Oud 27-07-2002, 11:40
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Wat vinden jullie??

Ik denk van wel. Als er overal volle vrouwen getoond zouden worden, zou geen mens meer vinden dat half-uitgehongerde vrouwtjes mooi om te zien zijn...

En 'vermijden' jullie daarom bijvoorbeeld kijken naar modetijdschriften, mtv/tmf etcetcetc oid ??
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:59
PV
PV is offline
Ik vind van niet, omdat er afslankpillen e.d. op tv komen wil dat nog niet zeggen dat ik ze moet slikken.

Trouwens, hoeveel mensen vinden die half-uitgehongerde mensen écht aantrekkelijk? Denk dat dat wel tegenvalt hoor..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:06
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik vind van niet, omdat er afslankpillen e.d. op tv komen wil dat nog niet zeggen dat ik ze moet slikken.

Trouwens, hoeveel mensen vinden die half-uitgehongerde mensen écht aantrekkelijk? Denk dat dat wel tegenvalt hoor..
Neeeej maar k bedoel ook geen afslankpillen oid.. ik bedoel gewoon de 'ideaalbeelden' die je voorgeschoteld worden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:15
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:

Neeeej maar k bedoel ook geen afslankpillen oid.. ik bedoel gewoon de 'ideaalbeelden' die je voorgeschoteld worden.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Je zet het woord ideaalbeeld dan ook heel terecht tussen aanhalingstekens omdat er niet zoiets als een ideaalbeeld bestaat. Ik ben zelf 80 kg zwaar en heb een vrij stevig postuur, maar ik peins er niet over om een afslankkuur te volgen om zo het zelfde figuur te kunnen krijgen als bijvoorbeeld Brad Pitt of Tom Cruise of welke "afgod" dan ook. Mensen dienen zich te realiseren dat slank zijn geen absolute voorwaarde is om door anderen geaccepteerd te kunnen worden, maar dat iemands innerlijk vaak veel belangrijker is dan iemands uiterlijk.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:12
tacidvs
tacidvs is offline
Zolang er geen dikke VJ's&gerelateerd tuig op TMF/MTV (maakt het uit?) komen, zullen mensen er in blijven geloven. Bewust, onbewust, liever. We moeten eigenlijk gewoon dat soort commerciële troep verbieden, als zijnde slecht voor de burgermoraliteit. Singapore is eng hè, met de dingen die ze daar verbieden? Noem mij één positief sociaal aspect van MTV/TMF, als je durft...
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:33
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
zeker weten..
Ik vind van wel.. als ik op tv van die modellen zie.. of in een tijdschrift.. dan haat mijn figuur.. dan krijg ik gelijk in me kop LIJNEN..
En ik zal heus niet de enige zijn..



Trouwens, hoeveel mensen vinden die half-uitgehongerde mensen écht aantrekkelijk? Denk dat dat wel tegenvalt hoor..
hm. ik vind dat dus wel MOOI..
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:09
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Ik vind hele dunne mensen absoluut niet mooi. Een gewoon figuur vind ik meestal het mooist.Ik snap daarom dus ook niet helemaal waarom ik dan wel steeds dunner wil zijn,maargoed...

Ik denk dus wel dat wanneer tijdschriften wat 'normalere'mensen in hun bladen zetten , het ideaalbeeld verandert. Naar mijn mening gebeurt dit ook steeds meer.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
SweetGirly16 schreef:
Ik vind hele dunne mensen absoluut niet mooi. Een gewoon figuur vind ik meestal het mooist.Ik snap daarom dus ook niet helemaal waarom ik dan wel steeds dunner wil zijn,maargoed...

Ik denk dus wel dat wanneer tijdschriften wat 'normalere'mensen in hun bladen zetten , het ideaalbeeld verandert. Naar mijn mening gebeurt dit ook steeds meer.
wat is een 'gewoon figuur'?
waarschijnlijk bedoel je daarmee het figuur wat de meeste mensen hebben ofzo? door de tv wordt dat dan toch echt wel wat kilootjes lichter, dat 'gewone figuur'!
op zich is elk figuur gewoon, maar doordat je weinig dikke mensen op tv ziet, vindt men dat tegenwoordig al niet meer gewoon!
het is imo dus zeker wel een grote oorzaak van het 'ideaalbeeld' wat onze wereld in is gebracht...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
oh en om verder even antwoord te geven op de vraag:
ik vermijd geen tv zenders ofzo, maar mode bladen lees ik niet echt.
niet persé omdat ik tegen dat beeld ben dat wordt geschapen, maar meer omdat ik er niks aan heb. Ik zie er namelijk niet uit als die dames die in die blaadjes staan (ben sowieso ruim 10cm kleiner, heb minder make-up op en ben ook nog wat kilo's zwaarder) dus ik heb helemaal niks aan de kleding enzo die ik daar zie! die zullen me nooit passen en zijn bovendien niet te betalen voor mij.
kortom; door alleen maar uitgemagerde meiden in zo'n blad te zetten zorg je er wel voor dat sommige mensen (onbewust) iets niet willen kopen.

