Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 17:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
dit gaat expliciet over de lifestyle niet over de filosofische kant etc.

bij de meeste mensen gaat gaat de ontwikkeling van de lifestyle als volgt
1) papa en mama hebben veel invloed en bepalen wat kind draagt enzo
2) kind zet zich af tegen ouders en neemt een andere lifestyle aan, in sommige gevallen zo extreem mogelijk. Niet altijd wordt dat bewust gedaan vaak onbewust of automatisch in de ontwikkeling van het kind
3) kind komt weer enigzins tot rust en de extreme ellementen in de lifestyle verdwijnen
4) kind lijkt uiteindelijk op ouders of heeft toch zijn eigen stijl maar toch gematigder

bij kakkers gaat het volgens mij (als buitenstaander) als volgt
1) papa en mama hebben veel invloed en bepalen wat kind draagt enzo
2) kind neemt de lifestyle over met het element van zelfstandig denken erin
3) kind is precies zijn ouders

waar is het idee van afzetten gebleven, uit een 'kakker' dat op een andere manier (door wilde hockey feesten ofzo). kom op kakkers help me, ik snap het niet


(ff geen gezeik over hokjes blabla aub, generaliseer even aub)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 17:49
maar
Avatar van maar
maar is offline
kakkerpapa's en kakkermama's zijn zo goed dat het kind zich niet wil afzetten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:50
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Zal ik eens even reageren

Zo heb ik er nog nooit over nagedacht eigenlijk. Hoewel natuurlijk niet iedereen de behoefte voelt zich af te zetten tegen hun ouders. Maar het gebeurt wel, op hockeyfeesten en uiteraard de hockeytoernooien gaat het er meestal vrij ruig aan toe (ik generaliseer nu even), zowel qua alcohol als qua vleselijke lusten . Dus misschien dat je dat dan inderdaad als afzetten zou kunnen beschouwen Maar ja, de ouders weten ook wel hoe het er soms aan toe kan gaan dus wat dat betreft is het ook niet echt rebellie of zo...
Ik weet het niet, misschien is het gewoon omdat we onze lifestyle wel prima vinden en geen behoefte hebben ons daar tegen te verzetten, althans ik heb dat zelf nooit gehad
Naja boeiende reply dit
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:51
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
maar schreef:
kakkerpapa's en kakkermama's zijn zo goed dat het kind zich niet wil afzetten
ik denk dat het idd wel zoiets is, helemaal geen behoefte aan verandering of tegendraadsheid...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:56
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
ik loop er af en toe met hannekammen bij etc.. maar dat is neit om me af te zetten tegen mamma en pappa

ik denk dat de pubertijd een tijd is dat je je eigen identiteit gaat zoeken en dat afzetten daar bij kan horen maar dat dat neit perse zo is...

trouwens kakkers zetten zich wel degenlijk af alleen tegen andere "groepen"
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:47
Built to last
Built to last is offline
ja afzetten tegen ouders is de wil van de maatschappij, op die manier ontwikkel je jezelf en word je niet in een hokje gedwongen door je ouders. (ik ken een paar zeer trieste voorbeelden van jongens van 20 die gezellig nog met mams gaan winkelen om kleding...en dan ook nog luisteren naar hun mening )
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:52
scala
scala is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
(ff geen gezeik over hokjes blabla aub, generaliseer even aub)
durf duidelijke taal te vragen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:48
Verwijderd
Ik denk niet dat het proces bij kakkers fundamenteel anders is dan bij 'gewone' mensen...mijns inziens is het grootste gedeelte van de mensen wat zichzelf als 'kakker' zou beschrijven helemaal niet zo opgevoed, maar hebben beide ouders gewoon een middelmatig baantje van 9 tot 5...de meesten kleden zich alleen zo omdat het toevallig in is, net zoals het onder andere mensen weer in is om de duivel te vereren of grote broeken te dragen.

