Oud 21-01-2010, 21:08
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Hallo iedereen,

Een tijdje geleden is een vriendin zich een beetje gaan afzonderen van mijn 'vriendengroep'. We waren altijd wel hecht, maar op een gegeven moment raak je misschien een beetje op elkaar uitgekeken. Alleen dit lijkt niet op gewoon zomaar uit elkaar groeien. Haar interesses begonnen steeds meer te liggen in drugs en overmatig alcoholgebruik. Nu vind ik dat niet echt verantwoord, aangezien zij 16 jaar is.

Maar hier komt mijn punt, natuurlijk mag ze dit zelf weten, maar zij vindt haar oude vriendengroep niet meer interessant omdat wij niet net zo geïnteresseerd zijn als haar in drugs en alcohol. Die nieuwe vriendengroep zijn totaal geen goede vrienden. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze was flauwgevallen waar wij toevallig ook bij waren en dat die vrienden gewoon weggingen en ons met haar lieten zitten.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Zo ja, heb je hier met die vriend(in) over gepraat?

Ze doet wel aardig zonder die mensen tegen ons, maar wanneer ze met die anderen is kijkt ze ontzettend op ons neer. Ik heb geen zin om haar meer te helpen, maar een vriendin van mij is nu wel haar beste vriendin kwijt hierdoor.


Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2010, 23:29
Verwijderd
Als ik jou was zou ik je vriendin (die haar beste vriendin kwijt is) aanraden om een keer goed met het 3e meisje te praten. Als ze dat nog niet gedaan heeft natuurlijk. Als ze al wel vaak gepraat hebben maar zij wilt niets meer aannemen van haar oude vriendengroep of haar oude beste vriendin zal het lastig worden, want ik denk dat je (dan) noch naar noch haar vriendengroep kunt beinvloeden om iets verstandiger met alcohol en drugs om te gaan.

klote dat een vriendin van je op zo'n manier bij de groep weggaat
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:54
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Ach ja, ik heb het al een beetje laten gaan. Ik vind het alleen een beetje onverantwoord.
Daarnaast was ik nogal boos over het feit dat ze tegen die andere vriendengroep had gezegd dat wij saai waren omdat wij nou niet echt zijn van het los-gaan-in-het-weekend-op-een-pilletje-en-een-heleboel-drank.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 11:22
Verwijderd
Maar hebben jullie (als groep), of jij of je vriendin al eens tegen haar gezegd dat je vinden dat ze nogal onverstandig bezig is en dat je het gaar vond dat ze had gezegd dat jullie saai zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:36
Verwijderd
Praat met die losgeslagen dame over hoe je erover denkt. Als ze dan nog stoer blijft doen lijkt het mij een goede tijd om haar (iig voorlopig) aan haar lot over te laten. Dan leert ze vanzelf wel wie echt om haar geven en wie niet.

Verder liggen interesses als drugs en alcoholgebruik over het algemeen in het straatje van personen rond die leeftijd. Als je net aan alcohol begint is het vaak heel cool en stoer en omdat je nog niet vaak dronken bent geweest is het ook nog eens nieuw en interessant. Als je op zo'n niveau gefascineerd bent dan is het ook wel enigzins begrijpelijk dat ze op zoek gaat naar nieuwe vrienden die wel dat enthousiasme delen.

Dat ze er dan voor kiest om jullie te verwaarlozen mag je haar best kwalijk nemen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 16:14
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
hoe lang is het al bezig?
als het even een paar keer uitproberen is zou ik het gewoon laten rusten.
anders probeer goed met haar te praten, en als je denkt dat het echt fout gaat, misschien met haar ouders erover praten?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
misschien met haar ouders erover praten?
lol
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 15:32
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Herkenbaar, je verhaal TS.

Wat ik kan aanraden: je vriendin zit momenteel in 'een andere cirkel' waar zij niet uit wil, of waar jij je niet in wil begeven. Echter is de beste manier om met haar een goed gesprek te hebben over het een of ander je toch echt 'in haar cirkel' te gaan begeven.

Doe eens gek, ga 1 op 1 met haar ook eens los-gaan-in-het-weekend-op-een-pilletje (o.i.d.)-en-een-heleboel-drank.

Je zult zien dat praten met haar dan een stuk makkelijker wordt. Je laat zien niet tot één van d'r oude 'saaie vriendinnen' te behoren, maar nog steeds een goede vriendin bent die ook dingen wil doen die zij leuk vindt om te doen.

