Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2016, 09:54
Joshoa1234
Joshoa1234 is offline
Hey,

Ik wordt op school erg gepest, en thuis heb ik het ook niet makkelijk. Ik heb weinig zin om uit te leggen wat er aan de hand is, dus doe ik dat ook niet.

Lange tijd dacht ik dat zelfmoord de oplossing was. Maar nu heb ik ergens gelezen dat je ook kan weglopen. Weglopen is denk ik ook niet de oplossing, maar dan kan ik in ieder geval als ik mij bedenk terug gaan naar huis.

Graag zou ik van andere weglopers willen horen hoe het was.

Als je een mail wilt sturen kan dat ook, joshoaj00@gmail.com

Wie dit ook als uitweg ziet stuur mij dan ook een mailtje, dan kunnen we er samen over praten en hopenlijk een andere uitweg vinden.

Groetjes Johoa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2016, 13:04
Martinnnn
Avatar van Martinnnn
Martinnnn is offline
Wat is de reden dat je gepest wordt en dat het thuis slecht gaat? Nu weten wij eigenlijk niet wat er aan de hand is dus kunnen we je minder makkelijk helpen.
__________________
We were born to be real, not to be perfect.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 14:15
linn567
linn567 is offline
Weglopen is geen oplossing,

Ik ben wel eens weggelopen, na 1 uur stond de politie voor de deur en is heel de buurt op de hoogte dat er een meisje/jongen is vermist.
De politie plaats stuurt een soort amber alert naar de mensen in je wijk dat er iemand is vermist (als je ouders toestemming geven). Soms gaan ze ook door de buurt rijden om je te zoeken. Daarna gaan ze weer weg. En als je langer weg bent gaan ze anderde dingen inzetten.
Of dit gebeurde tenminste bij mij.

En als je terug bent gekomen naar huis dan wil de politie met je praten en vragen ze waarom. En de eerste keer toen ik wegwas gelopen kreeg mijn vader nog een tellefoontje van de politie dat ik op gesprek zou moeten komen ergen (omdat ze natuurlijk willen weten waarom je wegloopt, zodat ze zekerweten dat je bv niet mishandeld wordt thuis of dat er andere dingen aan de hand zijn). Mijn vader heeft toen uitgelegd dat ik al veel hulp krijg en toen vonden ze dat okee en hoefde ik niet daar heen.

Ik weet dat je het echt niet zou willen maar de oplossing is PRATEN, de eerste stap is om naar iemand toe te gaan die je vertrouwt het beste is je ouders maar je kunt ook gewoon naar een goede vriend, familie, iemand op school, of bel of chat naar de kindertellenfoon dat helpt ook.
Ik wilde ook niet praten, maar mijn moeder kwam er snel genoeg achter en nam me mee naar de huisarts, de huisarts verwees me naar een andere psychiater, Ik heb nu therapie en ik moet zeggen dat het helpt.

De stap om naar de huisarts is waarschijnlijk heel groot, daarom kun je beter gewoon met iemand in je omgeving praten. Anders prop je alles op injezelf en je moet het kwijt kunnen (klinkt heel raar maar voor veel mensen helpt dit).

Maar ik wilde gewoon even zeggen dat weglopen niet de goede oplossing is, misschien lijkt het zo maar dat is het niet.

Je kunt mij altijd een bericht sturen als je meer vragen hebt over bv wat de politie precies deed toen ik wegliep. of als je advies wil of wat dan ook
Met citaat reageren
Oud 19-10-2016, 06:45
E2001
E2001 is offline
Hallo,

Pleeg nooit zelfmoord! Ik word op dit moment ook gepest en zoek een oplossing, maar later ben je ouder en hebben zij misschien wel een rotleven en dan kun je ze uitlachen. Ik haat de mensen die pesten en zou ze het liefste helemaal kapot maken, niet dat ik het doe he maarja. Gewoon stevig in je schoenen blijven staan en niet reageren op wat ze doen. Ooit ben je van ze af en je wil je familie en vrienden niet kwijt of wel dan? Pleeg dus echt geen zelfmoord en loop niet weg.

Met vriendelijke groet,

E2001
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie weglopen van huis
Black Reina
12 12-10-2019 21:13
Psychologie Van huis weglopen.
xTamar__
7 09-05-2009 19:02
Algemene schoolzaken Weglopen van school
m!ke
8 18-06-2008 12:25
Psychologie weglopen
angel_undercover
22 26-02-2002 03:46
Algemene schoolzaken zijn jullie weleens uit de klas weggelopen
ydnew
18 20-02-2002 14:04
Verhalen & Gedichten WegLopen
FiXato
0 30-08-2001 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.