Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2002, 13:34
mobie
mobie is offline
Robert Wasseige heeft gisteren bekend gemaakt dat hij na het wk stopt als coach van de rode duivels. Hij wordt 2jaar trainer van Standard, de club van zijn hart.
Vandaag werd hij in de media genadeloos neergesabeld. Wekenlang wilde hij niets zeggen over zijn toekomst en deed hij geheimzinnig.
Ik vind het zelf wel spijtig dat hij stopt eigenlijk. Sinds Guy Thys en Paul Van Himst is hij toch zeker de beste coach geweest. Van echte successen is moeilijk te spreken. Na het miserabele wk van 98 onder Leekens heeft Wasseige er wel voor gezorgd dat er opnieuw een ploeg op het veld staat. In de voorbereiding op het ek2000 zette hij ook heel mooie resultaten neer. Het ek zelf was dan weer een grote flop. Hij bleef echter coach en zorgde ervoor dat de belgen zicht plaatsen ten koste van ondermeer tsjechie en schotland.
De bond wilde hem nog laten bijtekenen, maar Wasseige eiste vooral meer professionalisme. Ook de (vooral Vlaamse) pers begon kritiek te geven op hem. Toen Standard op de proppen kwam heeft hij zijn keuze dan ook maar gemaakt.

Ben eens benieuwd wie de nieuwe coach van de nationale elf wordt na het wk.
In de pers wordt vooral de naam Eric Gerets genoemd. Hij is pas ontslagen bij psv en heeft eerder al laten horen een baan als bondscoach wel te zien zitten.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2002, 13:37
mobie
mobie is offline
Waseige neergesabeld (23/05/02)

De kranten waren niet mals voor Robert Waseige. Het Belang van Limburg noemt Robert Waseige kortweg een leugenaar en een hypocriet.

Het Belang van Limburg haalt zwaar uit naar Robert Waseige naar aanleiding van zijn verhuis naar Standard Luik. "Een regelrechte schande", zo wordt de houding van Waseige omtrent zijn transferperikelen bestempeld. Het eist zelfs Waseige meteen terug naar huis te halen en Eric Gerets zijn plaats te laten innemen. Immers, "Waseige is een man met twee gezichten" en "zo iemand hoort niet thuis aan het hoofd van de nationale ploeg.

Het Laatste Nieuws neemt dan weer woorden als "belazeren" en "schaamteloosheid" in de mond. Waseige heeft de KBVB aan het lijntje gehouden en dat is dan weer te wijten aan een grote naïviteit bij voorzitter Jan Peeters. De krant laat ook een aantal voetbalgrootheden aan het woord en ook zij hebben maar weinig begrip voor de handelswijze en vooral de timing van de bondscoach. Marc Degryse vraagt zich af of het niet "mogelijk was intern af te spreken de zaak stil te houden."

Het Nieuwsblad ziet in de kwestie de geschiedenis zich herhalen. "Vier jaar geleden liep het WK vast toen Leekens met Vitesse begon te flirten", zo herinnert François Colin zich. Langs de ene kant de Rode Duivels "als tere kasplantjes beschermen" en toch op een week van de start van het WK "een windhoos door de spelersgroep jagen", dat vindt Colin "de schaamte voorbij".

Ikzelf kan de handelswijze van Waseige heel goed begrijpen. Als je bekijkt hoeveel zever hij nu over zich heenkrijgt, kan ik het best begrijpen dat hij zo lang heeft gewacht zijn vertrek bekend te maken. Hij heeft zijn contract uitgediend en zoekt nu een andere uitdaging.

Naar alle waarschijnlijkheid keert België over minder dan een maand terug uit Japan. Teleurgesteld omwille van een tegenvallend resultaat. Als Waseige dan zou bekendmaken getekend te hebben bij Standard, zou de pers hem eveneens hypocrisie en schaamteloosheid hebben toegedicht.

Had hij de pers vroeger ingelicht, als hij het toen al wist, dan zou de windhoos nog wat dagen extra hebben kunnen woeden. Hoe Waseige het dan ook had gedaan, neergesabeld was hij toch.

