Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2005, 18:20
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Hey..

Ik heb een groot probleem.. Ik heb allemaal rekeningen die ik moet betalen maar niet kán betalen omdat ik nooit geld heb..
Ik heb 2 verschillende girorekeningen. 1 voor mijn collegegeld, verzekering en stufi, en 1 voor mijn salaris en telefoonrekening.
Zeg maar een 'zakelijke' en een 'prive' rekening.
Ik krijg €260 stufi per maand en salaris verschilt nogal, rond de €200 ofzo.
Ik moet mijn collegegeld, boeken, readers, kleding en telefoonrekening zelf betalen.
Die telefoonrekening wordt afgeschreven van mijn salarisrekening, omdat ik vind dat dat mijn eigen geld is en ik zelf heb gekozen voor een abonnement.
Het collegegeld wordt om de maand afgeschreven a €290.
Mijn verzekering kost me maandelijk ongeveer 50 euro.
Op het eerste oog lijkt er niks aan de hand.
Maar ik heb een paar weken geleden een mailtje gekregen dat ik mijn verzekeringspremie van april en juni nog niet betaald heb. Voor deze maand kon het ook al niet worden afgeschreven. Als ik het niet binnen 14 dagen betaalde zou de deurwaarder komen. Die heb ik tot nu toe niet gezien, maar het is al 3 weken geleden inmiddels en ik heb gewoon echt geen geld.
Vervolgens moest ik schoolboeken kopen van 75 euro en nog 1 apart voor 20 euro. Kreeg ik vandaag een brief van dat als ik dit niet binnen 10 dagen betaalde, alle bijkomende incassobureau kosten ook voor mij zouden zijn, en er dus een deurwaarder zou komen.
Daarbij komt nog dat ik nu mijn telefoonrekening ook niet kan betalen.
Volgende week krijg ik salaris en das ongeveer €200 dan, waarvan ik dus niet eens alle rekeningen kan betalen.
Mijn stufi komt de 24e pas en de 25e wordt collegegeld weer afgeschreven. Bovendien is mijn vriend een paar dagen erna jarig, heb ik nog een feestje en een verjaardag in zicht daarna en sinterklaas enzo komt ook nog.
Als ik meteen geld pin van mijn stufi heb ik geld. Maar dan sta ik nog meer rood de maand erna en kan mijn verzekering weer niet worden afgeschreven. Als volgende maand de stufi komt lost die mijn schuld bij de bank weer af. Met als gevolg dat ik alsnog rond de 0 zit. Ik word er helemaal gek van, ik kan het niet opbrengen al dat geld.
Kleding kopen zit er al helemaal niet in, ik heb nu nog maar 2 broeken die ik aantrek en een paar van die oude rotbroeken die ik liever niet aantrek omdat ze niet goed meer zitten of wiv wat. Qua shirtjes heb ik ook niks te kiezen dus loop ik elke week in dezelfde kleren.
Uitgaan wil ook al niet lukken want als ik een keer een beetje geld over heb is dat niet genoeg om te stappen en dan besteed ik het liever ergens anders aan. Met in mijn achterhoofd dat ik óók nog een schuld heb bij mijn moeder van €800 die elke maand €50 laat afschrijven van mijn rekening, wat ook nooit kan omdat het er niet op staat..
Ik kan en wil dit niet aan mijn moeder vertellen, zij is ook maar alleen en verdient weinig geld als gastouder. Bovendien heeft ze al zoveel voorgeschoten voor me en heeft zij ook niet veel geld.
Ze weet wel dat die boeken nog niet zijn betaald omdat ik de brief op tafel had laten liggen maar de rest weet ze niet.
Daarbij komt dat ik nooit met mijn moeder ergens over kan en wil praten, het is een soort barriere tussen ons die mij ervan weerhoudt om mijn gevoelens te uiten.
Kleding krijg ik niet van haar, mijn broertjes wel. Die wilden heel graag een dvd-recorder (tot nu toe hadden we alleen een videorecorder, geen dvdspeler of niks) en die zijn ze vandaag gaan kopen. Ook hebben ze allebei een winterjas van €100 per stuk gekregen maar voor mij wil ze niets meer betalen.
Op Liefde en Relatie heb ik een topic geopend over praten over gevoelens met mijn vriend, wat ik ook niet kan. Oppervlakkige dingen kan ik wél vertellen maar diepere gevoelens en problemen niet.
Dus dat komt er ook nog eens bij.
Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Ik word er depri en chagrijnig van en elke dag weer hoop ik dat er niet nóg meer rekeningen komen of mailtjes/brieven van instanties die een betalingsherinnering sturen.
Ik zit nu voor het 2e jaar op een hbo en ik denk er soms over om ermee te kappen, hoewel het heel goed gaat op school. Alleen maar vanwege de hoge kosten allemaal. Maar als ik stop moet ik al mijn studiefinanciering vanaf het 1e jaar terugbetalen, en das dus €260 per maand..
De enige optie was om hier mijn hart te luchten en misschien dat iemand een oplossing weet voor me of me ergens mee gerust kan stellen..