maar goed, ik doe toch ook mee met al die afvalpogingen enzo
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:14
PV
PV is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Trouwens, hoeveel mensen vinden die half-uitgehongerde mensen écht aantrekkelijk? Denk dat dat wel tegenvalt hoor..
hm. ik vind dat dus wel MOOI..
dan heb jíj een probleem (in mijn ogen), schuif het niet af op die modellen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:17
PV
PV is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Neeeej maar k bedoel ook geen afslankpillen oid.. ik bedoel gewoon de 'ideaalbeelden' die je voorgeschoteld worden.
welke zijn dat dan? en waar kom je die tegen? in soaps en zo valt dat toch wel mee dacht ik, ik kijk er niet vaak naar maar...

modebladen lees k sowieso niet, ik bepaal zelf wel wat k mooi vind (in de winkel).

als je zelf niet zo sterk in je schoenen staat moet je dat niet afschuiven op bladen/tv etc.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:21
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
In sommige gevallen zal het best met de media te maken hebben.. maar andere dingen als pesten(bv met gewicht, uiterlijk) kunnen ook zorgen voor een eetstoornis.
Depressieve mensen kunnen er ook in vluchten, jezelf straffen door niet te eten, te braken enz
En als je een eetstoornis hebt schijn(of ik hierin geloof is weer een ander verhaal) je een verkeerd lichaamsbeeld te hebben.
Dus zelfs als je veel ondergewicht hebt jezelf als enorm dik zien.

En mss.. als je overal en alleen maar de vollere vrouwen in de bladen en op de catwalks zou zien. Krijgen meisjes/vrouwen die van nature erg dun zijn mss een eetstoornis.. komen er naast anorexia en boulima meer mensen met BED bij, mss dat je dat nie helemaal kan vergelijken maar ok
__________________
~~~Why do bad things always happen to good people? Can someone tell me?~~~
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:22
Angeles
Angeles is offline
Bij mensen die daadwerkelijk een eetstoornis ontwikkelen is er vaak wel heel wat meer aan de hand dan dat ze slank willen zijn omdat de media hen dat voorschotelt. Een eetstoornis is vaak een soort van dwangstoornis om controle te krijgen over je leven en je lichaam. Als je het gevoel hebt dat alles om je heen uit je handen glipt, kan bij jezelf de gedachte terrein winnen dat je over je lichaam tenminste nog zelf kunt beslissen en dat dat het enige is waar je de macht over kunt krijgen. Het graag dun willen zijn is dan alleen nog maar een klein extra duwtje in die richting, maar het is niet zo dat alle schuld bij de media ligt. Als iemand zo diep in de problemen zit dat ze anorexia krijgt dan helpt het niet als er plotseling alleen nog maar volslanke vrouwen getoond worden. Dan zit het probleem veel dieper.

Bovendien is het niet zo dat de media de mensen voorschotelt wat ze mooi 'moeten' vinden, het is toch een soort wisselwerking. Een beetje het kip of het ei verhaal, vinden we het mooi omdat de media het ons laat zien, of laat de media het ons zien omdat dat is wat de mensen mooi vinden?

Géén slanke vrouwen meer op de televisie is niet de oplossing van het probleem. Onzekerheid is iets wat tussen je eigen oren zit en waar je zelf uit moet zien te komen. Ik heb jarenlang geloofd dat je minstens 1,75 meter moet zijn om mee te tellen en gedacht dat ik met mijn 1,60 meter niks voorstelde en er onooglijk uitzag. Die gedachtenkronkel heb ik zelf moeten omzetten en tegenwoordig weet ik dat ik er ook mag wezen, ook al ben ik niet zo lang. Is dat omdat er tegenwoordig alleen nog maar kleine vrouwtjes op de televisie komen? Nee! Dat is omdat ik zelf mijn lot in eigen hand heb genomen en het niet heb laten afhangen van wat er op de televisie wordt uitgezonden en in de bladen wordt gezet. Jij bent de baas over je gedachten en jij bepaalt de norm. En niemand anders.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:45
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
PV schreef:


welke zijn dat dan? en waar kom je die tegen? in soaps en zo valt dat toch wel mee dacht ik, ik kijk er niet vaak naar maar...

modebladen lees k sowieso niet, ik bepaal zelf wel wat k mooi vind (in de winkel).

als je zelf niet zo sterk in je schoenen staat moet je dat niet afschuiven op bladen/tv etc.
