Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2006, 16:12
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Hoeveel herkansingen krijg je bij jullie op school als je in 5V zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2006, 17:02
bd
Avatar van bd
bd is offline
Twee, teminste dat is bij mij op school.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 22:34
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
2 per half jaar dus 4.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 09:24
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Twee, en dat terwijl ik iemand ken die 5 toetsweken heeft en na elke toetsweek 2 herkansingen, dat is dus 10 in een jaar! Echt belachelijk!
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:39
Verwijderd
Ik mag over heel V5 en de 1e periode van V6, 2 SE's herkansen. 10 vind ik absurd veel. Lijkt me niet echt motiverend, "want we kunnen het altijd nog herkansen"
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:52
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Kunstmatig hooghouden van de School Examen cijfers heet dat toch
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 11:18
Morri
Morri is offline
1/5e van je SE's mag je herkansen, ongeacht in welk jaar je zit. De SE's van de vierde periode kunnen pas herkanst worden als je bevorderd bent en dan pas ná de zomervakantie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:14
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Ik mocht altijd twee schoolexamens herkansen per toetsweek.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:27
LB06
LB06 is offline
Ik mocht er slechts 1 per jaar herkansen . En het niveau van de SE's lag ook nog ver boven dat van het CE.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 15:52
Experiment
Experiment is offline
Wij 1 per examenperiode.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 07:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik geloof 2 per jaar. Maar het zou kunnen dat dat ergens een keer veranderd is Maar ik zou het niet meer weten. Ik gebruikte ze ook amper.

Dat sommige scholen er bijv. 10 hebben vind ik echt belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 16:14
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Wij vijf, maar dat mag ook wel op onze school.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 16:31
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Is alweer lange tijd geleden, maar ik meen 2 herkansingen per examenperiode, wat neerkwam op 4 per jaar.

Het lijkt me overigens niet heel zinvol om het aantal herkansingen te vergelijken, daar het niveau van de tentamens per school verschilt. Ik weet zelf niet of ik de voorkeur zou geven aan moeilijkere tentamens met veel herkansingsmogelijkheden of makkelijke tentamens zonder herkansingsmogelijkheden, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 16:48
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Yerli schreef op 24-06-2006 @ 14:14 :
Ik mocht altijd twee schoolexamens herkansen per toetsweek.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:23
borboleta
Avatar van borboleta
borboleta is offline
Bij ons mocht de bovenbouw havo/vwo 2 toetsen per periode herkansinen, 1 voortgang, en 1 dossiertoets. Behalve als je meer dan 2 uur had gespijbeld, dan mocht je niks herkansen. Stomme regel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:33
Nyawa
Drie per jaar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:39
pino123
pino123 is offline
na elke toetsweek 2 herkansingen (ongeacht SE-/overgangstoetsen)

totaal dus:

4v-8
5v-8
6v-6
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 19:31
Morri
Morri is offline
1/5 deel van het aantal SE's. Dat is op zich best eerlijk vind ik, want als je meer toetsen hebt is de kans dat je moet herkansen ook groter. Toetsen herkansen van toetsweek 4 kan pas als je bevorderd bent (dat is dan ook na de vakantie). De herkansing telt. Grappig is dus wel dat als je bijvoorbeeld 30 SE's hebt, je 6 herkansingen krijgt, en je dus na de vakantie 6 herkansingen kunt hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2006, 19:50
professor2
professor2 is offline
ik mocht er 6 ofzo

wij hadden trouwens alleen maar dossier cijfers
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:43
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
2 als ik me niet vergis... want volgens mij was het op vwo gelijk aan de havo
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 23:16
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Cheenna schreef op 24-06-2006 @ 10:24 :
Twee, en dat terwijl ik iemand ken die 5 toetsweken heeft en na elke toetsweek 2 herkansingen, dat is dus 10 in een jaar! Echt belachelijk!
dat had ik maar pas in mn laatste jaar toen hadden ze de regel veranderd. Eerst was het per toetsweek 1 toets, dus 5 per jaar.

