Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2009, 16:38
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik wil graag overstappen naar een andere zorgverzekeraar.
Ik ben boven de 22 dus ik krijg de tandartskosten niet meer vergoed.
Nu ben ik verder goed gezond. Ik wil dus eigenlijk alleen een basiverzekeraar.
Nu zei iemand tegen mij dat je beter geen extra verzekering kunt nemen voor de tandarts omdat je daar maar een keer per jaar naar toe gaat en er wel veel voor betaald.
Wat hebben jullie, tips en ervaringen?
Advertentie
Oud 17-11-2009, 17:00
ganralph
ganralph is offline
de redenen om geen tandverzekering af te sluiten:

- je gaat normaal gesproken inderdaad maar een paar keer per jaar
- kaakchirurgie zit (als ik het goed heb) in je basispakket. val je morgen van de fiets en verlies je al je tanden, dan kun je in het ziekenhuis tot op zekere hoogte geholpen worden.

redenen om het wel te nemen:
- tandheelkunde is heel duur. ook gezonde mensen kunnen morgen een tand verliezen door bijv. een ongeluk. als je wil dat dat netjes gerepareerd wordt, ben je zo een paar honderd euro kwijt.
- de extra verzekering kost 10 of 15 euro per maand (120-180 per jaar). dat heb ik er al uit door 2 keer goed naar de mondhygiëniste te gaan. als ik niet verzekerd was, was ik dus even duur uit geweest. alleen ben ik nu wel verzekerd voor het geval er een keer wat mis gaat.

het is een afweging tussen 180,- per jaar moeten betalen en - in het ergste geval - een veelvoud daarvan kwijt zijn.

je neemt een risico als je het niet doet. ik heb gekozen om het wel te doen omdat ik nooit met een kapot of vies gebit zou willen lopen vanwege het feit dat ik de tandarts even niet kan betalen.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 17-11-2009, 17:38
Verwijderd
Ik weet niet meer precies wat ik kwijt was de laatste keer als ik niet verzekerd zou zijn, maar ik had niets bijzonders (één keer boren, vullen en een foto) en dat in combinatie met een controle 2x per jaar en reinigen door de mondhygieniste maakte dat verzekeren goedkoper was dan niet verzekeren. En áls je een keer een kroon nodig hebt kan 't heel snel heel veel schelen. Ik zou me nooit zorgen willen maken over of ik nu die kroon wel of niet wil omdat hij misschien te duur is...
Oud 17-11-2009, 18:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Let er ook op wat er vergoed wordt, want een aanvullende verzekering betekent niet direct dat je dan ook alles vergoed krijgt. Vaak zit er ook dan nog een beperking aan wat wel en niet vergoed wordt en zit daar ook een maximum bedrag aan vast. Volgens mij was er gister nog een item over bij Editie NL, dat zou je eens op moeten zoeken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-11-2009, 19:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb een tandartsverzekering die dekt tot maximaal 750 euro per jaar. Zoiets als een brug/kroon kost al snel duizend euro, dus daar kun je alsnog voor bij betalen. Mijn premie is iets van 10-15 euro per maand.

Maar ik ga twee keer per jaar op controle + mondhygieniste en dat wordt gewoon vergoed. Verder kost een gaatje vullen ook al snel 100 euro, dus dan heb je de verzekering er ook zo uit (En helemaal na die wortelkanaalbehandeling... een grapje van ruim 300 euro )
__________________
<):o)
Oud 18-11-2009, 09:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Kost een gaatje zoveel? Ik kan me niet herinneren dat ik voor twee gaatjes vorig jaar zoveel betaald heb (moet het wel even nakijken). Ik kwam er wel achter dat mijn tandartsverzekering niet veel dekt, terwijl de premie natuurlijk wel ieder jaar stijgt...
__________________
you're not my demographic
Oud 18-11-2009, 10:20
Verwijderd
De prijs hangt er van af of het een een- twee- of drievlaksrestauratie is, en er komt verdoving bij (of niet), maar 100 euro is het niet.
Oud 18-11-2009, 10:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
De prijs hangt er van af of het een een- twee- of drievlaksrestauratie is, en er komt verdoving bij (of niet), maar 100 euro is het niet.
ik had laatst een twee-vlaksrestauratie zonder verdoving en dat was 64,-

drie-vlaks mét verdoving zou dus best wel eens die kant op kunnen gaan...
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 18-11-2009, 10:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Gezien de belachelijk hoge tarieven voor wat voor tandheelkundige zorg zou ik sowieso een verzekering afsluiten.