Ik ben me niet zo gaan kleden omdat ik een bepaalde stijl wilde aanhangen, of omdat ik wilde dat mensen over mij konden zeggen 'kijk, hij is kakker' of omdat m'n ouders dat van me verlangden (heeft wel een béétje meegespeeld) maar gewoon omdat je je spiegelt aan de groep waar je door omstandigheden in terechtkomt...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:18
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
wat zijn kakkers?

verklaring van deze onwetendheid: ik kom uit belgië en ik ken deze uitdrukking niet
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:13
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
passoagirl schreef:
wat zijn kakkers?

verklaring van deze onwetendheid: ik kom uit belgië en ik ken deze uitdrukking niet
Vooruit.. mensen met nette kleding, overhemden, bootschoentjes, broques, bloesjes, polo's, instappers, en vaak een bekakte/nette uitspraak. Zijn erg goed in brallen (interessant doen en hard praten over niets) en bier drinken.

Maar goed.
Ik ben het eens met Esmée en maar: niet iedereen zet zich zo extreem af tegen zijn ouders. Ikzelf ben niet erg streng opgevoed, maar heb wel een bepaald normen en waarden systeem meegekregen, waardoor ik het belangrijk vind netjes te praten, een beetje manieren te kennen en me verzorgd te kleden.

Het ligt maar net aan je opvoeding. Ik heb het idee dat kinderen die "vrijer" opgevoed zijn (a la: bepaal zelf maar wat je aantrekt en wat je met je opleiding wilt doen), zich vaker alternatief kleden. Tenminste, dat zie ik om me heen, ik weet niet wat jullie ervaringen daarmee zijn.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Built to last schreef:
(ik ken een paar zeer trieste voorbeelden van jongens van 20 die gezellig nog met mams gaan winkelen om kleding...en dan ook nog luisteren naar hun mening )
Ik ken ook jongens van 20 die gezellig met mams gaan winkelen om kleding. Als ze toevallig dezelfde smaak hebben (en mams is bereid om een groot deel te betalen als ze het met de aankoop eens is), dan zie ik geen redenen waarom dit raar of triest is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:15
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
bij ons dus bekend als snobs
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:


ik denk dat het idd wel zoiets is, helemaal geen behoefte aan verandering of tegendraadsheid...
Moet jij maar eens op privéscholen als het Luzac of Instituut de Boer kijken...daar zitten alleen maar zoons en dochters van hartchirurgen, architekten, advocaten en andere rijkelui...en 75% van die kinderen is die-hard gothic, alto of anderszins gigantisch tegendraads, gewoon omdát ze schijt willen hebben aan die ouders. Zoals ik al zei, het hangt ervanaf in welk milieu je terechtkomt. Als jij gigantische kakker-ouders hebt, en je gaat met alto's om (even heel generaliserend) en die alto's bekritiseren jouw kakkerpapa en kakkermama, dan zul je zelf ook snel geneigd zijn om je af te zetten...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Natuurlijk nare man. Je wordt niet alleen beinvloed door je ouders, maar nog veel sterker door je leefomgeving, de mensen op school, je vrienden.
Als ouders hun kleine kids op de hockey doen, zullen ze zich anders ontwikkelen dan wanneer ze op kickboxen gaan.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:24
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Natuurlijk nare man. Je wordt niet alleen beinvloed door je ouders, maar nog veel sterker door je leefomgeving, de mensen op school, je vrienden.
Als ouders hun kleine kids op de hockey doen, zullen ze zich anders ontwikkelen dan wanneer ze op kickboxen gaan.
Idd.

Het is binnen zekere zin zelfs vrij willekeurig welke stijl je kinderen aan zullen hangen, althans in de fase waarin ze het meest te beïnvloeden zijn, namelijk van hun 11e tot hun 17e levensjaar. Want de meeste ouders, hoe 'rijk' of 'kak' ook, zullen hun kinderen gewoon op een 'normale' basisschool zetten, waar het kind in aanraking komt met verschillende lagen van de bevolking, niet alleen rijkelui. En dan zal het kind binnen zekere grenzen zelf kiezen welke stijl het het meest bevalt.