10 is idd veel... ik had die herkansingen helemaal niet nodig in de 6e klas, althans niet zoveel.... hoewel ik ze wel altijd gebruikte, waarom niet als je ze hebt? ik wou geneeskunde doen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 23:38
Verwijderd
Toen ik op school zat mocht er helemaal niet herkanst worden. En terecht.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 23:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
5 per jaar.
Overigens vind ik dat aantal (of meer) niet belachelijk. Je weet immers niet hoe moeilijk de toetsen zijn. Als het niveau consequent hoger ligt dan op een andere school, kan het best terecht zijn dat je ook meer toetsen mag herkansen. En ligt het niveau niet zo hoog, dan wordt er ook maar amper gebruik gemaakt van die herkansingen (of komt men voor grote tegenvallers te staan op het CSE)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 02:48
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-07-2006 @ 00:38 :
Toen ik op school zat mocht er helemaal niet herkanst worden. En terecht.
toen jij op school zat bestond er niet zoiets als dossier cijfers
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 12:07
Verwijderd
in de 4e en 5e hadden we er 5. De eerste 3 toetsweken 1 en de laatste toetsweek 2.
In de 6e hadden we er vier, waarvan de laatste toetsweek 2.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2006, 15:08
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
na elke toetsweek 1. dus dat zijn 4 herkansingen in 1 jaar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 15:12
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
Yerli schreef op 24-06-2006 @ 14:14 :
Ik mocht altijd twee schoolexamens herkansen per toetsweek.
ikke 1
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 15:26
Verwijderd
Ik geloof 2 per trimester ofzo, niet alle SE's vielen in een toetsweek.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 05-07-2006 @ 03:48 :
toen jij op school zat bestond er niet zoiets als dossier cijfers
Lijkt mij toch wel ronduit iets anders dan vrij inzetbare herkansingen. Je kunt compenseren en herkansen, zo krijg je iedere idioot wel door zn school.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 16:49
Verwijderd
1 per kwartiel
Daarnaast aan het eind van het jaar mag je één totaalvak herkansen als je dat afsluit.
En nog een PO herkansing aan het eind van het jaar.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 16:19
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Maximaal 2 in een schooljaar en 3 in totaal (klas 4,5 en 6 samen).
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 09:19
sdekivit
sdekivit is offline
in de 4e en 5e mochten we na het hele jaar 2 SE;s herkansen (mits ze herkansbaar waren) en in de 6e mochten we er 3 herkansen (1 na elke toetsenweek)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 09:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-07-2006 @ 17:14 :
Lijkt mij toch wel ronduit iets anders dan vrij inzetbare herkansingen. Je kunt compenseren en herkansen, zo krijg je iedere idioot wel door zn school.
Ja en zo kan dus ook iedere idioot de universiteit wel halen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 10:29
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
3 per jaar, 1 voor elke periode, behalve de laatste toetsweek (met heel veel stress ten gevolge).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 13:48
Verwijderd
Op mijn oude middelbare school kregen we twee herkansingen per toetsperiode, dus 8 per jaar.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-07-2006 @ 10:40 :
Ja en zo kan dus ook iedere idioot de universiteit wel halen?
Nee, want daar kun je niet en compenseren en herkansen. In feite is elk tentamen een opzich staand iets, terwijl het op school een bij elkaar optellende geheel van meerdere cijfers vormt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2006, 17:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-07-2006 @ 14:56 :
Nee, want daar kun je niet en compenseren en herkansen. In feite is elk tentamen een opzich staand iets, terwijl het op school een bij elkaar optellende geheel van meerdere cijfers vormt.
Qua compenseren heb je deels gelijk. Maar je moet ook bij een herkansing de stof beheersen. Iemand die de stof niet aan kan, zal ook de herkansing niet halen.

Toch moet het aantal herkansingen niet worden overdreven. De herkansingen op de middelbare school zijn geďntroduceerd om lage cijfers wegens omstandigheden te voorkomen. Wat ik een redelijk aantal herkansingen vind is 1 op de 5.

Ook worden de herkansingen bij ons op school niet altijd ingezet. Ik heb dit jaar er namelijk maar 2 herkanst en zodoende 2 herkansingen verspilt. Dit omdat je bij ons op school geen voldoendes mag herkansen. Een oneerlijke regeling vind ik. Het is immers niet normaal dat mensen met een 5,5 smeken om een 5,4. Of in mijn geval vragen bij wiskunde expres niet invullen om geen 5,5 te halen en dus een herkansingsmogelijkheid te hebben. Ook is dit lullig voor de mensen die een lotingstudie willen doen.

In plaat van minder herkansingen zou het niveau omhoog geschroefd moeten worden. Maar de discussie over het te lage niveau van het Vwo is niet relevant voor dit topic.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 19:08
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 07-07-2006 @ 18:56 :
Qua compenseren heb je deels gelijk. Maar je moet ook bij een herkansing de stof beheersen. Iemand die de stof niet aan kan, zal ook de herkansing niet halen.

Toch moet het aantal herkansingen niet worden overdreven. De herkansingen op de middelbare school zijn geďntroduceerd om lage cijfers wegens omstandigheden te voorkomen. Wat ik een redelijk aantal herkansingen vind is 1 op de 5.

Ook worden de herkansingen bij ons op school niet altijd ingezet. Ik heb dit jaar er namelijk maar 2 herkanst en zodoende 2 herkansingen verspilt. Dit omdat je bij ons op school geen voldoendes mag herkansen. Een oneerlijke regeling vind ik. Het is immers niet normaal dat mensen met een 5,5 smeken om een 5,4. Of in mijn geval vragen bij wiskunde expres niet invullen om geen 5,5 te halen en dus een herkansingsmogelijkheid te hebben. Ook is dit lullig voor de mensen die een lotingstudie willen doen.

