Oud 15-01-2011, 19:34
Verwijderd
Een topic voor kleine (!) kunstgerelateerde dingen die je kwijt wil, maar die geen eigen topic waardig zijn.

Wat mag je hier posten?
- Dingen die je opvallen over je eigen werk (bijvoorbeeld: "Gut, wat gebruik ik weinig kleur in vergelijking met vorig jaar! Maar ik ben wel stukken beter geworden sindsdien, leuk hoor!")
- Enthousiast of minder enthousiast gewauwel over iets waar je mee bezig bent (bijvoorbeeld: "Jeetje, wat heb ik me een mooie neus getekend net, zeg!")
- Frustraties (bijvoorbeeld: "Godverdomme, wat haat ik perspectief! En mijn docent voor kunstvak X is superkut en ik moet een stomme opdracht maken maar ik heb geen inspiratie!")
- Nieuwe kunstenaars die je ontdekt hebt (bijvoorbeeld: "Haha, kijk dit gebreide kunstgebit van Patricia Waller!")
- Oefeningen, studies en gesture drawings die te lelijk zijn om ergens anders te posten maar die je wel ergens wil neerzetten omdat dat motiverend werkt
- Schetsen waar je opbouwende kritiek op wil (bijvoorbeeld als je niet zeker weet of een bepaalde pose natuurlijk overkomt)

En wat mag niet?
- teveel slowchatten; op elkaar reageren mag, maar pagina's lang converseren over dingen die niets met kunst te maken hebben doe je maar op Onzin
- Complete werken waar je opbouwende kritiek op wil of die je gewoon wil laten zien aan mensen, die dingen moeten in je eigen topic
- Algemene vragen, die kunnen in het vragentopic
- Dingen die wél een eigen topic waard zijn (PROTIP: als je post langer is dan vijf zinnen of als je meer dan twee uur gewerkt hebt aan een tekening die je wil posten dan hoort je post waarschijnlijk ergens anders)
- Plaatjes die niet in een spoiler staan, topics met veel plaatjes erin verspringen zo tijdens het laden en dat is irritant.

Mag dit, fb's?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2011, 19:36
Verwijderd
TS begint:

Ik heb de afgelopen paar dagen loopsequenties geanalyseerd en ik denk dat ik het eindelijk echt snap Nu ga ik er zelf één proberen te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 21:51
Verwijderd
Altijd als ik haast heb en totaal geen tijd om te tekenen lijkt t wel of ik inspiratiebompillen heb gehad, maar heb ik een keer tijd om te tekenen is mijn inspiratie ver te zoeken

En ik baal dat ik in een dorp woon, waar je dus geen graffiti kunt spuiten, dan is de kans groot dat ik dus te weinig oefen en er later minder goed in ben.......

Laatst gewijzigd op 16-01-2011 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 22:44
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik had eerst echt een hekel aan abstracte dingen, maar ben er nu helemaal door bezeten.

@Duckdoggy: je zou toch ook graffiti kunnen spuiten op grote houten platen? Ik heb voornamelijk 's nachts inspiratie, dan krijg ik allemaal gekke ideeën. Als je inspiratie krijg moet je die ideeën opschrijven en kan je ze uitwerken als je wel tijd hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 07:06
Verwijderd
@speelgoedgitaar,
Dat zou idd goed kunnen, maar houten platen moeten dan minstens n vierkante meter zijn en liefst nog groter dus dat gaat aardig in de kosten lopen....
Ik heb al gekeken bij een aantal bedrijven of die nog afvalhout hadden maar dat mochten ze om een of andere vage reden niet weggeven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 11:14
Verwijderd
Argh ben ik bezig een boek te schrijven (ja voor een beeldende kunstopleiding ), begint m'n docent nu al over de vormgeving en het lettertype en hoe wil ik het laten zien en argh! Ik heb al moeite genoeg om voorbij de eerste twee hoofdstukken te komen en het verhaal op gang te houden. Ik maak me druk over of het wel leesbaar is voor kinderen van 10, niet om de vormgeving arghgghghghghghghg
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:05
Verwijderd
Heb een stomme fout gemaakt, i.p.v. een grote sterke kraai te maken van metaal is het een paradijsvogeltjes (sierlijk enzo) geworden die ook nog eens klein is.