Het is wél weer een feit dat kinderen zich op latere leeftijd wel zullen spiegelen aan de ouders, omdat het nu eenmaal vrij vaak voorkomt dat ouders die gestudeerd hebben, ook kinderen hebben die gaan studeren. Dan trekt de stijl van de kinderen toch weer naar die van de ouders toe. Net zoals wanneer paps en mams alleen lagere school hadden, dan zal het kind waarschijnlijk ook geen academisch genie worden.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:24
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
bullshit
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:28
Verwijderd
Da's duidelijk
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:01
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef:


Idd.

Het is binnen zekere zin zelfs vrij willekeurig welke stijl je kinderen aan zullen hangen, althans in de fase waarin ze het meest te beïnvloeden zijn, namelijk van hun 11e tot hun 17e levensjaar. Want de meeste ouders, hoe 'rijk' of 'kak' ook, zullen hun kinderen gewoon op een 'normale' basisschool zetten, waar het kind in aanraking komt met verschillende lagen van de bevolking, niet alleen rijkelui. En dan zal het kind binnen zekere grenzen zelf kiezen welke stijl het het meest bevalt.

Het is wél weer een feit dat kinderen zich op latere leeftijd wel zullen spiegelen aan de ouders, omdat het nu eenmaal vrij vaak voorkomt dat ouders die gestudeerd hebben, ook kinderen hebben die gaan studeren. Dan trekt de stijl van de kinderen toch weer naar die van de ouders toe. Net zoals wanneer paps en mams alleen lagere school hadden, dan zal het kind waarschijnlijk ook geen academisch genie worden.
Dit vind ik wel een zinnig verhaal .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2002, 22:41
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
wouter heeft weer zinnige dingen gezegd, dat kan ik toch niet overtreffen...vandaar dat ik me geheel bij hem aansluit!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 23:12
Faery
Faery is offline
nou, ik sluit me ook bij wouter aan!

__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 00:15
biertjehappen
Avatar van biertjehappen
biertjehappen is offline
Citaat:
rosi schreef:


(interessant doen en hard praten over niets) en bier drinken.

Waar wij over praten is niet niks

Maar ik heb wel een periode gehad dat ik me anders klede en me 'afzette' tegen mijn ouders. Ik was een enorme skater en heb het van het begin af meegemaakt dus zat er al in voordat ik begon te puberen, het was mijn sport en bij bepaalde sporten hoort sportkleding..... Ik ben nu wat kleding betreft wel wat verandert en ben wat je kan noemen een kakker, ik heb echter mijn levenshouding niet veranderd.


Ik denk dat kakkers alleen een fase overslaan qua kleding maar gedrag van een kakker op bijvoorbeeld een hockeyfeest doet niet onder mensen op een hip-hop of hardrock feest het gaat er misschien nog wel veel erger aan toe. De afzetting bij hockeyfeesten doet mij erg denken aan een verbasterd jaren 70 gevoel.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 09:54
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik ben geen kakker, al vind ik het moeilijk wat daar nou precies ondervalt, maar ik heb nooit de behoefte gehad me tegen mijn ouders qua kleding af te zetten..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:19
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
Als kakkerkind krijg je vaak veel dingen van je ouders; kleding, geld e.d.

Zou het er dan ook niet mee te maken hebben dat kakkerkids zich zo willen blijven profileren, want pappie en mammie blijven wel schuiven als ze zo blijven??