Wellicht kom jij en zij er dan achter dat los-gaan-in-het-weekend-op-een-pilletje (o.i.d.)-en-een-heleboel-drank inderdaad niet je ding is. Maar je hebt dan wel je doel bereikt.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 16:43
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Wat een raar advies. Ze heeft toch duidelijk gezegd het zelf niet te willen proberen?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 20:31
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Wat een raar advies. Ze heeft toch duidelijk gezegd het zelf niet te willen proberen?
Bedankt, dat dacht ik nou ook.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 20:34
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Trouwens, ik zal even iets duidelijk maken.
Ik heb dit niet gepost om echt een advies te krijgen, ik vroeg me gewoon af of meerdere mensen dit hebben meegemaakt (vast wel, maar toch).
Het was meer een klaagzang over mensen die anderen saai vinden omdat ze daar nou eenmaal niet geïnteresseerd in zijn.

Ik moet er niet aan denken om het zelf te doen, als ik het bovenstaande advies zou opvolgen zou ik tegen mijn eigen principes in gaan. Overigens houd ik er sowieso niet van, aangezien ik er niet van houd om de controle over mezelf kwijt te raken.

Nogmaals om mijn punt duidelijk te maken: ik heb geen advies nodig, ik hoopte gewoon dat er mensen waren die dit ook mee hebben gemaakt en hoe zij dit ervaart hebben. ;-)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 21:36
justsmile
Avatar van justsmile
justsmile is offline
nee, nog nooit meegemaakt, gelukkig.
beetje onzinnige post maarja boeien.
__________________
a dream costs nothing unless you want it to come true.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 13:34
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb wel vrienden gehad die veel drugs gebruikten (tot aan heroïne aan toe). Dit was ongeveer tussen mijn 14e en 16e. Zij waren trouwens ongeveer even oud als ik, twee ervan waren ouder. De drugs die mij aangeboden werden en die ik niet wilde gebruiken heb ik afgeslagen, maar ik vond het toen ook niet zo'n probleem om er gewoon bij te blijven. Het is niet helemaal hetzelfde als jouw verhaal, maar misschien wel een beetje. Het was trouwens niet altijd makkelijk. Ik vond het soms moeilijk om sommige dingen niet ook even te proberen, maar gelukkig was er nog een ander meisje die er hetzelfde overdacht als ik. Dat scheelde wel. Uiteindelijk hebben wij ook met hen gebroken of het verwaterde, dat weet ik niet precies meer. Eén van die meisjes kwam ik later nog tegen op een feestje. Ik weet niet precies wat ze gebruikt had, maar ik heb uiteindelijk een ambulance voor haar moeten bellen. En een jongen uit die groep heb ik poos later nog een keer gezien, maar dan vrijwel zonder tanden en uit huis gezet... . Dit is meteen natuurlijk een doemscenario. En ook wel anders, toch wel. Maar je kunt haar er ook op aanspreken dat ze minder aardig doet, wanneer die anderen erbij zijn. Dat heeft verder niets met de alcohol en drugs te maken, maar wel met haar gedrag tegen over jou en daar mag je haar best op aanspreken.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 22:58
Toneless
Avatar van Toneless
Toneless is offline
Nee, ik heb niet meegemaakt dat vrienden van mij drugs gebruik(t)en en daardoor de relatie minder tot niets werd.
Word dan alleen beetje wiet gerookt en bier gedronken maargoed. Snap ook niet van dat soort mensen die drugs boven vrienden stellen. Wel heb ik sommige vrienden die liever niet hebben dat ik stoned bij hun in gezelschap ben. Maar eigenlijk is dat onzin want zij zitten dan wel aan de bier.
__________________
Good times we can't repeat.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 08:36
Erminiaz
Erminiaz is offline
Het is nou eenmaal een feit dat mensen die graag lekker doorzuipen in de kroeg of op een feestje meestal niet zo goed zullen kunnen opschieten met mensen die dat (bijna) nooit doen.

Dat ligt denk ik niet aan de alcohol opzich, maar aan een andere kijk op het idee "feesten" hebben. Mensen die zuipen willen losgaan, grenzen verleggen, misschien wel de dagelijkse sleur vergeten, brallen of soms zelfs ruzie zoeken. Mensen die niet graag drinken houden er meestal vooral van te praten over werk/studie/relaties, misschien wat huiskamer spelletjes te doen en wat eten.

Ik ben zelf ook een stevige drinker, maar hoewel ik prima met mensen een nuchter gesprek kan voeren of een serieus potje kan kaarten, kan ik dat onmogelijk als een "feest" zien. En bijvoorbeeld verjaardagen waarop geen alcohol geschonken wordt zie ik dus wel degelijk als saai, in vergelijking met andere verjaardagen.

