Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2009, 14:06
donnatjuh95
donnatjuh95 is offline
Hi...,,
Ik was wel benieuwd van anderen van roken vinden..,, dus vertel maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2009, 14:32
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Ik doe het zelf, heb er geen problemen mee.

Voor de rest, mocht ik een niet-roker zijn, zou ik ze lekker laten roken.
Ze worden al zo gepest met hoge prijzen, 'waarschuwingen' op de pakjes en om dan vervolgens nog aan te horen dat 'Roken slecht voor je iiiiiis, moet je niet doooeeeen' zitten ze echt niet op te wachten.
Ik kan het weten, rete-irritant.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 14:36
donnatjuh95
donnatjuh95 is offline
Je hebt echt 100% gelijk
Ik rook ook sins kort en het enige wat ik hoor is:
Verslaafde, sigaretslet, stoppen!!!!, je stinkt naar rook...
het is echt k*t!!!
laat iedereen lekker...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 17:06
voussavez?
Avatar van voussavez?
voussavez? is offline
Je bent wel jong om nu al vast te roken, maar who am I to judge. Ik ben zelf begonnen op m'n 16e, maar heb nooit vast gerookt. Kan eigenlijk altijd stoppen, maar ik rook nu weer omdat ik het lekker en gezellig vind om buiten een peukie te roken met vrienden. En over mensen die dat soort dingen zeggen: niets van aantrekken. Het is natuurlijk beter om niet te roken, maar dat weet je zelf ook wel.
__________________
ceci n'est pas une signature
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 17:25
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Ik vind dat iedereen die wil roken moet roken. Ik zie echter ook wel heil in maatregelen die genomen worden om bijvoorbeeld reclames voor roken en roken in films enigszins te beperken om simpele mensen tegen zichzelf te beschermen. Nicotine is een van de meest verslavende stoffen die er zijn en het is een verslaving die erg langzaam ontstaat.

Om die reden rook ik geen tabak meer. Dit komt doordat ik te ver gegaan ben en een hardnekkige verslaving heb ontwikkeld. Als ik 1 peuk opsteek wil ik meer en meer totdat ik bijna een pakje per dag rook. Ik heb er meer dan 4 jaar over gedaan om deze hardheid van verslaving te ontwikkelen dus mensen die na een paar maandjes zeggen ik kan nog stoppen: hou goed in de gaten hoeveel je per dag rookt want het kan omhoog gaan zonder dat je het bewust in de gaten hebt.

Ik rook nu nog wel wiet maar dan met een tabaksvervanger. Hierdoor rook ik nu veel minder wiet dan eerst en kan ik ook makkelijk een tijd niet roken als dat niet gaat vanwege werk of studie.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 19:43
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Ik vind roken ongelooflijk goor en asociaal als iemand ongevraagd een sigaret opsteekt bij niet-rokers. Als mensen zichzelf willen verkankeren en dichtsmeren met teer en daarmee hun lichaam niet respecteren dan moeten ze dat vooral doen maar niet bij mij in de buurt - ik ben wél goeie vrienden met mezelf.

wil het nog net geen mentale stoornis noemen maar het komt wel verrekte dicht in de buurt. Één sigaret per week op een feestje o.i.d. kan ik wel begrijpen voor de gezelligheid. Er treed dan ook geen permanente schade op. Waar ik helemaal een hekel aan heb zijn die types die roken omdat ze er dan bij horen (en vervolgens continue lopen spugen, ik zie geen enkele volwassen roker dat doen) en van die mensen die als ze roken gaan lopen zeiken dat ze geen geld hebben.

Zeker deze tijd vind ik het achterlijk als iemand rookt met alle medische kennis die er nu beschikbaar is.