En wat als je dan ergens tegenaan loopt, en er een tand breekt? Niet dramatisch genoeg voor het ziekenhuis, maar wel schreeuwend duur om iets aan te laten doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-11-2009, 14:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nou, een periodiek consult van mijn tandarts kost me een tientje ofzo, dat vind ik niet duur hoor, en dat een ingewikkelde restauratie wat meer kost (en in mijn ogen toch nog redelijk is, gezien het opleidingsniveau van de tandarts, materiaalkosten en alles wat erbij komt) vind ik dan niet vreemd.

Ik vind mijn zorgverzekering van 90 euro per maand pas duur, waarmee ik - ongevraagd - bijdraag aan vreselijke reclamecampanges, domme tijdschriftjes en zaken als homeopathie en andere alternatieve zooi. Daar komt dan bovenop dat als ik een door de huisarts aangevraagd bloedonderzoek zelf moet betalen, en de medicatie die ik krijg voorgeschreven ook, want "eigen risico". Ik begin mij dan af te vragen waarvoor ik dan in hemelsnaam nog die verzekering betaal...
__________________
you're not my demographic
Oud 18-11-2009, 16:06
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
90 euro? dat vind ik goedkoop
Heb bij unive nu iets gesloten, 88 voor basisverzekering en 20 euro voor extra jongpakket.
100% voor tandarts en krijg dan ook wat van mijn lenzen terug. Mocht ik dan ooit bewegingszorg als fysio nodig hebben etc dan zit dat er ook in. Alleen tandarts was genoeg geweest maar dat kon daar niet, dan moest je ook een ander aanvulpakket hebben en dat was even duur als dit 20 euro pakket waar veel meer inzit.
Oud 18-11-2009, 16:10
Skater13
Skater13 is offline
Je kan ook Unive Zekur nemen, is alleen via internet te verkrijgen. Gelijknamig internetadres. Is een tikje goedkoper dan de normale verzekering en biedt hetzelfde dacht ik.. Verder heb ik er weinig verstand van!
Oud 18-11-2009, 17:05
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Dan kan ik niet naar een ziekenhuis hier in de buurt als er iets gebeurt, dat lijkt mij wel vervelend.
En alles via internet, recepten etc lijkt mij ook niet hele handig.
Oud 18-11-2009, 21:21
Verwijderd
Citaat:
de redenen om geen tandverzekering af te sluiten:

- je gaat normaal gesproken inderdaad maar een paar keer per jaar
- kaakchirurgie zit (als ik het goed heb) in je basispakket. val je morgen van de fiets en verlies je al je tanden, dan kun je in het ziekenhuis tot op zekere hoogte geholpen worden.

redenen om het wel te nemen:
- tandheelkunde is heel duur. ook gezonde mensen kunnen morgen een tand verliezen door bijv. een ongeluk. als je wil dat dat netjes gerepareerd wordt, ben je zo een paar honderd euro kwijt.
- de extra verzekering kost 10 of 15 euro per maand (120-180 per jaar). dat heb ik er al uit door 2 keer goed naar de mondhygiëniste te gaan. als ik niet verzekerd was, was ik dus even duur uit geweest. alleen ben ik nu wel verzekerd voor het geval er een keer wat mis gaat.

het is een afweging tussen 180,- per jaar moeten betalen en - in het ergste geval - een veelvoud daarvan kwijt zijn.

je neemt een risico als je het niet doet. ik heb gekozen om het wel te doen omdat ik nooit met een kapot of vies gebit zou willen lopen vanwege het feit dat ik de tandarts even niet kan betalen.
VOLKOMEN ONZIN. Eenvoudige rekensom van mijn zorgverzekering leert anders. Het betreft de OHRA.

