Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 15:20
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik geloof dat ik me behoorlijk vergist heb in de periode tot het eindexamen.
Komende week heb ik op maandag en dinsdag vrij en door omstandigheden kan ik de rest van de week ook niet op school zijn. (en dat terwijl er die week ook herkansingen zijn)
De week erna komen er Finnen hier naartoe, waarvan er eentje bij mij blijft die week (wij zaten vorig jaar daar voor een week)
dus die week ben ik ook al niet op school (alleen voor discussie Nederlands)
Vervolgens heb ik nog maar 1 week les, daarna vakantie en dan nog een week vrij tot het CSE.
Nog maar 1 week les!
Dat is wel verdomd weinig!
Dat had ik me niet geheel gerealiseerd eigenlijk.
En in die week zal ik dan eigenlijk ook mijn herkansingen moeten maken, nog!
Dat gaat dus toch iets meer stress worden dan ik had gedacht!

Zijn er meer mensen die een inschattingsfout gemaakt hebben met de tijd?
Hoe ver zijn jullie met het leren?
(ik moet er eigenlijk nog echt aan beginnen)
__________________
ja, maar...
Advertentie
Oud 10-04-2004, 15:53
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
jij bent zeker niet de enige die nog moet beginnen met leren hoor dus maak je geen zorgen
Oud 10-04-2004, 16:16
gorgeousgirl
Avatar van gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
Suggestie: Maak het jezelf niet te zwaar. ik ben pas net begonnen met leren, en als je 2 uur per dag werkt ongeveer, met na een uurtje pauze van 5 minuten haal je het wel. Zo pak ik het ook aan, gaat goed.
__________________
Het leven is hard....maar de voorkant van een trein is harder!
Oud 10-04-2004, 16:21
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
mosterd schreef op 10-04-2004 @ 16:53 :
jij bent zeker niet de enige die nog moet beginnen met leren hoor dus maak je geen zorgen
Idd, mijn planning is dat ik over drie weken ga beginnen.
Als ik me nu al druk ga lopen maken dan zit ik er tegen de examens helemaal doorheen en komt er ook niet veel goeds van mijn examen. Ik heb ook met leren de instelling, als ik niets weet dan moet ik er een twee uit weten te slepen (minstens) en alles wat ik meer leer is mooi meegenomen (en dus blij zijn als ik iets geleerd hebt omdat ik voor me gevoel dan mijn cijfer heb verhoogd).
Oud 10-04-2004, 16:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik dacht wel dat ik nog zeeen van tijd had, die blijk ik niet te hebben. Deze week toetsen inhalen, volgende week herkansingen en dan heb ik nog een maand geloof ik, waarvan 2 weken meivakantie...
In principe kan ik natuurlijk tijdens het studieverlof naar school, maar ik denk niet dat het nodig is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-04-2004, 17:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Als het goed is heb je in de afgelopen jaren al zo ongeveer geleerd wat je moet weten, dus maak je er niet te druk om. Het lijkt nu allmaal ineens heel snel te gaan, maar je hebt nog voldoende tijd. Gewoon rustig beginnen nu
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 10-04-2004, 18:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 10-04-2004 @ 16:20 :
Komende week heb ik op maandag en dinsdag vrij en door omstandigheden kan ik de rest van de week ook niet op school zijn. (en dat terwijl er die week ook herkansingen zijn)
De week erna komen er Finnen hier naartoe, waarvan er eentje bij mij blijft die week (wij zaten vorig jaar daar voor een week)
dus die week ben ik ook al niet op school (alleen voor discussie Nederlands)
Vervolgens heb ik nog maar 1 week les, daarna vakantie en dan nog een week vrij tot het CSE.
Nog maar 1 week les!
Dat is wel verdomd weinig!
Dat had ik me niet geheel gerealiseerd eigenlijk.
En in die week zal ik dan eigenlijk ook mijn herkansingen moeten maken, nog!
Dat gaat dus toch iets meer stress worden dan ik had gedacht!

Zijn er meer mensen die een inschattingsfout gemaakt hebben met de tijd?
Hoe ver zijn jullie met het leren?
(ik moet er eigenlijk nog echt aan beginnen)
Komende week: Maandag en dinsdag heb je vrij --> kun je herkansingen leren. Rest van de week: ik weet niet wat die omstandigheden zijn, maar is er nergens plek om een klein beetje te leren?

