Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2018, 09:32
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Dat ik daar niet aan gedacht heb, godverdomme!
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Advertentie
Oud 15-05-2018, 09:33
Verwijderd
Heb ik met m'n Proteus geen last van
Oud 15-05-2018, 09:36
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik heb hier een Logitech K120 en een M90. En voor werk, vind ik deze combi heerlijk. Had overigens niet verwacht dat je 'n Proteus als werkunit gebruikt
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 15-05-2018, 09:56
Verwijderd
Het is een hele fijne muis! En m'n collega's kunnen er niet mee overweg want hij staat op de hoogste snelheid Mijn fijne motoriek is nogal accuraat
Oud 15-05-2018, 10:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb een Sims 4 gaming muis, stelt niks voor maar ik vind 'm wel heel fijn. Collega's op stage waren ook groot fan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-05-2018, 11:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben erg fan van de Steelseries Sensei [RAW] Rubberized voor dingen als AutoCAD, alleen is de rubber laag behoorlijk aan het verslijten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-05-2018, 11:16
Verwijderd
Ik heb überhaupt geen muismat 🤔
Oud 15-05-2018, 11:24
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ik heb überhaupt geen muismat 🤔
Helemaal niemand hier op de redactie idd, ik dacht dat die tegelijkertijd met muizen-met-muisballen zijn verdwenen.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 15-05-2018, 11:40
Verwijderd
Hangt van het soort bureau af. Bij mij op het werk zijn er maar weinig muizen die het normaal doen op de bureaus. Mijne is er een van
Oud 15-05-2018, 11:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Werkbureau kan ik zonder muismat af, thuis moet ik er idd wat onder hebben liggen omdat het ding anders een eigen leven gaat leiden
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-05-2018, 12:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons op het lab, werkt je muis niet zonder muismat.

Thuis heb ik geen muis meer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-05-2018, 12:49
Verwijderd
Oud 15-05-2018, 12:50
Verwijderd
SOK. Signalering Onjuist Kommagebruik.
Oud 15-05-2018, 13:00
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 15-05-2018, 13:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben echt zo klaar met vriendelijk zijn tegen maligne verpleging, zeg wat je probleem is of doe gewoon normaal.

En vijf meter naast me gaan staan en praten over me alsof ik niet begrijp dat 't over mij gaat is ook een beetje jammerlijk :')
He mema, ben je al in opleiding? Chirurgie was t hè?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 15-05-2018, 13:28
Verwijderd
Ja, in het Engels had daar een Oxford moeten staan maar in NL niet
Oud 15-05-2018, 13:43
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
He mema, ben je al in opleiding? Chirurgie was t hè?
Ja al 2,5 jaar, sta aan de andere kant van 't doek
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 16-05-2018, 06:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja al 2,5 jaar, sta aan de andere kant van 't doek
Schiet ook lekker op.


Ik gebruik op mijn macbook bij voorkeur het touchpad, bij mijn game pc heb ik een razer naga (met 6 knoppen op de zijkant) en dat ding vind ik zo fijn. Het is een vrij smalle muis, maar ik heb ook smalle lange handen en ben voor de nieuwe praktijk ook van plan er zo een te kopen voor het werk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 16-05-2018, 08:14
Verwijderd
Probeer de Proteus eerst.
Oud 16-05-2018, 10:23
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik heb hier een Logitech K120 en een M90. En voor werk, vind ik deze combi heerlijk. Had overigens niet verwacht dat je 'n Proteus als werkunit gebruikt
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je dat soort toetsenborden aan je werknemers zou geven als je voor ca. 20 euro ook iets kunt krijgen als een Cherry Stream 3.0. Dat werkt véél fijner.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 16-05-2018, 10:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je dat soort toetsenborden aan je werknemers zou geven als je voor ca. 20 euro ook iets kunt krijgen als een Cherry Stream 3.0. Dat werkt véél fijner.
Persoonlijke voorkeur/wensen van de werknemer of bedrijfsstandaard lijkt mij.

Hier heeft iedereen standaard een HP-toetsenbord en muis bij de PC (ook HP). Als je een andere muis nodig hebt en kunt motiveren waarom (want die HP-muizen zijn gedrochten en veel te klein) krijg je een andere muis en zelfde geldt voor een toetsenbord.
Zo heb ik nu een Microsoft Comfort Keyboard 5050 en dat bevalt echt duizend fijner dan zo'n standaard HP-plankje.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-05-2018, 11:03
Verwijderd
Ik ga op de zaak denk ik zo'n curved Microsoft Comfort aanvragen
Oud 16-05-2018, 11:03
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je dat soort toetsenborden aan je werknemers zou geven als je voor ca. 20 euro ook iets kunt krijgen als een Cherry Stream 3.0. Dat werkt véél fijner.
Pik, ik heb thuis ook een K120 liggen, ik vind het in de categorie niet-mechanische keyboards het fijnste toetsenbord om mee te werken. Zo werken wij namelijk; bij de aanschaf van nieuwe hardware wordt gecheckt of een persoonlijke voorkeur redelijkerwijs te doen is. De één wil graag een 14" scherm op de laptop, de ander heeft liever 15,6". En zo heb ik dus vrij bewust de K120 gekozen (en de M90 voor op werk, ik heb thuis een G5) omdat ik het fijne equipment vind.