Laat het duidelijk zijn: de Belgische pers is klaar voor het WK. Nu de Duivels nog !


bron: http://www.sportplanet.be/wk2002/rodeduivels/
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 13:47
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Hier wordt reeds aangehaald dat Gerets misschien trainer wordt van de Belgisch ploeg, vermits Waseige stopt na het WK en naar Standard gaat.


Hier gaat het vooral over de nieuwe trainer van PSV, maar ook "Gerets - Belgisch Ploeg" wordt aangehaald.

Het is maar om proberen het overzicht te bewaren.



Ik vind het ook jammer dat hij weg gaat als trainer, hij was een van de betere die we de laatste tijd hebben gehad. Maar men moet niet zo lullen over dat hij zich nu niet zou inzetten op het WK. Het is ook een eer voor hem om daar als trainer resultaten te halen, het is niet veel trainers gegeven om naar een WK te mogen. Kijk maar naar Van Gaal, hij ging eens FF de Nederlandse ploeg naar successen brengen op het WK.
Men moet niet kankeren over de man met de 2 gezichten. Standard heeft groot gelijk om hem een contract aan te bieden, en als dat sportief en/of finceel beter is dan wat de Belgische voetbalbond kan bieden, dan moet hij dat doen. Spelers doen dat toch ook, zelfs als het seizoen bezig is. En op welke manier is Wasseige binnengehaald bij de bond?
Als nieuwe trainer zie ik alleen maar Gerets
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:51
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
[B

Als nieuwe trainer zie ik alleen maar Gerets [/B]
Ik hoop maar dat ze wat verder kijken dan Gerets alleen!
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:20
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:


Ik hoop maar dat ze wat verder kijken dan Gerets alleen!
Stel eens voor.. Wie?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 08:51
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:


Stel eens voor.. Wie?
Hugo Broos.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 11:18
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:

Hugo Broos.
Hmmz, dat lijkt me niet de trainer voor een Belgische Ploeg. (eigenlijk Gerits ook niet, want dat is een trainer die wilt prijzen pakken, en ik zie Belgie niet Europees Kampioen worden ofzo...)

Euh... Alle EX-bondstrainers mogen we schrappen zoals Leekens,... Verder denk ik dat ze geen trainer gaan weghalen bij een club, en Hugo Broos heeft nog een contract dacht ik.
Ik zie geen Belgische trainer die vrij is buiten Gerits.

Anyway, de trainer is al gekend, ze maken hem alleen pas bekend na het WK.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 16:35
- Praga Khan -
Avatar van - Praga Khan -
- Praga Khan - is offline
Antheeeeeeeeunis ! , Gerets naar Rsca !
__________________
17. Christian Wilhelmsson/Praga Khan
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 16:38
Utreg_Nr1
Utreg_Nr1 is offline
Wat een drukte toch weer, om zo'n 'wereld'trainer, enkel goed in oefenduels, maar als het erop aankomt (ek in eigen land bijv.) heeft ie nog niks gepresteerd ..
__________________
Dit is mijn Sig, en dit BLIJFT mijn Sig ...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 17:34
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Utreg_Nr1 schreef:
Wat een drukte toch weer, om zo'n 'wereld'trainer, enkel goed in oefenduels, maar als het erop aankomt (ek in eigen land bijv.) heeft ie nog niks gepresteerd ..
Drukte??? Tis gewoon een trainer vertrekt en die vervangen moet worden. En verder zal ik maar niet in discusie gaan zeker
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 23:32
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:


Hmmz, dat lijkt me niet de trainer voor een Belgische Ploeg. (eigenlijk Gerits ook niet, want dat is een trainer die wilt prijzen pakken, en ik zie Belgie niet Europees Kampioen worden ofzo...)

Euh... Alle EX-bondstrainers mogen we schrappen zoals Leekens,... Verder denk ik dat ze geen trainer gaan weghalen bij een club, en Hugo Broos heeft nog een contract dacht ik.
Ik zie geen Belgische trainer die vrij is buiten Gerits.