Goed genoeg gezeik
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 20:27
synbitz
synbitz is offline
Citaat:
Zeker deze tijd vind ik het achterlijk als iemand rookt met alle medische kennis die er nu beschikbaar is.
ik vind mensen zoals jou achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 22:48
Verwijderd
Ik rook en ik kan het iedereen aanraden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 22:52
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Ik vind roken ongelooflijk goor en asociaal als iemand ongevraagd een sigaret opsteekt bij niet-rokers. Als mensen zichzelf willen verkankeren en dichtsmeren met teer en daarmee hun lichaam niet respecteren dan moeten ze dat vooral doen maar niet bij mij in de buurt - ik ben wél goeie vrienden met mezelf.
Ben ik 't mee eens.
Ikzelf ga ook altijd even op een afstandje van niet-rokers staan, puur om diezelfde reden.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 23:27
Verwijderd
Citaat:
ik ben wél goeie vrienden met mezelf.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 23:55
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik een gast in de klas die is 17 rookt een pakje per dag tanden helemaal geel en stinkt verschrikkelijk dat gaat erg ver maar anders heb ik er helemaal geen probleem mee
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 01:26
Zlatani11
Avatar van Zlatani11
Zlatani11 is offline
Jij bent 14. Dan mag je helemaal niet roken.

Ksst, ga maar ergens anders bevestiging zoeken voor je gedrag.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 05:58
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Er treed dan ook geen permanente schade op.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 07:31
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
^ Encyclopedie van onzinnige feiten. Furthermore is dat wel redelijk algemene kennis net als dat er geen permanente schade optreed als je 1x per week een glas drank neemt.

Ook vind ik het sneu dat er iemand een topic maakt waarin hij mensen vraagt hun mening te verkondigen waarna de helft van de posters gaat zeuren over iemand's mening omdat ze er niet tegen kunnen als iemand hun ongezonde hobby afkraakt. Je gaat de recensent van de film die je super vind toch ook niet afzeiken als die je film niet goed vindt? Volgens mij bespeur ik een aantal geknakte zieltjes.

Ik verkondig alleen mijn mening en wat jullie ermee doen zegt meer over jullie dan over mij.

edit: exacte bron: Meijers, Hein. Encyclopedie van nutteloze feiten. Amsterdam: uitgeverij Contact
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 11:37
WEED PLANT
WEED PLANT is offline
ik smook wiet
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Ik rook en ik kan het iedereen aanraden.
<3
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 17:35
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
edit: exacte bron: Meijers, Hein. Encyclopedie van nutteloze feiten. Amsterdam: uitgeverij Contact
Dat onderzoek zou ik dan wel eens willen lezen. Theoretisch is het volgens mij mogelijk om met 1 sigaret een mutatie te forceren die tot kanker leidt. En sowieso, je betoogd dat het asociaal is om te roken en dat rokers mentaal gestoord zijn, tenzij ze een sigaret per week roken voor de 'gezelligheid' whatever the fuck dat mag betekenen. Vreemde normen hou jij er op na.


Citaat:
Zeker deze tijd vind ik het achterlijk als iemand rookt met alle medische kennis die er nu beschikbaar is.
Oh ja want medische kennis is de enige goede maatstaf om naar te leven. Ik wordt liever 70 met een leuk leven dan 100 door altijd binnen te zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 17:51
$moky
$moky is offline
ik geniet elke dag van me sigaretjes ,maar toch zeg ik van als je niet rookt begin er niet aan ,want het is ongezond en het kost veel geld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2009, 22:29
Verwijderd
Citaat:
ik geniet elke dag van me sigaretjes ,maar toch zeg ik van als je niet rookt begin er niet aan ,want het is ongezond en het kost veel geld.
Dat vind ik dan nog wel de beste instelling die rokers (naast stoppen natuurlijk ;p) kunnen hebben.

Zelf rook ik niet en dat vind ik wel chill eigenlijk. Ik heb wel een paar weken een weinig gerookt, in de vierde klas ofzo, in de pauze's, om stoer te doen jwz. Toen kwam ik erachter dat ik het eigenlijk helemaal niet zo chill vond, want het kostte veel geld, mijn ouders mochten er niet achterkomen, geestelijk en lichamelijk voelde ik er helemaal niets van, mensen vonden het stinken, het is ongezond en je raakt er erg snel en ongemerkt verslaafd aan. Voor mij redenen genoeg om ermee te stoppen. Nu rook ik heel af en toe nog wel eens een sigaretje, maar dat is dan alleen als ik goed van de kaart ben en gewoon zin heb om te roken. Dat is nog minder dan 1x in de maand, dus ik kan niet zeggen dat ik echt rook. Meestal zijn er dan ook andere middelen in het spel waar een klein beetje nicotine vergeleken bij niet zoveel is

