Oud 30-08-2011, 09:15
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Lieve Doppertjes!

Hier is dan het stemtopic.

We hebben 6 gedichten binnengekregen voor het thema 'Waarom je mensen niet als huisdier moet willen'.

Je favoriete gedicht krijgt 3 punten, het daaropvolgende 1. Enkel stemmen met onderbouwing tellen mee. Stemmen kan tot 10 september in dit topic.

De gedichten:

-------------------------------------------------------------

Gedicht 1

Zijn mening

Woef,
Woef woef woef
Woefwoef,
Woef woef.

Woef! Woef, woef woef;
Woef woef wafwoef... waf WAF!

Woef woef woef
Woef

Woef

Woef woef woef woef.

Woefwoefwoefwoef.

-------------------------------------------------------------

Gedicht 2

Een werelds bezit.

Dat de wereld vergaat, maakt het nog niet ondraaglijk,
maar dat zij daaraan bijdragen is een feit dat het leven
zoals zij dat leven doelloos is.

Waarom zou je willen spelen, wandelen en
huppelen met het wezen dat jouw zijn niet meer
accepteren wil?

Omdat ze zacht, knuffelig en goed lijken, omdat ze
gevoelig, levendig en geïnteresseerd kijken,
kun je ze niet, nooit meer weerstaan.

Opgeslokt door de werkelijkheid, binnengehaald
door het kennisloze verstand en overgegeven aan
het ongewilde bestaan.

Jij bent de aarde en zij de mens, een relatie die
nooit verder gaat dan de relatie tussen goed
en kwaad, liefde en bedrog.

Verachtelijk.

-------------------------------------------------------------

Gedicht 3

Commando

Pinkelen, hol, bol, ren maar ren, bijt,
speel, zit en geef poot. Draaien, door,
rollen bollen, graven, wat ben je braaf!

Je luistert, werkelijk
naar alles wat ik je zeg
maar als ik je vraag te blijven,

loop je bij me weg.

-------------------------------------------------------------

Gedicht 4

Waarom je mensen prima als huisdier kunt houden

Ze had de wereld lang geleden dichtgedaan
zoals een graaf een doosje sluit met aktes
van welke boer wanneer gestorven was.
En in de kleine anekdotes van hun vrouwen
kon je terugzien wie van wie de dochter was.

Zo kun je mensen wel als huisdier houden,
dat wist ze al een leven lang. Ze zijn als honden,
eeuwig-trouw; je koopt geen slaaf,
liever neemt een man een vrouw.

Teruggave. Er is al heel veel teruggegeven,
ingedaald en ruw weer weggeduwd, en altijd
is er van dat ‘vrijheid’ niets gebleven. Ze bond
haar handen met haar haren en kroop liefjes
terug naar wat haar herder was.


-------------------------------------------------------------

Gedicht 5

Je moet huisdieren willen om hun aai- en
soepelheid, een vermogen zich te vormen
en omvormen - een kat past altijd om de
hoekjes van het keukenkastje, en in lichtvlekjes
op een Oosters tapijt.

Ze vloeken nimmer echt - alleen zachtjes
in een taal die je niet verstaat.

.

Mensen zijn van ruwer materiaal, werpen
schaduwen in de lichtplekken op je glas. Teer
bestaat enkel in hun filtersigaretten - en evengoed
zullen ze niet in je schaduwen verdwijnen
of zomaar sterven na een aantal jaar.

Ze schreeuwen in jouw taal.
Dan eisen ze alimentatie.

Van hun aanwezigheid breken de dingen.

-------------------------------------------------------------

Gedicht 6

Diervriendelijk

de mens gromt in mijn vacht
hij huist diep in mijn dier, brandt
stof van binnenuit, rookt
hol uit, schroeit en schopt
tegen mijn ingewand.

hij laat zijn tanden zien, dreigt
met zijn ritmisch geluid;
ik hoor geen vogels meer,
geen muis, zwerf doofstom
door dag - of nacht? en

ooit was ik sterk, groot
en zacht. maar nu -
ik ben loom, groot en
ziek en voel de groeiende
luis die mij spoedig bezitten zal

in vochtig donkere grond duw ik nog mijn snuit
leg neer mijn natuurlijkheid

sterf moe uit.

