Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 14:37
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Zijn er meer mensen die dit soort gesprekken herkennen:

"Jij ook een biertje?"
"Nee dank je, ik drink niet..."
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]
[Heel voorzchtig:]
"Uhhmmm.. is dat uit principe niet? of uhh... zijn daar andere redenen voor?"

Serieus, is het nou echt zo bizar dat er mensen zijn die geen alcohol drinken? Af en toe voel ik me net een freak ofzo die blijkbaar constant veranwoording af moet leggen. En het is ook een dinkie dat alleen met alcohol zo gaat..je zou nooit hoeren:

"Schepje suiker in je thee?"
"Nee dank je, ik drink het zonder...:
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]
[Heel voorzchtig:]
"Uhhmmm.. is dat uit principe niet? of uhh... zijn daar andere redenen voor?"

Hoe komt het nou dat er zo veel mensen zijn die het schijnbaar raar vinden als iemand niet drink vraag ik me af? Al je zegt dat je niet rookt is er niets aan de hand.. sterker nog, de meeste rokers die ik ken hebben alle lof voor mensen die nooit begonnen zijn... "wees maar blij! het is zo moeilik er weer vanaf te komen!". Als iemand geen suiker in z'n koffie of thee wil is er ook niks aan de hand. Mensen die geen koolzuurgashoudende dranken willen worden ook geen bizarre vragen gesteld... wat maakt het nuttigen van alcoholische dranken dan zo anders?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 14:44
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:37 :
Zijn er meer mensen die dit soort gesprekken herkennen:

"Jij ook een biertje?"
"Nee dank je, ik drink niet..."
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]
[Heel voorzchtig:]
"Uhhmmm.. is dat uit principe niet? of uhh... zijn daar andere redenen voor?"

Serieus, is het nou echt zo bizar dat er mensen zijn die geen alcohol drinken? Af en toe voel ik me net een freak ofzo die blijkbaar constant veranwoording af moet leggen. En het is ook een dinkie dat alleen met alcohol zo gaat..je zou nooit hoeren:

"Schepje suiker in je thee?"
"Nee dank je, ik drink het zonder...:
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]
[Heel voorzchtig:]
"Uhhmmm.. is dat uit principe niet? of uhh... zijn daar andere redenen voor?"

Hoe komt het nou dat er zo veel mensen zijn die het schijnbaar raar vinden als iemand niet drink vraag ik me af? Al je zegt dat je niet rookt is er niets aan de hand.. sterker nog, de meeste rokers die ik ken hebben alle lof voor mensen die nooit begonnen zijn... "wees maar blij! het is zo moeilik er weer vanaf te komen!". Als iemand geen suiker in z'n koffie of thee wil is er ook niks aan de hand. Mensen die geen koolzuurgashoudende dranken willen worden ook geen bizarre vragen gesteld... wat maakt het nuttigen van alcoholische dranken dan zo anders?
ik vind het onzin dat mensen er zo,n probleem van maken
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:46
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Ligt misschien gewoon aan je omgeving.
Vriend van mij drinkt ook geen alcohol, gewoon omdat hij het niet lekker vindt, no problem. Maar idd er zijn altijd wel mensen die het nodig vinden om hem te pushen toch een pilsje te nemen oid.
Geen idee waar het vandaan komt, maar je echte vrienden zullen er toch geen probleem van maken of er om gaan zeiken?
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik vind het ook onzin, maar enfin... Ik hoor het regelmatig aangezien ik eigenlijk nooit drink. Onbegrijpelijk...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgens mij maak jij daar zelf een probleem van hoor. Mensen zijn geïnteresseerd in jouw reden om niet te drinken. Interesse, niets meer dan dat. Als jij je reden gewoon vertelt zullen ze vaak zat 'oké' zeggen. Maar in plaats daarvan maak jij eruit op dat je een freak bent als je niet drinkt.

Overigens is het niet waar dat het alleen bij alcohol wordt gevraagd. Als iemand tegen mij zegt 'ik drink geen prik' vraag ik ook waarom niet; omdat ze het niet lusten of omdat het slecht voor je is?
Of als iemand vegetarisch is: omdat je niet van vlees houdt of omdat je het zielig vind voor de dieren? Etc.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:14
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Het is gewoon zo dat een meerderheid van de mensen van jouw/onze leeftijd wel alcohol drinkt.
Omdat dat een meerderheid is, is dat de "dominante cultuur"
dus neemt men dat voor "normaal" aan.