Als je tot max. 250 euro aan tandartskosten verzekert wil zijn kost je dat (exclusief collectiviteitskorting 10.45 per maand. Er zitten 12 maanden in het jaar. 12 * 10.45 = 125.40 euro. Je kan maximaal tot 250 euro vergoed krijgen, dus als je de verzekering niet neemt moet je maximaal 124.60 per jaar extra betalen.

Conclusie: Als je gewoon spaart (je legt het geld opzij dat je anders extra aan premie zou betalen) en je hebt een jaar niks, dan heb jij 125.40 per jaar verdiend.
Oud 18-11-2009, 21:28
Verwijderd
Citaat:
ik had laatst een twee-vlaksrestauratie zonder verdoving en dat was 64,-

drie-vlaks mét verdoving zou dus best wel eens die kant op kunnen gaan...
3- vlaks restauratie:

Geleidings- of infiltratieanesthesie: 12.50

Drievlaksrestauratie: 42.60

Etsen + onderlaag t.b.v. composiet: 20.10

Totaal: 75.20
Oud 18-11-2009, 21:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou, een periodiek consult van mijn tandarts kost me een tientje ofzo, dat vind ik niet duur hoor, en dat een ingewikkelde restauratie wat meer kost (en in mijn ogen toch nog redelijk is, gezien het opleidingsniveau van de tandarts, materiaalkosten en alles wat erbij komt) vind ik dan niet vreemd.

Ik vind mijn zorgverzekering van 90 euro per maand pas duur, waarmee ik - ongevraagd - bijdraag aan vreselijke reclamecampanges, domme tijdschriftjes en zaken als homeopathie en andere alternatieve zooi. Daar komt dan bovenop dat als ik een door de huisarts aangevraagd bloedonderzoek zelf moet betalen, en de medicatie die ik krijg voorgeschreven ook, want "eigen risico". Ik begin mij dan af te vragen waarvoor ik dan in hemelsnaam nog die verzekering betaal...
Ik heb hier toevallig een tandartsrekening liggen. Het ging om een normale controle waarbij ik binnen 15 minuten weer weg was: 42.50. Hieronder valt periodiek preventief onderzoek (C11) en gebitsreiniging gemiddeld (M55).
En ik weet dat ik vorig jaar ruim 200 euro kwijt was toen ik meerdere gaatjes had en er verdoving bij te pas kwam. Gelukkig werd het allemaal, op 15 euro na geloof ik, vergoed.

Wat betreft die basisverzekering en het eigen risico. Vergeet niet dat het een verzekering is, geen kostenvergoeding. De verzekering verzekert je voor het moment dat je voor giga kosten komt te staan, bijvoorbeeld bij een operatie. Op dát moment ben je enorm dankbaar dat je een verzekering hebt en dat iedereen die 90 euro betaalt waar dan jouw operatiekosten van worden opgehoest. Maar als je zelf niet in dat bed komt te liggen en blijkbaar dus behoorlijk gezond bent, betaal jij natuurlijk wel mee in de kosten voor degene die wel iets over komt. Ik vind het nogal krom dat 'men' tegenwoordig schijnt te denken dat elke 30 euro aan doktersbezoek of medicatie vergoed moet worden 'want je bent toch verzekerd'. Zo werkt het niet. Zou het zo wel werken, dan werd de premie nog vele malen duurder omdat dan elk wissewasje van elke persoon uiteindelijk toch weer via de verzekering door de gemeenschap zal moeten worden opgehoest.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-11-2009, 22:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ik heb nu het overzicht van 2008 gevonden. Totale tandartskosten vergoed: 270 euro
Ik betaal 9,50 per maand (nu nog, ga in januari overstappen). 12 * 9,50 = 114 euro

Ik haalde het er toen dus ruim uit.
Maar ik denk dat je voor jezelf ook gewoon moet kijken of je een gebit hebt waarbij je regelmatig problemen hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-11-2009, 08:11
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik ben topverzekerd voor de tanden, maar dat heb ik dan ook wel nodig denk ik...
__________________
niet alleen =)
Ads door Google
Oud 19-11-2009, 08:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
VOLKOMEN ONZIN. Eenvoudige rekensom van mijn zorgverzekering leert anders. Het betreft de OHRA.