Als mensen willen roken vind ik dat zij dat zelf mogen beslissen. Ik heb niets tegen rokende mensen en het boeit me dan ook totaal niet als er mensen in mijn bijzijn roken, maar da's wss omdat ik meestal zelf ook zit te blowen. Ik vind wel dat je beter niet kan roken, vanwege de gezondheids- en verslavingsrisico's en de hoge kosten.

Ik zou het van mezelf wel enorm dom vinden als ik er ooit nog aan verslaafd raak, omdat ik het geld er niet voor over heb, maar vooral om dat het roken geen leuke uitwerking bij mij geeft. Dat ik de mogelijkheid heb om aan blowen verslaafd te raken vind ik minder dom, want dat werkt tenminste op een chille manier. Bij mij ging het roken meer om erbij te horen en om mee te doen, en totaal niet om het effect. Dat had ik namelijk helemaal niet.
Dat betekent niet dat ik mensen die aan roken verslaafd zijn dom vind, want ik geloof best dat een peukje voor veel mensen erg chill kan zijn, en anderen hebben vast nog veel meer (voor hun) goede redenen om te roken.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 23:34
Verwijderd
Citaat:
ik smook wiet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 08:22
Verwijderd
Ik vind roken kut. Want als je dan bij iemand gaat indrinken gaat de helft buiten staan roken en de rest zit dan binnen. En dat is niet gezellig. En buiten is het koud dus ik ga niet naar buiten
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 20:14
$moky
$moky is offline
Citaat:
Dat vind ik dan nog wel de beste instelling die rokers (naast stoppen natuurlijk ;p) kunnen hebben.

Zelf rook ik niet en dat vind ik wel chill eigenlijk. Ik heb wel een paar weken een weinig gerookt, in de vierde klas ofzo, in de pauze's, om stoer te doen jwz. Toen kwam ik erachter dat ik het eigenlijk helemaal niet zo chill vond, want het kostte veel geld, mijn ouders mochten er niet achterkomen, geestelijk en lichamelijk voelde ik er helemaal niets van, mensen vonden het stinken, het is ongezond en je raakt er erg snel en ongemerkt verslaafd aan. Voor mij redenen genoeg om ermee te stoppen. Nu rook ik heel af en toe nog wel eens een sigaretje, maar dat is dan alleen als ik goed van de kaart ben en gewoon zin heb om te roken. Dat is nog minder dan 1x in de maand, dus ik kan niet zeggen dat ik echt rook. Meestal zijn er dan ook andere middelen in het spel waar een klein beetje nicotine vergeleken bij niet zoveel is

Als mensen willen roken vind ik dat zij dat zelf mogen beslissen. Ik heb niets tegen rokende mensen en het boeit me dan ook totaal niet als er mensen in mijn bijzijn roken, maar da's wss omdat ik meestal zelf ook zit te blowen. Ik vind wel dat je beter niet kan roken, vanwege de gezondheids- en verslavingsrisico's en de hoge kosten.

Ik zou het van mezelf wel enorm dom vinden als ik er ooit nog aan verslaafd raak, omdat ik het geld er niet voor over heb, maar vooral om dat het roken geen leuke uitwerking bij mij geeft. Dat ik de mogelijkheid heb om aan blowen verslaafd te raken vind ik minder dom, want dat werkt tenminste op een chille manier. Bij mij ging het roken meer om erbij te horen en om mee te doen, en totaal niet om het effect. Dat had ik namelijk helemaal niet.
Dat betekent niet dat ik mensen die aan roken verslaafd zijn dom vind, want ik geloof best dat een peukje voor veel mensen erg chill kan zijn, en anderen hebben vast nog veel meer (voor hun) goede redenen om te roken.
ik rook alleen nog omdat het goedkoop is(1,20 euro een pak van 20) in
Suriname en ik het geld er voor heb, maar binnenkort verhuis ik naar Nederland en voor die tijd moet ik wel stoppen wan t ik ga geen 4euro betalen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 23:37
Verwijderd
ik vind het wel lekker. maar omdat ik niet wil dat er een verslaving ontstaat, mag ik van mezelf maar eens in de zoveel tijd roken. en dat werkt prima
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 00:35
WAT
WAT is offline
ik rook wanneer ik er zin in heb en door altijd een pakje peuken op zak te hebben weet ik dat ik kan roken maar ik heb nooit zin om in m'n eentje naar buiten te gaan om te roken. Dus meestal rook ik een pakje in 3 weken ofzo soms langer. Als ik bij m'n vriend ben rook ik wel meer maar dat is omdat zijn moeder rookt en dan is het wel gezellig