Jij wijkt daar (bewust) vanaf en daarom zijn mensen nieuwsgierig waarom je dat doet.
Net als bij vegetariërs etc zoals Balance al zei.
Het is niet raar maar wel "anders".
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:19
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Och, het is ook niet iets waar ik een probleem van maak hoor (ik heb inmiddels altijd een standaard-antwoord klaar) maar het is meer iets dat gewoon ontzettend opvalt..

Ik erger me er normaal ook niet zo aan.. tenzij ze er iets aan toe voegen in de trant van "wat ongezellig", want dan kun je me dus wel pissig krijgen.. alsof het alleen leuk kan zijn als iedereen bezopen is??
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik herken het wel, maar vind het niet erg Maar ik vind het wel irritant als mensen je dan gaan zitten overhalen. Alcohol hoeft van mij gewoon niet zo, ik dwing andere niet om niet te drinken, laat mij dan gewoon Als ze het gewoon uit interesse vragen, vind ik het niet erg, maar meestal vinden ze het echt raar, hoor.

Nietzijweer heeft wel gelijk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:20
Verwijderd
Ik vind 'Oh waarom dan?' of 'Is dat uit principe of met een andere reden?' geen bizarre vragen, eigenlijk. Ik drink zelf zelden alcohol, eet weinig vlees, en ja, dan vind ik het niet vreemd dat mensen vragen waarom als ik dat vertel. Ik vind het zelfs wel handig, want dan heb ik een zeer goed excuus om het aan ze uit te leggen, en dan kunnen ze met mijn reden rekening houden in zeldzame gevallen waarin die reden van belang is.
En er is mij in mijn hele leven pas 2 keer gevraagd waarom ik geen suiker in de thee doe. En dat werd beide keren niet eens écht gevraagd ('hoe veel suiker?' 'geen, dank je' 'huh, maar je hoeft toch niet af te vallen?').
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:25
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Maar nu we het er toch over hebben,
waarom drink je niet?

Ik dronk alcohol maar de laatste tijd zeer weinig tot geen,
dat doe ik omdat ik er eigenlijk slecht tegen kan, ik me veel meer herinner als ik niet drink en ik veel leukere gesprekken heb als ik nuchter ben.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:35
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
nietzijweer schreef op 10-11-2005 @ 16:25 :
Maar nu we het er toch over hebben,
waarom drink je niet?
Die was ook te verwachten natuurlijk...

Meerdere redenen eigenlijk. In principe ben ik geheel onthouder. Geen drugs, geen drank, geen tabak. De grootste reden ligt in de familiesfeer.

Mijn oma was alcoholiste. Nadruk op WAS want ze is niet ouder geworden dan 64. Mijn vader was een zware roker (twee pakjes zware shag per dag). Na zijn eerste hartaanval is ie gelijk gestopt, maar hetmocht niet meer baten. Anderhalf jaar na de eerste kwam de tweede hartaanval, hij is 38 jaar geworden. Mijn neefje heeft een paar jaar terug een "incidentje" gehad met paddo's. Hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Toen hij bijna herstelt was, kreeg hij er een zware hersenvliesontsteking overheen. Gelukkig heeft hij nauwelijks schade overgehouden hier aan, maar wel nog steeds last van epileptie, en hij moet 6x per jaar terug naar het ziekenhuis voor controle. Samengevat: best fucked up dus allemaal, en voor mij reden genoeg om alles te laten staan..

Daarbij komt ook nog een persoonlijke afkeer tegen alcohol. Ik vind het echt zo'n beetje het smerigste goedje wat er is. Ik walg echt van de smaak. Als m'n vriendin gedronken heeft zoen ik zelfs niet eens met 'r tot de volgende dag.

Sowieso, mensen die gedronken hebben kunnen me zoooooo irriteren he.. zodra het "gezellig" wordt haak ik altijd af. Als mensen onzin beginnen uit te kramen, of al te jolig worden of op een andere manier niet helemaal in de hand hebben wat ze eigenlijk aan het doen zijn ben ik weg..