Week erna: Er is een fin bij je thuis, maar kun je niet elke dag een half uurtje leren? Hij/zij kan vast wel een half uurtje zonder je en bij elkaar heb je dan toch alweer 3,5 uur --> discussie Nederlands voorbereiden en herkansingen leren.

Week dáárna: Herkansingen maken en voor de rest heel de week om aan je examens te leren. Elke dag een uurtje, maakt in totaal al 7 uur, terwijl elke dag een uurtje niet echt zwaar is.

En daarna nog 2 weken vrij om je examens te leren.
Elke dag 's ochtends een uurtje en 's middags 2 uurtjes, maakt bij elkaar maar liefst 42 uur!!! Je hebt tijd zat joh. Niet gaan doemdenken, dat helpt niks. En vul eventueel alle uren die ik hier noem in met wat je precies gaat doen. Een duidelijke planning dus. Maar maak je niet teveel zorgen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 10-04-2004, 20:36
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
tsja, ik zie t wel. eerst nog herkansingen en dan eindconcert muziek

enne, finnen zijn cool . waar komen ze vandaan?
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Oud 10-04-2004, 21:34
Verwijderd
ja zeg, nog twee weken en 2 dagewn les (zonder de vakantei) en dan nog twee weken ofzo vor de examens en ben nog niet begonen. en mn motivatie is helemaal weg dus wanner ikg a beginnen...... maarja ik zie wel. ik neem me elke dag vor iets te doen, hopelijk lukt dat morgen
Oud 10-04-2004, 21:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 10-04-2004 @ 21:36 :
tsja, ik zie t wel. eerst nog herkansingen en dan eindconcert muziek

enne, finnen zijn cool . waar komen ze vandaan?
Finland

flauw, weet het
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-04-2004, 17:53
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
t klotige is dat k nu nog SE heb ook sindag waar k nog wel wat voor moet doen en dan vorige week ook had... dus ik heb ook nog niet veel gedaan...= niks eigenlijk...
k ga wle hierna beginnen, vooral wiskunde en geschiedenis...

SUCCES
__________________
...::: buy me some happy :::...
Oud 11-04-2004, 19:07
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Ik ben ook nog niet begonnen, ben nog volop bezig met se's.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 11-04-2004, 21:48
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
ach. aankomende week toetsen, die week erna mondelingen.
dan 2 weken vakantie.
dan een week facultatief les, gala en laatste schooldag.
dan nog 1 week
en dan EXAMEN.


Oud 12-04-2004, 08:24
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb deze week nog 2 toetsen en m'n mondeling Engels. Vrijdag ben ik vrij.
Volgende week heb ik nog een week les, toetsen bespreken, enz.
De week daarna heb een week facultatief les. Maar dat is eigenlijk maar 3 dagen, want 29 april is de examenstunt en 30 april zijn we ook weer vrij.
Verder ga ik van 30 april tot 4 mei nog naar Spanje. Dus dan heb ik nog 2,5 week vrij om te leren.

Ik ben nog niet begonnen met leren, moet deze week eerst nog een aantal SE's maken dus daar ben ik eerst voor aan 't leren.
Oud 12-04-2004, 10:12
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik denk dat je je gewoon niet al te druk moet maken, volgens mij ben je nu eigenlijk al zover dat je het examen zou kunnen maken
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 13-04-2004, 08:33
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-04-2004 @ 19:08 :
Komende week: Maandag en dinsdag heb je vrij --> kun je herkansingen leren. Rest van de week: ik weet niet wat die omstandigheden zijn, maar is er nergens plek om een klein beetje te leren?

Week erna: Er is een fin bij je thuis, maar kun je niet elke dag een half uurtje leren? Hij/zij kan vast wel een half uurtje zonder je en bij elkaar heb je dan toch alweer 3,5 uur --> discussie Nederlands voorbereiden en herkansingen leren.

Week dáárna: Herkansingen maken en voor de rest heel de week om aan je examens te leren. Elke dag een uurtje, maakt in totaal al 7 uur, terwijl elke dag een uurtje niet echt zwaar is.

