-Engels ontwikkelder klinkt dan Amerikaans-Engels.
2 jaar verschil tussen ons. leeftijdverschil is niet erg groot maar de ontwikkeling op het gebied van o.a. taal is wel groot tussen 15 en 17 .

oke als je dat niet bedoelde dan is deze discussie over. dacht dat je wel beweerde dat ze dat probeerden. nouja wat maakt het ook uit.

zijn er nog mensen die op school verplicht Brits moeten leren (of Amerikaans maar dat lijkt me sterk). ben eigenlijk benieuwd of mensen die in het engels les krijgen hier in Nederland les krijgen in het Brits/Amerikaans/van alles een beetje. iemand die op zo'n school zit die dat kan vertellen of iemand die dat weet van bekenden o.i.d?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 16:37
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik krijg nu les van een leraar en hij spreekt met een Iers accent
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2010, 07:23
Verwijderd
Mijn docent is Nederlands, maar spreekt Brits Engels alsof ie een native speaker is. We leren bij hem alleen BE, maar als je ergens AE doorheen gooit word je niet echt snel gecorrigeerd.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 18:54
Patt92
Patt92 is offline
Ik kijk vaak naar britse series, dat doe ik al sinds ik 6 was en me tante heeft me ook Engels geleerd. Dus ik heb eigenlijk een beetje heel erg een brits accent, ook in Londen had ik het heel erg
Dit schooljaar ben ik gestart met een Brits-Nederlandse opleiding (BTEC Travel & Tourism) en mijn mentor spreekt met Brits accent (ben alleen wel gestopt met die opleiding ) Toen kreeg ik een hele lieve lerares met amerikaans accent en nu heb ik een nieuwe lerares die uit Groot-Britannië komt dus jaaaa. Brits spreek ik wel heel erg,
Vind het alletwee wel prima hoor
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 18:28
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Oeh, leuk topic!

Ik heb wel eens met mensen van alle uithoeken van de wereld gesproken op skype (via van die penpal websites), en ze dachten in eerste instantie dat ik Amerikaans was.

Amerikaans ligt, qua uitspraak, wat dichter bij het Nederlands, denk ik. Daarom vind ik het ook niet zo mooi. (= 'Gewoon' brits vind ik mooi en goed verstaanbaar, maar er zijn natuurlijk veel varianten, maar ik kan er verder niet echt onderscheid in maken zoals engelsen dat waarschijnlijk kunnen. Dan moet je heel duidelijk de accenten naast elkaar horen, natuurlijk.

Schots vind ik wel erg tof. Als ik zou mogen kiezen, zou dat 'm worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.