Anyways, als mensen het me vragen beperk ik me normaal tot het "ik lust het niet" argument, dan is 't meestal wel goed.. alleen bij vrienden/kennissen vertel ik het hele verhaal..

En hier dus..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik drink ook niet veel en dat komt doordat ik door mijn spastische darm daar gewoon ongelofelijk ziek van word. Dan krijg ik direct zo'n vooroordeel dat ik dronken ben na 3 glazen wijn ofzo en dus niet tegen drank kan. Jawel, ik kan veel drinken voordat ik dronken ben, maar ik wil niet 2 dagen ziek op bed liggen! En nee, daar kan ik niets aan doen. Grr...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:42
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Ja ik snap ook niet waarom mensen dat zo "slap" vinden als iemand snel dronken is.
Lekker goedkoop toch
Ik kan relatief goed tegen drank op de avond zelf, de dag erna ben ik alleen nergens meer..

@ akumabito: Ja dat zijn inderdaad goede redenen
Maar zowieso vind ik iedere rede die je voor jezelf hebt goed.
In jouw geval vind ik het bijna logischer dat je niet dan wel drinkt.
Zoiets heb ik dus met drugs.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:42
Verwijderd
Heel irritant die vragen idd. Ik drink niet omdat ik het niet lekker vind. Als ik dan opmerkingen krijg als; jij drinkt niet he, of vragen dr over vind ik dat vervelend omdat ik daardoor het gevoel krijg dat ik hoor te drinken. Dat het raar is als je niet drinkt en niet eens uit principe gewoon omdat ik het niet lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:55
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
nietzijweer schreef op 10-11-2005 @ 16:42 :

@ akumabito: Ja dat zijn inderdaad goede redenen
Maar zowieso vind ik iedere rede die je voor jezelf hebt goed.
In jouw geval vind ik het bijna logischer dat je niet dan wel drinkt.
Zoiets heb ik dus met drugs.
hah, ik was dus zoooooo pissed off toen ik erachter kwam dat m'n broertje rookte en in het weekend wel gewoon zoop.. bij mij was het inderaad gewoon vanzelfsprekend dat je bij dat soort dingen uit de buurt blijft... mwah, voor hem schijnbaar niet... nou jah... niks aan e doen denk ik.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:05
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Het is maar net hoe je in elkaar zit.
En hoezeer het je aangrijpt natuurlijk. Ik weet niet hoe oud je broertje was dat het zich allemaal afspeelde.

En het is het idee ook vaak dat je nu nog jong bent en er nog van wil genieten en er altijd nog mee kan stoppen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:33
Verwijderd
Ik herken jou verhaal heel erg goed. Ik drink zelf ook geen alcohol, vooral omdat ik het niet lekker vind.
Ik vind het ook helemaal niet erg als mensen aan mij vragen waarom ik niet drink en ik heb er ook geen last van/ heb er niks op tegen dat mensen om mij heen drinken.
Het enige waar ik me wel echt aan kan storen is dat ik mezelf moet verdedigen: Met alcohol is het gewoon gezelliger, dat is toch ongezellig als je niet drinkt, o wat ben je saai, o wat ben je braaf, bla bla.. en zo zijn er nog wel heel wat opmerkingen..
Dus ik moet drinken omdat ik anders niet gezellig genoeg ben
Nou dat vind ik dus pas saai, als je drinkt omdat iedereen het doet en omdat je anders niet leuk genoeg bent..
maarja ik verander mijn mening toch niet
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik krijg het eigenlijk niet zo heel vaak te horen. Nou drink ik regelmatig wel wijn of rose. Ik drink vooral geen bier en ik drink nooit meer dan 1 of 2 glazen. En ik vind het niet raar of vervelend als ze vragen waarom niet.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2005, 16:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sonho schreef op 10-11-2005 @ 16:42 :
Heel irritant die vragen idd. Ik drink niet omdat ik het niet lekker vind. Als ik dan opmerkingen krijg als; jij drinkt niet he, of vragen dr over vind ik dat vervelend omdat ik daardoor het gevoel krijg dat ik hoor te drinken. Dat het raar is als je niet drinkt en niet eens uit principe gewoon omdat ik het niet lekker vind.
Maar waarom vind je dat vervelend dan, als ze ernaar vragen? Je kan toch gewoon antwoorden dat je het niet lekker vindt en dan ben je toch van de vraag af?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:49
Verwijderd
Zuipen is gewoon relaxed, daarom is het ook zo populair en sociaal geaccepteerd. Er zijn veel meer mensen die wel drinken dan die niet drinken. Bovendien, van de mensen die niet drinken zijn er ook nog eens redelijk wat die dat uit overtuiging doen, dus het is niet zo verwonderlijk dat ze vragen waarom je dan niet drinkt.

