Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2011, 08:28
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Gewoon even een vraag naar jullie mening. Ik denk zelf dat HP gaat uitsterven als iedereen de laatste film heeft gezien. LOTR is nog steeds bekend, maar dat vind ik toch een hoger niveau dan HP.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2011, 11:10
Verwijderd
LotR is ook een paar decennia ouder en wordt vaak gezien als Het fantasy-epos dat het genre op de kaart zette.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 11:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Bovendien is HP een reeks geschreven voor kinderen/jongeren en LOTR niet. Ik denk dat HP nog een hele tijd gelezen wordt door kinderen. Wellicht zullen (jong)volwassenen het niet zo snel meer oppaken zoals nu nog wel gebeurd.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 14:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, eeuwige klassieker, dat weet ik niet, maar ik vermoed dat het nog wel een hele tijd zal blijven voortduren. De boeken worden in de bieb nu in elk geval nog vrij regelmatig uitgeleend. En alle fans die er de afgelopen jaren zijn ontstaan, zullen ze nog wel blijven herlezen en hun kinderen eruit voorlezen, waardoor die het ook leuk gaan vinden, dus voor de eerst komende vijftig jaar zit het wel goed, denk ik.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 16:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben er onlangs pas in begonnen en lees nu deel 4.
Heeft wel te maken met de hype die er was, moet ik zeggen.
Door de enthousiaste verhalen van vrienden/vriendinnen bleef ik altijd nog denken 'ik moet die reeks toch ook nog eens lezen'.
De kans is groot dat dat effect wat weg ebt ja, maar alsnog denk ik dat het dan wel een redelijk populair boek blijft. Net als dat de boeken van Roald Dahl het bijvoorbeeld ook altijd goed blijven doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 08:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk ook eigenlijk dat de Harry Potterboeken veel meer potentie hebben om populair te blijven dan LotR. Lord of the Rings is toch vooral voor mensen die ontzettend veel doorzettingsvermogen en interesse in fantasy hebben, terwijl Harry Potter een veel breder publiek trekt, zelfs kinderen die normaal niet van lezen houden, begonnen die boeken te lezen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 18:46
nerveus
Avatar van nerveus
nerveus is offline
Ik denk het niet. Niet voor mij in elk geval, want Harry Potter is mijn grote held. Dat zal hij ook altijd blijven, zowel in de boeken als in de films. Ik ben ermee groot geworden
__________________
And the worst part is, before it gets any better. We're headed for a cliff. Then in the free fall I will realize, I'm better off when I hit the bottom
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 19:20
Blu
Avatar van Blu
Blu is offline
Citaat:
Ik denk het niet. Niet voor mij in elk geval, want Harry Potter is mijn grote held. Dat zal hij ook altijd blijven, zowel in de boeken als in de films. Ik ben ermee groot geworden
Dit, plus dat Harry Potter gewoon heel fantasierijk is en veel mensen aanspreekt. Ik snap niet helemaal waarom HP moet uitsterven als de laatste film uit is.
__________________
On the other hand, you have different fingers.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 12:29
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Ik denk dat het een beetje de moderne tegenhanger wordt van The Chronicles of Narnia. Kinderen van nu zullen het aan hun eigen kroost opdringen, en een deel daarvan zal ook van die boeken gaan houden.


Beetje jammer overigens, dan His Dark Materials niet het succes heeft gehad van de HP reeks.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 21:32
writersblock
Avatar van writersblock
writersblock is offline
Volgens mij zal het Harry Potter fandom blijven bestaan, nieuwe fans aantrekken denk ik niet. Toch niet zo veel fans...

Voor mij zal Harry Potter altijd een enorm groot deel van mijn leven (jeugd) blijven. Ik keek de eerste film toen ik 3 à 4 jaar oud was, nu ben ik 14 en nog steeds een enorme fan.

Elke keer als ik mij enorm depressief, eenzaam of "mislukt" voelde las ik harry potter, dat doe ik nu nog steeds.

Mijn studiekeuze (Latijn) is zwaar beïnvloed door Potter. Dankzij die keuze heb ik ontdenkt wat mijn talenten waren.

Verder heb ik nog veel aan de boekenreeks te danken, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen.

Maar ik denk dus dat diegene die nu nog steeds grote fans zijn, dat altijd zullen blijven.


HP IS THE BEST!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 16:22
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
De films leunen heel erg op special effects, het probleem daarmee is dat het over 20 jaar niet meer om aan te zien is voor de meeste mensen. Verder zal de hype zeker ook wegebben als er niet voortdurend nieuwe delen gepromoot worden.

Maar ik denk dat de boeken toch ook wel, tot op zekere hoogte, 'blijvers' kunnen worden. Met name van deel 1 denk ik dat het erg tijdloos en universeel kinderen aan zal spreken, zoals bijvoorbeeld de boeken van de eerder genoemde Roald Dahl.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 07:54
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
De films zijn denk ik niet tijdloos, omdat ik het idee heb dat het verhaal in de film niet bijster interessant is. Het is wel mooi gefilmd, maar zoals NfS zegt zal dat over 20 jaar waarschijnlijk niet zoveel meer voorstellen.