Zal dus het eindbeeld van dit 3-delig werk totaal anders uitvoeren dan wat ik in mijn hoofd had zitten.
Dit brengt zulke rare gevoelens met zich mee.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:41
Verwijderd
Kekeke, ik heb op verzoek van m'n ouders een vreselijk kitscherig ontwerpje gemaakt van een Mondriaan-rip off met onze kat erin. Maar het ziet er best leuk uit Als ze 'm goedkeuren komt 'ie op 2 bij 1 meter (ofzo) in hun gang te hangen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:44
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Wat ik kwijt wil is dat ik het zo moeilijk vind om tonen te herkenen, en op papier te zetten. Ik wou dat ik er beter in was

wie helpt me
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:44
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Argh ben ik bezig een boek te schrijven (ja voor een beeldende kunstopleiding ), begint m'n docent nu al over de vormgeving en het lettertype en hoe wil ik het laten zien en argh! Ik heb al moeite genoeg om voorbij de eerste twee hoofdstukken te komen en het verhaal op gang te houden. Ik maak me druk over of het wel leesbaar is voor kinderen van 10, niet om de vormgeving arghgghghghghghghg
Ik snap het ook niet, de tekst is in het beginsel toch belangrijker dan de vormgeving ?
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:50
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Altijd als ik haast heb en totaal geen tijd om te tekenen lijkt t wel of ik inspiratiebompillen heb gehad, maar heb ik een keer tijd om te tekenen is mijn inspiratie ver te zoeken

En ik baal dat ik in een dorp woon, waar je dus geen graffiti kunt spuiten, dan is de kans groot dat ik dus te weinig oefen en er later minder goed in ben.......
Hey duck, hou je van graffitie ?

Paar van mijn beste vrienden zitten in een zo geheten crew genaamd "LD"

LD word gezien als een beetje de beste van Nederland op dit moment. Als je dus vragen hebt kan ik altijd eens een lijntje voor je gooien ?
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Wat ik kwijt wil is dat ik het zo moeilijk vind om tonen te herkenen, en op papier te zetten. Ik wou dat ik er beter in was

wie helpt me
Oefening baart kunst. Ik las eens dat een beginnend tekenaar maar rond de vier potloodtonen kan herkennen. En iemand die fotorealistisch kan tekenen ziet er rond de 200. Ik weet niet in hoeverre die getallen absoluut zijn, maar het is wel zeker zo dat je met voldoende oefening steeds meer tonen leert herkennen en reproduceren. Gewoon goed blijven kijken en dagelijks blijven tekenen, dan kom je er wel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:57
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Oefening baart kunst. Ik las eens dat een beginnend tekenaar maar rond de vier potloodtonen kan herkennen. En iemand die fotorealistisch kan tekenen ziet er rond de 200. Ik weet niet in hoeverre die getallen absoluut zijn, maar het is wel zeker zo dat je met voldoende oefening steeds meer tonen leert herkennen en reproduceren. Gewoon goed blijven kijken en dagelijks blijven tekenen, dan kom je er wel.
4 ?!

ik zie er maar 3 !

wit grijs zwart ! haha Zijn er geen truukjes zoals anatomie tekenen ?

Bijv eerst arceren ofzo ?
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 17:36
Verwijderd
hoor ik gister dat ik dus nog maar n jaar heb voor mn portfolio
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het ook niet, de tekst is in het beginsel toch belangrijker dan de vormgeving ?
Niet als je illustratie studeert
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 01:08
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
hoor ik gister dat ik dus nog maar n jaar heb voor mn portfolio
Is dat te kort dan..?

Waar wil je toelating voor doen en hoe kom je daar zo achter?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de afgelopen paar dagen loopsequenties geanalyseerd en ik denk dat ik het eindelijk echt snap Nu ga ik er zelf één proberen te maken.


Victory!