Het boeit mij niks als iemand niet drinkt, het boeit me ook niks als iemand Amstel niet lekker vindt en Heineken wel (nouja, dan trek ik zijn geestelijke gezondheid in twijfel maar dat is een ander verhaal ). Waar ik me dus van mijn kant werkelijk groen en geel aan kan ergeren, zijn mensen die lopen te mekkeren 'ik hoef niet te drinken want ik kan ook wel een leuke avond hebben zonder alcohol!'. Alsof alle mensen die wél alcohol drinken dat alleen maar doen omdat ze anders geen leuke avond hebben, MUTS
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 17:49 :
Waar ik me dus van mijn kant werkelijk groen en geel aan kan ergeren, zijn mensen die lopen te mekkeren 'ik hoef niet te drinken want ik kan ook wel een leuke avond hebben zonder alcohol!'. Alsof alle mensen die wél alcohol drinken dat alleen maar doen omdat ze anders geen leuke avond hebben, MUTS
Haha, ja.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dat vind ik inderdaad ook een stomme reden (die van hierboven)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-11-2005 @ 17:42 :
Maar waarom vind je dat vervelend dan, als ze ernaar vragen? Je kan toch gewoon antwoorden dat je het niet lekker vindt en dan ben je toch van de vraag af?
Kijk, op de middelbare school was ik dat brave meisje dat niet dronk, rookte en altijd dr huiswerk maakte. Bij een borrel stond een klasgenootje met een biertje in dr hand en zei tegen mij; 'oh ja jij drinkt niet he'. Zo uit het niets. Ik begreep niet hoe ze dat wist, ik sprak dr amper en had dit al helemaal nooit tegen dr gezegt. Voor mij kwam dit over alsof ze aan me kon zien dat ik niet dronk, uit principe. Maar dat ís helemaal niet zo. Het gaf mij ook een beetje een minderwaardig gevoel. (En dit miss meer iets over mij dan over de manier waarop zij dit zei.)
Als iemand vraagt of ik een biertje wil zeg ik gewoon nee en dan wil ik best bij zeggen dat ik het niet lekker vind.
Hoop dat je t snapt vind het beetje lastig uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben meerdere malen vreemd aangekeken dat ik niet dronk.
Blijkbaar is het niet behoefte hebben eraan niet genoeg reden voor sommige mensen, "want drank kan ook lekker zijn."
Zij schijnen mij er blijkbaar van te willen overtuigen dat ik he eens moet proberen, maar zelf vind ik dit onzin.

Pas toen ik zelf een keer zin had om het te gaan drinken ben ik het een keer gaan doen, zonder dat iemand mij heeft proberen over te halen

Sindsdien zeurt bijna niemand er meer over is me wel opgevallen, alleen word ik nu wel door een aantal mensen vreemd aangekeken omdat ik nu 'opeens' wel drink, al is het met heel erg veel mate. Gewoon wanneer ik er zin in heb en niet wanneer het mij zgn opgedrongen wordt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:29
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline



Ik dring mensen ook al wel eens drank aan , maar eigenlijk alleen als ik al redelijk aangeschoten ben.

Ik snap het best als je niet wilt drinken, maar op sommige feesten (schuurfeesten ofzo) komen mensen vooral voor de alcohol en dan vind ik dat je niet moet zeuren als je opmerkingen naar je hoofd krijgt geslingerd

Citaat:
en ik veel leukere gesprekken heb als ik nuchter ben.
Dat heb ik nou andersom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 17:38
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 10-11-2005 @ 18:29 :
Dat heb ik nou andersom
Ah van daar Nare Man's uitspraak:

Citaat:
Waar ik me dus van mijn kant werkelijk groen en geel aan kan ergeren, zijn mensen die lopen te mekkeren 'ik hoef niet te drinken want ik kan ook wel een leuke avond hebben zonder alcohol!'. Alsof alle mensen die wél alcohol drinken dat alleen maar doen omdat ze anders geen leuke avond hebben, MUTS
Jullie sociale vaardigheden komen pas tot leven na het nuttigen van alcohol!