roken, achja ik was 18 toen ik begon, weet alle gevolgen en toch vind ik het lekker.

In de buurt van niet rokers rook ik niet maar ik wil dan ook geen gezeur horen als ik een keer dan met een enkele wel roker mee naar buiten ga
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 00:53
Verwijderd
Citaat:
ik (...) weet alle gevolgen
Maar besef je die ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2009, 10:17
WAT
WAT is offline
Citaat:
Maar besef je die ook?
mijn opa heeft vanaf zijn 13de gerookt, heeft in totaal 6 keer een hartaanval gehad, door ale bypass operaties en dingen had hij nog maar een kwart van zijn hartcapasiteit over. Een paar jaar geleden heeft hij een donor hart gehad en daar voor moest hij stoppen met roken maar het gaat nu wel beter met hem. Hij heeft meerdere malen op het randje van de dood gestaan omdat zijn bloedvaten vol zooi zaten door oa het roken.
dus JA ik ben mij heel goed bewust van de gevolgen, maar ik vind het lekker.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 14:48
Verwijderd
Ik rook heel af en toe.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 15:32
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
ik vind shag smerig
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 16:28
Verwijderd
Citaat:
ik vind shag smerig
shag is inderdaad smerig, rook alleen van die kant en klare haha
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 17:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Je hebt echt 100% gelijk
Ik rook ook sins kort en het enige wat ik hoor is:
Verslaafde, sigaretslet, stoppen!!!!, je stinkt naar rook...
het is echt k*t!!!
laat iedereen lekker...
Ik wil niet lullig doen, of de moraalridder uithangen. Maar serieus, kap ermee nu het nog makkelijk gaat
Ik rook inmiddels een jaar of 11 nu en merk steeds beter hoe kut het eigenlijk is. Aantal keer proberen te stoppen, maar het wil niet zo lukken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Oh ja want medische kennis is de enige goede maatstaf om naar te leven. Ik wordt liever 70 met een leuk leven dan 100 door altijd binnen te zitten.
Maar zo simpel werkt het niet; je gaat volstrekt voorbij aan kwaliteit van leven. De laatste 10~20 jaar van jouw leven als roker zal bepaald geen pleziertje zijn. Kortademig, rochelen, wellicht een fijn longemfyseempje, grauwe huid, hoesten.. 't Maakt mij verder niet veel uit wat jij met je eigen leven/gezondheid doet, maar wat je hier zegt getuigt van veel onnozelheid.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 01:10
Verwijderd
Citaat:
dus JA ik ben mij heel goed bewust van de gevolgen, maar ik vind het lekker.
Je vindt het niet lekker; je lichaam is gewend aan het vergif. Je maakt mij niet wijs dat jij je eerste trekje lekker vond, namelijk. Wat jij fijn vindt is de nicotineverslaving die gestild wordt. Wat jij fijn vindt is de psychologische factor van het roken an sich. Misschien vind je zelfs het spelen met de rook die je uitblaast wel leuk. Dat kan allemaal. Maar lékker? Nee. Dat is een pertinente onjuistheid en ik hoop dat je dat gaat beseffen zodat je stopt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 09:05
Verwijderd
Roken is heerlijk en voor fijnproevers.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Roken is heerlijk en voor fijnproevers.
't Zal je verbazen hoe zeer juist je smaakpapillen wakker worden wanneer je stopt, ironisch genoeg
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 09:23
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
't Zal je verbazen hoe zeer juist je smaakpapillen wakker worden wanneer je stopt, ironisch genoeg
'k was ziek, 'k had een week niet gerookt, en ironisch genoeg smaakte mijn erwtensoep beter toen ik wél rookte dan toen ik niet rookte.