Nu nog uitzoeken wat de armen precies moeten doen ;d;;dD;d;d
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 15:31
Verwijderd
Ik blijf trouwens maar appels en shit kopen om een clichématige fruitschaalstudie te doen, maar de zin om het fruit op te eten komt altijd eerder dan de zin om het te tekenen dus die pogingen zijn al een paar maanden aan het falen.

Wel een goede manier om gezonder te eten. :')
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2011, 15:31
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik wil weer tekenen maar ik mis inspiratie en zelfvertrouwen, en dat frustreert me.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 17:06
Verwijderd
@SiemdeCyper,
Ik wil toelating doen op het SintLucas, dus die toelating is echt de strengste die je jezelf maar kunt voorstellen en die toelating is dus al januari 2011, daar kwam ik achter omdat iemand die ik dinsdag leerde kennen er zaterdag de eerste toelatingstest heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 01:45
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Kekeke, ik heb op verzoek van m'n ouders een vreselijk kitscherig ontwerpje gemaakt van een Mondriaan-rip off met onze kat erin. Maar het ziet er best leuk uit Als ze 'm goedkeuren komt 'ie op 2 bij 1 meter (ofzo) in hun gang te hangen.
Digitaal getekend of op doek geschilderd? Ik hoop dat laatste!

Citaat:
[afbeelding]


Victory!

Nu nog uitzoeken wat de armen precies moeten doen ;d;;dD;d;d
Nice! Ik zou hem armloos laten, vind hem zo wel leuk

OT:

Ik ben voor Threadless bezig om concepten te bedenken en ik heb iig deze bedacht (nu de uitvoer nog!):

Titel: Think for Yourself

Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 09:19
Verwijderd
lemmiiiiiiiiings!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 11:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
lemmiiiiiiiiings!
Ik ben het ook weer gaan spelen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:36
Verwijderd
Heb een leerkracht, Jan en hij geeft op vrijdag de les schilderen.

Deze man is 1 van de zeldzame mannen die de kracht bezitten om best rap het bloed onder mijn nagels vandaan te doen spuiten. Het was nu de 2e keer dat ik intens pissig was op die man.

Het mooie is is dat ik hem dan een week na zo'n bloedbad erover aanspreek en we praten.

Van deze gesprekken leer ik zoveel! Dan kan ik hem serieus nemen met zijn "haha jongens! Ik ben de vrolijke week-afsluiter" en dat oneindige gekwaak over voetbal. Nee, tijdens de na-het-bloedspatten-gesprek kan ik met trots zeggen dat die man m'n leerkracht is.

Hij zei: "En over 4 weken zal dit vast en zeker weer gebeuren"

Mooi!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 09:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Alles wat ik op papier wil zetten, zet ik gewoon op papier! Er zijn bijna geen belemmeringen meer tussen mijn ogen, hersenen en handen! Dat is zo fijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2011, 10:48
Verwijderd
en ja hoor, alweer tijd maar geen inspiratie
Waar halen jullie meestal je inspiratie vandaan?
Of wat doen jullie als je inspiratieloos bent maar wel iets creatiefs wil gaan maken?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 15:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
en ja hoor, alweer tijd maar geen inspiratie
Waar halen jullie meestal je inspiratie vandaan?
Of wat doen jullie als je inspiratieloos bent maar wel iets creatiefs wil gaan maken?
Gewoon, dingen natekenen. Ik teken meestal mijn handen, als ik niets anders weet, of een paar poses van posemaniacs.com. En als je technisch meer kan, komen de ideeën vaak vanzelf, want je opent nieuwe deuren voor jezelf.

Wat ook leuk is: een pose van posemaniacs tekenen en dan een bijpassende situatie eromheen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 20:22
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
Heb een leerkracht, Jan en hij geeft op vrijdag de les schilderen.

Deze man is 1 van de zeldzame mannen die de kracht bezitten om best rap het bloed onder mijn nagels vandaan te doen spuiten. Het was nu de 2e keer dat ik intens pissig was op die man.

Het mooie is is dat ik hem dan een week na zo'n bloedbad erover aanspreek en we praten.