In plaat van minder herkansingen zou het niveau omhoog geschroefd moeten worden. Maar de discussie over het te lage niveau van het Vwo is niet relevant voor dit topic.
Maar de meerderheid heeft geen omstandigheden en profiteerd dus mee. Trouwens werd er naar mijn weten altijd al rekening gehouden met mensen die in bepaalde omstandigheden verkeerden.
Trouwens haal je per vak meerdere cijfers, dus waarom zou je herkansingen geven? Je krijgt gewoon dubbele kansen in mijn ogen, en zo sleep je iedereen er wel doorheen of krijg je iedereen wel kunstmatig op hogere cijfers.

Zo word door de school heenkomen nog makkelijker dan het al was.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 22:11
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb in totaal 8 herkansingen gehad in 5V, waarvan er 1 voor PO's (als je ze te laat inleverd) en 7 voor toetsen, eentje in tw1, in de drie andere toetsweken 2.

Vrij veel als ik het zo zie. Zonder die herkansingen was ik nu niet over geweest trouwens.

Volgens jaar in 6V hebben we er 5 (omdat de laatste tw wegvalt voor de CE's).
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 15:02
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-07-2006 @ 20:08 :

Trouwens haal je per vak meerdere cijfers, dus waarom zou je herkansingen geven? Je krijgt gewoon dubbele kansen in mijn ogen, en zo sleep je iedereen er wel doorheen of krijg je iedereen wel kunstmatig op hogere cijfers.

Zo wordt door de school heenkomen nog makkelijker dan het al was.
Klopt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 22:04
Verwijderd
Bij ons is het zo dat je in de eerste, tweede en derde één herkansing hebt per periode, maar meestal gebruiken leerlingen het niet (je beoordeling is dan toch alleen maar o/v/g bij mij op school, dus dan maakt 1 goed niet heel erg veel uit.)

In de voorexamenklassen (4H en 4&5V) heb je per periode van twaalf weken 2 herkansingen, je mag alles herkansen. In de eindexamenklas heb je 1 herkansing per periode van twaalf weken.

Ook mag je bij ons op school, als je bijvoorbeeld een 5,4 staat voor Maatschappijleer/ANW/Geschiedenis/Duits1/Frans1 een brief schrijven naar de eindexamencommissie met een verzoek voor een extra opdracht om je cijfer op te hogen zodat het voldoende is.

Ik vind het best redelijk bij mij op school geregeld, natuurlijk wil je altijd meer herkansingen, maar vaak is het niet eens nodig en ga je "omdat het misschien wel hoger kan" toch die 6 herkansen.

Misschien moet er wel een landelijke regeling worden gemaakt waarin er een verhouding is tussen het aantal toetsen per periode en het aantal herkansingen. (ondergrens en bovengrens). Wat vinden jullie daarvan?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 23:04
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Misschien moet er wel een landelijke regeling worden gemaakt waarin er een verhouding is tussen het aantal toetsen per periode en het aantal herkansingen. (ondergrens en bovengrens). Wat vinden jullie daarvan?
Een goed idee , dit trekt het niveau van de scholen meer na elkaar toe. Het is oneerlijk als ze bij de ene school 10 herkansingen per jaar krijgen en bij de andere 2. Terwijl er toch sprake is van evenveel SE.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 09:48
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-07-2006 @ 00:04 :
Een goed idee , dit trekt het niveau van de scholen meer na elkaar toe. Het is oneerlijk als ze bij de ene school 10 herkansingen per jaar krijgen en bij de andere 2. Terwijl er toch sprake is van evenveel SE.
Het problefem wat je wel krijgt is dat leerlingen gaan klagen om een lage hoeveelheid herkansingen omdat de toetsen enorm moeilijk zijn. Het verschil in niveau tussen SE en CSE blijft op veel plaatsen nog erg groot.

Als een school alleen maar moeilijke toetsen geeft die boven CSE niveau liggen dan hebben leerlingen misschien wel recht op meer herkansingen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 10:32
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-07-2006 @ 10:48 :
Als een school alleen maar moeilijke toetsen geeft die boven CSE niveau liggen dan hebben leerlingen misschien wel recht op meer herkansingen.
Is het dan niet beter om te stellen dat de scholen het niveau van de toetsen moeten bestellen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-07-2006 @ 11:32 :
Is het dan niet beter om te stellen dat de scholen het niveau van de toetsen moeten bestellen.
Dehuh? Wat bedoel je
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 12:47
Dzjun
Dzjun is offline
2


en ik vind dat ze dit eens landelijk moeten gaan bespreken en hetzelfde maken want ik vind het belachelijk dat de ene school 8 herkansingen per jaar heeft en de andere maar 2
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 SE's Herkansen
Chocolademelk
35 09-05-2008 21:53
Algemene schoolzaken Herkansingen
*** Sido ***
48 07-03-2005 19:34
Eindexamens 2004 Wat ga jij herkansen?
Daantje_0705
42 23-06-2004 22:10
Algemene schoolzaken Ziek tijdens toetsweek --> herkansing?
Go
22 26-01-2004 19:42
Algemene schoolzaken Herkansing beleid (midd.school)?
dancelady
37 19-04-2003 15:23
Algemene schoolzaken Herkansingen!!
A loved one
33 01-04-2003 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.