Oud 08-12-2013, 13:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Flappie is zéér dramatisch.
Mweh, dat vind ik nauwelijks een kerstliedje.
Volgens mij haal je uit kerstliedjes de emotie die je toch al voelt. Als je al een beetje eenzaam bent of zo dan hoor je dat ook terug in al die liedjes. Maar over het algemeen zijn ze heerlijk.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Advertentie
Oud 08-12-2013, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Hier zijn de kerstdrama´s al begonnen We hebben lootjes getrokken, iemand heeft geen verlanglijstje ingeleverd, en nu is m'n schoonzus al helemaal over de zeik omdat we zo niet 'normaal' kerstmis kunnen vieren, 'zoals andere mensen'. Wtf, diegene zonder verlanglijstje heb ik getrokken, ik heb de cadeautjes al in huis, waarom maakt zij zich daar zo druk over? Maar goed, zo gaat het dus ieder jaar, wordt een beetje saai zo
En dan nog de hele fuss met het eten; mijn schoonzus heeft een hekel aan koken, kán ook niet koken, maar staat er ieder jaar op dat zíj kookt, ieder jaar weer veel te gare kant-en-klaar aardappels (van die voorgeschilde en voorgekookte), overgare sperziebonen, en een heel erg taai konijn... Blegh, dan liever chinees hoor

Oh, en vorig jaar barstte ze in janken uit bij Triviant omdat ze een vraag fout had beantwoord... Gezellig joh, trivianten met iemand van 33 die niet tegen d'r verlies kan
wat ben ik toch blij met mijn familiebeleid ''alles is goed'' rond de feestdagen. Heerlijk. Niemand voelt zich gedwongen maar komt gewoon omdat/als hem dat gezellig lijkt. Perfect
Oud 08-12-2013, 13:29
Verwijderd
Citaat:
wat ben ik toch blij met mijn familiebeleid ''alles is goed'' rond de feestdagen. Heerlijk. Niemand voelt zich gedwongen maar komt gewoon omdat/als hem dat gezellig lijkt. Perfect
Ja, zo is Oud en Nieuw bij mijn ouders ook, gewoon ontspannen en gezellig.
Oud 08-12-2013, 13:34
Verwijderd
Ik vind Sinterklaas en Kerst altijd heel fijn
Op de 24e sta ik de hele dag met mijn moeder en zus in de keuken, eerste Kerstdag zijn we bij mijn ouders, tweede Kerstdag bij de schoonfamilie. En dat wisselen we dan ieder jaar, en dan zijn alle mama's blij.
Enige nadeel vind ik altijd dat mijn schoonzus altijd minimaal één woede-uitbarsting moet hebben, anders is de dag niet compleet, maar verder is het wel echt heel gezellig
Oud 08-12-2013, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Mweh, dat vind ik nauwelijks een kerstliedje.
Volgens mij haal je uit kerstliedjes de emotie die je toch al voelt. Als je al een beetje eenzaam bent of zo dan hoor je dat ook terug in al die liedjes. Maar over het algemeen zijn ze heerlijk.
Ik vind ze stiekem ook leuk hoor. :$ Je hebt gelijk denk ik. Maar niet te vaak die kerstliedjes, want dan komen ze mijn neus te snel weer uit.
Oud 08-12-2013, 13:47
Verwijderd
Ik vind Sinterklaas héél leuk, want dat vieren we met mijn ouders en het is met veel geklier, gedichtjes en flauwigheid. Nieuwjaar is ieder jaar een soort net-niet-gelukt compromis. Kerstmis vieren we nauwelijks.
Oud 08-12-2013, 13:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
mijn eigen familie ook nooit en nadat we vroeger niet meer geloofden deden we niks meer aan sinterklaas. Hoewel m'n moeder soms wel sinterklaasgedichten schreef om tegen ons te kankeren en te vertellen wat we allemaal fout deden
Oh please hoor, ze heeft een keer een rol vuilniszakken en een afwasborstel in onze schoenen gedaan met een gedicht dat we wel wat vaker konden opruimen, verder waren het altijd lieve gedichtjes met een chocoladeletter ofzo.
Citaat:
Ik las dat over dat trouwen, ik denk the fuck heb ik gemist, maar ik had het waardeertopic nog niet gezien
Het plan was er vrijwel meteen om een reddingspakketje te maken, met eten (bouillonblokjes enzo) en dingen die je verwacht dat je ouders wel in huis hebben. Dat zou ik dan kunnen posten. Toen het een project van 4 dozen werd en ik toch met Miekje naar de Roosjesfilm wou, ben ik ze maar gaan afleveren ^^ Weken mee bezig geweest, vanaf dat ik wist dat ze het had tot de avond ervoor dat mijn Pritt op was om nog verdere recepten in te plakken