//

wee mij, ik stik snak
in walgend zwoele rot-
holen, wordt rondgereden
van modder naar kikvors
poelen, ik geef mijn onbestaand vermogen
voor een pistool

hoe ik hier terecht ben gekomen,
god is een slechte wijsgeer, nu
huist dit dier mij ben ik tegen wil
en dank onderschikt aan het animalistische,
het instinct, slaaf van dag en nacht.

ik schreeuw uit zijn oren, spuug in zijn bek
ik hoor hier niet thuis, maar in een schip
op het dek, zo in een dier op zijn nek
mijn lege handen jeuken voor de teugels
ik ontbeer respect,

dit is onmenselijk.

-------------------------------------------------------------

Ik vind ze allemaal mooi

Laatst gewijzigd op 30-08-2011 om 10:00.
Advertentie
Oud 30-08-2011, 10:22
Verwijderd
Over de eerste, die lijkt erg op 1 van mijn gedichten:

Citaat:
Oeh... uit 95: (hou je vast...)

De hond.

waf, waf, waf, waf,
waf, waf,
waf, waf, wafwaf,
waf, waf ...
En die is eigenlijk, ben ik later achter gekomen omdat ik het vergeten was, hetzelfde als De Mus van Hanlo:

De Mus

Tjielp tjielp - tjielp tjielp tjielp
tjielp tjielp tjielp - tjielp tjielp
tjielp tjielp tjielp tjielp tjielp tjielp
tjielp tjielp tjielp

Tjielp
etc.
Oud 30-08-2011, 10:55
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
En wat is je punt?
Oud 30-08-2011, 10:58
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Wat een goede gedichten! <3
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-08-2011, 11:57
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Wauw, er zitten echt prachtige dingen tussen!
Oud 30-08-2011, 18:20
Verwijderd
Citaat:
En wat is je punt?
Dat het niet bijster origineel is.
Oud 30-08-2011, 18:56
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik vind van wel Juist bij dit thema. Maar ieder zn mening
Oud 30-08-2011, 20:05
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Ik ben zwaar voor 'commando', gewoon omdat de laatste zin het hele gedicht verandert, het kort en krachtig is en ik had zelf de 'achterliggende gedachte' ook gebruikt. Dus dat is mijn nummer 1
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 30-08-2011, 21:23
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hee dit is een andere soort telling, ojee. Maar wat een prachtige gedichten allemaal!
__________________
mijn handtekening
Oud 31-08-2011, 21:26
Verwijderd
Lieve DoPpers, mijn week liep iets anders dan gepland, waardoor mijn juryrapport bij lange na nog niet af is (van Zitrin heb ik overigens ook niks gehoord dus ik denk dat zij niet veel verder is met haar meningvorming). Ik ben jullie niet vergeten en het komt er echt nog, want de gedichten zijn zeker de moeite waard!
Oud 01-09-2011, 15:52
ZitriN
ZitriN is offline
Ik heb een voedsel, dan wel alcoholvergiftiging gehad (of mogelijk een combinatie), was buiten het bereik van een pc en niet in staat om te reizen. Maar ga nu onmiddellijk aan de slag met het rapport!
__________________
En we droomden in gedachten, maar we kwamen altijd thuis.
Oud 02-09-2011, 09:28
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Oke, hier mijn beoordeling. Ik vond het lastig om bij elk gedicht wat zinnigs te zeggen...