En daarna nog 2 weken vrij om je examens te leren.
Elke dag 's ochtends een uurtje en 's middags 2 uurtjes, maakt bij elkaar maar liefst 42 uur!!! Je hebt tijd zat joh. Niet gaan doemdenken, dat helpt niks. En vul eventueel alle uren die ik hier noem in met wat je precies gaat doen. Een duidelijke planning dus. Maar maak je niet teveel zorgen.
Leuk rekensommetje
Zo lijkt het nog best veel, he!
Ik had me wel al voorgenomen om te leren wanneer dat finse meisje er is, maar toch, meestal komt er van mijn plannen weinig terecht.

De fin komt trouwens uit suolmisalmi of zoiets. Klein plaatsje aan de grens met rusland. Daar heeft ook ooit wel een oorlog plaats gevonden enzo. zelfs in het nederlands hebben ze er daar info over

maar goed, ja, vandaag, leren dus maar alvast he?!
__________________
ja, maar...
Oud 13-04-2004, 16:34
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Nog niet begonnen met leren is niemand denk ik, je hebt al die jaren les gehad om uiteindelijk je examen te kunnen maken, dus je weet het meeste echt wel.
Als je goede cijfers voor al je toetsen hebt lijkt echt leren me eigenlijk ook niet echt meer nodig.
Zelf heb ik nog toetsweek tot eind volgende week, daarna ga ik voor elk vak wel een examen proberen te maken denk ik, maar dit doen we ook gewoon in de les.
Drie of twee weken voor de examens lees ik denk ik alles nog eventjes oppervlakkig door, gewoon om het nog eens te herhalen en extra door te lezen wat ik niet snap of weet.
Dan moet het wel goed komen denk ik
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 17-04-2004, 12:28
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Mijn geheugen is jammergenoeg niet zo goed dat ik alles meer dan een jaar kan onthouden.

Engels, Nederlands gaat wel goed, daar voor leren is absolute onzin. Ik kan hooguit nog eens wat gaan oefenen ofzo, maar dat alleen bij tijd te veel denk ik.

Biologie is gewoon onwijs veel, dus dat moet ik echt wel herhalen!

Geschiedenis heeft een nieuw onderwerp, dus die tweede moet ik echt nog gaan leren (dat katern heb ik nog niet open gehad bwvs) dat eerste deel is heel makkelijk (politieke geschiedenis van de 'laatste' 50 jaar ofzo)

Aardrijkskunde moet ook wel gaan lukken, maar toch wel even leren.

Wiskunde heb ik heel slecht gedaan dit jaar, dus dat moet ik wel heel goed gaan oefenen, is ook onwijs veel stof!
Daar ben ik wel een beetje bang voor!

Economie heb ik nog niets voor gedaan dit jaar, dus dat wordt ook best even aanpoten met leren hoor!

Dat waren al mijn vakken dan weer, maar goed, zijn er toch 5 waar ik echt wel aandacht aan moet besteden, vind ik!
__________________
ja, maar...
Ads door Google
Oud 17-04-2004, 12:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 13-04-2004 @ 09:33 :
Leuk rekensommetje
Zo lijkt het nog best veel, he!
zo praat ik mezelf ook altijd moed in
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-04-2004, 13:18
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
haha, nu maar hopen dat het gaat helpen ook!
(het gaat er volgens mij nog meer om dat ik ook daadwerkelijk iets ga doen, dan om de tijd die ik er nog voor heb, geloof ik)
__________________
ja, maar...
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 1 week overtijd na morning after pil
Muziek
18 21-10-2014 09:12
Algemene schoolzaken 1 week of 2 weken vakantie?
synclinorium
59 01-05-2004 14:42
Vrije tijd Formule 1: GP van Frankrijk op Magny Cours 6-7-2003
Mr.Oizo
34 06-07-2003 23:39
Lichaam & Gezondheid 2 weken ongesteld. is dat normaal???
a_bonneur
6 12-10-2002 15:50
Liefde & Relatie Na 1 week alweer een ander de liefde verklaren
#lamelodiadelmare#
26 09-06-2002 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.