[afbeelding]
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-12-2013, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Oh please hoor, ze heeft een keer een rol vuilniszakken en een afwasborstel in onze schoenen gedaan met een gedicht dat we wel wat vaker konden opruimen, verder waren het altijd lieve gedichtjes met een chocoladeletter ofzo.

Nou die heb ik dan zeker gemist.
Oud 08-12-2013, 14:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nou die heb ik dan zeker gemist.
Dat zal dan wel, want die keer waar ik het over had, hadden we ongevraagd onze schoen gezet en toen kregen we de niet zo subtiele hints dat we wat vaker de afwasmachine konden leeghalen en onze kamers konden opruimen. Dat was geen afzeiken, en ik kan me niet herinneren dat ze dat ooit heeft gedaan.

Al weet ik wel dat we er toen echt niet om konden lachen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-12-2013, 15:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat is dit nou weer! Kerstliedjes zijn nooit dramatisch en geven nooit een grafstemming! Kerstliedjes zijn heerlijk!
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 08-12-2013, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Wat is dit nou weer! Kerstliedjes zijn nooit dramatisch en geven nooit een grafstemming! Kerstliedjes zijn heerlijk!
Nou sommige wel.


Het was gtst in mijn huis.
Oud 08-12-2013, 16:08
Verwijderd
Ik zou het liefst helemaal niks vieren in december, inclusief mijn eigen verjaardag. Maar de wens van andere mensen om iets met mij te vieren is vaak belangrijker of groter dan mijn wens om thuis te blijven met geanimeerde gifjes van poezen, dus vier ik het toch. Het is ook wel leuk natuurlijk, niet dat ik daar met tegenzin zit.
Oud 08-12-2013, 16:09
Verwijderd
Mijn vader werd opgehaald om met het koor te gaan, zakt een meisje van koor door de knie en draait de knieschijf eruit. Ze valt en schreeuwt in paniek. De ambulance werd gebeld en ze is nu meegenomen. Ze had jaren geleden al geopereerd moeten zijn, maar daar is bang voor. Nu moet ze.

Een stomme mongoolbestuurslid van het koor kwam kijken en meende dat ze kon zingen en dat de zus van het meisje ook meeging Dat bestuurslid is dus met 4 leden gaan zingen, waaronder 2 erg overstuur.

