Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 23:09
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik las het topic "surrealistische ruimtes" in de kantine, en ik wou ook hier even mijn reply erop kwijt:

Ik heb een eigen wereld in mijn hoofd.

Een wereld van niet bestaande kleuren, onvoorstelbare liquiditeit van de normaalste dingen,... prachtig gewoon.

De vergelijking van de feloranje zon die opkomt in een druiperige roze wolkenmassa komt dicht in de buurt, maar nog niet dichtbij.
Of de door zonsondergang vuurrode wolken die bedreigend boven je hangen.


Zijn er mensen die ook zo'n wazig, maar sterk ideaalbeeld van een wereld waarvan je bewust bent dat die niet bestaat hebben?
een wereld waar je alleen maar aan kan denken, enkele seconden, en maar een vaag beeld van hebt?

Ik ben een persoon die tegenwoordig graag alleen is en veel denkt, misschien heeft het daar mee te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2003, 23:35
Verwijderd
mijn msn naam:
Sanne || I live in my self-created world.

dat zegt denk ik wel genoeg.

Mijn wereldje is niet zo van allemaal kleurtjes maar mijn wereldje is meer van vrede, geen oorlog, geen depressies, geen problemen, gewoon een mooie wereld voor iedereen. Ik kan echt helemaal wegdromen in mijn wereldje, ik kan er zolang over nadenken en ik ben er vaak alleen, gewoon gelukkig zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 23:36
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 25-07-2003 @ 00:09:
Ik las het topic "surrealistische ruimtes" in de kantine, en ik wou ook hier even mijn reply erop kwijt:

Ik heb een eigen wereld in mijn hoofd.

Een wereld van niet bestaande kleuren, onvoorstelbare liquiditeit van de normaalste dingen,... prachtig gewoon.

De vergelijking van de feloranje zon die opkomt in een druiperige roze wolkenmassa komt dicht in de buurt, maar nog niet dichtbij.
Of de door zonsondergang vuurrode wolken die bedreigend boven je hangen.


Zijn er mensen die ook zo'n wazig, maar sterk ideaalbeeld van een wereld waarvan je bewust bent dat die niet bestaat hebben?
een wereld waar je alleen maar aan kan denken, enkele seconden, en maar een vaag beeld van hebt?

Ik ben een persoon die tegenwoordig graag alleen is en veel denkt, misschien heeft het daar mee te maken
Ik denk ook heel veel, mijn beeld is voor mij ideaal maar helaas bestaat het niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 01:37
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
Volgens mij heeft bijna iedereen dat wel (gehad).

Ik heb het zelf ook, hoewel ik er niet altijd even gemakkelijk in kan komen... en hoe het eruit ziet, verschilt altijd wel, maar laatste keer was het een bos, met waterval, mn eigen wolf en ik kon ook de meest onmogelijke dingen (paar meter hoog in de lucht springen enzo).

Maar als ik de posts die hier sta zo lees, verschilt het wel een beetje, sinds mijn wereld niet perfect is. (bv. de wolf die ik in die wereld heb is vermoord )... dus helemaal perfect is het niet.

En ja ik denk ook veel (soms teveel) en ben soms ook graag alleen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 03:09
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
in mijn msn naam staat dan weer "Fake my life" kortom het leven dat iedereen denkt dat ik leef, is niet hetgeen wat ik beleef

Alleen sinds paar dagen zijn er 3 werelden, waren er eerst altijd maar 2

De wereld die ik het vaakst in mijn gedachten beleef vormt zich naar het evenbeeld van LOTR. Een verscheurd land, vol vulkanisme, strijd, oorlog, pijn is niet meer fysiek te voelen, de wonden genezen niet, daar waar ooit een begin aan kwam zal nooit een einde aan komen. Een eeuwige strijd waren de duistere machten overheersen.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.

Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 03:14.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 09:23
pienie
idd een wereldje waarin je jezelf heel even perfect voelt...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:05
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik kan me eigenlijk geen precies beeld vormen van die wereld.
Ik kijk bv naar een veld, en er schieten mij kleuren te binnen, en heel even denk ik aan zo'n wereld, en voel me dan ook heel even fantastisch
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:55
Verwijderd
ik leef in een eigen wereld maar dat is heel anders dan wat jullie beschrijven

als ik dat zeg bedoel ik meer dat ik liever niet te veel met andere mensen om ga en vooral aan mezelf denk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:56
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
bugge schreef op 25-07-2003 @ 20:55:
ik leef in een eigen wereld maar dat is heel anders dan wat jullie beschrijven

als ik dat zeg bedoel ik meer dat ik liever niet te veel met andere mensen om ga en vooral aan mezelf denk
jouw avatar is mooi Bij large zit oowk die poster..alleen dan hangen er nog 3 mensen aan de boom
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:02
Verwijderd
dankje, net nieuw
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 18:31
Verwijderd
Ja

Mijn msn naam: Living in my own fantasy-world
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:15
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Nee dat heb ik niet. Ik fantaseer alleen over later, met een ideaalbeeld.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:42
Rem
Avatar van Rem
Rem is offline
ik leef ook in een eigen wereld, mijn wereld.

echt zo'n wereldje waar dat je dan bijvoorbeeld omdraait en dat er dan ineens een vers gezet kop koffie voor je neus staat.

maar het is slechts vluchten uit de werkelijkheid.... :/
__________________
Enjoy the silence
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 10:57
Verwijderd
Ik heb mijn eigen wereld - waar ik gelukkig ben - ik vrienden heb die altijd voor me klaar staan - waar er vrede is - heel veel natuur en geen stinkende steden. 's avonds, in bed, of in de auto, sluit ik me af van de wereld, trek me terug in mijn eigen wereld. Heb ik geen last meer van alle vervelende dingen. Is het niet moeilijk om vrienden te vinden, te maken.
Waar ik een eigen huis heb, in de bergen aan een meer in een gigantisch dal met mijn eigen paarden waar ik grote, ontspannende tochten op maak. Heerlijk. Ik wou dat ik daar zou kunnen wonen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:07
bartjehill
bartjehill is offline
ik heb dan weer muziek die me heel erg aanspreekt en dan denk ik aan dingen die kunnen gebeuren en alles is dan perfect alleen de scenario's zijn elke keer anders ene keer is het een gevecht dat heel mooi gewonnen word maar dan ook helemaal niet agresief en de andere keer is het een avond met me vriendin

*een eigen wereldje is prachtig*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik heb wel een ideaalbeeld over hoe ik zou willen
dat alles is ed. Kan daar als het ware 'in zitten',
door gewoon te dromen over hoe ik wil dat alles
is, hoe het leven dan zou zijn etc etc,
maar ik weet niet zeker of dat is wat je bedoelt...

Maar ik denk dat het ook meer een toekomstbeeld
voor mezelf is, omdat ik vaak denk aan dingen die
ik later wil doen, (huisje-boompje-beestje, reizen etc).

(hmm, wazig uitgelegd, sorry.)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
een eigen wereldje hebben is prachtig.
als je je even rot voelt, lekker in een hoekje kruipen en wegdromen. (dromen niet te letterlijk nemen). het is dus helemaal niet slecht lijkt me, mits je de werkelijkheid nog van je fantasie kan scheiden.

het kan opluchten en maken dat je er weer een tijdje tegenaan kunt. vergooi het dus niet! maar blijf wel normaal omgaan / functioneren in de real world.

liefs, wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Rust in je hoofd (met ADD)
Verwijderd
14 08-03-2007 20:05
Levensbeschouwing & Filosofie Einstein heeft gelijk
Verwijderd
37 09-12-2004 22:58
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
De Kantine surrealistische ruimtes
Optima
22 28-07-2003 21:00
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.