Oud 23-04-2004, 21:22
Girl336
Girl336 is offline
ik wil gewoon weten wat jullie over abortus denken.
ik ben er dus totaal tegen, tenzij je verkracht bent geworden ofzo maar ik zou nooit abortus doen omdat het een ongelukje is ofzo, ik vind het eigenlijk moord..
wat vinden jullie?? dit zou me erg helpen als ik jullie meningen weet want ik moet ook een betoog maken, en ik denk dat er meerdere mensen op zoek zijn naar ander mans meningen
bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:34
Verwijderd
etische kwesties... lijkt me geen goed idee hierover met je in discussie te gaan. een discussie met mezelf lukt al niet
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:42
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
waarom staat dit topic bij lichaam en gezondheid ook al
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:47
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Ik ben ook tegen. In alle gevallen, behalve inderdaad bij verkrachting oid. Ik heb nu echt geen behoefte aan een kind. Maar ik houd er rekening mee dat het kan, want ik ben niet aan de pil principe, hoewel we het wel altijd veilig doen. Ik denk dat als ik zwanger word, het zo moet zijn, niet om godsdienstige overtuiging oid, maar gewoon, omdat ik geloof dat veel zo moet zoals het is. Ik denk ook niet dat het voor mij of voor iedere andere vrouw goed is om abortus te plegen, slecht voor je moedergevoelens enzo.
Dat was het wel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:51
Verwijderd
abortus lijkt me beter voor het kind het lijkt me vreselijk om op te groeien in een gezin als je ongewenst bent geweest
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:54
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
bij verkrachting zou ik zeker goedkeuren als iemand abortus wil plegen,das logisch is al traumatisch genoeg

maar in alle andere gevallen vindt ik het een kwestie van eigen schuld !!!! zijn genoeg voorbehoedsmiddelen om het te voorkomen

als meisje bv nog maar 12/13/14 is ja zo iemand is niet in staat om voor een kindje te zorgen,is zelf nog een kind
maarja wie de verantwoording neemt zo vroeg (onveilig) seks te hebben moet eigenlijk de gevolgen ook maar inzien.
maar ja als echt niet kan dan zou in dit geval abortus nog niet zo erg zijn


maar voor rest ja eigen verantwoording,dan vindt ik abortus plegen niet kunnen,dat gaat allemaal te makkelijk,shit zwanger ohh laat gewoon weghalen alsof niks is

ik zou zelf nooit abortus laten plegen,is mn eigen schuld dan of door die 0.01% dat pil niet veilig is maar dat kindje komt er en wordt goed voor gezorgt dan!
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 22:07
Verwijderd
Moet je zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 22:07
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
deesmees schreef op 23-04-2004 @ 21:54 :
bij verkrachting zou ik zeker goedkeuren als iemand abortus wil plegen,das logisch is al traumatisch genoeg

maar in alle andere gevallen vindt ik het een kwestie van eigen schuld !!!! zijn genoeg voorbehoedsmiddelen om het te voorkomen

als meisje bv nog maar 12/13/14 is ja zo iemand is niet in staat om voor een kindje te zorgen,is zelf nog een kind
maarja wie de verantwoording neemt zo vroeg (onveilig) seks te hebben moet eigenlijk de gevolgen ook maar inzien.
maar ja als echt niet kan dan zou in dit geval abortus nog niet zo erg zijn


maar voor rest ja eigen verantwoording,dan vindt ik abortus plegen niet kunnen,dat gaat allemaal te makkelijk,shit zwanger ohh laat gewoon weghalen alsof niks is ik zou zelf nooit abortus laten plegen,is mn eigen schuld dan of door die 0.01% dat pil niet veilig is maar dat kindje komt er en wordt goed voor gezorgt dan!