De boeken zullen denk ik 'in' blijven. Ik denk dat ouders, die het boek gelezen hebben in hun kindertijd, de boeken aan hun kinderen zullen geven. Doordat er in het boek niet echt gebruik wordt gemaakt van moderne technologie krijg je ook minder snel veroudering (internet, mobieltjes, dat soort dingen).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 08:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En die nieuwe site blaast het nu in elk geval weer even leven in
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Eeuwige klassieker. Die boeken zijn mijn jeugd, de eerste kwam uit toen ik in groep 7/8 zat en nu de laatste film eraan komt, voelt het toch een beetje als een afsluiting van mijn jeugd. Best wel sneu, vind ik. Maar dat die laatste film over 15(!!!) dagen uitkomt, wil niet zeggen dat ik nooit meer een film zal kijken of een boek zal lezen met hetzelfde enthousiasme waarmee ik nu nog kijk en lees. Ja, elke keer weer hoewel ik alles redelijk uit mijn hoofd weet.

Edit: En ik heb me niet gewaagd aan de LOTR boeken, heb alle films 1x gezien en het boeit me zo weinig of die nieuwe film er komt of niet. Het is leuk om eens gezien te hebben, maar het spreekt me verder weinig aan. Veel te ingewikkeld.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 10:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het eerste boek verscheen in 1998, zat jij toen al in groep 7/8..?
Ik weet trouwens nog niet of ik die laatste film wel in de bioscoop ga zien, volgens mij is het echt alleen maar vechten...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 15:40
L.E.
L.E. is offline
Citaat:
Eeuwige klassieker. Die boeken zijn mijn jeugd, de eerste kwam uit toen ik in groep 7/8 zat en nu de laatste film eraan komt, voelt het toch een beetje als een afsluiting van mijn jeugd. Best wel sneu, vind ik. Maar dat die laatste film over 15(!!!) dagen uitkomt, wil niet zeggen dat ik nooit meer een film zal kijken of een boek zal lezen met hetzelfde enthousiasme waarmee ik nu nog kijk en lees. Ja, elke keer weer hoewel ik alles redelijk uit mijn hoofd weet.

Edit: En ik heb me niet gewaagd aan de LOTR boeken, heb alle films 1x gezien en het boeit me zo weinig of die nieuwe film er komt of niet. Het is leuk om eens gezien te hebben, maar het spreekt me verder weinig aan. Veel te ingewikkeld.
Nee, het is niet ingewikkeld, jij vind het ingewikkeld.
Dan snap je het verhaal gewoon niet.
Als je de personages/ relaties kent en al hun reisdoelen in de film namelijk snapt, dan begrijp je het wel, hoor.

Het word een hartstikke mooie film, The Hobbit, dat kan ik je vertellen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 17:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het eerste boek verscheen in 1998, zat jij toen al in groep 7/8..?
Ik weet trouwens nog niet of ik die laatste film wel in de bioscoop ga zien, volgens mij is het echt alleen maar vechten...
Nee, toen zat ik in groep 5/6. Ik begon het te lezen in groep 7/8. Excuses voor mijn rare tijdlijn.
Citaat:
Nee, het is niet ingewikkeld, jij vind het ingewikkeld.
Dan snap je het verhaal gewoon niet.
Als je de personages/ relaties kent en al hun reisdoelen in de film namelijk snapt, dan begrijp je het wel, hoor.

Het word een hartstikke mooie film, The Hobbit, dat kan ik je vertellen.
Ja, nou, dat zal allemaal wel, maar de /care is te groot om te gaan lezen of om de films nog een keer te bekijken. Ik vind het gewoon niet boeiend, dat kan toch?
Het is trouwens niet 'niet snappen', het is 'niet boeiend genoeg vinden om je erin te verdiepen'.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 09:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De boeken van LotR zijn nu eenmaal vreselijk langdradig, bladzijde lang gaat het enkel over het landschap, terwijl bij Harry Potter veel meer de vaart erin wordt gehouden. Ik vond de films ook erg saai en ze zijn niet te begrijpen als je het boek niet hebt gelezen. Dat zal bij Harry Potter trouwens ongetwijfeld ook het geval zijn.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2011, 17:35
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
De boeken van LotR zijn nu eenmaal vreselijk langdradig, bladzijde lang gaat het enkel over het landschap, terwijl bij Harry Potter veel meer de vaart erin wordt gehouden. Ik vond de films ook erg saai en ze zijn niet te begrijpen als je het boek niet hebt gelezen. Dat zal bij Harry Potter trouwens ongetwijfeld ook het geval zijn.
Ik denk juist dat de HP-films leuker zijn als je de boeken niet hebt gelezen. Of tenminste, dan irriteer je niet aan alle essentiele stukken/verdraaiingen in de films.

OT: ik vind HP erg goed om te lezen. Of het een eeuwige klassieker wordt? Geen idee, het is iig wel redelijk tijdloos geschreven . Ik ben trouwens (eindelijk) door deze en soortgelijke discussies de LOTR gaan lezen
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 20:43
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik denk dat het nog wel zo'n jaar of twintig bekend blijft, en daarna langzaamaan minder en minder. Er blijven altijd wel mensen de boeken lezen en waarschijnlijk ook de films kijken, maar enig ogenblik is het dood.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.