Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2012, 23:17
Droppiex
Avatar van Droppiex
Droppiex is offline
Als eerst wil ik zeggen dat ik niet weet op welk forum ik dit moest zetten, maar ik deed toch maar dw kantine want daar kun je alles kwijt enzo.. Maar ik heb dus wel een probleem waar ik ecth wakker van lig .
mijn vader heeft een advocaat ingehuurd om de voogdij te krijgen omdat hij het niet veilig vind als ik bij mijn moeder woon, mijn moeder heeft een zelfmoordpoging gedaan en daarom vind hij dat. Ik moet dan bij mijn vader wonen en mag NOOIT bij mijn moeder slapen, wat nergens op slaat. Mijn moeders pillen werken nu goed en ze is gewoon weer normaal, hoewel ze doet weer normaal en denkt minder dwangmatig na. Maar ik wil niet bij mijn vader wonen, want hij maakt misbruik van de zaak vind ik. Want mijn moeder is al zo"n 9 jaar depressief en heeft ups en downs, dus hij had dit al veel eerder kunnen doen. Maar mijn vraag is dus: als mijn vader de voogdij heeft, mag ik dan wel gewoon na twee jaar weer bij mijn moeder wonen? Mijn moeder kan geen advocaat inhuren dus ze kan soweiso de rechtzaak niet winnen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2012, 23:27
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik denk dat je beter bij Werk/Geld & Recht terecht kan, of een website/forum kunt bezoeken dat zich hiermee bezig houdt.

Of Psychologie, voor de mentale support.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 23:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit is meer iets voor Geld & Recht. Ik zal het even verplaatsen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 23:29
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, nu slaat mn post als een varkenstang op een lullig drumstel!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 23:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als je moeder haar ouderlijk gezag kwijtraakt (en je vader dit wel heeft), kun je in principe niet voor je 18de weer bij je moeder gaan wonen.

Overigens kan je moeder als ze een laag inkomen heeft forse korting krijgen op een advocaat. Mogelijk al voor € 127,- voor de hele zaak. Laat haar hier eens kijken: www.rvr.org/nl/subhome_rz/rechtsbijstandverlener

Ik raad haar en jou ook aan eerst langs te gaan bij het Juridisch Loket: daar kun je gratis juridisch advies krijgen (en nog meer korting op een advocaat als je die nodig hebt). Zie www.juridischloket.nl.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 10:44
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Axel11 zegt het al, rechtsbijstand is altijd mogelijk. Als je moeder een laag inkomen heeft, kan ze zich melden bij het Juridisch Loket. Wanneer haar een advocaat wordt toegewezen, dan krijgt zij een standaardbedrag. Vervolgens kan op de nota van het Juridisch Loket bij de gemeente weer om een vergoeding van dat bedrag gevraagd worden. Maar: dan moet je moeder een minimum inkomen hebben.

Volgens mij heb je zelf wel inspraak in bij wie je wil wonen, maar ik weet niet helemaal hoe dit zit.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 10:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Volgens mij heb je zelf wel inspraak in bij wie je wil wonen, maar ik weet niet helemaal hoe dit zit.
Ja, maar je kunt even simpel gezegd niet gaan wonen bij een ouder die geen ouderlijk gezag meer heeft als er een andere ouder is die wel het ouderlijk gezag heeft. Dus dan is er weinig keuze. Tenzij met toestemming van de ouder met ouderlijk gezag, maar dat lijkt me niet de bedoeling van de vader hier.

Droppiex heeft hier wel inspraak bij de vaststelling of de moeder in staat is "moeder met gezag te zijn", maar aan de vraag waar te wonen kom je in principe niet toe in deze procedure.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 17:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je twaalf jaar of ouder bent, zal de rechter ook altijd aan jou zelf vragen bij welke ouder je wilt wonen. In principe is het ouderlijk gezag voor beide ouders behalve in bijzondere omstandigheden als een van beide ouders bijvoorbeeld niet meer in staat is om voor de kinderen te zorgen. Ik neem aan dat de advocaat van je moeder zal proberen uit te leggen dat je moeder met haar huidige medicatie best in staat is om voor jou te zorgen. Als jij de rechter uitlegt dat je liever bij je moeder woont dan bij je vader dan zal hij dat in overweging nemen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Chaos, toekomstonzekerheden, je kent het wel
Verwijderd
33 06-05-2013 11:45
Liefde & Relatie Mijn moeder moet voor zichzelf leren kiezen
Alistar
8 15-03-2006 01:23
Liefde & Relatie Mijn thuissituatie
Mandarijntje
17 28-06-2005 22:21
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Psychologie Problemen met mijn moeder...
Hawahaai
18 15-09-2003 13:39
Verhalen & Gedichten de oma-moeder, een verhaaltje dat ik heb geschreven voor mijn buurmeisjes
sunflouwer
0 28-02-2002 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.