Of die soep is gewoon van nature ranzig, of ik was dusdanig ziek dat die soep gewoon niet meer lekker was.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 10:50
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Maar zo simpel werkt het niet; je gaat volstrekt voorbij aan kwaliteit van leven. De laatste 10~20 jaar van jouw leven als roker zal bepaald geen pleziertje zijn. Kortademig, rochelen, wellicht een fijn longemfyseempje, grauwe huid, hoesten.. 't Maakt mij verder niet veel uit wat jij met je eigen leven/gezondheid doet, maar wat je hier zegt getuigt van veel onnozelheid.
Dat zijn wel hele grote assumpties die jij hier maakt. Ik bedoelde de opmerking in het algemeen, niet specifiek voor roken. Ik wil hiermee zeggen dat ik in mijn leven dingen ga doen die ik leuk vind, als ik het (subjectieve) risico aanvaardbaar vind.

Maar als we het dan toch over roken hebben. Jij doet nu alsof alle rokers tientallen jaren lijden en dat is volgens mij niet zo. Natuurlijk heb je wel treurige verhalen van mensen die veel operaties moeten ondergaan, maar de meerderheid is er volgens mij snel geweest.

Met longkanker kan het voorbij zijn in 2 maanden bijvoorbeeld. Natuurlijk gaat het zeer doen, maar daar heb je pijnstillers voor. Ik weet niet hoe het met de cijfers zit, maar jij volgens mij ook niet.

En om mij dan maar onnozel te noemen vind ik een beetje jammer. Zeker gezien het feit dat ik geen tabak meer rook
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-12-2009, 11:40
WAT
WAT is offline
Citaat:
Je vindt het niet lekker; je lichaam is gewend aan het vergif. Je maakt mij niet wijs dat jij je eerste trekje lekker vond, namelijk. Wat jij fijn vindt is de nicotineverslaving die gestild wordt. Wat jij fijn vindt is de psychologische factor van het roken an sich. Misschien vind je zelfs het spelen met de rook die je uitblaast wel leuk. Dat kan allemaal. Maar lékker? Nee. Dat is een pertinente onjuistheid en ik hoop dat je dat gaat beseffen zodat je stopt.
Ik vond mijn eerste trekje van een joint heerlijk (ik rookte eerder een joint dan een peuk) en vervolgens mijn eerste trekje van een peuk ook. Het is nog niet zo lang geleden en kan het me nog goed herinneren.

jij zeurt over nicotine verslaving, maar dan haal ik er even wat bij. Ik rook 1 pakje in zo'n 3 a 4 weken en daarbij de weekenden dat ik bij m'n vriend ben of als ik op een familie feestje ben rook ik iets meer. Momenteel heb ik alweer een week niet gerookt, geen zin in gehad.

dit haal ik van de stoppen met roken website:
* Twintig minuten na het stoppen worden de hartslag en bloeddruk weer normaal.
* Na acht uur is de hoeveelheid nicotine en koolmonoxide de helft minder. De hoeveelheid zuurstof in het bloed is weer normaal.
* Na twee dagen is er geen nicotine meer in het lichaam.
* Na twee dagen is het smaak- en reukvermogen aanzienlijk verbeterd.
* Tussen de twee en 12 weken verbetert de bloedcirculatie in het lichaam.


sorry, maar ik zie niet in hoe ik mijn nicotine verslaving stil door voornamelijk in de weekenden te roken want na 2 dagen is de nicotine al uit mijn lichaam, dan zou ik dus meer moeten roken als ik mijn nicotine verslaving wil stillen.
Ik erger me aan de rook en als ik de nicotine voel 'inslaan' vind ik vervelend. Ik word er namelijk niet rustiger van of wat dan ook.