Ik denk dat als een kakkokid opeens een altokid wordt pappie en mammie de hand meer op knip houden..



waar het zeker mee te maken heeft is je vriendengroep; voor 90%. Ook de sport die je beoefent is doorslaggevend vaak. Maar dit alles is al in vorige replys gezegd.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:30
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef:

Zoals ik al zei, het hangt ervanaf in welk milieu je terechtkomt.
Dat klopt inderdaad, maar ik ging even uit van het normale 'hockeymilieu'

Ik ken trouwens ook wel een paar kakkers die een periode hebben gehad dat ze alto zijn geweest
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:34
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
italianboy schreef:

Zou het er dan ook niet mee te maken hebben dat kakkerkids zich zo willen blijven profileren, want pappie en mammie blijven wel schuiven als ze zo blijven??

Nee, ik denk niet dat dat de reden is. Als ik nu ineens zou besluiten om alto te worden, zouden mijn ouders dat niet leuk vinden, maar ze zouden echt niet zeggen van nou, nu krijg je minder kleding.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2002, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Dat klopt inderdaad, maar ik ging even uit van het normale 'hockeymilieu'
Maar dan zit je dus alweer een fase verder..ik weet trouwens sowieso niet wat ik me bij 'normaal hockeymilieu' moet voorstellen. De keuze voor dat hockeymilieu is iets wat het kind helemaal zelf moet bepalen. Ik ken corpsleden die gewoon op voetbal hebben gezeten vroeger, net zoals alle 'gewone' kinderen. Die hebben zich ook nooit geïdentificeerd met vijf-kragen-types en praten niet met een RRR. Toegegeven, het milieu waar je in terechtkomt heeft wel enige invloed op de mate waarin je je tegen je ouders afzet, maar wat ik bedoel, is dat kinderen van kak-ouders niet noodzakelijkerwijs meer of minder rebels zijn. Het blijven gewoon kinderen die gaan puberen, nukkig worden en de wereld willen verkennen. Dat kan een Polo-blouse en € 500,- kleedgeld per maand niet verhullen, hoe graag pa en ma dat misschien ook zouden zien...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:47
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
italianboy schreef:
Als kakkerkind krijg je vaak veel dingen van je ouders; kleding, geld e.d.

Zou het er dan ook niet mee te maken hebben dat kakkerkids zich zo willen blijven profileren, want pappie en mammie blijven wel schuiven als ze zo blijven??

Ik denk dat als een kakkokid opeens een altokid wordt pappie en mammie de hand meer op knip houden..



waar het zeker mee te maken heeft is je vriendengroep; voor 90%. Ook de sport die je beoefent is doorslaggevend vaak. Maar dit alles is al in vorige replys gezegd.
Beste Italianboy, ik betaal al sinds dat ik een baantje heb zelf mijn kleding. Hier heb ik bewust zelf voor gekozen, omdat ik niet die financiële druk op mijn ouders willen leggen (ook al kunnen ze die makkelijk dragen ).

Enne mijn ouders redeneren dat ik moet dragen wat ik zelf mooi vind, zolang ik maar niet met een oorbel thuiskom, dat is eigenlijk het enige waar ze fel op tegen zijn...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:14
Dwarfie
Dwarfie is offline
Volgens mij ligt het dus niet aan je ouders.
Mijn broertje (faery) is behoorlijk alto al zeg ik het zelf. En mij zou je dan wel kakker kunnen noemen met m'n polo's en bootschoenen enzo.
Wanneer het wel of niet kakker zijn van je ouders zou af hangen zouden wij dus allebei alto, of allebei kakker moeten zijn .
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:32
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Volgens mij ligt het dus niet aan je ouders.
Mijn broertje (faery) is behoorlijk alto al zeg ik het zelf. En mij zou je dan wel kakker kunnen noemen met m'n polo's en bootschoenen enzo.
Wanneer het wel of niet kakker zijn van je ouders zou af hangen zouden wij dus allebei alto, of allebei kakker moeten zijn .
Nee, want 'kakker' zijn houdt meer in dan alleen kleding, als je 'kakkerouders' hebt, betekent dit niet automatisch dat jij geen alto kunt worden, het gaat niet zozeer om kleding.

edit: ik kom niet logisch uit mn woorden vandaag
__________________
Terug in NL!

