Oud 12-04-2005, 22:47
Michael_oud
Michael_oud is offline
wat doet een overdosis insuline juist met je lichaam???

een goeie vriend van mij heeft zelfmoord gepleegd door een overdosis aan insuline toe te dienen. hij had suikerziekte en heeft 10 dosissen insuline ingespoten. ik zou graag weten wat dit juist met zijn lichaam gedaan heeft.
__________________
fear is the only thing that can really kill you
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je zoveel insuline spuit dan zal je in eerste instantie je duizelig en slap voelen, draaierig zijn en uiteindelijk in shock terecht komen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:55
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
insuline zorgt ervoor dat het suiker wat in je bloed circuleert, wordt opgeslagen in je lichaam (vb. in de lever).

Bij een overdosis insuline, blijft er dus veel te weinig suiker over in het bloed (dit heet hypoglycaemie). De hersenen hebben een bepaalde hoeveelheid suiker nodig voor hun functioneren: krijg je dit niet, dan kun je uiteindelijk in een coma geraken en overlijden.

Veel sterkte met het verlies van je vriend.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 03:53
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja antwoord al gegeven, extreme hypoglycemie, flauwvallen, coma en weg ben je. Gaat vrij snel. Als je niet meteen suikers eet na zo'n overdosering en niemand vind je om aan een infuus te koppelen ben je na een kwartiertje dood.

Of het niet langer kan duren? Misschien, hoewel het me de minst pijnlijke suicide lijkt probeer ik het toch liever niet uit.

Sterkte knaap
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 03:56.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 12:51
Kilian_00
Kilian_00 is offline
hoi, beetje heel erg oud topic maar ik wilde er toch op reageren.
zelf heb ik een zelfmoordpoging gedaan (2x) met insuline. je bent bij lange na niet dood binnen een kwartier hoor! ik had mn dubbele dagdosis gespoten en het duurde ongeveer een uur voordat ik uberhaupt in het ziekenhuis was (ziekenhuis was toen op 2 minuten loop afstand xD)
maar het duurt wel een aantal uur voordat je dood bent
Met citaat reageren
Oud 12-05-2018, 00:08
Bobba666
Bobba666 is offline
Ik weet dat ik veel te laat bij dit topic ben maar wat boeit het.

Ik heb zelf suikerziekte en ik heb een paar “bijna dood ervaringen” gehad door te weinig suiker in m’n bloed. Ik kan je vertellen dat je niet binnen een kwartiertje dood bent. Ik was op de fiets van school op weg naar huis (17km) en ik kreeg een hypo (dan heb je teveel insuline gekregen/ te weinig suiker in je bloed) en ik had geen eten bij de hand maar ben gewoon doorgefietst (ik moest nog 9 km). Eerst begin je te trillen, dan word je zweterig en begint het zicht wazig te worden. Ik heb ong. een halfuur gefietst met een hypo. Bij de laatste 3 km was het echt heel kut want dan begint het zweet ijskoud te worden. Het voeld net alsof er ijswater uit je lichaam loopt. Ik was net op tijd thuis (ik woon in een afgelegen dorp) want mijn benen begaven het. Ik denk dat als je een overdosis aan insuline neemt dat het ong. een uur duurt (bij bijv. 15 eenheden en niks eten).
Met citaat reageren
Oud 14-05-2018, 18:11
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik weet dat ik veel te laat bij dit topic ben maar wat boeit het.

Ik heb zelf suikerziekte en ik heb een paar “bijna dood ervaringen” gehad door te weinig suiker in m’n bloed. Ik kan je vertellen dat je niet binnen een kwartiertje dood bent. Ik was op de fiets van school op weg naar huis (17km) en ik kreeg een hypo (dan heb je teveel insuline gekregen/ te weinig suiker in je bloed) en ik had geen eten bij de hand maar ben gewoon doorgefietst (ik moest nog 9 km). Eerst begin je te trillen, dan word je zweterig en begint het zicht wazig te worden. Ik heb ong. een halfuur gefietst met een hypo. Bij de laatste 3 km was het echt heel kut want dan begint het zweet ijskoud te worden. Het voeld net alsof er ijswater uit je lichaam loopt. Ik was net op tijd thuis (ik woon in een afgelegen dorp) want mijn benen begaven het. Ik denk dat als je een overdosis aan insuline neemt dat het ong. een uur duurt (bij bijv. 15 eenheden en niks eten).
Vriend,

Kun je niet beter iets meenemen voor het geval je een hypo krijgt op de fiets? Een dextro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 15:47
Verwijderd
Stroop werkt ook meteen bij een hypo
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Stroop werkt ook meteen bij een hypo
Ja, goed idee, altijd een fles stroop meenemen in je tas van 200ml in plaats van een rol dextro van 10 tabletten van samengeperst poeder. Er kan echt totaal *niets* misgaan.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 19:57
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline


Het was lief bedoeld (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ja, goed idee, altijd een fles stroop meenemen in je tas van 200ml in plaats van een rol dextro van 10 tabletten van samengeperst poeder. Er kan echt totaal *niets* misgaan.
Ja , want stroop kan je natuurlijk alleen in een fles meenemen en niet op een boterham doen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ja , want stroop kan je natuurlijk alleen in een fles meenemen en niet op een boterham doen.
Het is gewoon onhandig als er zoiets als dextro, of sinaasappelsap is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 22:30
Verwijderd
Klopt, maar als je een "bijna doodervaring" hebt gehad zoals Bobba666 beweert, werkt iets vloeibaars beter dan dextro.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 22:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Aanmaaklimonade werkt ook en je hebt ook van die kleine flesjes.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2018, 19:47
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ja , want stroop kan je natuurlijk alleen in een fles meenemen en niet op een boterham doen.
WTF?! Wat is dat dan voor een onzin. Je gaat toch niet standaard een boterham met stroop smeren en in je tas bewaren voor het geval je een hypo krijgt. Lekker lang houdbaar ook.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe zou jij de perfecte moord plegen?
Thomas
155 23-05-2007 13:49
Lichaam & Gezondheid opslag van koolhydraten/energie in je lichaam
Al Murphy
7 31-08-2004 17:20
Psychologie overdosis deel twee......
Verwijderd
8 07-03-2003 10:52
Lichaam & Gezondheid Melk is gif
romy17
76 31-10-2002 16:25
Seksualiteit Ben je al eens vreemdgegaan en heb je toen sex of iets anders gehad?
TomCat
58 10-05-2002 21:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.