Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2002, 20:54
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Zoals sommigen zich nog wel herinneren heb ik hier ooit een verhaal geplaatst, waarvan ik een vervolg beloofde. Dit is niet het directe vervolg, maar komt een stukje later. Lees het maar, als je het leukt vindt, en anders niet. Ik zou graag horen wat jullie er van vinden! Anne

[Onzichtbaar mooi]

Mama komt mijn kamer binnen. Ze draagt een blad met twee boterhammen en een glas melk. Ik zie dat er kaas op de boterhammen zit. Maar ik at toch teveel? Ze zet het blad naast me neer, glimlacht naar me en kijkt naar mijn viool. “Heb je gespeeld?” Ik knik. Ik kijk naar het brood. Ik heb honger. “Waarom eet je niet?” Ik zeg dat ik geen honger heb. Mama gelooft me niet. “Ik hoor je maag hier knorren.” Snel leg ik mijn handen op mijn buik. Ze mag niets horen.
k kijk nog een keer naar de boterhammen. Ik neem het mezelf voor: vanaf morgen eet ik niet meer. Nu heb ik honger. Vijf minuten later liggen er alleen nog maar kruimeltjes. Ik sluit mijn ogen. Mama denkt dat ik moe ben. Ze verlaat mijn kamer. Mijn hoofd buigt zich naar mijn buik. Een bobbel. Ik beloof dat ik morgen echt mijn best zal doen. Ik haal diep adem.

Ik ben bijna bij de bodem van het zwembad. Nog even doorzwemmen en ik kan hem met mijn vingertoppen aanraken. Mijn adem houd ik in. Ik ben er bijna. Opeens voel ik twee benen. En een lichaam. Iemand zit bovenop me. Ik raak in paniek. Ga weg, ga weg! Ik sla met mijn armen om me heen, probeer te schoppen. Het lukt niet. Mijn adem is op. Ik moet ademhalen, ik moet naar boven, maar ik zit vast. Mijn hoofd ploft uit elkaar. Bijna. Ik krijg geen lucht meer. Ik probeer het lichaam weg te duwen. Het is te zwaar, ik ben moe. Op het moment dat ik in slaap wil vallen, is het lichaam weg. Ik laat mezelf naar boven drijven en hap naar adem. Golven water krijg ik binnen. Daar is het bruine plafond al. Ik hoor kinderen gillen en lachen.
Wanneer ik op de kant sta, staart iedereen naar me. Ik kijk naar mijn lichaam. Het bibbert. Ik sla mijn armen om mijn buik heen. “Krijg jij een baby?,” vraagt een meisje. Ik ken haar van school. Ze is ook negen. Ik schud mijn hoofd en kijk naar mijn tenen. Ze wiebelen. Naar mama wil ik. Er vallen tranen uit mijn ogen, maar mama denkt dat het water is en ze zegt dat ik niet meer onder water mag zwemmen. Ik geef geen antwoord.

“Juliette?” Mama roept. Ik moet geslapen hebben. “Juliette?” Zo heet ik eigenlijk, maar iedereen op school noemt me June. Omdat er al iemand anders zo heet. Juliette is slank en populair. June is een onderkruipseltje, dat niet meer kan stoppen met eten. “Juliette, we gaan eten!” Ik doe alsof ik slaap. Mama komt naar boven. “Kom je nog?” Ik geef geen antwoord. Knijp mijn ogen dicht. Ze gaat weer weg, ik hoor haar hakken op de trap tikken. Opgelucht haal ik adem.

Oma moet naar het ziekenhuis. Wij brengen haar met de auto. Ze zegt tegen mij dat het voor een onderzoek is en dat ze elk jaar moet. Dat het niets voorstelt en dat het geen pijn doet. Ik geloof haar. We praten over school en ik zeg dat ik volgend jaar naar een andere school wil. Waar ze ook lesgeven in viool. Maar dat ik wel eerst een toelatingsexamen moet doen. Oma zegt niets. Ze kijkt naar buiten. Opeens draait ze zich om. “Je bent lief, Sarah.” Mijn ogen worden groot. Ik heet geen Sarah. Sarah is mijn zusje. Ze is al twaalf jaar dood.
Later zegt papa dat oma een beetje ziek is, maar dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hij kijkt zo lief dat ik hem niet durf te vertellen dat oma dacht dat ik Sarah was
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2002, 23:16
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Mooi! Heel mooi! Nog steeds... *Wacht op de rest* *Kan niet wachten*
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 06:51
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Quintus schreef:
Mooi! Heel mooi! Nog steeds... *Wacht op de rest* *Kan niet wachten*
Ik heb nog wel meer stukjes, maar dit stond toevallig op deze computer, vandaar. En ik ga niet alles plaatsen, want dan hebben jullie het al allemaal gelezen *lol* en dat is niet de bedoeling. Ik was gewoon benieuwd of het nog goed te lezen is enzo.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 09:25
Just Johan
Just Johan is offline
goed joh vooral dat in het zwembad is mooi geschreven; ik kreeg het er zelf benauwd van (niet bedoeld als een cliché!).