Dus ga eens na of de interesses van je vriendin echt alleen op het gebied van verdovende middelen veranderd zijn, of dat ze verder ook van andere dingen houdt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 16:44
Verwijderd
Tegen mij is door een voormalige vriendin wel eens gezeurd dat ik niks dronk toen zij 16 werd (op dat moment was ik al 16), terwijl de rest wel dronk. Maar ik had er gewoon geen zin in. Ook op de scouting leken mensen het stom te vinden. Maar uiteindelijk bepaal jij hoe ver je gaat, niet een ander. Ik zou zeggen TS, laat die vriendin keihard vallen en maak duidelijk dat jij dat drank-en-drugs gebeuren niks vindt. Misschien ziet ze dan in wat ze doet en blijven jullie toch nog vriendinnen omdat zij dan ziet dat vriendschap belangrijker is dan een paar biertjes en pillen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 17:12
Verwijderd
Ik ging een tijdje om met mensen die wel eens een pilletje of coke gebruikten op festivals etc. Prima, eigen keus, ik ben niet vies van een borrel en sta ook wel eens dronken op een feestje te dansen. Maar op een gegeven moment merkte ik dat een aantal ook op normale gelegenheden (zoals bijv. thuis filmpje kijken, buiten ergens rond hangen, bioscoop bezoek, standaard zaterdagavond uitgaan) harddrugs moesten gebruiken. Het was dus niet meer 'recreatief gebruik' maar vaste prik. Ik zie sommigen van dat groepje nog wel eens en hoewel inmiddels bij iedereen de ogen zijn geopend zijn de gevolgen bij een aantal wel zichtbaar ;x
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 14:32
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Ik ging een tijdje om met mensen die wel eens een pilletje of coke gebruikten op festivals etc. Prima, eigen keus, ik ben niet vies van een borrel en sta ook wel eens dronken op een feestje te dansen. Maar op een gegeven moment merkte ik dat een aantal ook op normale gelegenheden (zoals bijv. thuis filmpje kijken, buiten ergens rond hangen, bioscoop bezoek, standaard zaterdagavond uitgaan) harddrugs moesten gebruiken. Het was dus niet meer 'recreatief gebruik' maar vaste prik. Ik zie sommigen van dat groepje nog wel eens en hoewel inmiddels bij iedereen de ogen zijn geopend zijn de gevolgen bij een aantal wel zichtbaar ;x
Laatste keer dat ik een pil heb genomen was toen ik een film kijken was met wat mensen, gewoon rustig, maar ik zat me kapot te lachen om alles en vond het helemaal geweldig. In die tijd vond ik niks echt leuk als er geen drugs was.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2010, 15:33
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Laatste keer dat ik een pil heb genomen was toen ik een film kijken was met wat mensen, gewoon rustig, maar ik zat me kapot te lachen om alles en vond het helemaal geweldig. In die tijd vond ik niks echt leuk als er geen drugs was.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 16:01
Verwijderd
Sluit inderdaad geweldig aan op mijn post! Dank.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 20:40
jerometje
jerometje is offline
deze zomer precies hetzelfde meegemaakt,
maar dan met een goede kameraad van me
begon met eerst samen een joint te roken vonden we allebij wel lekker. in de zomervakantie waren zijn ouders weg en was hij alleen thuis, dus hij had een aantal kratten bier gehaald en een flinke zak wiet. dus de 2e dag dat ik daar kwam werd de deur niet meer voor ons open gedaan terwijl er wel gewoon door de ramen naar ons werd gekeken,:@
toen na die week kwamen zijn ouders weer terug en kwam die kameraad van ons steeds minder naar mijn huis toe(wat zegmaar de hangplek was. en de week daarna kwam hij in de supermarkt waar ik werk met een aantal 'gangsters' waar hij eerder enorme ruzie mee had heel gezellig de supermarkt binnenlopen.
en een half jaartje later hoor ik van me moeder dat hij een drugskoeriertje is geworden,
als ik jou was zou ik daar even heel goed op letten want als je vriendin daarin terecht komt kan dat echt heel gevaarlijk zijn en suc6 verder want ik weet dat het heel kut is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Cocaine
MarcWeller
13 18-07-2013 21:26
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 23:50
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Psychologie Volwassen ADHD
sickboy
26 29-04-2005 17:29
Drugs & Alcohol alcohol! hoeveel en op welke leeftijd
Gandalf
59 03-04-2003 17:02
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.