Dus hoepel op met je "werkt véél fijner", bitte.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-05-2018, 11:06
Verwijderd
*K120 googlet* aaaah die ja, daar heb ik er altijd een paar van thuis slingeren. Niet kapot te krijgen, lichte toetsaanslag (mechanische toetsenborden kunnen wat mij betreft allemaal de kanker krijgen, volgens mij gevalletje "een platenspeler/buizenversterker heeft """""""beter""""""" geluid), razendsnel typen en heb er na 10 jaar geen RSI-klachten aan overgehouden. Prima dus.
Oud 16-05-2018, 11:07
Verwijderd
Ik schrijf dit op een mechanische, een Chicony (Target rebrand) KB5911: https://imgur.com/a/rkUPt
Oud 16-05-2018, 11:20
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik wil nog steeds een IBM Model M met PS/2-aansluiting En ik vind mechanische aanslag wel fenomenaal. Het is alleen nogal een aanslag voor collegae, mocht ik op 't werk zo'n ding neerzetten
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-05-2018, 11:25
Verwijderd
Ik heb thuis een Logitech K350 (zeg ik uit mijn hoofd), walgelijk groot met lelijke knoppen maar best comfortabel en die knoppen verrassend chill. Begint na 8 jaar langzaam slechter te worden bij specifieke toetsen, zeker ook niet zachtzinnig mee omgegaan. Schoonmaken heeft weinig geholpen, zal gewoon slijtage zijn. Muis een Logitech, geen idee welke maar redelijk standaard, deed het prima maar ik heb het voor elkaar gekregen om een stukje aan de onderkant af te breken bij het optische oog zeg maar. Sindsdien hapert hij soms.

Kortom jullie zijn goed bezig. Proteus muis en K120 of Microsoft comfort toetsenbord dus?
Oud 16-05-2018, 11:28
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Pik, ik heb thuis ook een K120 liggen, ik vind het in de categorie niet-mechanische keyboards het fijnste toetsenbord om mee te werken. Zo werken wij namelijk; bij de aanschaf van nieuwe hardware wordt gecheckt of een persoonlijke voorkeur redelijkerwijs te doen is. De één wil graag een 14" scherm op de laptop, de ander heeft liever 15,6". En zo heb ik dus vrij bewust de K120 gekozen (en de M90 voor op werk, ik heb thuis een G5) omdat ik het fijne equipment vind.

Dus hoepel op met je "werkt véél fijner", bitte.
Ik dacht blablabla ingewikkeld verhaal over toetsenborden en muizen die vast superfuturistisch zijn. Na het gegoogle van Deadlock ook maar even gedaan en ik werk op dezelfde :')