Hahah, ok, nu loop ik maar wat te zieken..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:42
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 18:38 :

Jullie sociale vaardigheden komen pas tot leven na het nuttigen van alcohol!
zucht



Ik kan het beter anders zeggen:

Nuchter zijn gesprekken vaak interessanter
Bezopen zijn gesprekken grappiger/leuker
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:50
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 10-11-2005 @ 18:42 :
zucht



Ik kan het beter anders zeggen:

Nuchter zijn gesprekken vaak interessanter
Bezopen zijn gesprekken grappiger/leuker
Ik zei toch dat ik maar wat aan het zieken was... en srieuze reactie was niet nodig geweest...
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:52
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 18:50 :
Ik zei toch dat ik maar wat aan het zieken was... en srieuze reactie was niet nodig geweest...
Ja oke, maar wilde mijn reactie ook even verduidelijken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:11
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik drink ook niet en vind het soms ook raar, maar aan de andere kant: je kan toch gewoon ophouden na 'nee dank je', ze hoeven het toch niet te weten?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik drink zelf ook niet maar ik heb er nooit problemen mee. Ik maak er zelf geen probleem van en dan doen anderen dat meestal ook niet. Ik vind het gewoon niet lekker en als er iets zou zijn wat ik wel lekker zou vinden dan zou ik misschien wel drinken. Vorig jaar dronken twee huisgenootjes van me ook niet en dan haalden wij gewoon kinderchampagne ofzo om toch een beetje mee te kunnen doen. Was hardstikke leuk. Op het feest bij mijn verjaardag had ik ook Kiddy Bul gehaald en witte wijn en rose en de kiddy bul was echt als eerste op hoor
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:58
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik drink soms wel eens ja, maar soms heb ik daar ook gewoon wel eens geen zin in ofzo (neem ik liever een colaatje) en dan is het soms direct van: "wijf" of "mietje". ik vind t ook dikke bullshit, maar ja ik weet wie t zeggen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:37 :
je zou nooit hoeren:
Nee, ik hoer nooit inderdaad; daar heb je gelijk in.

Maar nu heb ik even gelezen waarom je niet drinkt en ook dat je pissed was dat je broertje wel drinkt (en rookt). Met alle respect, maar ik vraag me af waarom. Dat je oma alcoholiste was, wil niet zeggen dat jij dat dan ook wordt, of je broertje? Als je gewoon met mate (of af en toe) drinkt -of vooruit: héél soms héél veel- wil dat nog niet zeggen dat je alcoholist wordt en doodgaat. Ik zie daarom het verband niet goed. Mijn vader is ook alcoholist (voor mij althans), maar ik drink wel gewoon af en toe bier als ik daar zin in heb. En soms bij het uitgaan veel. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen maat kan houden, of dat ik elke dag aan het bier zit. Soms weken niet. Ik respecteer je beslissing en wil je niet ompraten. Ik wilde alleen even zeggen dat ik het verband niet zo zie.

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:32
Verwijderd
Een vriendin van me drinkt ook nooit, en dat is niet vreemd, dat is alleen maar handig, met het uitgaan bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 10-11-2005 @ 21:32 :
Een vriendin van me drinkt ook nooit, en dat is niet vreemd, dat is alleen maar handig, met het uitgaan bijvoorbeeld
Die is altijd de lul bob.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik drink zelf ook zelden alcohol. Misschien 1 keer in het half jaar en dan zijn het 2 a 3 biertjes op een feest. Waarom ik nauwelijks alcohol drinkt komt ten eerste doordat mijn ouders helemaal geen alcohol drinken. Niet dat ze het me verbieden, maar omdat er nooit alcoholische drank bij ons thuis is, ga ik het ook niet zo snel drinken. Ik ben er niet mee opgegroeid. De tweede reden waarom ik (bijna) geen alcohol gebruik heeft te maken met mijn medicijnen en waarom ik die medicijnen gebruik.