Ken jij een een dik (mn vrouwelijk) persoon die op tv komt?? Die in een blad staat?? En dan heb ik het dus over programma's en tijdschriften ed die vnml jongeren aangaan, dus geen Hennie Stoel ofzo

HET ideaabeeld is gewoon SLANK, iemand die dikker is die telt gewoon niet 'echt' mee, jongens laten een dergelijk meisje links liggen en mensen kijken die persoon meteen schuin aan als die een frietje eet. Dik wordt geassocieerd met ongedisciplineerd, vies, lui en noem t maar op, terwijl een groot deel van de dikke mensen, niét door dit soort dingen dik wordt.

En dan kun je het wel hebben over n'normaal' figuur, maar dat 'normale' figuur, wordt steeds dunner. Modellen met een BMI van 16,17,18 zijn eerder regel dan uitzondering! Het gemiddelde model is tegenwoordig zo'n 23% dunner dan een normaal persoon over het algemeen is (medisch gezien)

En er wordt hier nix afgeschoven, het gaat erom of het ínvloed op heeft en ik denk zeker dat het dat heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:47
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Owja, PS
Ik bedoel dus helemaal niet dat er geen slanke vrouwen meer op tv oid mogen komen, maar gewoon OOK molligere vrouwen en géén mensen meer die echt ongezond dun zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Ken jij een een dik (mn vrouwelijk) persoon die op tv komt??
Jaaa die ken ik, on onderweg naar morgen (vooral voor jongeren ) zo'n meisje. k weet ff niet meer hoe ze heet, ojha, ze speelt Ariel, haar echte naam weet ik niet.
Maargoed, das dus niet zo'n superdun iemand.
*gaat foto zoeken*
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:11
Verwijderd

niet echt duidelijk te zien, maar oke...

Ow, en ik denk niet dat eetstoiornissen ed de schuld van de media zijn.
Het is wel zo dat er vooral slanke vrouwen op tv te zien zijn, maar ik denk niet dat het zo is, van goh, ik zien alleen maar slanke vrouwen in de media, laat ik maar stoppen met eten/mijn eten uitkotsen. Ik denk dat daar wel meer factoren een belag bij spelen, als je een eetstoornis hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:32
PV
PV is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Ken jij een een dik (mn vrouwelijk) persoon die op tv komt?? Die in een blad staat?? En dan heb ik het dus over programma's en tijdschriften ed die vnml jongeren aangaan, dus geen Hennie Stoel ofzo

HET ideaabeeld is gewoon SLANK, iemand die dikker is die telt gewoon niet 'echt' mee, jongens laten een dergelijk meisje links liggen en mensen kijken die persoon meteen schuin aan als die een frietje eet. Dik wordt geassocieerd met ongedisciplineerd, vies, lui en noem t maar op, terwijl een groot deel van de dikke mensen, niét door dit soort dingen dik wordt.

En dan kun je het wel hebben over n'normaal' figuur, maar dat 'normale' figuur, wordt steeds dunner. Modellen met een BMI van 16,17,18 zijn eerder regel dan uitzondering! Het gemiddelde model is tegenwoordig zo'n 23% dunner dan een normaal persoon over het algemeen is (medisch gezien)

En er wordt hier nix afgeschoven, het gaat erom of het ínvloed op heeft en ik denk zeker dat het dat heeft.
Het journaal gaat iedereen aan, ook jongeren. Dat jij er niet naar kijkt ( ). Goed een programma wat jongeren dan aangaat en waar een 'dik' iemand in zit, Ricky Lake (die talkshow). Je kan haar niet echt graatmager noemen.

Dat het ideaalbeeld volgens jou slank is, kan ik niet helpen. Voor mij is dat het iig niet, en ik laat me ook niet beinvloeden door de tv of bladen. Dat modellen steeds dunner worden kan best, mij interesseert het niet. Als je alle modebladen gaat kopen en gaat vergelijken met jezelf, dan doe je dat zelf en dan is t niet de schuld van dat blad of van dat model.

De titel van deze topic is "schuld van de media". Dan schuif je het wel degelijk af.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:37
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
PV schreef:


Het journaal gaat iedereen aan, ook jongeren. Dat jij er niet naar kijkt ( ). Goed een programma wat jongeren dan aangaat en waar een 'dik' iemand in zit, Ricky Lake (die talkshow). Je kan haar niet echt graatmager noemen.

Dat het ideaalbeeld volgens jou slank is, kan ik niet helpen. Voor mij is dat het iig niet, en ik laat me ook niet beinvloeden door de tv of bladen. Dat modellen steeds dunner worden kan best, mij interesseert het niet. Als je alle modebladen gaat kopen en gaat vergelijken met jezelf, dan doe je dat zelf en dan is t niet de schuld van dat blad of van dat model.

De titel van deze topic is "schuld van de media". Dan schuif je het wel degelijk af.