We hebben een stapel toetsenborden/muizen/iMacs liggen en als je wat anders wilt en dat kunt onderbouwen dan krijg je die. Ik heb inmiddels een losse macbook + grote monitor voor als ik op kantoor ben, maar qua toetsenbord en muis vind ik het helemaal prima zo
__________________
#JeSuisAldi
Oud 16-05-2018, 11:30
Verwijderd
Snap ik. Losse toetsenborden en muizen van Apple zelf zijn niet heel prettig vind ik eigenlijk in het algemeen. De toetsenborden op de laptops en ook de touchpads zijn fantastisch trouwens, maar op een laptop heb ik iets andere verwachtingen en eisen.
Oud 16-05-2018, 11:33
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Hm, ik weet niet of ik de toetsenborden op de huidige generatie Macbooks en Macbook Pro's als 'fantastisch' zou omschrijven.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 16-05-2018, 11:34
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik vind de muizen wel chill, maar ik vergeet 'm steeds omdat ie dan ergens in huis rondslingert, dus ik heb maar geaccepteerd dat dit nu m'n permanente kantoormuis is
__________________
#JeSuisAldi
Oud 16-05-2018, 11:35
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Hm, ik weet niet of ik de toetsenborden op de huidige generatie Macbooks en Macbook Pro's als 'fantastisch' zou omschrijven.
Omg, van je geloof afgevallen? Ik dacht dat Apple in jouw ogen niks verkeerd kon doen
__________________
#JeSuisAldi
Oud 16-05-2018, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik weet niet of ik de toetsenborden op de huidige generatie Macbooks en Macbook Pro's als 'fantastisch' zou omschrijven.
Daar heb ik ook nog niet mee gewerkt. Heel kort op een nieuwe pro met zo'n adaptieve bar maar dat was vooral heel erg verwarrend omdat ik daardoor heel veel sneltoetsen niet snel kan gebruiken, erg lastig bij programmeerwerk. Maar wel fancy feature en ik denk voor veel mensen wel leuk en handige heb, jammer dat je niet kan opteren voor eentje zónder.
Oud 16-05-2018, 11:51
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Yay, brakke collega dus we eten hamburgers voor lunch
__________________
#JeSuisAldi
Oud 16-05-2018, 11:51
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En ik ben echt vreselijk onproductief vandaag :x
__________________
#JeSuisAldi
Oud 16-05-2018, 12:09
Verwijderd
Heb jij al Plex, .sann?
Oud 16-05-2018, 12:15
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Nee. Wat is het?
__________________
#JeSuisAldi
Oud 16-05-2018, 12:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Als iemand een Plex server heeft en jij hebt een accountje en die iemand geeft jou toegang dan kan je alle super-legaal verkregen zelf aangeschafte toelie kijken. Zeg maar custom-Netflix
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-05-2018, 12:22
Verwijderd
Ik heb veel meer dan Netflix
Oud 16-05-2018, 12:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik ben weer veel zooi aan het weggooien. Kom er toch niet aan toe; en hoarden is voor sukkels.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-05-2018, 12:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik heb veel meer dan Netflix
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-05-2018, 12:24
Verwijderd
Citaat:
ik ben weer veel zooi aan het weggooien. Kom er toch niet aan toe; en hoarden is voor sukkels.
Mijn hoarden is geheel geautomagiseerd.
Oud 16-05-2018, 12:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn hoarden is geheel geautomagiseerd.
ja, de mijne ook, daarom gooi ik ook veel weg.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-05-2018, 12:38
Verwijderd
Na maanden zoeken naar de beste settings heb ik eindelijk HEVC-converts goed voor elkaar. Dus die afleveringen van 2GB tot 7GB zijn al snel 200MB-900MB. Ruimte zat.
Oud 16-05-2018, 12:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dat is dan een aardige knakencompressie als dat bijna een factor 10 scheelt Bij mij blijft het grofweg n beetje de helft. Maar goed, opslag is het punt niet; ik ben gewoon klaar met shit bewaren die ik toch niet ga kijken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-05-2018, 12:52
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Maar ik kom niet eens aan netflixen toe

Wel aan Ex on the Beach: Double Dutch, dat dan weer wel
__________________
#JeSuisAldi
Oud 16-05-2018, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is dan een aardige knakencompressie als dat bijna een factor 10 scheelt Bij mij blijft het grofweg n beetje de helft. Maar goed, opslag is het punt niet; ik ben gewoon klaar met shit bewaren die ik toch niet ga kijken.
Nee, het is andersom; de h264 meuk die je online krijgt wordt geript met QP 13 ofzo, dat is praktisch losless maar je krijgt er bestanden van met een bitrate van 20Mbps+ en totaal onnodig. De AMZN Webrips hebben dit probleem niet; die worden regelrecht geript zoals ze aangeboden worden (als ze zich aan de regels houden tenminste), daarom zijn deze releases veel kleiner over het algemeen. En bij 1080p zou je met HEVC met de correcte encoder-instellingen dezelfde kwaliteit bij de helft van de bitrate moeten halen, dus half zo groot. Voor de zekerheid hou ik ze iets groter maar kwaliteitsverlies hebben wij nog niet gezien.
Oud 16-05-2018, 13:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ah zo. Dan bedoelen uiteindelijk hetzelfde; ik download geen idioot grote rips dus een HEVC variant is doorgaans 50% / 60% van de voor mij reguliere x264 die ik binnen geharkt heb. Ik krijg altijd direct jeuk van macroblocking en dat soort narigheid dus vandaar mijn vraagtekens bij je factor-10-compressie
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-05-2018, 14:28
Verwijderd
Yeah, begrijpelijk Bij dingen zoals South Park heb ik dus geen artefacts/blocks ten opzichte van de originelen (ben nu opzoek naar de BDs want ik snap het spelletje nu zelf goed genoeg om me daar eens op te werpen), en er blijft op 1080p met behoud van DTS in Opus/256 formaat net 200MB over ofzo. Nou is SP ook wel vrij extreem als het gaat om weinig veranderingen in het beeld, maar toch.
Oud 16-05-2018, 15:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Probeer de Proteus eerst.
eind van het jaar naar de nieuwe ruimte, dus zal tegen die tijd even kijken.

Plex
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.