Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2012, 09:08
Suikerdons
Suikerdons is offline
Hey ik heb een vraag,

Op mijn universiteit, in ieder geval bij mijn studie, werkt het zo dat je een vak volgt (dat meestal 8 weken duurt) en dat je dan een tentamen krijgt en als je daar een voldoende voor haalt dan heb je het vak afgesloten.
En vervolgens begin je weer aan een nieuw vak, etc.

Maar wat ik me afvraag:
Als je nou halverwege het jaar stopt met de studie, en je hebt 4 vakken afgesloten met een voldoende.
De rest van het jaar doe je dus niks, en je besluit het jaar daarna weer door te gaan met precies dezelfde studie. Blijven die gehaalde 4 vakken dan behouden? Of moet je die weer opnieuw gaan volgen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2012, 09:58
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het lukt sowieso niet als je je niet uitschrijft, want anders krijg je met het BSA te maken en die zegt dan 'oh, je hebt te weinig punten, je mag de komende zoveel jaar niet met deze studie starten'. Of je punten blijven staan als je je uitschrijft, betwijfel ik weer. Maar waarom zou je dat willen? En waarschijnlijk kun je dit het best aan een studiebegeleider oid vragen, die weten vast het best waar de mogelijkheden liggen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 14:38
Verwijderd
Als je halverwege het jaar stopt, dan schrijf je je normaliter ook uit. Doe je dat niet, dan haal je je BSA idd niet (of wordt uitgesteld) en kost het je onnodig veel geld. Als je daarna weer verder gaat kun je zeker wel je resultaten behouden, je bent lang niet de enige die tussentijds iets anders gaat doen. Een studieadviseur helpt je wel verder. Denk er wel aan dat je je BSA vaak dan nog in je tweede studiejaar moet halen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 10:39
Suikerdons
Suikerdons is offline
Bedankt voor de reacties.
Ik ga me dan ook zeker wel uitschrijven ja, anders betaal ik voor niks inderdaad.
Voor de zekerheid vraag ik het ook nog aan m'n studieadviseur, maar ik was vooral benieuwd of er andere mensen waren die dit ooit hebben gedaan of meer vanaf weten.
Maar wat houdt BSA precies in? Is dat gewoon voldoende studiepunten halen?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 19:08
Verwijderd
Ja, Bindend Studie Advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24
Studeren Stoppen met opleiding of niet???
Ikke84
9 20-12-2005 16:32
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.