*Excuseert u mij: schuld --> invloed worden *

Ricky Lake heb je gelijk in maar dat is maar 1 vd weinigen. En ik denk dat je wel snapt wat ik met dat journaal bedoel neem ik aan tochj (?!) (gewoon dat het niet een specifiek jongerenprogramma is of als doelgroep vnml jongeren heeft)
En dat ideaalbeeld dat verzin ík niet, dat ideaalbeeld heerst er algemeen. Dat het je niet interesseert is wat anders, maar het is er wel.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:43
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Jaaa die ken ik, on onderweg naar morgen (vooral voor jongeren ) zo'n meisje. k weet ff niet meer hoe ze heet, ojha, ze speelt Ariel, haar echte naam weet ik niet.
Maargoed, das dus niet zo'n superdun iemand.
*gaat foto zoeken*
kijk in the bold..==>sally bijvoorbeeld en Lily uit AS the wordl turns is ook niej echt heel dun
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 21:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef:

Het journaal gaat iedereen aan, ook jongeren. Dat jij er niet naar kijkt ( ). Goed een programma wat jongeren dan aangaat en waar een 'dik' iemand in zit, Ricky Lake (die talkshow). Je kan haar niet echt graatmager noemen.
ricky lake is dik geworden door haar zwangerschap. zij is zelf ook van dik naar dun gegaan en weer terug, omdat ze dus ook graag wat slanker wilde zijn...
en tja, sally spectra... das misschien wel waar, maar ik denk dat het vooral gaat om de leeftijd tot een jaar of 30 ofzo. zo'n meisje in onderweg naar morgen vind ik wel een goed voorbeeld, is iemand waar je je sneller mee identificeert als meisje van 16 zijnde, dan een vrouw als sally spectra
kvind dan ook dat er zo meerdere voorbeelden moesten zijn, want eerlijk is eerlijk, slanke (vooral meiden) overheersen toch wel of niet soms?

en angeles:

dat beeld dat jij had dat je niet zou meetellen als je kleiner als +/- 1.75 meter was, werd dat dan niet voor een gedeelte gecreëerd door de media?

dat is tenminste hoe ik er over denk... het ideaalbeeld wordt geschapen door alles wat je om je heen zit (waar dus ook heel veel media bij hoort) en wat je met dat beeld doet is aan jou.
er spelen daar idd veel meer factoren mee, maar het kleine beginnetje is er.

topictitel is idd fout. je kan het niet in z'n geheel op de media afschuiven, maar imho speelt de media wel een rol in het hele 'proces'
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 21:13
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
linda85 schreef:


en angeles:

dat beeld dat jij had dat je niet zou meetellen als je kleiner als +/- 1.75 meter was, werd dat dan niet voor een gedeelte gecreëerd door de media?

Een beeld wordt niet zozeer gecreëerd door de media. Een beeld wordt in stand gehouden door de media, want de media speelt in op wat de mensen mooi en leuk vinden. Verder heb je mij nergens horen beweren dat de media daar toen geen invloed op hadden. Je moet goed lezen wat ik schrijf. Ik schreef dat het me te ver gaat om te zeggen dat de media verantwoordelijk zijn voor eetstoornissen e.d., want dat zit veel dieper dan aan een ideaalbeeld willen voldoen, verder vind ik dat het helemaal aan jezelf is of jij je iets van die media aantrekt of niet.

Je bent verantwoordelijk voor jezelf. Je kunt wel alles in je omgeving willen veranderen, maar daar verander je je eigen zelfbeeld nog niet mee. Je zult er zelf aan moeten werken.

Ik hoop dat je me nu wel begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 21:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Angeles schreef:


Een beeld wordt niet zozeer gecreëerd door de media. Een beeld wordt in stand gehouden door de media, want de media speelt in op wat de mensen mooi en leuk vinden. Verder heb je mij nergens horen beweren dat de media daar toen geen invloed op hadden. Je moet goed lezen wat ik schrijf. Ik schreef dat het me te ver gaat om te zeggen dat de media verantwoordelijk zijn voor eetstoornissen e.d., want dat zit veel dieper dan aan een ideaalbeeld willen voldoen, verder vind ik dat het helemaal aan jezelf is of jij je iets van die media aantrekt of niet.

Je bent verantwoordelijk voor jezelf. Je kunt wel alles in je omgeving willen veranderen, maar daar verander je je eigen zelfbeeld nog niet mee. Je zult er zelf aan moeten werken.

Ik hoop dat je me nu wel begrijpt.
ja, kbegrijp je wel hoor (twas ook geen persoonlijke aanval ofzo )

kheb dan alleen een iets andere mening, namelijk dat volgens mij dat ideaalbeeld net iets meer een rol speelt als dat jij beschrijft..

maar goed, niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 21:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
linda85 schreef:


kheb dan alleen een iets andere mening, namelijk dat volgens mij dat ideaalbeeld net iets meer een rol speelt als dat jij beschrijft..
