Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2002, 15:20
Demi
Demi is offline
Een goede vriendin van mij is zwanger. Ze is net als ik 16 jaar, superjong dus om een kind te krijgen...
Nu ik een beetje aan het idee gewend ben is het eigenlijk aleen maar heel leuk, we gingen bv samen zwangerschapskleding kopen en ik mocht mee naar de baby kijken bij de dokter op zo'n scan.
Haar vriend is gelukkig lief en haar ouders ook. We verzinnen ook allemaal namen enzo en we fantaseren erover of het een jongen of een meisje zou worden en hoe het er uit zal zien...
Ik vertel dit omdat ik iedereen even wil laten inzien dat het echt niet aleen negatieve kanten heeft om jong zwanger te zijn maar dat het ook veel voordelen heeft en dat je goed moet nadenken voordat je een abortus laat plegen. En als je iemand in je omgeving kent die zwanger is: niet roddelen of lullig doen maar gewoon luisteren en er voor haar zijn!

Demi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2002, 15:40
C'est moi!
C'est moi! is offline
Tis natuurlijk heel fijn dat het in jouw situatie zo goed gaat, maar eerlijk gezegd verandert het mijn idee over jong zwanger zijn niet echt.

Mijn vriendin is 20, maar ik moet er echt niet aan denken om al een kind te hebben. Ik ga volgend jaar studeren, en daar wil ik flink van genieten, en dat lukt denk ik een stuk minder als ik een kind heb. Dat is gewoon te duur, en ik vind het zwak om haar/mijn ouders daar voor op zouden draaien.

Als zij onverhoopt toch echter een kind krijgt, dan zou ik denk ik stoppen met studeren(want mijn school haal ik iig) en gaan werken, om zo tenminste fatsoenlijk te kunnen leven. Maar dat is echt het laatste wat ik wil, eerst genieten, en een goeie baan, en dan pas een kind(eventueel)
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:13
apart persoontje
apart persoontje is offline
Het spijt me maar ik vind nie da je het zo mag zien. Als je weet hoeveel nadeel er aan zit: ze kan nooit meer gewoon doen wa ze wil. ze zit de komende 20 jaar aan der kindje vast en dan kan het nog de grootste schat van de wereld zijn, ze zal er toch voor moeten zorgen en dan heb je het over de kosten nog maar nie gehad.

En ik geloof je meteen da da hartstikke leuk is zo'n kleintje, en da je er veel lol aan kunt beleven en het fijn is als je iemand hebt om zo van te houden. En da is idd nou nog, maar wa nou als ie dalijk echt komt, slapeloze nachten met borstvoeding ed....

Ik wens je vriendin echt heel veel sterkte en alle geluk van de wereld met der kindje. en ik hoop dat alles goed terecht komt, maar ik vind nie da je het mag laten klinken zoals jij doet alsof het een groot feest is om een kindje te hebben als je nog maar 16 bent.....

sorry voor het hele verhaal, en die is niet om je aan te vallen hoor, want zoals ik het zo lees lijkt het daar wel op mara da is nie de bedoeling, wil gewoon mijn mening geven
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:18
Verwijderd
Ik zou er niet voor kiezen nu zwanger te worden.
Maar als het dan toch zo bleek, door een ongelukje, dan... c'est ça!