Gedicht 1: Heel origineel (ondanks het pleidooi van Mutant) en grappig. Past goed bij het thema, goed gevonden, maar voor mij is het ’t niet echt.
Gedicht 2: Gaat erg diep en zoekt een andere betekenis achter het onderwerp, goed gevonden. Het laatste woord het er niet bij gehoeven.
Gedicht 3: De draai die aan het gedicht wordt gegeven met de laatste zin is goed gevonden, heel erg goed zelfs. Het einde is dan ook beter dan het begin.
Gedicht 4: De eerste en de laatste strofe zijn het sterkst, hoewel hierin het onderwerp nauwelijks aan bod komt. Ik vind de laatste strofe het mooist.
Gedicht 5: De tegenstelling in dit gedicht wordt prima duidelijk, had ook duidelijk geweest zonder de scheiding met een punt. Het eerste deel loopt het best.
Gedicht 6: Het gedicht is vrij lang, maar er is gekozen voor simpele woorden, hoewel er moeilijke zinnen mee gevormd zijn. Het komt wat verdrietig over.

En nu moet ik kiezen... Goed mijn drie punten gaan naar gedicht 3, dat staat vast. En de laatste punt die ik weggeven mag, gaat naar gedicht 4, omdat ik die fijn vind lezen.
Oud 04-09-2011, 11:53
Verwijderd
Drie punten gaan naar gedicht vijf. Want, ik vind het een lief gedicht, lief en zielig en beeldend zonder dat er echt iets benoemd wordt. Dat is knap. En, het is zo... zo, ja, hoe zeg je dat. Eigen. Het is origineel maar op een ongedwongen manier.
Een punt naar gedicht zes. Ik vind het wat te lang, eigenlijk, en zo goed kon het mijn aandacht niet vasthouden. Maar ik vind het een mooi idee en het is ook best goed uitgewerkt en alles.

Dus:

Gedicht 3 - 3 pnt
Gedicht 5 - 3 pnt
Gedicht 4 - 1 pnt
Gedicht 6 - 1 pnt
Oud 05-09-2011, 13:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Drie punten naar gedicht zes. Want ik vind het heel integrerend, boeiend geschreven. Ik wil niet mijn best doen om het te snappen, ik vind de taal gewoon mooi, lekker ruw hier en daar. Prachtige stukjes in. Zowel qua beeld als qua taal.

ik geef mijn onbestaand vermogen
voor een pistool

spuug in zijn bek

(want dat is geniaal gemeen en zo pakkend, in zijn bek spugen)

Maar het geheel is eigenlijk mooier dan de stukjes apart. Heel interessant.


Gedicht vier krijg van mij 1 punt, want. Ik vind 'm mooi!
Ehm, beter onderbouwing, ik vind hem prettig lezen. Ik vind hem origineel (alhoewel, er zit geen cliché gedicht tussen, dus eigenlijk is dat niet zo'n goede reden.) Maar eigenlijk geniet ik gewoon het meeste van de vondsten in dit gedicht, en dan vooral deze stukjes:

Ze had de wereld lang geleden dichtgedaan

kon je terugzien wie van wie de dochter was.

Zo kun je mensen wel als huisdier houden,
dat wist ze al een leven lang.


liever neemt een man een vrouw.


En die schuingedrukte dan het állermeest. Die vind ik zó lief.


Wil ik wel even toevoegen dat de eerste strofe van gedicht twee dat voor mij ook heeft, maar daar heeft alleen de eerste strofe het eigenlijk. Dus dit stukje:

Dat de wereld vergaat, maakt het nog niet ondraaglijk,
maar dat zij daaraan bijdragen is een feit dat het leven
zoals zij dat leven doelloos is.

En dan vooral weer het begin van dat stukje. Maar de andere strofes missen voor mij de magie. En die magie heeft gedicht vier voor mij het meest, dus daarvoor één punt. En ik moest deze tekst aanpassen, want ik heb heul getwijfeld tussen gedicht zes en vier, want ik vind ze alletwee prachtig op hun eigen manier, maar zes integreert me net wat meer. En gedicht vier is heel lief. Ergens. Ik vind het schattig-zacht, ik zou het wel willen lezen voor het slapengaan. Of vóórlezen.