Het is dus aan jezelf in welke mate je je daar iets van aantrekt. Daar komt nog bij dat er maar een heel klein deel van de mensen écht supermooi of echt superlelijk is. Het grootste deel van de mensen hangt ergens in het midden. Als je je zo veel aantrekt van wat je op de televisie ziet, ga je denken dat het zo zwart wit is dat je, als je niet heel erg mooi bent, meteen lelijk bent.

En daar word je nou eenmaal niet gelukkig van. Je hoeft niet perfect te zijn, wees tevreden met goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 07:27
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Ik denk dat in derhalve mate de slanke ontzettend mooie vrouwen op internet, tv en tijdschriften ZEKER van (!) involoed (!) ( dus niet dat het de schuld ervan is ) zijn op het lijnen en eetstoornissen van vooral de jonge meisjes.

Zeg nou zelf, je vind jezelf al een beetje te dik, een paar kilotjes mogen er wel af. Je leest veel modetijdschriften, en kijkt naar de tv. Zo'n lichaam wil iedereen wel. En slaat compleet door, omdat je 'geobsedeert' raakt door die mooie vrouwen.

Okayokay, ik weet het, ik overdrijf een beetje, maar echt: de media speelt een rol in deze eetstoornissen van meisjes. ( een vriendin van mij had kasten vol tijdschriften als elle, glossy, famous, starglitter blablabla en keek daar elke avond in met als voornemen NOG minder te eten... )
__________________
Adoreer mij.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 17:45
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Ten eerste... het gaat er niet om dat je op tv slanke mensen ziet en dús wil afvallen, het gaat erom dat dikke mensen gewoon heel vaak gediscrimineerd worden en dat wordt in de media nog 'ns éxtra duidelijk omdat je daar bijna nooit een dik persoon ziet (ja oké Ariël uit ONM maar dat is er 1 tegenover de weet-ik-hoeveel), en in tijdschriften staat inderdaad alleen maar mode voor de piepkleine maatjes, en in winkels etc. verkopen ze bijna alleen maar tot 42, of je moet van die 30ers kleding kopen waar je niemand anders van je eigen leeftijd mee ziet en waar je dus ook weer belachelijk om wordt gemaakt en die je VOORAL zelf nie eens bij jezelf vindt passen of mooi vindt (tenminste dit is mijn ervaring).
Ten tweede zei iemand dat het niet met omgeving te maken heeft maar met je zelfbeeld. Maar ik vind dat je omgeving wel degelijk van invloed is op dat zelfbeeld. Het klopt inderdaad dat iemand die sterk in zijn schoenen staat hier geen last van heeft, maar mensen die altijd belachelijk gemaakt worden zullen het heel moeilijk krijgen op latere leeftijd om sterk in hun schoenen te staan!
In ieder geval... het ís zo dat de meeste mensen op uiterlijk afgaat en dat je dan gelijk bijna geen kans meer maakt als je dik bent. Ook is het zo dat het kopen van leuke kleding héél moeilijk is met een maatje meer. En als je dan op tv en overal die gelukkige en mooie mensen ziet, dan word je al gauw jaloers en gefrustreerd.

Nou ja... dit is dus mijn mening, en hoe ik me er altijd bij voel... sommigen zullen hier wel anders over denken (mag ook ) maar misschien levert dit toch een bijdrage (hoop ik)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 17:54
Angeles
Angeles is offline
Natuurlijk heeft het allemaal invloed, als je zelfbeeld toch al niet goed is, maar uiteindelijk zul jij je zelfbeeld moeten veranderen, want je omgeving veranderen kún je nou eenmaal niet - en al zou dat kunnen, ik geloof zelf dat het veel beter is om zelf te veranderen.

Stel dat je een zender hebt waarop het precies omgekeerd is, waar dikke vrouwen mooi worden gevonden en in het middelpunt van de belangstelling staan en slanke vrouwen minder mooi worden gevonden. Dat moet in het begin erg prettig zijn om naar te kijken, maar eigenlijk lost het heel weinig op. Je behoefte aan bevestiging wordt bevredigd, maar uiteindelijk ben jij het toch die de knop om moet zetten. Je zelfvertrouwen is pas hoog als je er óók tegen kunt als je niet die bevestiging krijgt en als je gewoon je schouders op kunt halen bij programma's waarin slanke vrouwen in de aandacht staan.

Je omgeving kan van invloed zijn, maar op een gegeven moment kun je er ook boven proberen te staan. Bovendien moet je op een gegeven moment ook onderscheid leren maken tussen de media en het echte leven. De media is entertainment, daar worden mooie mensen geshowd omdat mensen dat nou eenmaal prettig vinden om naar te kijken, maar het idee dat je zelf dan ook aan die uiterlijke eisen zou moeten voldoen zit in je eigen hoofd. Uiterlijk is gewoon een heel gevoelig onderwerp.