Ik vind mezelf zeker te jong om een kind te krijgen, maar ik weet dat wanneer het dan toch zo blijkt ik genoeg mensen heb die me zullen helpen. Mijn ouder bijvoorbeeld, ze zullen me financieel proberen te steunen. Mijn vriend zal natuurlijk een vader voor het kindje zijn.
Ik weet gewoon dat het me wél zal lukken, maar ik wíl het gewoon nog niet. Eerst studeren en neerstrijken, dan zien mijn vriend en ik wel verder.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:21
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Meisje dat ik goed ken heeft vorig jaar een kindje gehad, was toen geloof ik 15.
Vind het fijn voor jullie dat jullie zoveel goede kanten zien maar haar leven heeft het toch behoorlijk overhoop gehaald.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:23
Verwijderd
Natuurlijk haalt het je leven overhoop, dat begrijp ik ook. Daarom zal ik er ook echt niet voor kiezen, maar als het gebeurt - als ongelukje dus - dan laat ik het. Ik ben heel erg tegen abortus wanneer het niet gaat om een verkrachting.
Aangezien mijn vriend en ik heel veel van elkaar houden, zullen we dat kindje ook heel veel liefde bij kunnen brengen.
Maar, zoals ik zei, het kindje - en mijn vriend en ik - zullen het beter hebben wanneer het kindje later geboren wordt. Wanneer we zijn neergestreken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:38
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik ben niet tegen abortus.....
En als ik nu zwanger zou raken, zou ik het ok weg laten halen en wel om verschillende redenen, die voor andere mischien niet gelden omdat ze andere moreel besef hebben.

1 Ik ben zelf nog nie verantwoordelijk en volwassen genoeg om een kind op te voeden, dan kun je zeggen maar je hebt toch steun van je omgeving. maar ik vind persoonlijk da da ook in zekere mate kan, maar niet da jouw omgeving daar de dupe van moet worden.
Zij hebben ook nog een eigen leven en kunnen niet altijd dag en nacht klaar staan. ZOu ik zelf ook een belastend gevoel vinden als andere da voor mij deden...

2 Ik heb nog zoveel toekomst plannen, die ik eerst moet zien te vervullen voor dat ik ook maar kinderen kan verzorgen, zoals een opleiding (studeren), geld voor de verzorging, en later om op je eigen te gaan (wat niet snel zal lukken omdat je kindje al veel heeft gekost)

3Ik heb nou bijna 2maanden met mijn vriend en da vin ik geen goeie basis om een een kindje te nemen. Ook al heb je een jaar iets, je kunt niet anuit gaan da de jongen met wie je nou gaat da je daar over 3 jaranog ietsmee hebt.... en steeds een andere pappa is net iets te veel voor een kindje
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Demi schreef:

Ik vertel dit omdat ik iedereen even wil laten inzien dat het echt niet aleen negatieve kanten heeft om jong zwanger te zijn
Nee. Die negatieve kanten merk je pas als het kind er is, en je HEEL erg beperkt wordt in je vrijheden. Vrijheden die juist in je jeugd zo belangrijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 09:19
Demi
Demi is offline
Natuurlijk weet ik dat er ook heel veel negatieve kanten zijn!
Mijn verhaal was ook niet bedoeld om de indruk te wekken dat er aleen maar positieve kanten zijn. Maar omdat de nadelen zo voor de hand ligend zijn en je altijd aleen over de negatieve kanten hoort, wilde ik ook eens de positieve kanten belichten.
Ik zou op dit moment ook nog geen kind willen en mijn vriendin heeft dat ook niet zo gewild. Maar als het je gebeurt vind ik het erg dapper als je er ook helemaal voor gaat!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 11:21
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik had het er laatst nog over met mijn vriend. Ik weet niet of ik het zou houden of niet. Het lijkt ons echt geweldig een kindje, maar dan wel op zijn tijd en eigenlijk nog niet nu. We zitten allebij nog op school en wonen allebij nog thuis. Als je het kindje dan wil houden kom je allerlij problemen tegen. Ik zou dan in ieder geval met school moeten stoppen. En mijn vriend zou ook op de een of andere manier tijd vrij moeten maken. En zou ik dan thuis moeten blijven wonen? En nouja, het lijkt me echt nog niet meevallen. Natuurlijk is het echt heel mooi om een kindje te krijgen vooral als je veel van elkaar houd. En het kan op zich natuurlijk wel op je 16e. Maar het is natuurlijk niet de meest practische situatie. Daarom kan ik nu echt niet zeggen of ik het wel of niet zou houden. Eerst de mogelijkheden maar eens uitzoeken want als het eigenlijk niet kan dan kan het niet. Ookal wil ik het liever houden. (maar waar een wil is is een weg )
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 12:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 22:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.