ja leuk, dat kind een leven waarin het meerdere keren tot de conclusie komt dat niemand hem of haar echt wou, nee lekker.En wat is er nou erg aan het weghalen van iets wat nog niet eens echt bewust leeft? Het is voor iedereen veel beter om wel abortus te plegen in veel gevallen.
Eigen schuld, wat een onzin alsof je er iets aan kan doen dat het condoom scheurde oid, beetje conservatieve opvatting...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 22:25
Girl336
Girl336 is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 23-04-2004 @ 22:07 :
ja leuk, dat kind een leven waarin het meerdere keren tot de conclusie komt dat niemand hem of haar echt wou, nee lekker.En wat is er nou erg aan het weghalen van iets wat nog niet eens echt bewust leeft? Het is voor iedereen veel beter om wel abortus te plegen in veel gevallen.
Eigen schuld, wat een onzin alsof je er iets aan kan doen dat het condoom scheurde oid, beetje conservatieve opvatting...
Euhmz, jah da kind kan dan wel ongewenst zijn maar dat vind ik zeker geen reden om abortus te doen hoor, ik vind het echt eigen schuld dan.. sorry hoor, het word makkelijk gezegd enzo , oh doe maar een abortus, ik vind dat wel moord, je weet wel dan is het nog geen levend wezen, maar dat word het wel, dus vind ik het echt moord hoor...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 23:12
Verwijderd
Voor op grond van het inherent aan de mens zijnde zelfbeschikkingsrecht.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 23:19
ChiQuita88
Avatar van ChiQuita88
ChiQuita88 is offline
ik ben het er mee eens dat abortus niet zomaar mag gebeuren tenzij het om verkrachting gaat. Maar stel dat het kind geboren wordt zonder dat de ouders het willen, vraag ik me af of het kind dan in de meeste gevallen een gelukkig leven krijgt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 23:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
het is gewoon heel afhankelijk van de situatie en de reden waarom je het weg wil laten halen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 00:17
Verwijderd
Citaat:
deesmees schreef op 23-04-2004 @ 21:54 :
maar in alle andere gevallen vindt ik het een kwestie van eigen schuld !!!! zijn genoeg voorbehoedsmiddelen om het te voorkomen

maar voor rest ja eigen verantwoording,dan vindt ik abortus plegen niet kunnen,dat gaat allemaal te makkelijk,shit zwanger ohh laat gewoon weghalen alsof niks is
Opgroeien is bijzonder kut als je vader en moeder je nooit wilden verwekken en dat ook duidelijk laten merken.

Citaat:
Euhmz, jah da kind kan dan wel ongewenst zijn maar dat vind ik zeker geen reden om abortus te doen hoor, ik vind het echt eigen schuld dan.. sorry hoor, het word makkelijk gezegd enzo , oh doe maar een abortus, ik vind dat wel moord, je weet wel dan is het nog geen levend wezen, maar dat word het wel, dus vind ik het echt moord hoor...
Ja hoor, moeder van 17 kan niet eens zichzelf onderhouden, laat staan een kind maar toch moet ze het houden. Eigen schuld dikke bult.
Het weghalen van een embryo vind ik minder ingrijpend dan 18 jaar mishandeling van een kind omdat het totaal ongewenst is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 00:21
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Moord? Kom op zeg. Zo'n klein celletje....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 02:53
casual dreamer
casual dreamer is offline
waarom geen abortus ongeboren kind

emotionele questie

als je het kind houd krijg je geen spijt het kind kan daarintegen wel ongelukkig leven
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 07:49
Duifje
Duifje is offline
Het niet gepland verwekken van een kind betekend nog niet dat hij/zij niet liefdevol op kan groeien.
__________________
Roekoe!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 07:54
Verwijderd
Ik vind het toch wel fijn dat het uberhaubt kan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 09:46
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
als je beide wat gebruikt dus condoom en pil dan is de kans minimaal dat je zwanger raakt.

Je moet gewoon uitkijken,ja als je alleen condoom gebruikt,scheurtje zit er zo in hoor

beide verantwoording nemen dus
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:51
drezzz
Avatar van drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Sup3rSon1c schreef op 23-04-2004 @ 22:07 :
Moet je zelf weten.
inderdaad
__________________
www.doubledtattoo.nl
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:35
Verwijderd
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen beslissen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:46
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
als ik hnu zwanger zou raken zou ik zeker een abortus nemen... het leven dat in je zit is dan nog zo niet ontwikkelt.. het zal er heus niks van voelen en tja... jammer, hak ik maar beter uit moeten kijken... en zoiezo, kzou er niet voor kunnen zorgen nu en dat lijkt me voor zon kind nog erger.... allemaal jeugdtrauma's later... hneej, geef mij maar een abortus...
*en wat nou moord? sla je weleens vliegjes dood?*
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 13:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
Uit sommige reacties blijkt helaas duidelijk dat de volgende stellingen nog steeds gelden. Het waren al stellingen die onze oma's en opa's te horen kregen, toen sex voor het huwelijk taboe was en een 'moetje" ( dat is een gedwongen huwelijk omdat het meisje zwanger werd omdat ze toch niet konden wachten tot de huwelijksnacht) een schande voor de familie.