En nogmaals, een heleboel mensen denken dat je meteen afgeschreven bent als je niet perfect bent, maar dat is ook niet waar en dat is ook een kronkel die je moet leren omzetten. Ik denk dat maar 2% van de bevolking heel erg mooi of heel erg lelijk is, de rest zweeft ergens in het midden en daar is helemaal niks mis mee. Je bent niet mislukt als je er niet uitziet zoals Cindy Crawford of Katja Schuurman. Bijna de hele wereldbevolking ziet er anders uit. Zet die televisie eens uit en kijk eens om je heen in de bus of op straat, dan zie je toch zo veel meiden die er niet uitzien als fotomodel?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 18:00
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
maar in principe vind ik het ook helemaal niet erg om er zo uit te zien zoals ik er nu uitzie... het gaat er gewoon om dat ik écht merk dat als ik bijvoorbeeld uitga dat er misschien op de hele avond 1 persoon naar mij kijkt en naar de andere meiden wordt constant gegluurd... en dan weet ik wel dat het met uitstraling ook te maken heeft, maar ook als ik met een goed gevoel uitga, met het gevoel van 'ik zie d'r prima uit, net zo goed als anderen' dan nóg gebeurt hetzelfde en tegen het eind van de avond kan ik wel weer janken. Wat er ook aan meewerkt dat ik nie tevreden ben is dat ik in kledingwinkels allemaal hele leuke dingen zie hangen die ik gewoon nie kan kopen omdat 'men' om de een of andere reden vindt dat ik niet goed genoeg ben omdat soort dingen te dragen. Ik héb nou eenmaal een maat die groter is dan 42, moet ik daarom maar in kleding lopen die ik helemaal nie mooi vind ?? Dus het gaat nie eens meer om wat ik zélf vind, maar het gaat erom dat ik graag een vriend(in) wil én leuke kleren kan kopen. Zodra ik iemand vind die mij ook de moeite waard vindt om iets mee te beginnen en zodra ze in de winkels leuke kleren met een maat groter verkopen, ben ik zo gelukkig als maar kan !

hmm...snap je?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 18:03
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
PS:

Citaat:
Bijna de hele wereldbevolking ziet er anders uit. Zet die televisie eens uit en kijk eens om je heen in de bus of op straat, dan zie je toch zo veel meiden die er niet uitzien als fotomodel?
Die zien er meestal nie uit als fotomodel inderdaad maar de meesten kunnen in ieder geval wel leuke kleding kopen en daar wordt wel naar gekeken omdat ze in ieder geval íets aantrekkelijks hebben... ik ben dat gelijk nie omdat ik dik ben... (tis nie verzonnen, ik merk het dagelijks)...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 18:58
Angeles
Angeles is offline
Misschien heb ik op dat gebied makkelijk praten, maar bedenk wel dat het slankheidsbeeld op de televisie ook niet echt realistisch is. De gemiddelde maat op tv is 34/36, in het echt zo'n 40/42. Ik heb hetzelfde met lengte. Op tv is iedereen lang en slank, ik ben nog niet eens 1,60 en - ja, wel slank, maar wel een dwergje in vergelijking met die ideale vrouwentypes. Geloof me, ik heb me er mijn hele middelbare schooltijd down door gevoeld en lelijk en minderwaardig, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat dat geen zin heeft en dan ga je jezelf leren waarderen. Ik vind mezelf nu prima.

En geloof mij maar, ook als je een maatje meer hebt mag je er wezen!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:16
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
thanx..
maarja als 40-42 het gemiddelde is zittik er nog boven

maargoed ik weet idd dat iedereen wel iets heeft waar ze minder blij mee zijn, maar dat valt ook heel vaak te camoufleren en je kunt er wel gewoon kleding mee kopen...
nou ja als je klein bent is dat misschien ook weer moeilijker, dat weet ik natuurlijk niet, maar toch.. ik was de enige in mn oude klas op de middelbare school die geen leuke kleren kon kopen...
( goh dit klinkt jaloers... maar om eerlijk te zijn ben ik dat ook )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:18
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Hmm ik ga geloof ik b-tje offtopic en alleen over mezelf en da's nie de bedoeling, sorry
laten we verder gaan waar we gebleven waren... de media
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:28
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
poetrygirl schreef:
thanx..
maarja als 40-42 het gemiddelde is zittik er nog boven

maargoed ik weet idd dat iedereen wel iets heeft waar ze minder blij mee zijn, maar dat valt ook heel vaak te camoufleren en je kunt er wel gewoon kleding mee kopen...
nou ja als je klein bent is dat misschien ook weer moeilijker, dat weet ik natuurlijk niet, maar toch.. ik was de enige in mn oude klas op de middelbare school die geen leuke kleren kon kopen...