Als je tot max. 250 euro aan tandartskosten verzekert wil zijn kost je dat (exclusief collectiviteitskorting 10.45 per maand. Er zitten 12 maanden in het jaar. 12 * 10.45 = 125.40 euro. Je kan maximaal tot 250 euro vergoed krijgen, dus als je de verzekering niet neemt moet je maximaal 124.60 per jaar extra betalen.

Conclusie: Als je gewoon spaart (je legt het geld opzij dat je anders extra aan premie zou betalen) en je hebt een jaar niks, dan heb jij 125.40 per jaar verdiend.
ik betaal 180,- per jaar (VGZ) daarvoor krijg ik tot 500,- vergoed + max. 500,- aan orthodontie.

twee keer een uitgebreide controle en gebitsreiniging is 120,- per jaar.

heb ik een jaar niets: dan heb ik 60,- verspeeld.
heb ik wel wat, dan spaar ik mezelf 320,- uit. daarvoor kun je vijf gaatjes laten vullen of jezelf een halve kroon uitsparen. (en in het geval ik een beugel moet is de besparing zelfs 820,- ! )


kortom: je hebt een slechtere prijs/kwaliteit-verhouding dan ik, maar daarom is het nog niet VOLKOMEN ONZIN wat ik zei.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 19-11-2009 om 08:48.
Oud 19-11-2009, 08:46
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
oon moet kijken of je een gebit hebt waarbij je regelmatig problemen hebt.
ik heb nu een gezond gebit, maar toen ik op mn 27e uit de jongerenverzekering moest, heb ik me wel voor de beste tand-aanvulling laten verzekeren.

waarom? ik werd hiervoor beoordeeld op mijn gezonde gebitsfoto's van 27 jaar. naarmate je ouder wordt, verslechterd bij veel mensen het gebit. ik zit nu echter wel al in de hoge dekking waarvoor ik over tien jaar (als ik het misschien nodig heb) niet meer toegelaten zou worden.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 19-11-2009, 16:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
90 euro? dat vind ik goedkoop
Ja, correctie, kreeg vandaag de nieuwe polis, en in totaal ben ik meer dan €100,- per maand kwijt, en omdat mijn partner fulltime werkt krijg ik ook geen zorgtoeslag.
__________________
you're not my demographic
Oud 19-11-2009, 20:52
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Citaat:
De verzekering verzekert je voor het moment dat je voor giga kosten komt te staan, bijvoorbeeld bij een operatie.
Ja, en dat is nou precies het lullige aan die tandartsverzekeringen: er zit een maximum aan, dus op het moment dat er écht iets groots is, moet je het alsnog deels zelf betalen.
Oud 19-11-2009, 21:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, en dat is nou precies het lullige aan die tandartsverzekeringen: er zit een maximum aan, dus op het moment dat er écht iets groots is, moet je het alsnog deels zelf betalen.
Wat natuurlijk enkel geldt als je kiest voor een minimale of matige inleg. Als je kiest voor de maximale inleg krijg je doorgaans wel 100% vergoed (buiten verplicht eigen risico).
Dat is met de gewone zorgverzekering ook zo met dingen als fysiotherapie, een bril, etc. Alleen is het zo dat er bij de gewone ziektenkostenverzekering al wat meer keuzes voor jou zijn gemaakt. Ik kan dat op zich best begrijpen, want als staat wil je dat toch eigenlijk wel elke man of vrouw een operatie kan krijgen als die een ongeluk heeft gehad, terwijl je het iets minder van belang vindt dat iedereen een kroon kan krijgen als er een stuk tand kwijt is. Ik kan me die vorm van prioriteiten stellen best voorstellen.
Ook hierbij geldt weer: wil je dat er nóg meer vergoed wordt, dan zul je dat als premiebetaler toch op een andere manier op moeten hoesten.