Verder, want de rest is ook mooi, alleen net een treetje minder integrerend en wauw en alles dan 6 en 4.

gedicht 1 - ik vind het grappig en gewaagd om zoiets in te sturen. Maar voor mij doet het verder niets, en het is niet superuniek in zijn soort, zoals Mutant opmerkte.

gedicht 3 - het einde is heel leuk! Heel pakkend. Knap als je dat kan.

gedicht 5 - vind ik ook lief, zoals Listo dat vindt, en het eerste deel is beter dan het tweede. Maar ik vind gedicht 4 wat dat betreft net wat mooier en alles.



En ik heb wel een beetje een idee wat van wie is, benieuwd wat ervan klopt! Alleen van gedicht 1 eigenlijk niet.

Gedicht 6 - 4 pnt
Gedicht 4 - 4 pnt
Gedicht 3 - 3 pnt
Gedicht 5 - 3 pnt
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 07-09-2011, 13:36
Verwijderd
Wanneer is eigenlijk de deadline?
Oud 07-09-2011, 14:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
10 september.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 08-09-2011, 21:34
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik kan gewoon niet kiezen.
__________________
mijn handtekening
Oud 09-09-2011, 10:03
Verwijderd
Doe dat toch maar wel!
Ads door Google
Oud 09-09-2011, 15:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ja! Kom op mensen, stemmmm. Geel Bright Blue Yne en andere stemgerechtigden naamzoek!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 09-09-2011, 16:04
Noinin
Avatar van Noinin
Noinin is offline
Vooruit dan maar.

3 punten naar gedicht 5. Voor de duidelijkheid: ik vind dit gedicht niet lief. Het etaleert de mens in zijn botheid. Het geeft niet alleen een duidelijk maar ook een sterk antwoord op het thema. Wat ik erg mooi vind is hoe naar voren komt dat we huisdieren vooral voor onszelf hebben, omdat ze ons complimenteren en plezieren. Zijzelf doen er niet zo toe. Het einde vind ik vrij geniaal: Ze schreeuwen in jouw taal. / Dan eisen ze alimentatie. / Van hun aanwezigheid breken de dingen.

Op andere plekken had het taalgebruik wat zorgvuldiger gemogen: Mensen zijn van ruwer materiaal, werpen / schaduwen in de lichtplekken op je glas. Dat kan beter. Maar ik ben toch overtuigd.

1 punt naar gedicht 3. Dit gedicht doet recht aan de uitspraak 'klein maar fijn'. Het is een sterk geheel met een leuke uitsmijter op het laatst. Leest prettig, geen overbodige zaken. En de ironie van dat we altijd maar verwachten dat er naar onze pijpen wordt gedanst is ook fijn. Het zet je weer even op je plaats.

Gedicht 1. Wat de rest al zei. Een leuke inzending, maar met zoiets kan je niet verwachten te winnen. Altijd fijn om te zien dat iemand er toch het lef voor heeft.
Gedicht 2. Oei oei. Een hoop ambitie die over zichzelf heen struikelt. Dit gedicht gaat aan grote bedoelingen ten onder. Die laatste strofe komt op mij over als een schot in de lucht.
Gedicht 4. Dit gedicht drijft vooral op de vergelijking waarmee het gedicht opent omdat deze zo beeldend en sterk is. Maar: 'je koopt geen slaaf, / liever neemt een man een vrouw', vind ik een beetje goedkoop. Soms is het nog zo, maar dan kan het zeker wel minder statisch verwoord worden. En hoe mensen 'als honden, / eeuwig-trouw' zijn gaat ook aan mij voorbij. De eerste helft van de laatste strofe vind ik erg sterk. Maar zo sterk als dat is, zo zwak vind ik de slotregels. 'Ze bond haar handen met haar haren' is nog mooi, maar 'kroop liefjes / terug naar wat haar herder was' valt uit de toon. Waarom kruipt ze liefjes? Omdat ze een huisdier is? Maar een herder is een hoeder en geen hebber. En ook hier kan de verwoording beter, het loopt niet lekker met de rest van de strofe. Interessant idee, uitwerking kan beter!
Gedicht 6. Ik vind het eigenlijk te lang, maar zie ook niet zo goed hoe het korter zou kunnen. Bovendien vind ik de hele toon nogal 'ach en wee' en 'woe is me'. Het is duidelijk dat zowel mensen als dieren in dit gedicht niet op een mens als huisdier zitten te wachten. Het taalgebruik en de beelden zijn inderdaad wel raak.