Citaat:
basketbalster schreef op 10-11-2005 @ 18:42 :
Nuchter zijn gesprekken vaak interessanter
Bezopen zijn gesprekken grappiger/leuker
Serieus, ik ben zonder alcohol op een stuk grappiger/leuker dan met alcohol. Ik wordt er alleen maar slaperiger van.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2005, 21:47
Verwijderd
Ik denk dat men gewoon gewend is dat iemand alcohol drinkt. Ik had laatst dat ik me ziekig voelde en geen alcohol wilde, want ik was bang dat ik me dan nog zieker zou voelen. En er was zo'n jongen die in zo'n kroeg werkte en hij vroeg wat ik wilde drinken. Ik bestelde gewoon een cola. Hij keek me eerst even gek aan en daarna zei ie gewoon oké
Ik denk dat als jij er niet moeilijk over doet, anderen dat ook niet doen.

Het is denk ik zoals ik al zei gewoon gewenning dat de omgeving ook alcohol drinkt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 21:26 :
Nee, ik hoer nooit inderdaad; daar heb je gelijk in.

Maar nu heb ik even gelezen waarom je niet drinkt en ook dat je pissed was dat je broertje wel drinkt (en rookt). Met alle respect, maar ik vraag me af waarom. Dat je oma alcoholiste was, wil niet zeggen dat jij dat dan ook wordt, of je broertje? Als je gewoon met mate (of af en toe) drinkt -of vooruit: héél soms héél veel- wil dat nog niet zeggen dat je alcoholist wordt en doodgaat. Ik zie daarom het verband niet goed. Mijn vader is ook alcoholist (voor mij althans), maar ik drink wel gewoon af en toe bier als ik daar zin in heb. En soms bij het uitgaan veel. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen maat kan houden, of dat ik elke dag aan het bier zit. Soms weken niet. Ik respecteer je beslissing en wil je niet ompraten. Ik wilde alleen even zeggen dat ik het verband niet zo zie.
Mee eens. Ik denk zelfs dat mensen die ervaring hebben met een alcoholverslaving in hun omgeving, beter kunnen omgaan met drank. Zij hebben gezien wat overmatig alcoholgebruik kan doen met iemand en zorgen ervoor dat het bij henzelf niet zo ver komt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-11-2005 @ 23:13 :
Mee eens. Ik denk zelfs dat mensen die ervaring hebben met een alcoholverslaving in hun omgeving, beter kunnen omgaan met drank. Zij hebben gezien wat overmatig alcoholgebruik kan doen met iemand en zorgen ervoor dat het bij henzelf niet zo ver komt.
Dat denk ik ook. Tenminste, zo werkt het bij mij.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 23:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ga gelukkig niet met mensen om die me van dat soort vragen gaan stellen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 08:57
Verwijderd
De kans dat je een alcoholprobleem krijgt is relatief iets groter als een van je ouders een alcoholprobleem heeft, dan als ze dat geen van beide hebben. Je kunt wel denken'maar dan heb je gezien hoe erg het is, dus dan wil je het niet', maar iederéén weet hoe erg het is en níemand wil graag een alcoholprobleem. Hoe gemakkelijk je lichaam verslaafd raakt aan een specifieke stof is gewoon genetisch bepaald; daarbij hebben mensen wier ouders een alcoholprobleem hebben/hadden vaak minder zelfvertrouwen omdat ze geen consequente en stabiele opvpoeding hebben gehad, waardoor ze kwetsbaarder zijn.
Dat betekent natuurlijk bij lange na niet dat als een van je ouders een alcohol probleem heeft of had, je per definitie dat zelf ook krijgt

Ik merk trouwens wel dat barmensen vervelend doen als je geen alcohol drinkt. Als ik drinken bestel gaan ze altijd zeggen 'aah, waarom geen wijntje?' of 'met passoa zeker he?' of 'nounou, wat ongezellig', ofzo. Een keer heeft een barman me zelfs bessenjenever gegeven terwijl ik appelsap bestelde

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 09:02.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 12:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-11-2005 @ 17:42 :
Maar waarom vind je dat vervelend dan, als ze ernaar vragen? Je kan toch gewoon antwoorden dat je het niet lekker vindt en dan ben je toch van de vraag af?
Maar dat ís dus meestal niet zo. Anders zou het inderdaad niet erg zijn geweest. Maar meestal is het zo dat ze daarna komen met `maar dat is zo ongezellig´ en `je moet gewoon leren drinken´ en dat soort dingen

