Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2016, 09:15
Repsajman
Repsajman is offline
Hey,

Ik heb een vraagje,
Ik ben op dit moment 17 jaar oud en word over 7 maanden 18.
Ik heb vorig jaar mijn diploma behaald op het niveau vmbo-t.
Daardoor wilde ik één MBO opleiding kiezen en koos ik voor bedrijfsadministratie.

Ik merkte al gauw dat het me erg tegenviel en daardoor stopte ik al na één aantal maanden met de opleiding. Ik hoef me alleen in het begin van de les te melden en dan zit ik de hele dag in de aula, ik doe dit nu al voor 5 á 6 maanden. Hierdoor verveel ik me echt kapot, ik heb denk ik al elke netflix film en serie gezien.

Voordat jullie misschien zeggen ga voor een andere opleiding kijken, ik sta al ingeschreven bij mijn nieuwe opleiding, namelijk: Media en Vormgeving.

In het begin van mijn pubertijd leed ik erg aan bipolaire stoornis ( wisselende stemmingen, dan weer manisch of hypomaan, dan weer depressief ) voor een lange tijd.
Daarna heb ik er voor ongeveer één half jaar nauwelijks of geen last van gehad alleen nu omdat ik me zo erg verveel voel ik het steeds meer terug komen.

Ik wil zeker niet dat het weer helemaal terug komt en wil ik weten of het misschien mogelijk is om als 17 jarige te stoppen met school als je kan laten zien dat je je al ingeschreven hebt bij je nieuwe opleiding.

Ik kan niet zomaar stoppen met de opleiding omdat ik leerplichtig ben maar de enige reden waarom leerplichting bestaat is de motivatie om jongeren en kinderen hun school / opleiding af te maken. Maar wat nou als ik kan aantonen dat ik me al wel ingeschreven heb bij een andere opleiding alleen moet wachten tot het nieuwe school jaar, en dit ook nog eens invloed heeft op mijn psychische en fysiek gesteldheid.

Ik hoop op één antwoord,

Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2016, 09:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het mag in principe niet, maar in uitzonderingsgevallen kun je toestemming/vrijstelling krijgen van de leerplichtambtenaar in je gemeente. Daar (aan)vragen dus. Mogelijk kan je school je daarbij ook helpen overigens.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2016, 13:42
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Oeii vandaag intake test gemaakt voor dezelfde opleiding

Je zou kunnen vragen om iets te doen wat je nieuwe opleiding makkelijker maakt, zodat je tenminste nog iets te doen hebt want ik denk niet dat je zomaar echt kan stoppen met school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 13:57
Algemene schoolzaken Geen Diploma
Psycho Sickness
84 22-03-2007 21:06
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Psychologie jouw levensverhaal
BlackMystery
88 28-05-2003 10:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.