Gedicht 5 - 6 pnt
Gedicht 6 - 4 pnt
Gedicht 4 - 4 pnt
Gedicht 3 - 4 pnt

We maken het wel spannend!
__________________
I was working on the proof of one of my poems all the morning, and took out a comma.
In the afternoon I put it back again. - Oscar Wilde
Oud 10-09-2011, 16:48
ZitriN
ZitriN is offline
Misschien kunnen we beter de deadline voor het stemmen nog even uitstellen? Volgens mij hebben op dit moment meer mensen meegedaan dan gestemd, dat klopt natuurlijk niet! Jury rapport is er, maar lijkt me het meest logisch om dat pas te posten als iedereen die wil stemmen, dat heeft kunnen doen.
__________________
En we droomden in gedachten, maar we kwamen altijd thuis.
Oud 10-09-2011, 16:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Zolang men maar niet morgen naar een puberfestivaliets in A'dam gaat (want daar wilde ik mijn gedicht voordragen/lezen met een zooitje andere gedichten) kan dat best denk ik! En als men dat wel doet, nou ja, dan weten ze waarop ze moeten stemmen.

Maar aan de andere kant ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar de rapporten.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 10-09-2011, 17:00
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Gedicht 1: Ik ben nooit fan geweest van zulk soort gedichten, dus het is niets persoonlijks tegen de dichter, maar dit gedicht doet me weinig.

Gedicht 2: Hmm, er zit best veel 'dichterlijkheid' in dit gedicht, maar het komt voor mij niet goed uit de verf. Dat is, denk ik, omdat de zinnen de potentie (omg, wat vind ik dat een kutwoord ) hebben om heel mooi te zijn - ze zijn ook best mooi - maar ze zijn niet geweldig uitgewerkt. Vind ik.

Gedicht 3: Een erg lief gedichtje! De (eerste) twee strofes doen mij denken dat het over een echte dier gaat, maar door de laatste zin weet ik dat het over mensen gaan. Ik weet niet of ik dat goed gevonden vind, of juist verwarrend. Maar ik neig naar het eerste.

Gedicht 4: Een erg doordacht gedicht, vind ik. De eerste strofe vind ik het sterkst. En de laatste zin van de tweede strofe. Het hele gedicht is heel goed. Behalve die woord aan het begin van strofe 3, die had net zo goed weggelaten kunnen worden, vooral omdat het soort van herhaald wordt in de volgende zin. O, en, het gedicht zit ook vol leuke vondsten!

Gedicht 5: Ook dit gedicht zit vol geweldige vondsten! Erg knap Alleen vind ik dat de laatste zin heel anders loopt dan de rest van het gedicht en dat vind ik jammer. Misschien was het beter geweest als het woordje 'de' eruit was gelaten. Desalniettemin een heel erg mooi gedicht

Gedicht 6: Hmm, de eerste keer dat ik dit gedicht las dácht ik te begrijpen waar het over ging, maar nu weet ik het niet zeker. Ik denk dat het over een dier gaat dat sterf en terugkomt in het lichaam van een mens? Of iets dergelijks. Maar ik denk tegelijkertijd dat die uitleg niet klopt en dus weet ik eigenlijk niet waar het gedicht over gaat. Maar, technisch bekeken zitter er hele leuke stukken in en zit het gedicht erg goed in elkaar

3 punten voor gedicht 5. Dit gedicht is niet alleen technisch heel sterk, maar het spreekt ook tot me.