Maar het is wél een goede om mee te nemen bij het beslissen of je wel of geen tandartsverzekering wil. Want doorgaans kies je dan voor 1 of 2 aanvullende pakketten en is er inderdaad een maximum in vergoeding.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-11-2009, 08:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wat natuurlijk enkel geldt als je kiest voor een minimale of matige inleg. Als je kiest voor de maximale inleg krijg je doorgaans wel 100% vergoed (buiten verplicht eigen risico).
nou, het hoogst haalbare bij vgz is 100% vergoeding tot max. 1000,- per jaar + 1500,- orthodontie, maar dan weer zonder gebitsprotheses - die zitten alleen in een lager pakket (max 500,-).

en zo ben ik nog geen tandverzekering tegen gekomen (ik heb ook niet héél actief gezocht) waar je met extra betalen alles kunt verzekeren.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 20-11-2009, 11:32
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
en zo ben ik nog geen tandverzekering tegen gekomen (ik heb ook niet héél actief gezocht) waar je met extra betalen alles kunt verzekeren.
Ik denk dat dat ook het faillisement van veel maatschappijen zou betekenen aangezien sommige behandelingen echt gigantisch veel geld kosten
Advertentie
Oud 20-11-2009, 13:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
nou, het hoogst haalbare bij vgz is 100% vergoeding tot max. 1000,- per jaar + 1500,- orthodontie, maar dan weer zonder gebitsprotheses - die zitten alleen in een lager pakket (max 500,-).

en zo ben ik nog geen tandverzekering tegen gekomen (ik heb ook niet héél actief gezocht) waar je met extra betalen alles kunt verzekeren.
Ja, klopt, daar heb ik ook last van. Volgens mij kan ik bij Trias maar tot maximaal 1250 euro per jaar verzekeren. Nou een goede behandeling met brug of kroon oid kostte mijn moeder destijds al 2000 euro. Daar moet je dus altijd op bijleggen
__________________
<):o)
Oud 20-11-2009, 14:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat betreft die basisverzekering en het eigen risico. Vergeet niet dat het een verzekering is, geen kostenvergoeding. De verzekering verzekert je voor het moment dat je voor giga kosten komt te staan, bijvoorbeeld bij een operatie. Op dát moment ben je enorm dankbaar dat je een verzekering hebt en dat iedereen die 90 euro betaalt waar dan jouw operatiekosten van worden opgehoest. Maar als je zelf niet in dat bed komt te liggen en blijkbaar dus behoorlijk gezond bent, betaal jij natuurlijk wel mee in de kosten voor degene die wel iets over komt. Ik vind het nogal krom dat 'men' tegenwoordig schijnt te denken dat elke 30 euro aan doktersbezoek of medicatie vergoed moet worden 'want je bent toch verzekerd'. Zo werkt het niet. Zou het zo wel werken, dan werd de premie nog vele malen duurder omdat dan elk wissewasje van elke persoon uiteindelijk toch weer via de verzekering door de gemeenschap zal moeten worden opgehoest.
Als je ziek bent, ben je ziek, dat vind ik geen wissewasje. Je kunt niet kiezen in die situatie, je moet naar de huisarts en je hebt onderzoek en behandeling nodig. Een verplicht eigen risico hebt van €165,- vind ik nog behoorlijk veel voor een situatie waar je geen keuze in hebt. Ja, inderdaad een mogelijkheid is dan dat de premies omhoog gaan, maar er zijn ook andere alternatieven.
__________________
you're not my demographic
Oud 20-11-2009, 20:43
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Wat hebben jullie, tips en ervaringen?
Wat ik zelf wel een goede reden vindt om toch een aanvullende verzekering te nemen is dat de aanvullende verzekering een betere dekking geeft bij medische kosten in het buitenland. En tevens ook de kosten vergoed om je lichaam terug te brengen naar NL als je dood bent.
Dit kan je natuurlijk ook afdekken door bij je reisverzekering een extra medische dekking af te sluiten, of als je toch nooit naar het buitenland gaat heeft dit ook geen meerwaarde.
Verder zitten er in de gewone aanvullende verzekering voor mij niet echt extra zaken waarvoor ik voor de aanvullende verzekering zou gaan.