Voor mij is het idd psychologisch, ik vind het prettig om een pakje bij me te hebben, ik ben een sociale roker en vind het totaal mijn eigen keus wat ik doe. De ene drikt de ander rookt, sorry maar ook van drinken kun je heel hard stuk gaan. Ik heb liever dat iemand rookt dan dat diegene drinkt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 12:16
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
@WAT

die punten die daar genoemd staan zijn allemaal leuk en aardig over harslag bloeddruk en weet ik veel wat. of het klopt weet ik niet en ga ik ook niet opzoeken., maar als je zelf vertelt dat je vader 6x een hartaanval heeft gehad (mede door het roken) en daarna nog zegt dat je het lekker vind en het daarom blijft doen (ondanks alles wat er met je vader is gebeurd) vind ik persoonlijk raar. mijn OPA (dus niet eens mijn vader) rookt (nog steeds) bizar veel. die heeft aan 12 pakjes per week volgens mij niet eens genoeg. hij LEEFT in een ziekenhuis op een afdeling voor iets anders wat hij heeft (het gaat heel slecht met hem) en alsnog blijft hij er (meer dan) 12 pakjes per week door heen gooien. dat is voor mij de reden dat ik nog NOOIT een sigaret heb aangeraakt. dat jij dan ondaks dat je vader 6x een hartaanval heeft gehad alsnog kan blijven roken (en zelfs na zijn hartaanvallen waarschijnlijk bent begonnen) zal ik dan ook nooit snappen denk ik. je kan na wat jij hebt meegemaakt moeilijk zeggen dat roken niet zo slecht voor je is want dat is het dus duidelijk wel.

het sociale deel van het roken hoe jij het doed snap ik wel, maar om gezellig te zijn hoef je toch niet te roken (net als dat je niet hoeft te drinken om gezellig te zijn)?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 13:40
WAT
WAT is offline
honkballertje, ten eerste leer lezen, ik heb het in mijn post ook over mijn OPA die hartaanvallen gehad heeft, niet mijn vader. Die punten komen van een overheidgefinancieerde stoppen met roken website, ik weet niet in hoeverre het klopt maar als ongeveer richtlijn zal er waarschijnlijk niks mis mee zijn.

Ik zeg niks over dat het niet slecht voor me is, ik weet het en ben me er bewust van.
En ik rook als ik zin heb, ookal zit ik tussen de rokende mensen geregeld steek ik er dan geen op omdat ik geen zin heb. Gezelligheid en roken hebben niks met elkaar te maken (ongezelligheid en drinken overigens wel), ook voor mij niet. Ik rook niet OMDAT het er gezelliger van zou worden ik rook omdat ik dan wel of geen zin in heb.

*edit* Ik ken een paar mensen die transplantaties gehad hebben omdat hun lichaam het begaf door alcohol. en toch kan ik heerlijk genieten van een glas koud bier. Een van deze mensen is een jongen van 17, hij heeft 3 dagen geleden een transplantatie ondergaan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 14:13
Verwijderd
"Laat ons roken!"

Goed, doe maar, vooral waar ik erbij sta. Mijn longfunctie is beroerd. Ik heb astma. Maar wie ben ik om te klagen? Voor astma kies je immers, met roken wordt een mens geboren. En ach, dat ik een avondlang in bed lig te hoesten - kan het één van jullie, rokers, iets schelen?
Als je je eigen longen wil verpesten, ga je gang. Maar alsjeblieft niet waar ik bij ben. Zelfs al heb ik dan voor astma gekozen. Hng.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 14:23
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
ik rook alleen nog omdat het goedkoop is(1,20 euro een pak van 20) in
Suriname en ik het geld er voor heb, maar binnenkort verhuis ik naar Nederland en voor die tijd moet ik wel stoppen wan t ik ga geen 4euro betalen
En dat terwijl je je zo met het roken vereenzelvigt, arme smoky.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:00
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
honkballertje, ten eerste leer lezen, ik heb het in mijn post ook over mijn OPA die hartaanvallen gehad heeft, niet mijn vader. Die punten komen van een overheidgefinancieerde stoppen met roken website, ik weet niet in hoeverre het klopt maar als ongeveer richtlijn zal er waarschijnlijk niks mis mee zijn.