1 punt voor gedicht 3. Ik twijfelde tussen dit gedicht en gedicht 5. Ik heb toch gekozen voor gedicht 3 omdat gedicht 5 niet altijd trouw blijft aan zichzelf.


Volgens mij is dit dan de tussenstand:

Gedicht 5 - 9 pnt
Gedicht 3 - 5 pnt
Gedicht 4 - 4 pnt
Gedicht 6 - 4 pnt
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 10-09-2011, 22:01
ZitriN
ZitriN is offline
Citaat:
Drie punten naar gedicht zes. Want ik vind het heel integrerend, boeiend geschreven. Ik wil niet mijn best doen om het te snappen, ik vind de taal gewoon mooi, lekker ruw hier en daar. Prachtige stukjes in. Zowel qua beeld als qua taal.

ik geef mijn onbestaand vermogen
voor een pistool

spuug in zijn bek

(want dat is geniaal gemeen en zo pakkend, in zijn bek spugen)

Maar het geheel is eigenlijk mooier dan de stukjes apart. Heel interessant.


Gedicht vier krijg van mij 1 punt, want. Ik vind 'm mooi!
Ehm, beter onderbouwing, ik vind hem prettig lezen. Ik vind hem origineel (alhoewel, er zit geen cliché gedicht tussen, dus eigenlijk is dat niet zo'n goede reden.) Maar eigenlijk geniet ik gewoon het meeste van de vondsten in dit gedicht, en dan vooral deze stukjes:

Ze had de wereld lang geleden dichtgedaan

kon je terugzien wie van wie de dochter was.

Zo kun je mensen wel als huisdier houden,
dat wist ze al een leven lang.


liever neemt een man een vrouw.


En die schuingedrukte dan het állermeest. Die vind ik zó lief.


Wil ik wel even toevoegen dat de eerste strofe van gedicht twee dat voor mij ook heeft, maar daar heeft alleen de eerste strofe het eigenlijk. Dus dit stukje:

Dat de wereld vergaat, maakt het nog niet ondraaglijk,
maar dat zij daaraan bijdragen is een feit dat het leven
zoals zij dat leven doelloos is.

En dan vooral weer het begin van dat stukje. Maar de andere strofes missen voor mij de magie. En die magie heeft gedicht vier voor mij het meest, dus daarvoor één punt. En ik moest deze tekst aanpassen, want ik heb heul getwijfeld tussen gedicht zes en vier, want ik vind ze alletwee prachtig op hun eigen manier, maar zes integreert me net wat meer. En gedicht vier is heel lief. Ergens. Ik vind het schattig-zacht, ik zou het wel willen lezen voor het slapengaan. Of vóórlezen.

Verder, want de rest is ook mooi, alleen net een treetje minder integrerend en wauw en alles dan 6 en 4.

gedicht 1 - ik vind het grappig en gewaagd om zoiets in te sturen. Maar voor mij doet het verder niets, en het is niet superuniek in zijn soort, zoals Mutant opmerkte.

gedicht 3 - het einde is heel leuk! Heel pakkend. Knap als je dat kan.

gedicht 5 - vind ik ook lief, zoals Listo dat vindt, en het eerste deel is beter dan het tweede. Maar ik vind gedicht 4 wat dat betreft net wat mooier en alles.



En ik heb wel een beetje een idee wat van wie is, benieuwd wat ervan klopt! Alleen van gedicht 1 eigenlijk niet.