Laatst gewijzigd op 09-06-2002 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:02
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:


Beste Italianboy, ik betaal al sinds dat ik een baantje heb zelf mijn kleding. Hier heb ik bewust zelf voor gekozen, omdat ik niet die financiële druk op mijn ouders willen leggen (ook al kunnen ze die makkelijk dragen ).

1; "praat" niet op zon verschrikkelijke denigrerende toon met je beste italianboy
2; een echte kakker krijgt alles.. punt uit
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:18
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
italianboy schreef:


2; een echte kakker krijgt alles.. punt uit
Niet mee eens. Er is in zo'n huishouden misschien meer te besteden dan in het gemiddelde gezin, maar voor de rest vind ik dit nogal generalisatie; ligt er maar net aan hoe je vervolgens wordt opgevoed, echt niet alle kakkerouders geven hun kind alles, dat is even verschillend in 'kakgezinnen' onderling als bij 'overige' gezinnen onderling...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Nee, want 'kakker' zijn houdt meer in dan alleen kleding, als je 'kakkerouders' hebt, betekent dit niet automatisch dat jij geen alto kunt worden, het gaat niet zozeer om kleding.
Het houdt júist iets anders in dan kleding, mijns inziens. Ik ken mensen die zichzelf wel altijd in RL en Lacoste hullen maar gewoon geen manieren hebben (kauwgom op straat spugen, voeten op de bank in de trein, dat soort 'kleine' asocialiteiten). Dat noem ik geen 'kakkers'. En er zijn mensen die zich totaal niet zo kleden, zijn zelfs misschien alto, of kleding kan ze gewoon niks schelen, maar die hebben van hun ('kakker')ouders wél een gezond pakket normen en waarden meegekregen waardoor ze zich in wellevendheid onderscheiden van de rest. Dát is eigenlijk een veel belangrijker onderscheid dan die stomme kleren.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:32
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef:


Het houdt júist iets anders in dan kleding, mijns inziens. Ik ken mensen die zichzelf wel altijd in RL en Lacoste hullen maar gewoon geen manieren hebben (kauwgom op straat spugen, voeten op de bank in de trein, dat soort 'kleine' asocialiteiten). Dat noem ik geen 'kakkers'. En er zijn mensen die zich totaal niet zo kleden, zijn zelfs misschien alto, of kleding kan ze gewoon niks schelen, maar die hebben van hun ('kakker')ouders wél een gezond pakket normen en waarden meegekregen waardoor ze zich in wellevendheid onderscheiden van de rest. Dát is eigenlijk een veel belangrijker onderscheid dan die stomme kleren.
Da's wel waar, maar niet iedereen met een gezond normen- en waardenstelsel is direct een kakker.
Nou ja, volgens mij zeg je dat ook niet, maar ik wou het even kwijt .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 21:05
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Doh! 't lijkt erop dat er meer onenigheid bestaat over wát met "kakker" precies bedoelt wordt dan of er een fase overgeslagen wordt...
Wat betreft het je niet afzetten tegen je ouders: onthoud dat dat element er pas sinds de jaren 60-70 bij kinderen inzit. Daarvoor was dat ondenkbaar. Je afzetten is helemaal niet zo vanzelfsprekend, en helemaal niet nodig voor je ontwikkeling, ook niet op kledinggebied. Ik denk ook niet dat ex-kakkers zich anders gaan kleden.
__________________
完璧な物語だ!

