Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2008, 15:48
Rosa*
Hoi, ik heb een vraag.

Ik zit nu in 3vwo en moet dus een profiel kiezen. Ik vind de vakken scheikunde en biologie hartstikke leuk en ben er ook redelijk goed in. Dus ligt de keuze voor N&G voor de hand.. maar.. ik ben helemaal niet goed in natuurkunde en wiskunde. Waarschijnlijk kies ik dus als keuzevak NLT en wiskunde A. Volgens veel mensen vallen dan al heel veel studies af als je geen natuurkunde en wiskunde B hebt. Wel kies ik als extra vak economie dus die kant zou ik ook nog opkunnen. Iemand misschien die hetzelfde doet als ik? Weet iemand wat voor studies je hiermee kunt doen later? Er zijn namelijk weinig mensen die me dat echt kunnen vertellen..

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2008, 18:27
Verwijderd
Ik denk dat je dan alle alfa-studies + geneeskunde + levenswetenschappen-studies (biomedische wetenschappen, gezondheidswetenschappen) doen.
Technische en bčta's gaat niet lukken zonder zwaardere wiskunde (en voor sommige studies natuurkunde).

Mag ik trouwens vragen wat NLT is?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 20:15
Verwijderd
Als ik jou was, zou ik een bij de decaan een lijst vragen met de toelatingseisen voor alle studies? Ik geloof (maar ik weet dat helemaal niet zeker) dat je voor de medische studies ook natuurkunde nodig hebt, al zijn de toelatingseisen op universiteiten niet erg streng. Ik word met N&G (oude tweede fase) gewoon toegelaten bij de harde bčtastudies.
Misschien kun je met hard werken wel goede cijfers halen voor wis- en natuurkunde. In de bovenbouw heb je met scheikunde veel rekenwerk dan in de derde. Ook meer reactievergelijkingen met alles eromheen. Het vak wordt wel iets anders, maar niet echt moeilijker dan in de 3e.
Of wiskunde A moeilijker is dan wiskunde B weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:04
Taginius
Taginius is offline
Volgens mijn wiskundedocente is wiskunde A in de natuur-kant niet mogelijk. Mijzelf lijkt wiskunde A op de natuurkant ook niet echt logisch, maar het zou wel kunnen voor studies die te maken hebben met biologie (dat is meer N&G kant dus) bijvoorbeeld. Als je per sé de techniek inwilt (N&T), is het zéker afgeraden wiskunde A te nemen, je hebt voor de volgende studies echt de zwaardere wiskunde nodig zoals hiervoor al is gezegd door Jeroen.

Succes met de keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:35
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
ik zou je zeker aanraden om zowel natuurkunde als wiskunde B te nemen! Als je een natuurprofiel neemt, is wiskunde B echt niet overdreven en soms toch wel makkelijk voor het inzicht. En natuurkunde wordt voor veel vervolgstudies wel gevraagd! En mocht het écht niet gaan, kan je het dan alsnog laten vallen lijkt mij?
Maar vooral omdat je nog niet helemaal weet wat je wilt, zou ik dus zéker natuurkunde én wiskunde B nemen! zoals ik al zei, bijna alle studies als geneeskunde, biomedische wetenschappen etc etc vragen natuurkunde (zo niet is het geen overbodige luxe denk ik!) en je kan, de vakken die niet lukken, gewoon laten vallen (hier in ieder geval wel )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Mag ik trouwens vragen wat NLT is?
Natuur, Leven en Techniek, een nieuw beta-vak.
Over NLT: ik heb daar een proefversie van getest (of de experimenten goed te doen waren en of het boek duidelijk was enz.) en het lijkt me eigenlijk totaal geen nuttig vak. Zeker als je nu al kijkt naar studies: dat zal dus nergens gevraagd worden. Als het je leuk lijkt: zeker doen, want het is maar een module. Maar dat hoef je denk ik niet te kiezen voor het nut.
Verder ben ik het eens met lord_ralf. Ik vind natuurkunde te doen, trouwens, dus als je er nu geen ernstige problemen mee hebt, zal het wel goedkomen lijkt me. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 09:44
Geerte
Geerte is offline
Er zijn genoeg studies die je kunt volgen zonder natuurkunde, En wiskunde B. ik weet niet precies welke kant je op wilt, maar ik heb alleen biologie een grote fout heb ik gemaakt om geen scheikunde te kiezen ik ga na mijn examen een zomercursus doen van scheikunde zodat ik de studie bio medisch laboratorium onderzoek kan doen voor deze studie heb je geen natuurkunde en wiskunde B nodig het wordt natuurlijk aangeraden. Ik zou gewoon is gaan kijken op sites van hogescholen en daar kijken naar de studies daar staan ook gelijk de vakken die je moet hebben bij. Nlt is wel een vak die nog erg in ontwikkeling is en die voor veel studies nog niet nodig is ik zou goed kijken naar de studies die je globaal leuk vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 07:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 19:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 11:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 22:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.