Anyway, de trainer is al gekend, ze maken hem alleen pas bekend na het WK.
Hugo Broos heeft in zijn contract een clausule dat hij kan vertrekken als hij bondscoach kan worden (stond ergens in de krant).
Hij is een topspeler geweest. Hij heeft bij Brugge als trainer veel successen geboekt. Hij heeft van Moeskroen iets moois gemaakt. Zowel geliefd bij de Waalse als bij de Vlaamse pers (iets unieks tegenwoordig). Hij maakt het meeste kans volgens mij, wat niet wil zeggen dat ik hem graag als bondscoach zou zien. Dat de bobo's van de bond er maar eens goed over nadenken en begin augustus een goede coach kunnen voorstellen!
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 13:30
scara
scara is offline
Citaat:
Ilicboy schreef:
Antheeeeeeeeunis ! , Gerets naar Rsca !
ik zie antheunis echt niet bij de nationale ploeg coachen hoor, en gerets verdient het niet om bij rsca te coachen, van mij mag hij ergens induitsland ofzo coachen
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 13:45
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:

Hugo Broos heeft in zijn contract een clausule dat hij kan vertrekken als hij bondscoach kan worden (stond ergens in de krant).
Hij is een topspeler geweest. Hij heeft bij Brugge als trainer veel successen geboekt. Hij heeft van Moeskroen iets moois gemaakt. Zowel geliefd bij de Waalse als bij de Vlaamse pers (iets unieks tegenwoordig). Hij maakt het meeste kans volgens mij, wat niet wil zeggen dat ik hem graag als bondscoach zou zien. Dat de bobo's van de bond er maar eens goed over nadenken en begin augustus een goede coach kunnen voorstellen!
Dat is dan zeer positief nieuws dat zoiets in zijn contract zou staan . Ik zie liever Broos dan Gerits komen, om de reden die ik al aanhaalde dacht ik.
Antheunis heb ik hier (in mijn omgeving) ook al horen noemen, maar ik weet ook niet of hij de nationale ploeg wel echt aankan.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:37
mobie
mobie is offline
Antheunis is op dit moment de grootste kanshebber om Wasseige op te volgen. Anderlecht zou er niets op tegenhebben dat Antheunis vertrekt als hij bondscoach zou kunnen worden.

hmm, Antheunis, ik weet het niet hoor. Das de trainer die dit jaar bij Anderlecht opeens weer een libero invoerde (bij Anderlecht e!!!)
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:02
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
jean-marie Pfaff!!
__________________
Rien ne se crée, tout se transforme -- Van de maan af gezien is iedereen even groot
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:11
scara
scara is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:
jean-marie Pfaff!!
god beware ons daar van !
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:59
mobie
mobie is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:
jean-marie Pfaff!!
Pfaff for president
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 14:45
mobie
mobie is offline
Broos valt al zeker af: de voorzitter van Moeskroen wil hem niet laten gaan (eerder al het geval geweest met Leekens).
De belangrijkste kandidaten zijn nu Antheunis, Gerets en Vandereycken.
Gerets lijkt vooralsnog te duur voor de bond en Vandereycken heeft nog niet echt veel bewezen. Dus lijkt het stilaan duidelijk te worden dat Antheunis bondscoach zal worden.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2002, 15:28
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Bij anderlecht zijn ze volgens mij al een nieuwe trainer aan het zoeken.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:30
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Bij anderlecht zijn ze volgens mij al een nieuwe trainer aan het zoeken.
Denk het eigenlijk ook. Het is toch al een publiek geheim dat ze in Anderlecht een beetje op Antheunis uitgekeken zijn en als hij nu bondscoach wordt, zou dat wel heel toevallig eens goed uitkomen.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 09:20
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:

Denk het eigenlijk ook. Het is toch al een publiek geheim dat ze in Anderlecht een beetje op Antheunis uitgekeken zijn en als hij nu bondscoach wordt, zou dat wel heel toevallig eens goed uitkomen.
idd, en dit is een mooie kans om als "vrienden" uit elkaar te gaan.


Anyway, ik las zojuist dat vandaag wordt bekend gemaakt dat Antheunis de nieuwe bondscoach is, en dat Broos 2 jarig contract bij Anderlecht heeft getekend, met optie een extra jaar.

Nu alleen nog nog een bron, want het was in een krant.


edit Bron
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.

Laatst gewijzigd op 29-06-2002 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:53
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Tis officeel

Ik BEN benieuwd.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd België en het WK
- Praga Khan -
238 29-06-2002 09:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.