( goh dit klinkt jaloers... maar om eerlijk te zijn ben ik dat ook )
Klein zijn is niet moeilijk als je er het beste van maakt. Ik weet van mezelf dat ik er goed uitzie en dat mijn lengte bij me past. Dikker zijn dan gemiddeld wil ook absoluut niet zeggen dat je niet leuk kunt zijn. Probeer er het beste van te maken. Er is geen enkele reden waarom jij je minder zou moeten voelen dan een ander. Probeer je eigen kledingstijl te zoeken, eentje die jij mooi vindt en waar jij je lekker in voelt, staar je niet te veel blind op de mode zoals die in tijdschriften staat. Er zijn 1001 manieren om er leuk uit te zien!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:31
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Thnx.. waren er maar meer mensen die er zo over denken
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 11:19
Verwijderd
Het is maar de vraag wat je schuld noemt...het is grappig dat de meeste Nederlanders de (Amerikaanse theorie) 'geweld is de schuld van spellen als Doom en Quake' niet accepteren, maar een theorie als 'eetstoornissen zijn de schuld van de media' wel...dat is gewoon hypocriet...

Het hangt er maar gewoon vanaf hoe sterk je zelf in je schoenen staat...als je een zwakke, beïnvloedbare persoonlijkheid hebt kan die overal door beïnvloed worden, heus niet alleen door de media...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 11:27
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Citaat:
Het is maar de vraag wat je schuld noemt...het is grappig dat de meeste Nederlanders de (Amerikaanse theorie) 'geweld is de schuld van spellen als Doom en Quake' niet accepteren, maar een theorie als 'eetstoornissen zijn de schuld van de media' wel...dat is gewoon hypocriet...
Hier ben ik het niet mee eens. zoals ik ook al in een andere reactie had gezegd, gaat het er niet om dat je op tv alleen maar slanke mensen ziet en dús wilt afvallen, maar het gaat erom dat je je sowieso in het echte leven ook niet gelukkig voelt, en dat wordt door de media nog 'ns éxtra versterkt.
Bij die bewering die we volgens jou verwerpen, gaat het erom dat men zegt dat mensen gewelddadig worden door de computerspellen. Daar gaat het precies hetzelfde denk ik. Daar is het ook niet zo dat iemand steeds computerspelletjes speelt en dus denkt "hmm ik ga ook 'ns iemand kapotschieten", maar ik denk dat het al in ze zit en dat ze via die computerspelletjes sneller geneigd zijn om het te doen... Hm ik ben niet zo goed in uitleggen maar ik hoop dat je snapt wat ik wil zeggen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 15:33
@pie
@pie is offline
ik trek me dr gewoon niks van aan... kan mij het bommen dat ik een paar kilootjes meer weeg dan de eerste de beste overblije tmf-presentator

er valt sowiezo alleen een heel apart type vrouw op mij, dus als ik uitga vind ik het altijd leuk om een praatje te maken, maar anders gewoon niet he.. qua uiterlijk val ikzelf trouwens absoluut niet op magere meisjes.. er zijn ofcoz uitzonderingen, maar over het algemeen hou ik van mooie rondingen...

en als het nog niet duidelijk was: ik snap niet waar mensen zich druk om maken.. niet zien als persoonlijke aanval, maar het zou wel fijn zijn als iemand me dat eens uit kon leggen...
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))

Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 15:37.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:59
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
@pie schreef:
en als het nog niet duidelijk was: ik snap niet waar mensen zich druk om maken.. niet zien als persoonlijke aanval, maar het zou wel fijn zijn als iemand me dat eens uit kon leggen...
Als je alle opmerkingen v anderen hoort over (mn) dikke meisjes praat je wel anders.. Of als je een vriendin hebt die wat steviger is die weet-ik-het-hoevaak rot-opmerkingen naar haar hoofd krijgt of knorgeluiden en die het 'andere geslacht' links laat liggen.... 'Dik zijn' wordt gewoon over het algemeen niet bepaald gewaardeerd..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:27
Angeles
Angeles is offline
Dat is inderdaad erg slopend, maar dat komt dan eerder door het incorrecte gedrag van die mensen dan door de media - zij zijn te zwak of te onvolwassen om een eigen identiteit te vormen en hollen daarom achter de mening aan waarvan zij denken dat die gangbaar is. Omdat ze graag goed en leuk gevonden willen worden, verkondigen ze die mening tien keer zo sterk dan normaal en trappen ze aan tegen datgene wat zij zien als niet geaccepteerd.

Het probleem is dus vooral hun onvolwassen gedrag, dat waarschijnlijk ook voortkomt uit onzekerheid. Iemand die zelf stevig in zijn schoenen staat heeft het niet nodig om een ander de grond in te boren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Als je alle opmerkingen v anderen hoort over (mn) dikke meisjes praat je wel anders.. Of als je een vriendin hebt die wat steviger is die weet-ik-het-hoevaak rot-opmerkingen naar haar hoofd krijgt of knorgeluiden en die het 'andere geslacht' links laat liggen.... 'Dik zijn' wordt gewoon over het algemeen niet bepaald gewaardeerd..
nahja et zal wel aan mij liggen dan zeker

behoorlijk kinderachtig als je dr zo over denkt, laat staan dat je die opmerkingen en geluiden voor je moet houden...