Laatst gewijzigd op 11-06-2002 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 09:59
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
bestaan kakkers uberhaupt nog wel?
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 10:25
de
de is offline
Citaat:
robijnbeertje schreef:
bestaan kakkers uberhaupt nog wel?
nee...........
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2002, 10:35
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
robijnbeertje schreef:
bestaan kakkers uberhaupt nog wel?
Grijns, ja hoor, al die mensen hier zijn aan het discussieren over een uitgestorven lifestyle
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:15
selma
selma is offline
Citaat:
robijnbeertje schreef:
bestaan kakkers uberhaupt nog wel?
kom jij nooit buiten ofzo?!? er zijn zoveel van die irritante kakkers! niet persoonlijk verder, de meeste hebben alleen een super-ego(meestal onterecht)
__________________
Just because you're not paranoid, doesn't mean they're not after you!!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:20
de
de is offline
Citaat:
selma schreef:

kom jij nooit buiten ofzo?!? er zijn zoveel van die irritante kakkers! niet persoonlijk verder, de meeste hebben alleen een super-ego(meestal onterecht)
Mijn advies:

Verwar de eerste de beste troela met 3 kragen omhoog niet met een kakker...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 21:35
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
jajaa, best ingewikkeld als je er zo naar kijkt..
anyway..
Momenteel wordt ik gezien als een kakker, ja ik zit op hockey, ik ben helemaal fan van hockeytoernooien en hockeyfeesten en de hele zooi.. Maar dit is eigenlijk pas begonnen toen ik net verhuisd was. Toen ik klein was kreeg ik wel altijd in van die Olily jurkjes, blousjes etc. Maar toen ik ouder werd ( in groep 7,8) toen kreeg ik meer een eigen smaak, ik trok me wel aan wat me moeder zei, want die vond die olilykleding nog steeds leuk enzo... Maar goed, ik was in groep 8 met name en in de eerste meer zoon skater... Dat kwam door een vriendin van mij die ook zo was en ik wilde zoals haar zijn. In de 2de vond iedereen mij een kakker omdat ik in een groot huis woonde en mijn pa een goede baan had. Ik droeg eigenlijk helemaal geen 'kakkers' kleding.. Maar ik werd toch zo genoemd. In de 3de verhuisde ik... en ben ik steeds meer op gaan trekken met mensen van hockey etc. De school waar ik op zit, daar zitte ook behoorlijk wat lui die beel blousjes, polo's etc droegen. Ik vond dit gewoon best leuk en ben me hier in gaan aanpassen..
Het heeft na mijn idee, gewoon veel met je ideeen op dat moment en je leefomgeving te maken. Ik ben me gaan aanpassen aan de mensen die mij op dat moment interesseerde, of mij boeide. Zo ben ik de 2de ook wel beetje alto geweest... wat met name kwam door die vriendin van mij. en nu ik verhuisd ben, is het weer omgeslagen.. Maar nu vind ik het wel prima zo. Ik voel me wel thuis tussen de 'hockeyers'..
Maar zo ga ik gewoon weleens met me moeder naar de stad en kleding voor mijn broertjes kopen, gewoon voor de gezelligheid. En dan koopt mijn moeder toch wel altijd van die tommy hilfinger en dat soort dingen.. In dit geval heeft mijn moeder dus imnvloed over wat mijn broertjes dragen! En in zoon situatie, nemen kinderen dus de kledingsmaak van de ouders over..
denk ik ??!
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 22:28
Verwijderd
Mm tering moeilijk onderwerp.. Ik denk dat je het bent of niet, en dat dat niets te maken heeft met je kleding te maken heeft maar veel meer met je opvoeding..

Ik heb op voetbal gezeten (wat me het nodige spelinzicht voor hockey verschaft heeft trouwens), en ik heb rond groep 8 wel in een nirvana t-shirt gelopen met een discman met nirvana op. Maar als je nog altijd donkere sokken aan hebt, correct blijft praten en je normen en waarden in stand houd, is er niets verrandert.

En dat is mijn grootste ergernis. Mensen die met 3 kragen omhoog gaan lopen en zo denken dat andere mensen misschien denken dat zo iemand uit een goed milieu komt. Dat is zo'n bullshit.