Dat was dus wel mooi de tijd van geen abortus en geen condooms en al helemaal geen pil. Een zwangerschap was een feit. Dat kind kwam en getrouwd moest er worden.

1)als je oud genoeg bent om sex te hebben moet je ook de gevolgen maar dragen

2)als je zo dom bent om onbeschermde sex te hebben moet je de gevolgen maar dragen

Meestal was dat iets wat de aanstaande vader te horen kreeg, die helemaal geen zin had in het huwelijk.


Dus een ongewenste zwangerschap, een kind, een gedwongen huwelijk is een straf omdat je sex hebt...ja, toen wel.

Hallooohoo...zijn jullie nou de generatie die in de 21 ste eeuw leeft? Stelletje aartsconservatieve puriteinen!Wat een
stomme calvinistische zienswijze. Sinds wanneer is sex iets waarvoor je gestraft moet worden?

Leuk voor een kind, om later te weten dat hij de straf is voor de vleselijke lusten die zijn ouders niet konden beteugelen.

Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 13:46
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik vind dat als je nog gewoon op school zit en je niet goed voor het kidn kan zorgen, waardoor het kind er dus onder zla gaan lijden je gewoon abortus moet kunnen plegen.
Ik zelf zou het ook liever niet doen maar als ik zwanger ben dan doe ik het wel, aangezien ik nog tot mn 24ste op school zal zitten om een fatsoenslijke baan te kunnen krijgen.
En zo'n leven wil ik mijn kind dan niet aandoen.. dus dan maar abortus..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 15:08
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Ik ben zeer zeker voor abortus, in alle gevallen. Een keer onbeschermd seks is een fout die je zó razendsnel kan maken, ik vind het niet eerlijk dat je dan de zorg voor een menselijk léven op je moet nemen (en daarbij je eigen leven wel kan vergeten) simpelweg omdat je een foutje hebt gemaakt. Als je herhaaldelijk onveilig vrijt vind ik dat erg dom, maar dan heb je alsnog het recht om voor een abortus te kiezen.

Dat het moord is vind ik een beetje overdreven, ik zou het eerder zien als een voorkoming van een kutleven voor je kind.(in mijn geval tenmniste)
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:01
Verwijderd
voor abortus... hoe kun je dat nu moord noemen? een foetus van een aantal maanden is niet levensvatbaar


(off-topic: doet me denken aan Hans Teeuwen - Amateur aborteur (HILARISCH!!!))
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:09
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 23-04-2004 @ 21:47 :
Ik ben ook tegen. In alle gevallen, behalve inderdaad bij verkrachting oid.
Dat zijn dan dus niet álle gevallen he
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:26
Verwijderd
Weet je wat ik vreemd vind? Dat eigenlijk een heleboel mensen fel tegen abortus zijn tenzij de zwangerschap door verkrachting komt...

ik weet niet hoor, maar het blijft moord toch? Ow ennem, ik ben voor abortus trouwens... weet niet of ik het zelf zou doen, maar iedereen heeft er recht toe.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:29
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Ik ben er voor. Ik vind dat je een kind een goede toekomst moet kunnen bieden, en als dat niet lukt dan is abortus toch een betere manier. Een kind van 15 kan in de meeste gevallen niet goed zorgen voor een baby. Ook wanneer een kind geen kans heeft op een kwalitatief goed leven dan is abortus ook beter. Dus wanneer er tijdens een zwangerschap uitkomt dat het kind zeer zwaar gehandicapt is, en dan heb ik het dus niet over een arm missen of geestelijk gehandicapt, maar echt over hele zware gevallen, dan vind ik abortus ook gerechtvaardigt. Enne de meeste zullen zeggen dat een kind recht heeft op leven. En dat is zo, maar een recht is geen plicht, en zo is het helaas meestal wel in de pratijk. Mensen vinden meetsal dat het kind geboren moet worden, ookal word het leven van het kind een hel. Een recht is iets wat mag, maar niet hoeft
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 24-04-2004 @ 18:26 :
Weet je wat ik vreemd vind? Dat eigenlijk een heleboel mensen fel tegen abortus zijn tenzij de zwangerschap door verkrachting komt...