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:41
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
poetrygirl schreef:


ik snap je helemaal en ik herken t ook voor de volle 100%
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:47
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Citaat:
@pie schreef:


nahja et zal wel aan mij liggen dan zeker

behoorlijk kinderachtig als je dr zo over denkt, laat staan dat je die opmerkingen en geluiden voor je moet houden...
ik denk (hoop) dat ik je verkeerd begrijp. Zeg je nou dat mensen gewoon niet fout zitten wanneer ze zulke opmerkingen en geluiden maken?
__________________
I hate it when people hate...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:49
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:


ik snap je helemaal en ik herken t ook voor de volle 100%
thanx
__________________
I hate it when people hate...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 18:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Angeles schreef:


Het is dus aan jezelf in welke mate je je daar iets van aantrekt. Daar komt nog bij dat er maar een heel klein deel van de mensen écht supermooi of echt superlelijk is. Het grootste deel van de mensen hangt ergens in het midden. Als je je zo veel aantrekt van wat je op de televisie ziet, ga je denken dat het zo zwart wit is dat je, als je niet heel erg mooi bent, meteen lelijk bent.

En daar word je nou eenmaal niet gelukkig van. Je hoeft niet perfect te zijn, wees tevreden met goed genoeg.
dat zou het mooiste zijn idd, als iedereen d'r zo over kon denken. ik merk aan de reacties van jou dat je nogal een probleem hebt gehad met je lengte, maar dat je nou wél heel sterk in je schoenen staat. maar des tijds toen je je lengte nog heel erg vond, toen speelde voor jou toch ook de media mee, zeg je?
dan lijkt me dat je je voor kan stellen dat voor sommige mensen (idd, de gene die dus níet sterk in hun schoenen staan en zich toch al dik vinden) de media van invloed is voor het ontwikkelen van een eetstoornis. het is de zoveelste druppel in de emmer, die op een gegeven moment overloopt (om me maar eens met een gezegde uit te drukken )

en ik snap wel wat je bedoeld hoor, dat dit niet zou moeten, dat je tevreden met jezelf moet zijn en niet op de media moet letten omdat die toch enkel laat zien wat het publiek wel en wat niet de realiteit is. maar leg dat maar eens uit aan iemand die zichzelf dik vindt...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
poetrygirl schreef:


ik denk (hoop) dat ik je verkeerd begrijp. Zeg je nou dat mensen gewoon niet fout zitten wanneer ze zulke opmerkingen en geluiden maken?
je begrijpt me fout

ik was ook al aan het hobby-en met die zin omdat ik m niet kloppend kreeg

maar ik snap dus niet dat mensen (allicht ouder dan 10 jaar ofzo) op zo'n slechte manier over wat gezettere mensen denken
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:03
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
lol ok dan ben ik het met je eens
__________________
I hate it when people hate...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 11:22
rozijntje
rozijntje is offline
waar het om gaat is niet alleen het slanke ideaalbeeld, maar vooral het feit dat in de media alleen maar mooie vrouwen mogen presenteren. alsof alleen de mooie mensen meetellen. je bent er nog steeds niks mee als je mager bent, maar er verder niet echt geweldig uitziet. trouwens, ik merk bij mijn vrienden dat de meeste jongens een beetje gevuld, een beetje "ronde vormen" veel mooier vinden.
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 10:48
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
ik heb eens gehoord van een of ander eiland, daar gingen ze ally mc beal uitzenden en ineens was daar iedereen gaan lijnen enz.

beetje een broodje aap verhaal maar ik kan me er iets bij voorstellen, ik denk wel degelijk dat de media hier effect op heeft! Mensen willen namelijk altijd imiteren, net zoals ze mee willen doen aan de nieuwste mode.
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 12:02
Verwijderd
en niet alleen modebladen maar ook tijdschriften zoals fancy en yes. er staat altijd bij de brievenrubriek dat het niet erg is om wat dikker te zijn dat jongens ervan houden etc.

maar die modellen voor fotoreportages dik!!!! d8 het niet
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 13:52
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
en niet alleen modebladen maar ook tijdschriften zoals fancy en yes. er staat altijd bij de brievenrubriek dat het niet erg is om wat dikker te zijn dat jongens ervan houden etc.

maar die modellen voor fotoreportages dik!!!! d8 het niet
precies, ze zeggen het 1, maar doen het ander: zijn te bang om toch dikke modellen te gebruiken, zodat hun blad zogenaamd niet meer massaal gekocht wordt ofzo hypocriet noem ik zoiets
__________________
I hate it when people hate...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.