De tandarts heb ik wel, de goedkoopste variant, kost 9,35 p/m en dekt max. 225 euro. Ik ben per jaar bij de controle meestal zo'n 30-35 euro kwijt (naast de standaard controle heb ik ook altijd gebitsreiniging). Dus ik zou de premie er ook alleen uithalen bij een gaatje. Toch vind ik het wel prettig dat als ik een gaatje heb, of als een van mijn vullingen ineens opnieuw gevuld moet worden, ik niet voor extra kosten kom te staan.

Citaat:
Wat natuurlijk enkel geldt als je kiest voor een minimale of matige inleg. Als je kiest voor de maximale inleg krijg je doorgaans wel 100% vergoed (buiten verplicht eigen risico).
Verplicht eigen risico geldt alleen voor de basisverzekeringen, dus niet voor je aanvullende tandartsverzekering.

Citaat:
Ja, inderdaad een mogelijkheid is dan dat de premies omhoog gaan, maar er zijn ook andere alternatieven.
Maar ongeacht het alternatief, zal er iets duurder worden. De totale kosten blijven immers gelijk, en die zullen toch betaald moeten worden.
Voordat er het verplicht eigen risico was, was er de "no-claim", hierdoor was je basispremie gewoon duurder. Wat eigenlijk je zorgkosten nu niet duurder/goedkoper maakt.
Alleen "vroeger", kon je niet voor de verrassing komen te staan van toch kosten maken. Wat je nu ook gewoon kan doen is het premieverschil per maand op een spaarrekening zetten en zo sparen voor je eigen risico, dan krijg je er nog rente over, dus dan wordt het wel weer iets goedkoper.
Oud 23-11-2009, 08:49
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
Nu zei iemand tegen mij dat je beter geen extra verzekering kunt nemen voor de tandarts omdat je daar maar een keer per jaar naar toe gaat en er wel veel voor betaald.
Wat hebben jullie, tips en ervaringen?
Het is slim om even een aantal dingen op een rij te zetten.
Hoe staat je gebit er voor? Heb je vaak gaatjes et cetera. Als je een gezond gebit hebt, moet je alleen voor controle naar de tandarts.
Vraag je tandarts hoe veel een controle beurt kost (is geen rare vraag, heb ik ook een keer gedaan). Ga je 1 of 2x per jaar? De kosten per beurt vermenigvuldig je met het aantal keren dat je gaat.
Moet je verstandskiezen nog laten trekken volgend jaar? En een foto maken? Zo ja, tel die kosten bij de controle op.
Al die kosten ben je voor volgend jaar kwijt.
Vergelijk dat met de kosten van de verzekering in een jaar. Als de verzekeringskosten hoger zijn dan de verwachte kosten, kun je besluiten om geen tandartsverzekering af te sluiten.
Als je de kosten van de verzekering berekent, moet je ook even op letten welk deel je vergoed krijgt. Soms krijg je bijv. maar 75% vergoed ipv 100%
Oud 23-11-2009, 15:50
Verwijderd
't Probleem is vaak ook dat je van te voren niet weet wat je nodig gaat hebben; als je een keer van je fiets valt en je breekt een tand bv, is het wel fijn om je geen zorgen te hoeven maken over je verzekering. Natuurlijk betaal je voor die zekerheid en moet je afwegen of het je dat waard is. 't Is niet alleen een kwestie van de kosten bij elkaar optellen, je moet ook incalculeren dat er iets mis kan gaan en dat je dan veel geld kwijt kan zijn als je geen extra verzekering hebt..
Oud 23-11-2009, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een tandartsverzekering die dekt tot maximaal 750 euro per jaar. Zoiets als een brug/kroon kost al snel duizend euro, dus daar kun je alsnog voor bij betalen. Mijn premie is iets van 10-15 euro per maand.

