Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2009, 01:11
Mandje002
Mandje002 is offline
Hoi iedereen,

Ik zit op dit moment op Schoevers in Eindhoven en volg daar de opleiding HBO officemanagement(1ste jaar). Toch ben ik erachter gekomen dat deze opleiding niet helemaal mijn ding is.....

Na veel zoeken en informatie aanvragen lijkt de opleiding bij de NHTV in Breda voor vrijetijdsmanagement mij erg leuk! Toch voel ik me raar bij het idee dat ik na de kerst (waarschijnlijk) met mijn opleiding bij Schoevers ga stoppen.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hebben jullie misschien ook ervaring met de NHTV zelf?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2009, 18:12
Moow17
Moow17 is offline
Ik ben ook dit jaar gestopt met mijn studie.
Na twee maanden was ik gestopt, en ik vond het ook heel lastig om echt de knoop door te hakken. Maar toen ik eenmaal was gestopt, voelde ik me ontzettend opgelucht. Ik werd gewoon diep ongelukkig als ik nog langer was doorgegaan. Als je een studie niet leuk vind en je zeker weet dat het niet bij je past, moet je gewoon stoppen. Ik heb er iig echt geen spijt van, het was echt een goede keuze. Nu is het ook veel leger in mijn hoofd en kan ik me op dingen richten waar ik echt voor wil gaan. Zo wil ik volgend jaar waarschijnlijk docent beeldende vorming gaan doen.

Maar denk voor jezelf: past dit echt niet bij mij, wil ik hier echt niet voor gaan? Dan zou ik meteen stoppen. Maar twijfel je nog heel erg, dan zou ik het nog even aankijken. Er zijn namelijk ook genoeg opleidingen waarvan het ene jaar niet leuk is en de ene weer wel. Maar voor mij werd al snel duidelijk dat ik de creatieve kant op wilde. Dus dan konden mensen wel zeggen dat ik af moest wachten, maar als ik al zeker weet dat ik later een creatieve baan wil, dan had ik niets aan de zakelijke opleiding die ik toen volgde. Dusja Dat is een beetje mijn verhaal van het stoppen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 20:59
Noddy
Noddy is offline
Ik ben vorig jaar ook gestopt. Vond het ook een heel raar idee. Ook dat het zomaar kon. Maar ik was ook heel erg opgelucht. Ik had het totaal niet naar mijn zin en ik ben er ook echt ziek van geweest.
Ben nu een jaar aan het werk, en ik mis school heel erg. Toch ben ik blij dat ik ben gestopt. In september begin ik aan een opleiding waar ik 100% achter sta.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 16:40
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik ken enkele mensen die op de NHTV hebben gezeten. Het schijnt een leuke school te zijn, internationaal karakter, goed onderwijs! Daarnaast is Breda natuurlijk een hele leuke stad . Ik zou zeggen, go for it!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 17:13
somery
Avatar van somery
somery is offline
Op zich heb je niet veel aan mijn toevoeging, maar toch.. Ik wil ook graag stoppen met m'n opleiding van nu (vwo op de vavo) en denk ook al een tijdje aan vrijetijdsmanagement, al verplaats ik nu langzaamaan naar diermanagement.

Wat trekt jou aan in vrijetijdsmanagement?
__________________
As we lie beneath the stars we realize how small we are..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 09:07
Mandje002
Mandje002 is offline
Bedankt voor jullie berichtjes allemaal! Vandaag is het dan zo ver: Mijn eindgesprek bij Schoevers! Vindt het wel een beetje spannend maar ik denk dat ik de juiste keuze ga maken.

@Somery: Als ik de informatie lees die over vrijtijdsmanagement te vinden is wordt ik al enthousiast, iedereen houdt natuurlijk van zijn vrijetijd, en het lijkt me geweldig om iets te mogen organiseren of regelen waardoor mensen hun vrijtijd leuk kunnen doorbrengen.
Maar als diermanagement je ook leuk lijkt kan je misschien een afspraak maken bij de scholen waar je de opleidingen kunt volgen en even kijken wat je het meeste bevalt.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 10:38
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik vraag me bij overstappers/ stoppers altijd af wat ze dan in eerste instantie aansprak, er is immers altijd een reden dat je een bepaalde opleiding gaat doen.
Ik kan "is toch niet mijn ding" in de meeste gevallen enkel interpreteren als; het komt me niet zomaar aanwaaien.
Natuurlijk hoeft dit helemaal niet het geval te zijn, maar wat had je van de studie verwacht dat je er kennelijk niet in kon vinden? En komt dat niet nadat je de basis voor de studie hebt afgerond?
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 21:18
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Ik vraag me bij overstappers/ stoppers altijd af wat ze dan in eerste instantie aansprak, er is immers altijd een reden dat je een bepaalde opleiding gaat doen.
Ik kan "is toch niet mijn ding" in de meeste gevallen enkel interpreteren als; het komt me niet zomaar aanwaaien.
Natuurlijk hoeft dit helemaal niet het geval te zijn, maar wat had je van de studie verwacht dat je er kennelijk niet in kon vinden? En komt dat niet nadat je de basis voor de studie hebt afgerond?

Studenten stoppen echt niet allemaal omdat het ze niet kwam aanwaaien. Eerlijk gezegd denk ik dat een hoop studenten stoppen, omdat ze te vroeg een studie moesten kiezen. Een leraar op mijn middelbare school zei eens: het maakt niet uit wat voor studie je kiest, als je maar een studie kiest!
En dat gebeurt volgens mij heel vaak. Bovendien worden studies altijd heel leuk gepresenteert in boekjes en op open dagen.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 09:37
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Okee, er zijn dus teveel studenten die beginnen aan een studie om toch maar iets te doen.
Daar gaat het dus mis
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 10:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vraag me bij overstappers/ stoppers altijd af wat ze dan in eerste instantie aansprak, er is immers altijd een reden dat je een bepaalde opleiding gaat doen.
Nou, ik heb wel eens iemand die zijn studiekeuze verklaarde met 'tja, ik moest toch wat studeren'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 23:29
Mandje002
Mandje002 is offline
Ik ben inderdaad niet zomaar gestopt omdat "het me niet zomaar aan kwam waaien" Deze opleiding leek me erg leuk en een goede aansluiting op mijn MBO opleiding.

Helaas bleek dit achteraf totaal niet het geval te zijn(voor mij). Ook weet ik nog niet precies wat ik "later" wil worden. Dat is erg vervelend want nu moet ik maar steeds een "algemene" opleiding volgen waar ik uiteindelijk ook niets wijzer van wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 09:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een leraar op mijn middelbare school zei eens: het maakt niet uit wat voor studie je kiest, als je maar een studie kiest!
Dat vind ik erg dom. Als je echt niet weet wat je wilt kun je beter een jaar gaan werken en je goed oriënteren dan een jaar nutteloos stufi krijgen.

Citaat:
En dat gebeurt volgens mij heel vaak. Bovendien worden studies altijd heel leuk gepresenteert in boekjes en op open dagen.
Potverdorie, die smiechtige studies ook! Net doen alsof een studie leuk en interessant kan zijn!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met de studie
JustInHere97
9 21-12-2016 21:30
Studeren 17 jaar stoppen met school tot nieuwe schooljaar
Repsajman
2 04-04-2016 13:42
Studeren Stoppen met de opleiding
RickR
5 31-03-2011 19:29
Algemene schoolzaken Stoppen met de opleiding.
Jwd
8 24-10-2009 18:27
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 13:49
Algemene schoolzaken Gestopt met studie, wat nu?
kakelkip
35 15-01-2005 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.