ik weet niet hoor, maar het blijft moord toch? Ow ennem, ik ben voor abortus trouwens... weet niet of ik het zelf zou doen, maar iedereen heeft er recht toe.
Dat zijn de mensen die met het eigen schuld dikke bult principe werken, die zwangerschap zien als straf voor het uitleven van de vleselijke lusten.

Die mensen gaat het dus NIET om de bescherming van het ongeboren leven. Want een ongeboren kindje kan er toch niets aan doen dat zijn vader zijn moeder heeft verkracht? Moet hij daarvoor gestraft worden door legitiem "vermoord" te worden?

Aan het door elkaar halen van deze argumenten, eigen schuld en recht op leven herken je de ware drogredenaar die geen idee heeft en maar wat blaat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:43
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 24-04-2004 @ 18:01 :
voor abortus... hoe kun je dat nu moord noemen? een foetus van een aantal maanden is niet levensvatbaar
Ben ik het echt helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Duifje schreef op 24-04-2004 @ 07:49 :
Het niet gepland verwekken van een kind betekend nog niet dat hij/zij niet liefdevol op kan groeien.
Dat is waar. Het ligt aan de moeder of zij het kind en de verantwoordelijkheid die daar bij hoort accepteert. Als ze dat kind alleen maar lastig vindt omdat het haar toekomstplannen vernaggelt, zal dat kind de gevolgen daarvan voelen.
Daarom ben ik voor abortus: geef mensen de kans om hun leven op orde te krijgen voordat ze kinderen nemen. Bovendien kan je vrouwen die absoluut geen kinderen willen niet verbieden om abortus te plegen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-04-2004 @ 18:30 :
Dat zijn de mensen die met het eigen schuld dikke bult principe werken, die zwangerschap zien als straf voor het uitleven van de vleselijke lusten.

Die mensen gaat het dus NIET om de bescherming van het ongeboren leven. Want een ongeboren kindje kan er toch niets aan doen dat zijn vader zijn moeder heeft verkracht? Moet hij daarvoor gestraft worden door legitiem "vermoord" te worden?

Aan het door elkaar halen van deze argumenten, eigen schuld en recht op leven herken je de ware drogredenaar die geen idee heeft en maar wat blaat.
wow... Juno, meid, ik ben het volkomen met je eens Inderdaad een beetje hypocriet, dergelijk gedrag, maargoed, no offence....
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 02:21
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Girl336 schreef op 23-04-2004 @ 22:25 :
Euhmz, jah da kind kan dan wel ongewenst zijn maar dat vind ik zeker geen reden om abortus te doen hoor, ik vind het echt eigen schuld dan.. sorry hoor, het word makkelijk gezegd enzo , oh doe maar een abortus, ik vind dat wel moord, je weet wel dan is het nog geen levend wezen, maar dat word het wel, dus vind ik het echt moord hoor...
wat een onzin, alsof het een makkelijke snelle beslissing is die je 5x per jaar neemt als het je uitkomt...doe niet zo naief joh
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 02:23
casual dreamer
casual dreamer is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 25-04-2004 @ 02:21 :
wat een onzin, alsof het een makkelijke snelle beslissing is die je 5x per jaar neemt als het je uitkomt...doe niet zo naief joh
wat ben jij voor een rare kerel het is een beslissing van de vrouw of abortus een mogelijkheid is of niet


als jouw vriendin zwangers was en ze wilt nog wat van haar leven maken studeren enzo ..... dan ga jij zeggen jij houdt het kind

ben jij ff een egoist de beslissing moet genomen worden door het meisje niet als dwang van het vriendje
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 02:56
Dodemus
Dodemus is offline
Een interessante vaststelling: de grootste tegenstanders van abortus zijn wel diegenen die het vlugst van mening veranderen als er effectief sprake is van een ongewenste zwangerschap.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 07:14
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-04-2004 @ 21:51 :
abortus lijkt me beter voor het kind het lijkt me vreselijk om op te groeien in een gezin als je ongewenst bent geweest
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:32
transfattyacid
Avatar van transfattyacid
transfattyacid is offline
Mag van mij iedereen voor zichzelf bepalen. Mocht ik nu zwanger worden zou ik ook zeker weten abortus plegen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 11:21
Verwijderd
Mijn mening;