En nog iets, Nare Man, wat jij zei over die school, das ook niet helemaal waar. Ik heb op de basisschool gezeten in Eindhoven, Brussel, Haren en Arnhem, en ik heb nooit één allochtoon in de klas gehad. Ik zit nu op een school met 600 leerlingen met daarop misschien 3 allochtonen, wat ik probeer te zeggen is dat het toch nog heel beschermt is allemaal.

Maar over een fase overslaan, bullshit. Ik wou dat ik me af kon zetten tegen mijn ouders. Mijn vader is altijd weg en mijn moeder zit de hele dag te bridgen en thee te drinken. En ze stoppen je geld toe, doe dit, doe dat. Ik verveel me de hele dag te pleuris.

En toch, hoge verwachtingen voor school. Maarja voor de lastige kinderen heb je zoals nare man zei hier in Arnhem Instituut de Boer en het Luzac waar je dan voor 25 mille alsnog je diploma kan halen.

Afgezet tegen de ouders word er zeker wel gedaan, maar op andere manieren.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 22:31
Verwijderd
Een 'Kakker' zijn, heeft NIETS met kleding te maken wou ik nog even benadrukken.. ff voorbeeldjes zoeken.








Je kan deze jongens aantrekken wat je wil, maar het gaat er om wat ze uitstralen. Laat het haar in tact en je ziet direct wat voor types dit zijn, toch?

Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 23:16
Verwijderd
Mm. voorbeeldje vanBrallen voor roos
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Bliksem schreef:
Je kan deze jongens aantrekken wat je wil, maar het gaat er om wat ze uitstralen. Laat het haar in tact en je ziet direct wat voor types dit zijn, toch?
Als je die bovenste jongen iets anders aantrekt zou hij net zo goed Jody Bernal kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 11:12
biertjehappen
Avatar van biertjehappen
biertjehappen is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Een 'Kakker' zijn, heeft NIETS met kleding te maken wou ik nog even benadrukken.. ff voorbeeldjes zoeken.




Je kan deze jongens aantrekken wat je wil, maar het gaat er om wat ze uitstralen. Laat het haar in tact en je ziet direct wat voor types dit zijn, toch?
Het ligt aan de krullen he

Ja maar je hebt zeker gelijk........ goed gesproken kerel
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 11:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Mm. voorbeeldje vanBrallen voor roos
Hahaha, jammer dat ik geen geluid heb hier

En wat betreft die 3 jongens heb je helemaal gelijk (die bovenste is helemaal geen Jody als hij z'n haar zo houdt).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:02
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
nare man schreef:


Als je die bovenste jongen iets anders aantrekt zou hij net zo goed Jody Bernal kunnen zijn
Dat Jody Bernal? Nee, die ziet er heeeel anders uit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 13:44
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
*anaal genome kinders*

Je kan deze jongens aantrekken wat je wil, maar het gaat er om wat ze uitstralen. Laat het haar in tact en je ziet direct wat voor types dit zijn, toch?
neuhj als we die jody, frodo en harry potter in ander kleren steken heb je zo iemand anders en sja ze zullen wel met een 3 voudige rrr praten maar ach dat sla je dr zo uit en wat die "ik ben superieur omdat mijn papa bij de macdonnalds werkt instelling" (ik bedoel natuurlijk dat zo trots zijn op het o zo grote loonstrookje van hun papa en niet echt dattie bij de mac werkt maar ach jullie kijken vast ook wel eens tv en zien daar misschien wel eens een leuke reclame die ik in deze reply heb verwerkt, en zo niet dan doe je maar als of je het snapt ) betreft dat is zo weg te werken na het onterfen van die kinders whahahahahaha
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 14:08
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Omg
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 14:25
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
AtHell schreef:

macdonnalds
Tja, een voordeel, die schrijven het waarschijnlijk wel op de correcte manier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.