"slank" en "populair" vond ik eigenlijk wel moeilijke woorden voor (en om van toepassing te zijn op) een meisje van 9; maar misschien moet het wel zo.

ik wacht op de rest van het verhaal

groetjes,

Johan
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 10:54
Verwijderd
mooi
enne, het is nog goed te lezen hoor!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:06
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
"slank" en "populair" vond ik eigenlijk wel moeilijke woorden voor (en om van toepassing te zijn op) een meisje van 9; maar misschien moet het wel zo.

Nee, het is dus de bedoeling dat er steeds flashbacks zijn in het verhaal. Met dat slank en populair is ze weer terug in het heden. Maar dat is duidelijker als je het hele verhaal leest.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 13:36
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Citaat:
Anneee schreef:


Ik heb nog wel meer stukjes, maar dit stond toevallig op deze computer, vandaar. En ik ga niet alles plaatsen, want dan hebben jullie het al allemaal gelezen *lol* en dat is niet de bedoeling. Ik was gewoon benieuwd of het nog goed te lezen is enzo.
Ik wil het helemaal lezen *Barst in tranen uit*
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 14:13
heavinly
heavinly is offline
wauw, echt heel erg mooi!
en wat Just Johan zei had ik ook, dat je echt voelt wat je dan voelt, "adem!", snappie. Echt heel mooi gedaan! Ik weet alleen niet of ik 1 gelezen heb, die ga ik even zoeken.
Keep up the good work!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 16:45
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline

(kort maar krachtig zullen we maar zeggen )
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:33
*~NothingInside~*
*~NothingInside~* is offline
Mooi..


Offtopic: is jouw avater niet van Fucking Amal?
__________________
Nee jij bent tof..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 19:58
Verwijderd
Prachtig! Ga je nog een keertje het hele verhaal op het forum zetten? *wil nog veel meer lezen*
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 20:44
bonsai
Avatar van bonsai
bonsai is offline
ga please een boek uitbrengen!!!!! *is de eerste die het koopt*
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:41
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Bedankt voor alle reacties.
En nee, ik ga niet het hele verhaal plaatsen, want dan is het niet leuk meer als boek Ik zal snel doorschrijven, mijn vader zei al interesse te hebben (de uitgever )
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:45
bonsai
Avatar van bonsai
bonsai is offline
zeg maar waneer het in de winkels ligt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:31
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
Avatar van ~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
Citaat:
bonsai schreef:
ga please een boek uitbrengen!!!!! *is de eerste die het koopt*
dan zal je moeten rennen


xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 09:20
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ schreef:


dan zal je moeten rennen


xxx
Ems
Oh oh, hoge verwachtingen... Waarom toch?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:27
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
Avatar van ~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
Citaat:
Anneee schreef:


Oh oh, hoge verwachtingen... Waarom toch?
omdat je gewoon goed bent

xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:59
bonsai
Avatar van bonsai
bonsai is offline
Citaat:
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ schreef:


omdat je gewoon goed bent

xxx
Ems
idd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2002, 00:07
Black Bird
Black Bird is offline
Vind hem ook leuk, en soms ook zelfs mooi. Jammer dat dit het laatste was.. (van dit verhaal dan).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 11:57
bonsai
Avatar van bonsai
bonsai is offline
wil je je handtekening hier posten?
(ben ik mooi de eerste met jouw handtekening)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 13:20
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
bonsai schreef:
wil je je handtekening hier posten?
(ben ik mooi de eerste met jouw handtekening)


Op dit moment ligt het 1e deel van dit verhaal (samen met andere verhalen, die ik ook hier gepost heb) bij een uitgeverij. Het was een spontane actie: ik was daar aan het werk (doe daar vakantiewerk), had map met verhalen bij me en toen zei mijn vader dat ik het achter kon laten. Dus dat heb ik gedaan. Ben heel benieuwd (en bang)...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:20
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
ik weet cker dat ze het goed gaan vinden!!
ik in elk geval wel!!

*wacht op het boek*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:25
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Mag ik een gesigneerd exemplaar?
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:39
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Danny schreef:
Mag ik een gesigneerd exemplaar?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Over het verhaal: goed! Erg goed geschreven, erg pakkend.

Over die uitgeverij: ik hoop dat je weet dat je het werk waarschijnlijk met allemaal rode strepen terug gaat krijgen (dat vertelde Anke de Vries me tenminste, misschien is het bij jou toevallig niet zo).

Ik ben benieuwd.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.