Ik zeg niks over dat het niet slecht voor me is, ik weet het en ben me er bewust van.
En ik rook als ik zin heb, ookal zit ik tussen de rokende mensen geregeld steek ik er dan geen op omdat ik geen zin heb. Gezelligheid en roken hebben niks met elkaar te maken (ongezelligheid en drinken overigens wel), ook voor mij niet. Ik rook niet OMDAT het er gezelliger van zou worden ik rook omdat ik dan wel of geen zin in heb.

*edit* Ik ken een paar mensen die transplantaties gehad hebben omdat hun lichaam het begaf door alcohol. en toch kan ik heerlijk genieten van een glas koud bier. Een van deze mensen is een jongen van 17, hij heeft 3 dagen geleden een transplantatie ondergaan.
sorry van opa vader gedoe. ff verward met een ander topic volgens mij. maargoed je zei wel dat je bij je schoonmoeder rookt en dat is dan wel gezellig. mischien is dan wat je je moet afvragen "is het ook gezellig als je NIET zou roken als je bij je schoonmoeder bent?" als het antwoord daarop ja is waarom doe je het dan?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:03
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
"Laat ons roken!"

Goed, doe maar, vooral waar ik erbij sta. Mijn longfunctie is beroerd. Ik heb astma. Maar wie ben ik om te klagen? Voor astma kies je immers, met roken wordt een mens geboren. En ach, dat ik een avondlang in bed lig te hoesten - kan het één van jullie, rokers, iets schelen?
Als je je eigen longen wil verpesten, ga je gang. Maar alsjeblieft niet waar ik bij ben. Zelfs al heb ik dan voor astma gekozen. Hng.
mooi voorbeeld van waarom mensen niet zouden moeten roken (in gezelschap van niet rokers) als je rookt moet je dat vooral doen maar niet op een plek waar andere mensen er last van hebben (rokershokken op school zijn daar geen voorbeeld van want bij ons moet je langs het rokershok fietsen om je fiets te kunnen dumpen in een rek. van die korte periode daar langs fietsen kunnen mensen al last van hun longen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:35
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Roken in het bijzijn van niet rokers vind ik ook asociaal maar veel plekken waar dat kan zijn er niet meer. Buiten en in kroegen heb je gewoon het recht te roken, als je er dan nog last van hebt is dat jammer.

Thuis vind ik dat de niet rokers gewoon buiten moeten roken als er kinderen zijn of mensen die er last van hebben. en op feestjes thuis en vergelijkbare situaties ja dat is een lastige. Mensen steken snel gezellig allemaal samen een sigaret op zonder er bij na te denken dat er misschien wel mensen zijn die het vervelend vinden, en dan voel je je ook weer zo'n zeurpiet om er wat van te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:36
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik vind het super onbeschoft als iemand een sigaret opsteekt zonder te vragen ook al heb ik er geen last van
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 00:53
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn wel hele grote assumpties die jij hier maakt. Ik bedoelde de opmerking in het algemeen, niet specifiek voor roken. Ik wil hiermee zeggen dat ik in mijn leven dingen ga doen die ik leuk vind, als ik het (subjectieve) risico aanvaardbaar vind.
Jammer dat je algemene opmerkingen meent te moeten maken in een topic over roken? Voorts zijn het geen grote, gevaarlijke aannames, hoor.

Citaat:
Maar als we het dan toch over roken hebben. Jij doet nu alsof alle rokers tientallen jaren lijden en dat is volgens mij niet zo. Natuurlijk heb je wel treurige verhalen van mensen die veel operaties moeten ondergaan, maar de meerderheid is er volgens mij snel geweest.
Ik heb 't niet over lijden gehad. Althans, niet in directe zin. Ik doelde meer op de gevolgen van jarenlang roken. Dat lichamelijk verval gaat geleidelijk en langzaam; daar merk je inderdaad niet zo gek veel van. Totdat jij op je oude dag besluit te gaan squashen met een vriend van je die nooit gerookt heeft.