Bewustzijn heeft te maken met je hersenen, ben je bewust dan leef je. Iemand in coma is ook bewust. Als een embryo de hersenen heeft gevormd en (daarvoor al) het hartje klopt, is dit een levend, bewust wezen... Ik weet niet na hoeveel tijd dit zo is (hersenen en hartje). Maar vanaf die tijd vindt ik het een soort van moord.

Het ligt ook aan de situatie;
- Ben je verkracht, zwanger geraakt; dat is dan heel jammer, maar dan gewoon een abortus.
- Ben je bewust gaan neuken zonder enige bescherming; leef je met de consequentie's.... als je het kind iig wat kan bieden, dan komt het gewoon.
- Is het condoom kapot gegeaan (bv); dan vindt ik dat je er wel serieus over na moet denken het te houden, tenzij je het echt niet zou kunnen onderhouden...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 12:35
Dodemus
Dodemus is offline
Wat is dat met al die onzin van de consequenties dragen. Een kind is er voor de ouders en niet omgekeerd (aldus Etienne Vermeersch). Als de ouders het kind niet wensen is het hun volste recht om de zwangerschap af te breken.
Een embryo heeft voor mij geen rechten, het is immers maar een hoop cellen die weinig betekenen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 12:46
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Coconut schreef op 24-04-2004 @ 12:35 :
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen beslissen.
ja, het hangt totaal van de situatie af... Je kunt je sowieso van te voren niet voorstellen hoe het is om die keuze te maken. Het liefst wil je geen keuze maken maar dat is onvermijdelijk.
Ik vind dus niet dat abortus verboden moet worden, sommige meisjes die zwanger raken kunnen het echt niet aan...
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:15
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Inderdaad een etische kwestie... wel zitten er aan een abortus onwijs veel risico's. Verminderde kans op zwangerschap, geestelijk in de knoei komen, gehoogde kans op miskramen en ga zo maar door! Het lijkt me vreselijk als je zoiets moet gaan overwegen
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 25-04-2004 @ 15:15 :
Inderdaad een etische kwestie... wel zitten er aan een abortus onwijs veel risico's. Verminderde kans op zwangerschap, geestelijk in de knoei komen, gehoogde kans op miskramen en ga zo maar door! Het lijkt me vreselijk als je zoiets moet gaan overwegen
Verminderde kans op nieuwe zwangerschappen was een probleem in de tijd dat ze nog illegaal in een achterkamertje en zonder nazorg prikten met een breipen om zo de miskraam op te wekken. Nu gebeurt het netjes in een ziekenhuis, met een zuigcurettage, zonder risico's.

Even nadenken voor je foute argumenten herhaalt die je ook maar ergens gelezen hebt. Zelf denken!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:05
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
casual dreamer schreef op 25-04-2004 @ 02:23 :
wat ben jij voor een rare kerel het is een beslissing van de vrouw of abortus een mogelijkheid is of niet


als jouw vriendin zwangers was en ze wilt nog wat van haar leven maken studeren enzo ..... dan ga jij zeggen jij houdt het kind

ben jij ff een egoist de beslissing moet genomen worden door het meisje niet als dwang van het vriendje
uh, je mag opzich best iets lezen voor je het quote, ik zeg toch juist dat het een belangrijke beslissing is ,die je zelfs als je voor abortus kiest niet een twee drie neemt. Maar ik ben voor abortus en zekr niet voor het nemen van een kind als straf voor je eiegn onvoorzichtigheid, dus je bent zelf eerder een rare kerel hoor gast.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Geen enkel meisje doet het onveilig omdat ze het toch immers altijd nog kunnen laten weghalen, wat is dat nou voor kutopmerking. Een abortus is echt een noodsprong, ingrijpend, traumatiserend. Zwanger zijn is een emotioneel ingrijpende toestand. Je loopt sowieso de hele dag al te huilen, zelfs al is het een zeer gewenst kindje.