Van deze gesprekken leer ik zoveel! Dan kan ik hem serieus nemen met zijn "haha jongens! Ik ben de vrolijke week-afsluiter" en dat oneindige gekwaak over voetbal. Nee, tijdens de na-het-bloedspatten-gesprek kan ik met trots zeggen dat die man m'n leerkracht is.

Hij zei: "En over 4 weken zal dit vast en zeker weer gebeuren"

Mooi!
Heet hij toevallig Jan van Delft...?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Heet hij toevallig Jan van Delft...?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Digitaal getekend of op doek geschilderd? Ik hoop dat laatste!
Waar ik 't over had in die post was een digitaal ontwerpje, maar het eindresultaat komt op een groot stuk witgeverfd hout.

Citaat:
Nice! Ik zou hem armloos laten, vind hem zo wel leuk
Oh, ik ga er ook niks meer aan veranderen hoor, dit is en blijft een armloos beest. Het is meer dat ik binnenkort eens een niet-armloos beest ga maken.

Citaat:
OT:

Ik ben voor Threadless bezig om concepten te bedenken en ik heb iig deze bedacht (nu de uitvoer nog!):

Titel: Think for Yourself

[afbeelding]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 11:12
Verwijderd
Zometeen beoordeling *bibber*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 15:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Tering, conceptueel denken is over het algemen voll schwul!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 18:24
Verwijderd
Fuck yeah, alles dik voldoende!

Nu alleen de minor nog... arg!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 18:55
Verwijderd
Citaat:
OT:

Ik ben voor Threadless bezig om concepten te bedenken en ik heb iig deze bedacht (nu de uitvoer nog!):

Titel: Think for Yourself

[afbeelding]

Theodoor zou 'm kopen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 15:20
Verwijderd
Ik ben een stukje aan het rotoscopen en ik vond bij m'n vorige animatiedingskes de lijnen te trillerig, dus ik volgde het advies van een animatiestudent op. Namelijk, frames kopiëren en dan lichtjes aanpassen in plaats van het helemaal opnieuw te tekenen. Maar dat is nog veel meer moeite dan telkens from scratch iets tekenen, zeg Je ziet telkens een klein detail over het hoofd, en voor je 't weet moet je weer 10 frames terug om een weggezwommen wenkbrauw of een stel gegroeide vingers te fixen. Ik vraag me af of het loont. Als het geen relatief lang fragment* (..8,6 seconden op 24 fps, dus 200+ frames) was dan zou ik hem twee keer maken, met de twee verschillende technieken, en ze naast elkaar leggen om te kijken wat beter werkt.

* Voor mijn doen, dan.

Laatst gewijzigd op 28-01-2011 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 16:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ben een stukje aan het rotoscopen en ik vond bij m'n vorige animatiedingskes de lijnen te trillerig, dus ik volgde het advies van een animatiestudent op. Namelijk, frames kopiëren en dan lichtjes aanpassen in plaats van het helemaal opnieuw te tekenen. Maar dat is nog veel meer moeite dan telkens from scratch iets tekenen, zeg Je ziet telkens een klein detail over het hoofd, en voor je 't weet moet je weer 10 frames terug om een weggezwommen wenkbrauw of een stel gegroeide vingers te fixen. Ik vraag me af of het loont. Als het geen relatief lang fragment* (..8,6 seconden op 24 fps, dus 200+ frames) was dan zou ik hem twee keer maken, met de twee verschillende technieken, en ze naast elkaar leggen om te kijken wat beter werkt.

* Voor mijn doen, dan.
Als je frames kopieert en telkens lichtjes aanpast, wordt het heel lelijk statisch, en zit er geen leven in imho. Elke frame opnieuw tekenen kan misschien trillerig ogen, maar dat is ook de kunst, dat je een vaste tekenhand gebruikt
Bovendien heeft trillerige animatie ook wel wat, mits het bewust als stijlmiddel wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2011, 16:42
Verwijderd
Nou, ik heb de eerste seconde af en het ziet er heel raar uit Ik had bewust een bepaald gedeelte 'laten staan', maar door dat statische en levenloze wordt dat enorm uitvergroot. Dus het werkt wel heel goed, eigenlijk, in deze context dan, maar ik denk dat ik toch ga overstappen op alles uittekenen. Puur omdat dat wat sneller gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 17:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, ik heb de eerste seconde af en het ziet er heel raar uit Ik had bewust een bepaald gedeelte 'laten staan', maar door dat statische en levenloze wordt dat enorm uitvergroot. Dus het werkt wel heel goed, eigenlijk, in deze context dan, maar ik denk dat ik toch ga overstappen op alles uittekenen. Puur omdat dat wat sneller gaat.
Het werkt goed in de zin dat je alleen maar let op het bewegende deel? Laat eens zien als je wil?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 17:19
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Nieuw t-shirt design in the making, trouwens:



En zo zou dat er bijvoorbeeld uit kunnen zien op een shirt:

Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 18:02
Verwijderd
Ik zou die agent iets duidelijker maken, hebben ze geen badge op hun pet ofzo? Want ik dacht door z'n prominente hoofddeksel eerst dat het 'cap' was, en de mogelijke interpretatie 'peaple' staat zo lullig. Maar wel een gaaf ontwerp, als 'ie erdoorheen komt wil ik hem misschien wel kopen ook.

Al horen zulk soort dingen eigenlijk in je eigen topic, trouwens Want het is een compleet werk en je hebt er vast meer dan twee uur aan besteed.

Citaat:
Het werkt goed in de zin dat je alleen maar let op het bewegende deel? Laat eens zien als je wil?
Het werkt goed in de zin van, het heeft een komisch effect. Er trekt zeg maar iemand aan mijn wang in het fragmentje, en ik beweeg dan zo een beetje mee, maar doordat de andere kant van m'n gezicht ook half stil blijft staan wordt het hele gezicht een beetje uitgerekt. Bovendien bewegen m'n ogen wel mee maar m'n irissen niet, dat ziet er ook grappig uit.

Ik zal 'm wel posten als ik wat verder ben, dan kan ik gelijk zien of de wisseling van techniek iets uit heeft gemaakt. Maar dat is over een paar dagen pas, hoor, want om 'm te laten zien moet ik de .flm vanuit Photoshop naar een montageprogramma slepen, daar een .avi maken, en die weer ergens mee converteren naar een .gif, dat is zo'n gedoe. Al kan het vast makkelijker, maar ik weet niet hoe en ik heb nog niet gegoogled dus hey-a-hey-hey.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 18:21
Verwijderd
@Noedelhap

T moet ws:
Spoiler

zijn of niet?
T duurde ff voordat ik doorhad dat t engels was dus ik zat maar te puzzelen
Echt leuk uitgewerkt!!

Ben jij btw degene op die foto??
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 18:36
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik zou die agent iets duidelijker maken, hebben ze geen badge op hun pet ofzo? Want ik dacht door z'n prominente hoofddeksel eerst dat het 'cap' was, en de mogelijke interpretatie 'peaple' staat zo lullig. Maar wel een gaaf ontwerp, als 'ie erdoorheen komt wil ik hem misschien wel kopen ook.

Al horen zulk soort dingen eigenlijk in je eigen topic, trouwens Want het is een compleet werk en je hebt er vast meer dan twee uur aan besteed.
Oh, ok

Goed opgemerkt trouwens, van dat 'cap'. Ik zal eens kijken of ik toch die badge erin kan verwerken.

Het werkt goed in de zin van, het heeft een komisch effect. Er trekt zeg maar iemand aan mijn wang in het fragmentje, en ik beweeg dan zo een beetje mee, maar doordat de andere kant van m'n gezicht ook half stil blijft staan wordt het hele gezicht een beetje uitgerekt. Bovendien bewegen m'n ogen wel mee maar m'n irissen niet, dat ziet er ook grappig uit.