Citaat:
Met longkanker kan het voorbij zijn in 2 maanden bijvoorbeeld. Natuurlijk gaat het zeer doen, maar daar heb je pijnstillers voor. Ik weet niet hoe het met de cijfers zit, maar jij volgens mij ook niet.
Je weet niet waar je over praat.

Citaat:
Om mij dan maar onnozel te noemen vind ik een beetje jammer. Zeker gezien het feit dat ik geen tabak meer rook
Ik zie niet in waarom dat gegeven je meer credibility geeft.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Ik vond mijn eerste trekje van een joint heerlijk (ik rookte eerder een joint dan een peuk) en vervolgens mijn eerste trekje van een peuk ook. Het is nog niet zo lang geleden en kan het me nog goed herinneren.
Ik geloof je niet. Sorry. Heel het menselijk lichaam raakt in defcon één wanneer het voor 't eerst in aanraking komt met sigaretten danwel shag. Maar goed, relevant is 't niet.

Citaat:
jij zeurt over nicotine verslaving, maar dan haal ik er even wat bij. Ik rook 1 pakje in zo'n 3 a 4 weken en daarbij de weekenden dat ik bij m'n vriend ben of als ik op een familie feestje ben rook ik iets meer. Momenteel heb ik alweer een week niet gerookt, geen zin in gehad.
Waarom rook je dan überhaupt?

Citaat:
Voor mij is het idd psychologisch, ik vind het prettig om een pakje bij me te hebben, ik ben een sociale roker en vind het totaal mijn eigen keus wat ik doe. De ene drikt de ander rookt, sorry maar ook van drinken kun je heel hard stuk gaan. Ik heb liever dat iemand rookt dan dat diegene drinkt.
- Waarom vind je 't prettig een pakje bij je te hebben?
- Je beschouwt jezelf als "sociale roker". Je hebt 't nodig om gezellig en sociaal te zijn?

Dat 't je eigen keuze is zal ik niet aanvechten, daar heb je volkomen gelijk in. Maar je geeft zélf al de idioterie van je "gewoonte" aan. Waarom daarin volharden? En waarom überhaupt parallellen trekken met alcohol? We hadden 't immers over roken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 06:25
WAT
WAT is offline
Verslaving is niet alleen lichamelijk maar ook mentaal, ik ben niet lichamelijk verslaafd maar wel mentaal. Een pakje bij me hebben vind ik prettig omdat ik dan weet DAT ik kan roken als ik wil.
je tweede vraag heb ik al beantwoord, daar ga ik niet nog een keer op reageren.

Ik zie werkelijk geen idioterie, ik weet dat ik verslaafd ben en dat ik het onprettig vind zonder te zitten, roken is voor mij een gewoonte.

ik trek de paralelen met alcohol omdat een veel gebruikt argument is dat ze het(roken en/of alcohol) NODIG hebben om gezellig te zijn. Omdat het als minder schadelijk aangewezen word en omdat het als minder verslavend aangewezen word.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 12:22
Verwijderd
Ja lief, als je de idioterie nog niet inziet vrees ik 't ergste voor je.. Dat je wéér over alcohol begint is vrij tekenend.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 13:10
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Ik rook, vind 't persoonlijk niet kunnen om bij niet-rokers een sigaret op te steken, want dat is onbeschoft.
En ik hecht waarde aan beleefdheid.

Doch rook ik liever dan dat ik drink.
Op de een of andere manier heb ik liever teer in m'n longen dan afgestorven breincellen.

Daarbij komt is 't voor mij enigzins stress relieving.

Ik snap alle standpunten van niet-rokers, probeer me daar aan aan te passen, maar dan wel zodanig dat ik kan blijven roken.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Wat vinden jullie nou van de 18+ regel?
RWAKK
8 07-09-2014 13:50
Lichaam & Gezondheid Wat vind jij?
skiksieee
9 31-01-2012 12:17
Lifestyle Roken cool of niet?
allempie
378 09-01-2004 00:32
De Kantine wat vinden jullie van roken?
Couscousje
83 20-09-2003 18:27
Algemene schoolzaken Wat vind jij van Schoolspy?
Simon
14 16-09-2003 18:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat vinden jullie van volgende betoog?
slavko111
3 13-03-2001 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.