En ook jij komt weer aanzetten met de verantwoordelijkheden die sex meeneemt. Nee, als ik geen kind wil, maar wel sex, en er gebeurt een ongelukje, dan hoef ik dat kind niet te laten komen als straf voor mijn losbandigheid. Toch iets teveel naar de paus geluisterd, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:32
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
juno schreef op 25-04-2004 @ 16:12 :
Geen enkel meisje doet het onveilig omdat ze het toch immers altijd nog kunnen laten weghalen, wat is dat nou voor kutopmerking. Een abortus is echt een noodsprong, ingrijpend, traumatiserend. Zwanger zijn is een emotioneel ingrijpende toestand. Je loopt sowieso de hele dag al te huilen, zelfs al is het een zeer gewenst kindje.

En ook jij komt weer aanzetten met de verantwoordelijkheden die sex meeneemt. Nee, als ik geen kind wil, maar wel sex, en er gebeurt een ongelukje, dan hoef ik dat kind niet te laten komen als straf voor mijn losbandigheid. Toch iets teveel naar de paus geluisterd, denk ik.
ik neem aan dat dat niet voor mij bedoeld was, maar aangezien je niemand quote en ik als eerste boven je sta(qua reacties) maargoed, ik deel je mening hoor Juno
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:36
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik reageerde op ThomGreen. Jij was me net voor.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
thom green schreef op 25-04-2004 @ 16:03 :
Wat roept ieder toch snel: ik ben voor.

(...)

Lul dus niet zomaar wat rond in die soort kwesties, hier kan je wel weken over nadenken voordat je het goede standpunt voor jezelf duidelijk hebt.
Volgens mij ben jij degene die maar een eind weglult. In elk geval geeft de opmerking die ik hierboven geciteerd heb, wel aan dat jij zelf geen flauw benul hebt van de wijze waarop iemand denkt als hij/zij aan seks begint of de gevolgen die je daarvoor in redelijkheid moet dragen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:25
Verwijderd
Ik vind dat iedereen dit voor zichzelf moet beslissen. Als jíj tegen abortus bent, dan begin je er niet aan. Als iemand anders er wel aan begint omdat de reden voor die persoon belangrijk genoeg is, dan doet die persoon doet.
Dat jíj de redenen niet belangrijk vindt, betekend niet dat niemand ze belangrijk vindt.

Ik ben dus voor abortus. Of ik het zelf zou laten doen, weet ik niet. Maar iemand die het wel doet, zal ik niets verwijten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:49
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
leuke titel, ik dacht dat je abortus ging plegen en ons uitnodigde te komen kijken .. maargoed..

uhm zown ene.. de moeder mag het beslissen. ik vind het kunnen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:26
Verwijderd
Ik vind een foetus absoluut geen levend wezen (het kan zelfs met alle zorg van de wereld niet overleven buiten de baarmoeder (=geen leven)en heeft bovendien geen besef van het feit dat het bestaat (=geen wezen)), dus ik vind abortus ook geen moord. Ik vind dat andere mensen als ze abortus willen laten plegen dat beter kunnen laten doen dan dat ze hun kind een rotleven geven. Legaal houden dus. Bovendien, als het illegaal is dan gaan er nog meer mensen dood, want dan zijn er wel minder abortussen maar bij de abortussen die dan illegaal gepleegd worden gaat de moeder vaak ook dood.

Of ik zelf abortus zou laten plegen als ik ongewenst zwanger zou zijn, dat weet ik nog zo net niet. Ik denk niet dat ik dat zou doen, tenzij ik het kind echt op geen enkele manier een fijn leven zou kunnen bieden.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit In hoeverre hebben mannen schuld aan/zeggenschap over een (ongewenste) zwangerschap?
MiBe
71 26-06-2011 21:40
Levensbeschouwing & Filosofie Abortus
Gent
327 20-05-2005 07:40
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 19:42
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37
Algemene schoolzaken agendateksten
gangstah_girl
0 06-07-2002 19:59
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 07:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.