Ik vind bier niet lekker, sommige andere dingen wel. Maar ik heb er gewoon geen zin in, ik behoud graag de controle of zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 13:55
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-11-2005 @ 22:11 :

Serieus, ik ben zonder alcohol op een stuk grappiger/leuker dan met alcohol. Ik wordt er alleen maar slaperiger van.
Het ligt volgens mij ook aan de staat waar je in bent voordat je drinkt, ik word ook wel eens slaperig, maar meestal ben ik het dan el een beetje. Als ik drink ben ik meestal al vrolijk voordat ik begonnenben, dat gevoel word dan alleen maar versterkt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 14:02
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2005 @ 21:26 :
Nee, ik hoer nooit inderdaad; daar heb je gelijk in.

Maar nu heb ik even gelezen waarom je niet drinkt en ook dat je pissed was dat je broertje wel drinkt (en rookt). Met alle respect, maar ik vraag me af waarom. Dat je oma alcoholiste was, wil niet zeggen dat jij dat dan ook wordt, of je broertje? Als je gewoon met mate (of af en toe) drinkt -of vooruit: héél soms héél veel- wil dat nog niet zeggen dat je alcoholist wordt en doodgaat. Ik zie daarom het verband niet goed. Mijn vader is ook alcoholist (voor mij althans), maar ik drink wel gewoon af en toe bier als ik daar zin in heb. En soms bij het uitgaan veel. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen maat kan houden, of dat ik elke dag aan het bier zit. Soms weken niet. Ik respecteer je beslissing en wil je niet ompraten. Ik wilde alleen even zeggen dat ik het verband niet zo zie.
Ja maar gaat het dan niet meer om de drank dan om de verslaving?
Als je zoiets meegemaakt hebt dat je dan dus drank ook negatief bekijkt en als je het dan al niet lekker vindt waarom zou je dan drinken?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 15:22
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-11-2005 @ 23:13 :
Mee eens. Ik denk zelfs dat mensen die ervaring hebben met een alcoholverslaving in hun omgeving, beter kunnen omgaan met drank. Zij hebben gezien wat overmatig alcoholgebruik kan doen met iemand en zorgen ervoor dat het bij henzelf niet zo ver komt.
Inderdaad, mijn vader was een alcholist en is eraan overleden.
Al kan ik in het weekend soms wel eens te diep in het glaasje kijken.
Maar elke dag strontlazerus door het leven moeten en iedereen die je kent pijn doen, en natuurlijk jezelf lichamelijk naar de afgrond helpen daar pas ik voor.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 15:29
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen vragen waarom iemand niet drinkt, of aandringen met argumenten als 'doe niet zo ongezellig.'
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 23:11
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik drink heel af en toe, maar verder dan 2 glazen op een avond ben ik nooit gekomen.
De meeste mensen waarmee ik wel eens rondhing zijn behoorlijke drankorgels, dus echt van die types die een feest niet geslaagd vinden als ze het zich de volgende dag nog kunnen herinneren, maar ik hou daar helemaal niet van.
Ik vind mensen ontzettend vervelend als ze te veel hebben gedronken, ze zijn zichzelf dan niet meer. En ik voel me dan ongemakkelijk omdat ik de enige ben die het niet grappig vind dat iemand in zijn blote hol voorbij rent, of iemand anders onderkotst. Ik zou er bijna wel van gaan zuipen, maar gelukkig zit er iets in mijn hoofd waardoor ik moet stoppen zodra ik ook maar iets voel van de alcohol.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 02:41
Verwijderd
Maar toch kun je er niet omheen dat je gewoon meer leeft als je vaak zuipt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 09:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 03:41 :
Maar toch kun je er niet omheen dat je gewoon meer leeft als je vaak zuipt.
Zegt meneer in niet nuchtere toestand
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 09:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 03:41 :
Maar toch kun je er niet omheen dat je gewoon meer leeft als je vaak zuipt.
De dingen die je meemaakt in nuchtere toestand ben je je wel veel beter bewust dan wanneer je aangeschoten bent
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.