Gedicht 6 - 4 pnt
Gedicht 4 - 4 pnt
Gedicht 3 - 3 pnt
Gedicht 5 - 3 pnt
Hier hebben gedicht 4 en 6 trouwens allebei 3 punten gekregen, dus dat klopt niet helemaal.
__________________
En we droomden in gedachten, maar we kwamen altijd thuis.
Oud 10-09-2011, 22:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
O, verdorie, je hebt gelijk!
Kwam waarschijnlijk doordat ik halverwege van idee veranderde. In ieder geval, dan heb ik gedicht 4, twee punten teveel gegeven, toch?

Dus dan wordt het:


Gedicht 5 - 9 pnt
Gedicht 3 - 5 pnt
Gedicht 6 - 4 pnt
Gedicht 4 - 2 pnt

Toch?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Advertentie
Oud 10-09-2011, 22:31
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Achteraf zullen we alles braaf natellen
Oud 10-09-2011, 22:43
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik wil gedicht 2 punten geven, niet omdat ik precies snap waar deze over gaat, maar omdat het door de geweldige regelafbreking en het gekozen ritme zo mooi leest, het zingt in mijn hoofd.
Gedicht 4 bevat hele mooie metaforen, en die zin 'wie van wie de dochter was' oh heerlijk, echt een kunstwerkje. Het gaat me vooral om de eerste strofe, toen wist ik gelijk 'dit moet punten hebben'.

4 krijgt van mij 3 punten, omdat het net wat meer een gedicht is. 2 had ook proza kunnen zijn. En ik houd meer van gedichten.

Gedicht 5 - 9 pnt
Gedicht 3 - 5 pnt
Gedicht 4 - 5 pnt
Gedicht 6 - 4 pnt
Gedicht 2 - 1 pnt
Oud 12-09-2011, 07:50
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Jury, hoe staat het er mee?
Oud 15-09-2011, 09:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Stemmen kan weer tot 22 september 23.59
Oud 17-09-2011, 08:12
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik ben zwaar voor 'commando', gewoon omdat de laatste zin het hele gedicht verandert, het kort en krachtig is en ik had zelf de 'achterliggende gedachte' ook gebruikt. Dus dat is mijn nummer 1
Ik zie dat deze stem niet mee is geteld? Of is het geen officiele stem.

En ik ben trouwens blij dat de datum van stemmen is veranderd, want ik was helemaal vergeten te stemmen nog Ik zal snel alles even heel goed doorlezen!
__________________
mijn handtekening
Oud 17-09-2011, 11:01
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik ben zwaar voor 'commando', gewoon omdat de laatste zin het hele gedicht verandert, het kort en krachtig is en ik had zelf de 'achterliggende gedachte' ook gebruikt. Dus dat is mijn nummer 1
En wat is je nummer 2?
Oud 18-09-2011, 15:42
Bright Blue
Bright Blue is offline
3 punten gaan naar gedicht 2, omdat ik simpelweg gewoon heel erg van deze stijl hou. Ik voel hier het meeste bij.

1 punt gaat naar gedicht 1, omdat ik vind dat originaliteit beloond moet worden! Ik vind het goed bedacht.

Het spijt me voor mijn korte beredenering maar ik heb het gewoon ontzettend druk! Ik heb wel alles goed door gelezen, en ik wil een compliment maken aan de andere gedichten, want ik vind dat ze dit keer allemaal erg goed zijn!

Gedicht 5 - 9 pnt
Gedicht 3 - 5 pnt
Gedicht 4 - 5 pnt
Gedicht 2 - 4 pnt
Gedicht 6 - 4 pnt
Gedicht 1 - 1 pnt
__________________
mijn handtekening
Oud 23-09-2011, 17:46
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Nou het is 22 sep geweest.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Dichtwedstrijd] Stemtopic! Stemmen kan nog! Maar nu niet meer!
flyaway
21 22-05-2012 19:08
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Stemtopic
flyaway
15 04-01-2012 12:39
Verhalen & Gedichten [Uitslag wedstrijd] Het servies van ome Cor
flyaway
65 14-02-2011 15:25
Verhalen & Gedichten Dichtwedstrijd!!
flyaway
85 25-01-2011 13:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.