Oud 16-12-2013, 23:40
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Voor de mensen die niet lang kunnen of willen lezen
Citaat:
Ik ben 17 en zit op de opleiding SAW Onderwijsassistent. Simpel gezegd loop ik gewoon een beetje vast. Ik wil stoppen met mijn opleiding omdat ik er geen toekomst mee zie en geen motivatie heb maar zie in dat dit veel problemen en moeilijkheden kan veroorzaken. Dus nu vraag ik me af, wat kan ik anders doen? Kan ik me redden zonder startkwalificatie? Is het mogelijk om een baantje bv. met programmeren of netwerken beheren te krijgen en gewoon tijdens het baantje er alles over te leren?
Ik had nog meer vragen maar daar kan ik nu niet op komen.
Zeg a.u.b. niet: "Je moet gewoon doorzetten". Ik snap dat ik dat eigenlijk gewoon moet doen en ben dat op zich ook wel van plan ook al ben ik bang dat het me niet zal lukken, ik wil gewoon weten wat er verder voor een mogelijkheden liggen en het liefst niet verder met deze opleiding.

Voor de mensen die dat wel kunnen of willen of geïnteresseerd zijn in meer details

In de laatste alinea staan de belangrijkste details.

Vroeger wilde ik altijd al wat met ICT doen. Het leek mij leuk om meer over computers te weten, om er meer mee te kunnen dan een normaal mens. Na het hebben stage gelopen op een basisschool is mijn mening toch een beetje veranderd en leek het me ook wel leuk basisschooldocent te worden.

Maar dit was voor mij nog niet voldoende, ik zag er niet echt een toekomst mee maar dit was ook het geval met ICT. Ik heb uiteindelijk een snelle beslissing genomen om toch gewoon voor Onderwijsassistent te gaan zodat ik een "leuke" presentatiepartner had voor onze eindpresentatie van de middelbare school. Ik moest toch een beslissing maken.

Van daaraf aan is het allemaal verder gelopen, en nu zit ik een half jaar op deze opleiding. Ik heb heel lieve en gezellige klasgenotes maar de opleiding bevalt me toch niet echt.

Nou zit ik er mee dat ik niet echt een toekomst zie met deze opleiding en dat ik het de 6 jaar niet waard vind verder mee te gaan. Maar waar zie ik die toekomst dan wel mee? Dat weet ik dus ook niet. Ik zat te denken een andere opleiding te gaan volgen maar dit lijkt me erg veel moeite en gedoe en er zullen zich dan hoogstwaarschijnlijk meer problemen gaan voordoen aangezien ik 17 ben en niet zomaar van school kan gaan. Of ben ik gewoon een aansteller die het "te veel werk" vind?

Mijn uiteindelijke conclusie is dat ik te weinig motivatie heb om me in te zetten voor deze opleiding. Maar wat kan ik anders doen? Ik heb géén startkwalificatie, dus ik ben verplicht een opleiding te volgen, en je moet gewoon een startkwalificatie hebben om aan een redelijke baan te komen. Al mijn klasgenotes zijn vastberaden en gemotiveerd over wat ze willen worden, en ik heb gewoon geen flauw idee en ben niet bepaald gemotiveerd. Ook ben ik een ontzettende uitsteller, dit doet mij ook niet al te goed. Dit vormt dus best een groot probleem die me toekomst beïnvloed.

Graag normale antwoorden
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.

Laatst gewijzigd op 16-12-2013 om 23:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2013, 02:00
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Niet echt iets waar ik via een forum een antwoord op kan krijgen of wel, nou ja laat maar ik kom er vast wel uit.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 06:58
Verwijderd
Ik had je topic al gezien, maar het is en blijft je eigen keuze. Je bent ook nog leerplichtig en je zult dus een opleiding moeten doen.

Maar als je het niet naar je zin hebt nu, kan je dus twee dingen doen. Stoppen of doorzetten.

En ik heb geen idee wat ik in jouw situatie zou doen. Ik zou eens gaan praten met de betreffende personen daarvoor op je school. Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 08:53
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Je moet goed nadenken over wat voor beroep je later zou willen uitvoeren. Neig je toch meer naar iets met computers dan zou ik er sterk over denken om over te stappen naar zo'n soort opleiding. Je moet je ook bedenken dat wil je doorgaan met je huidige opleiding, dat het nog wel even duurt voordat je basisschoolleerkracht bent. Aangezien je na deze opleiding ook nog de pabo moet doen. Kan je die motivatie ervoor opbrengen?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 13:52
Verwijderd
Zou het niet een idee zijn om met iemand op school te praten over schoolkeuzes? Je moet dan allerlei testen etc doen, ze kijken naar nieuwe mogelijkheden Ik denk dat ze je daar verder kunnen helpen. Ook belangrijk dat je met je ouders praat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO is niks
briandemovement
16 27-03-2014 21:42
Algemene schoolzaken Voor de noobs van vmbo 4 tl kb
briandemovement
1 18-03-2014 14:40
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Liefde & Relatie Geen vrienden
Cha-H
36 17-01-2010 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.