De ouders van het meisje zitten hier overstuur.
Oud 08-12-2013, 16:10
Verwijderd
Ik ben ook in de vakantie jaren en de meeste mensen kunnen dan niet komen, maar mijn vrienden gelukkig wel
Oud 08-12-2013, 16:32
Verwijderd
Er zitten nu 3 volwassen mensen overstuur op de bank.
Oud 08-12-2013, 17:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
@ Fizzle: omdat het anders gedoe wordt om überhaupt genoeg te eten
Interessant. Dankjewel
Oud 08-12-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Interessant. Dankjewel
en brood is natuurlijk ook gewoon een efficiente manier om aan vezels, b-vitaminen, ijzer en evt energie te komen. Het kan ook zonder, maar dan moet je erg letten op wat en hoe je eet en bij mensen die een eetlijst volgen is het juist vaak de bedoeling dat ze niet te veel nadenken over eten.
Oud 08-12-2013, 18:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ah, dus het is niet alleen het jodium in brood.
Oud 08-12-2013, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Er zitten nu 3 volwassen mensen overstuur op de bank.
Wat heb je nu weer gedaan?
Oud 08-12-2013, 19:08
Verwijderd
bloeddonatie afgezegd check, opleider gemaild check
Oud 08-12-2013, 19:17
Verwijderd
roosterwensen voor februari doorgegeven check
Oud 08-12-2013, 19:20
Verwijderd
besloten dit jaar niet naar de carrieredag te gaan check
Oud 08-12-2013, 19:22
Verwijderd
stagecontract getekend check
Oud 08-12-2013, 19:23
Verwijderd
en nu is het douche- en bedtijd want ik heb vannacht weinig geslapen door ziekzijn en moet vanaf morgen weer scherp zijn!
Oud 08-12-2013, 19:26
Verwijderd
Citaat:
besloten dit jaar niet naar de carrieredag te gaan check
Oud 08-12-2013, 19:27
Verwijderd
Welterusten!
Oud 08-12-2013, 20:01
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
En wat ik daarnaast ook waardeer is dat ik - denk ik - eindelijk heb kunnen vastpinnen waarom ik sociaal contact vaak als zo uitputtend ervaar. Ik denk dat ik er relatief makkelijk iets aan kan doen.
Waarom ervaar je dat dan zo?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 08-12-2013, 21:12
Verwijderd
Ik vind feestdagen wel leuk, maar het scheelt ook dat er weinig verplichtingen zijn en vooral gewoon een paar opties die ik ook daadwerkelijk leuk vind. En geen rare familie die moeilijk doet als je ergens níet bij bent.
Oud 08-12-2013, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Waarom ervaar je dat dan zo?
Dat is een beetje persoonlijk, Haubenmeise.
Oud 08-12-2013, 21:34
Verwijderd
Ojee, de kat probeert in de kerstboom te klimmen
Oud 08-12-2013, 21:37
Verwijderd
Paranoïde, andere tijden vandaag gaat over transseksualiteit in de jaren 70, toen het net begon mop het VU en er is een vrouwen die als jongens geboren zijn en vertellen over hoe het toen was. Ik vind het interessant en moest aan je denken
Oud 08-12-2013, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dat is een beetje persoonlijk, Haubenmeise.
Zou je het wel per pm toe willen lichten of ook liever niet?
Oud 08-12-2013, 21:59
Verwijderd
Hmpf. Telefoon van mijn schoonouders, oom van mijn vriend is overleden. Hij was al langer ziek, maar toch. Poep.
Oud 08-12-2013, 22:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
gecondoleerd, ingegerd. Was je close met hem?

Ik moet echt naar bed gaan geloof ik, er komt niets constructiefs meer uit mijn vingers
Oud 08-12-2013, 23:08
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Heeft iemand hier verstand van verwarming? Mijn huis verwarmt niet! Ben aangesloten op stadsverwarming. De thermostaat staat wel ingesteld en er wordt warmte aangevoerd in de meterkast (heb wel warm water) maar de radiatoren worden niet warm, ook al draai ik ze helemaal open. Suggesties plz.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-12-2013, 23:12
Verwijderd
Dikke trui kopen.
Oud 08-12-2013, 23:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Heeft iemand hier verstand van verwarming? Mijn huis verwarmt niet! Ben aangesloten op stadsverwarming. De thermostaat staat wel ingesteld en er wordt warmte aangevoerd in de meterkast (heb wel warm water) maar de radiatoren worden niet warm, ook al draai ik ze helemaal open. Suggesties plz.
Normaal zou ik je CV trucjes geven, maar als je die niet hebt, weet ik het ook niet. Nu een kruik en een dekentje pakken en morgenochtend bellen en ze de tyfus schelden?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-12-2013, 23:26
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Normaal zou ik je CV trucjes geven, maar als je die niet hebt, weet ik het ook niet. Nu een kruik en een dekentje pakken en morgenochtend bellen en ze de tyfus schelden?
Het is nog wel te hachelen qua temperatuur (denk ong 14-15 graden) maar ik wil natuurlijk iets hoger.

En ja, ik wil wel bellen, maar misschien is er een simpele oplossing ergens die ik over het hoofd zie.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-12-2013, 23:34
Verwijderd
Stond je huis eerst leeg, Noedel?

Ik heb ook stadsverwarming en hier regelen ze van alles in de centrale. Dat de verwarming 's nachts vanzelf uitgaat bijvoorbeeld, behalve in de winter, dan gaat hij alleen zachter. Het kan zijn dat ze jouw huis ergens nog hebben aangevinkt als onbewoond.
Oud 08-12-2013, 23:36
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Stond je huis eerst leeg, Noedel?