Ik zal 'm wel posten als ik wat verder ben, dan kan ik gelijk zien of de wisseling van techniek iets uit heeft gemaakt. Maar dat is over een paar dagen pas, hoor, want om 'm te laten zien moet ik de .flm vanuit Photoshop naar een montageprogramma slepen, daar een .avi maken, en die weer ergens mee converteren naar een .gif, dat is zo'n gedoe. Al kan het vast makkelijker, maar ik weet niet hoe en ik heb nog niet gegoogled dus hey-a-hey-hey. [/QUOTE]

Heheh ok

Maareh, .flm? Ik dacht dat je TV-paint gebruikte?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 18:37
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
@Noedelhap

T moet ws:
Spoiler

zijn of niet?
T duurde ff voordat ik doorhad dat t engels was dus ik zat maar te puzzelen
Echt leuk uitgewerkt!!
Klopt En thx.

Citaat:
Ben jij btw degene op die foto??


En nee, dat ben ik niet, dus je mag ophouden met kwijlen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 18:50
Verwijderd
was ik niet van plan hoor
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Oh, ok

Goed opgemerkt trouwens, van dat 'cap'. Ik zal eens kijken of ik toch die badge erin kan verwerken.
Misschien kun je die -C in de badge stoppen, een beetje zoals de -K in het etiket van het inktpotje staat. Als het een simpele badge is dan moet dat niet teveel afleiden. En ik zou ook de pet iets kleiner maken, ik zag eerst niet eens dat er ook nog een man onder zat

Citaat:
Heheh ok

Maareh, .flm? Ik dacht dat je TV-paint gebruikte?
Ik heb me nog niet verdiept in TVPaint, en ik wist al hoe je moest rotoscopen in Photoshop + Premiere, dus ik ben maar bij 't bekende gebleven. Gaat het in TVPaint handiger?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:19
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Misschien kun je die -C in de badge stoppen, een beetje zoals de -K in het etiket van het inktpotje staat. Als het een simpele badge is dan moet dat niet teveel afleiden. En ik zou ook de pet iets kleiner maken, ik zag eerst niet eens dat er ook nog een man onder zat

Ik heb me nog niet verdiept in TVPaint, en ik wist al hoe je moest rotoscopen in Photoshop + Premiere, dus ik ben maar bij 't bekende gebleven. Gaat het in TVPaint handiger?
Ja, ik zat ook al zoiets te denken

Rotoscopen heb ik nog nooit gedaan eigenlijk. Nouja, da's toch gewoon een kwestie van een laag eronder met daarin de film op low opacity?
Sowieso is de lighttable-feature (ook wel onion skin) superhandig in TV-Paint.

Hoe doe je het in PS dan? Dan zie je de voorgaande frames toch niet?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Rotoscopen heb ik nog nooit gedaan eigenlijk. Nouja, da's toch gewoon een kwestie van een laag eronder met daarin de film op low opacity?
Sowieso is de lighttable-feature (ook wel onion skin) superhandig in TV-Paint.
Ja, gewoon lekker verven bovenop de film. De onion skin-functie ken ik trouwens wel van o.a. Flash, het gaat me meer om het vermogen van een programma om een film op te breken in losse frames. Daarvan weet ik niet hoe 't in TVP moet. Al valt het natuurlijk wel op te zoeken, maar goed.

Citaat:
Hoe doe je het in PS dan? Dan zie je de voorgaande frames toch niet?
Zo! Dat .FLM-bestand ziet er dan ongeveer zo uit:



En als je 'm na het bewerken weer opslaat als .FLM dan weet Premiere hoe je er weer een filmpje van moet maken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:47
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Aha! Ik heb nog nooit FLM's gebruikt. Volgens mij is dat ook alleen maar iets van PS CS3 en hoger? Want in CS2 heb ik nog ImageReady voor de animatie...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 20:30
Verwijderd
Ik heb ook CS2 hoor. Photoshop CS2 kan zelf inderdaad geen FLM-bestanden maken, maar hij kan ze wel openen, (laten) bewerken en weer opslaan als FLM.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 22:46
Verwijderd
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF -



FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUU.

Nee, dat rotoscopen is niks voor mij. Minder werk dan gewoon animeren, maar saaier en zonder het gevoel dat je daadwerkelijk iets tot leven aan het wekken bent. Ik ga 'm wel afmaken, want het is wel handig om te kunnen laten zien dat je 't kan, maar daarna hoeft 't van mij niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 14:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 23:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 21:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 13:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.