Maar ik ga twee keer per jaar op controle + mondhygieniste en dat wordt gewoon vergoed. Verder kost een gaatje vullen ook al snel 100 euro, dus dan heb je de verzekering er ook zo uit (En helemaal na die wortelkanaalbehandeling... een grapje van ruim 300 euro )
300, zeg maar 700
Oud 24-11-2009, 07:58
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
't Probleem is vaak ook dat je van te voren niet weet wat je nodig gaat hebben; als je een keer van je fiets valt en je breekt een tand bv, is het wel fijn om je geen zorgen te hoeven maken over je verzekering. Natuurlijk betaal je voor die zekerheid en moet je afwegen of het je dat waard is. 't Is niet alleen een kwestie van de kosten bij elkaar optellen, je moet ook incalculeren dat er iets mis kan gaan en dat je dan veel geld kwijt kan zijn als je geen extra verzekering hebt..
Dat klopt idd. Je weet nooit wat er van te voren gebeurt. Daarom heet het ook een verzekering. Je dekt je in tegen een bepaald risico.
Wel slim om te kijken tot welk bedrag je maximaal verzekerd bent. Stel dat dat 300 euro is (dat is vaak bij de goedkoopste tandartsverzekering het geval), dan is het goed om te bedenken of, als je kosten hebt van 300 euro, of je die ook zelf in 1 keer kunt betalen. Lukt dat niet, maar kun je wel de maandelijkse premie betalen, dan kan het slim zijn om een tandartsverzekering af te sluiten.
Oud 24-11-2009, 09:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
300, zeg maar 700
Serieus? Haha, ik heb het op Sint Maarten laten doen (jaa, erg ideaal, not ). Was toen 360 dollar kwijt, voor drie behandelingen van ongeveer een uur. Volgens mij waren het drie wortels.

Maar dit werd dus door mijn reisverzekering gedekt, waardoor ik dus bij mijn tandartsverzekering nog ruimte over heb
__________________
<):o)
Oud 24-11-2009, 18:00
Verwijderd
zo beter, ik heb hier 3.5 uur gelegen voor n wortelkanaal behandeling en was bijna 700 euro kwijt maar dat ging via mn verzekering
Oud 24-11-2009, 21:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Even iets om op te letten:

Citaat:
Meeh, mijn premie voor ziektekosten voor volgend jaar wordt gewijzigd. Ik heb expres een tandarts verzekering met een vergoeding van 750 euro per jaar, omdat 500 euro soms te weinig is en 1000 euro teveel. Gaan ze de pakketten aanpassen. Gaat die van mij naar 500 euro (met een premieverschil van 35 euro...) en die van mijn moeder van 1250 naar 1000 (met een premieverschil van 100 euro...). Lekker eerlijk Pff, nu kan ik er voor kiezen om 12 euro meer per maand te gaan betalen om van 500 naar 1000 euro vergoeding te gaan...
__________________
<):o)
Oud 01-11-2011, 10:38
anned
anned is offline
Ik zit ook alvast een beetje te shoppen voor een zorgverzekering. Nu zit ik te denken aan de good old Univé. Maar veel recente ervaringen zijn lastig te vinden (zie: http://bankreview.nl/unive-verzekeringen-ervaringen/)

Daarom wil ik graag van jullie weten wat jullie van Univé vinden!
Ads door Google
Oud 01-11-2011, 10:54
Verwijderd
Daarvoor mag je een nieuw topic openen, dit is een up van 2 jaar.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Reisverzekering vs zorgverzekering
Fosca
6 12-06-2013 09:06
Werk, Geld & Recht Collectieve Zorgverzekering
Verwijderd
6 22-02-2010 14:47
Lichaam & Gezondheid zorgverzekeringen
Evolution
2 21-01-2010 11:55
Werk, Geld & Recht Overstappen zorgverzekering
Lyne
9 30-11-2006 12:40
Lichaam & Gezondheid Alternatieve geneesmiddelen + zorgverzekering
Lorelei
7 02-11-2006 14:35
Werk, Geld & Recht De Nieuwe zorgverzekering.
Hydrogen
60 12-11-2005 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.