Ik heb ook stadsverwarming en hier regelen ze van alles in de centrale. Dat de verwarming 's nachts vanzelf uitgaat bijvoorbeeld, behalve in de winter, dan gaat hij alleen zachter. Het kan zijn dat ze jouw huis ergens nog hebben aangevinkt als onbewoond.
Nouja, de vorige bewoner was er al weg toen ik de sleutel kreeg (20-11), maar de warmte is niet afgesloten, want ik krijg wel warm water.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-12-2013, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Zou je het wel per pm toe willen lichten of ook liever niet?
Ik was stiekem niet geheel serieus. Als het echt zo persoonlijk was had ik het niet op het forum gepost.

Maar ik kan het ook niet even snel uitleggen, al helemaal aan Haubenmeise, die mij niet kent. Dus het (proberen te) beantwoorden van die vraag zou eigenlijk deels ook zijn wat 'misgaat': onnodige introspectie en zelfopgelegde verplichting tot oprechtheid. Die twee raken regelmatig in een soort dode lus, als een microfoon bij een luidspreker, en dat is wat sociaal contact vermoeiend maakt.

M.a.w. na 26 jaar heb ik eindelijk het achteloze 'hoe is het' - 'ja goed hoor' onder de knie. Applaus! Ik vind mezelf er iets minder mens door, maar de mensheid vindt van niet, en die zal 't wel weten.
Oud 09-12-2013, 00:04
Verwijderd
uedsn lgq3ijfsdkn li3renf dslhjgn ;fsdkmFRMcffff
Oud 09-12-2013, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Nouja, de vorige bewoner was er al weg toen ik de sleutel kreeg (20-11), maar de warmte is niet afgesloten, want ik krijg wel warm water.
Als hier in de zomer 's nachts de verwarming uitstaat (als in: onmogelijk aan te zetten vanuit mijn huis, de knopjes doen niks) dan doet het water 't ook nog gewoon.
Oud 09-12-2013, 00:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De verwarming gaat hier 's nachts ook lager, lullig voor mij als nachtmens. Ik heb duizenden kaarsjes aan, dat helpt ook, want mijn verwarming staat nu ook niet voluit en ik heb het best warm.

15 graden is natuurlijk wel echt koud, onze kachel in mijn vorige huis deed het ook weken niet en toen was het ook zoiets enige wat je nu kan doen is een extra trui of vest aantrekken, ben ik bang, en morgen direct even bellen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-12-2013, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Paranoïde, andere tijden vandaag gaat over transseksualiteit in de jaren 70, toen het net begon mop het VU en er is een vrouwen die als jongens geboren zijn en vertellen over hoe het toen was. Ik vind het interessant en moest aan je denken
Ik zal eens kijken, dank. Toevallig vertelde laatst iemand iets over haar oom, die was in de jaren '70 vermoord omdat hij openlijk vrouwenkleding droeg. Gewoon in Nederland, he.
Oud 09-12-2013, 00:18
Verwijderd
Vermoord! Door wat voor mensen?
Oud 09-12-2013, 00:22
Verwijderd
Nooit gevonden. Of nouja, hij wel, hij lag in een bos. De mensen die het gedaan hadden niet.
Oud 09-12-2013, 00:23
Verwijderd
'Gevonden' moet eigenlijk 'bewezen' zijn, omdat die familie wel hun verdenkingen had, maar met verdenkingen kun je niet zoveel.
Oud 09-12-2013, 00:31
Verwijderd
Hoe weten ze dan dat het vanwege zijn vrouwenkleren was?
Oud 09-12-2013, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Ik was stiekem niet geheel serieus. Als het echt zo persoonlijk was had ik het niet op het forum gepost.

Maar ik kan het ook niet even snel uitleggen, al helemaal aan Haubenmeise, die mij niet kent. Dus het (proberen te) beantwoorden van die vraag zou eigenlijk deels ook zijn wat 'misgaat': onnodige introspectie en zelfopgelegde verplichting tot oprechtheid. Die twee raken regelmatig in een soort dode lus, als een microfoon bij een luidspreker, en dat is wat sociaal contact vermoeiend maakt.

M.a.w. na 26 jaar heb ik eindelijk het achteloze 'hoe is het' - 'ja goed hoor' onder de knie. Applaus! Ik vind mezelf er iets minder mens door, maar de mensheid vindt van niet, en die zal 't wel weten.
Mmh. Sociaal wenselijk gedrag vertonen. Misschien analyseer je meer dan helpt. Ik had er wel met je over willen pmen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.