Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2005, 14:58
Verwijderd
Ik wist niet echt hoe ik m'n probleem kort moest omschrijven, vandaar dat de topictitel misschien een beetje vaag is.
Maar goed. Ik ben een paar week geleden een ochtendje in de tuin gaan zitten. Het was toen nog heerlijk weer en de zon was nog redelijk fel. Ik had me niet ingesmeerd, wat achteraf niet zo slim bleek te zijn. Ik verbrand niet heel erg snel, maar toch wel als ik me niet insmeer. Ik had er niet veel last van. Die middag ging ik naar een vriend van me met nog wat andere vrienden, en toen begon de ellende. M'n nek en gezicht jeukten helemaal en waren rood en dik. Vooral bij m'n ogen was het erg: daaromheen was het zo dik dat een aantal mensen zich toen afvroegen of ik gehuild had ofzo. Ik dacht toen dat het gewoon zonne-allergie was, had ik wel eens vaker een beetje op m'n armen. En het ging die avond wel weer.
Ik was dat weekend al niet zo lekker, en de dag daarna al helemaal niet. Ik was 's morgens vrij snel naar de universiteit gefietst. Toen ik daar was, begon het alweer: ik had het vrij warm en m'n nek begon weer te jeuken. Ook m'n gezicht weer werd rood, dik en begon te jeuken. Ik was al niet lekker, dus toen ben ik uiteindelijk toch maar naar huis gegaan.
Een paar dagen later was ik wel weer beter. Maar wat ik dacht dat een zonne-allergie was, blijft zo. Het is nu iedere keer zo dat als ik me inspan en ik het warm krijg, ik last krijg van jeuk en een rode, dikke huid op sommige plaatsen. Het is eigenlijk standaard in m'n gezicht, maar verder verschilt het waar. Ik had vandaag een wedstrijd en daarna zat het op m'n rug, m'n borst, m'n nek, m'n gezicht (ook bij m'n lippen en m'n tong!) en m'n buik. Het lijkt dus wel of ik er niet meer tegen kan om het warm te hebben ofzo. Ik wilde het eerst nog wel aankijken, maar het begint nu vervelend te worden. Helemaal omdat ik lenzen heb, en dat nogal vervelend is als m'n ogen weer dik worden en jeuken. En bovendien vind ik het niet echt normaal.
M'n vraag is dus of iemand dit herkent en weet wat ik hieraan kan doen. Ik gooi het al niet meer op een zonne-allergie, want dat hoort allang over te zijn. Maar ik heb geen idee wat het wel is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Naar je huisarts gaan, het zou verschillende dingen kunnen zijn, heeft niet zoveel zin om hier te gaan speculeren wat het zou kunnen zijn. Sterkte ermee, het lijkt me vervelend.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Liefde & Relatie Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje
Schattekuuhh
4 04-01-2013 08:31
De Kantine persoonlijke vragen ;)
Fantôme
27 07-10-2005 23:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vragen bedenken bij thema 'moeders'
Dolores
5 19-04-2004 13:32
Verhalen & Gedichten Vragen
WolterB
1 19-01-2004 22:38
Software & Hardware javascript vraagje
ldv
7 29-04-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.