x Kim
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2005, 18:31
PV
PV is offline
Zeker niet stoppen met school als je dat nog steeds leuk vindt. Ik zou eerst proberen meer uren te werken, of een extra / ander baantje erbij nemen. Als laatste redmiddel zou je ook kunnen kiezen voor een (tijdelijke) lening bij IB-groep.
Je zegt dat je moeder alleen is, is je vader overleden of heb je er geen contact meer mee? Anders zou je je situatie aan hem uit kunnen leggen en vragen of hij jou geld kan lenen/geven...
Kijk ook waar je eventueel geld op zou kunnen besparen. Heb je je telefoon wel echt nodig of zou je ook zonder kunnen. Is het wel nodig dat je alle schoolboeken koopt, soms kun je ze ook lezen in de mediatheek of lenen/kopieren van andere studenten. Enz.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:37
Go
Avatar van Go
Go is offline
Wat je zou kunnen doen is je telefoonabonnement opzeggen. Het schijnt dat je gratis via Skype kunt bellen. Moeten wel beide personen dat programma gedownload hebben. Ik neem aan dat je hoofdzakelijk met je vriend belt. Rook je? Als je dat doet zou ik er zo snel mogelijk mee stoppen. En die 50 euro aan verzekeringen, voor welke verzekeringen is dat allemaal? Ziektekosten- en WA-verzekering kan ik me best voorstellen, maar met allemaal andere verzekeringen zou ik terughoudend zijn. Maar dat kan ik nu dus niet beoordelen.

Tenslotte kun je ook proberen je inkomsten wat te verhogen. Is meer werken geen optie of eventueel ander werk zoeken? Zeg natuurlijk niks op voordat je een nieuwe baan hebt. Als je je kosten al er hebt gereduceerd en je ook veel werkt, maar toch nog tekort komt, kun je overwegen om een klein bedrag bij de IB-groep te lenen. In ieder geval goedkoper dan rood staan.

Het zijn allemaal wat algemene adviezen waar je misschien niet heel veel aan hebt. Is het ook niet een goed idee om een behoorlijke gedetailleerde begroting te maken en al te uitgaven bij te houden? Wel wat werk, maar dan is het ook veel makkelijker om uit te zoeken waar het 'mis' gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:39
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik was het bijna vergeten te zeggen, maar stop al helemaal niet met school. Dat is juist een investering in je zelf, waarmee je je kansen op een redelijke baan vergroot.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:42
Verwijderd
Minder bellen, telefoonrekeningen lopen snel hoog op.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:46
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
PV schreef op 08-10-2005 @ 19:31 :
Zeker niet stoppen met school als je dat nog steeds leuk vindt. Ik zou eerst proberen meer uren te werken, of een extra / ander baantje erbij nemen. Als laatste redmiddel zou je ook kunnen kiezen voor een (tijdelijke) lening bij IB-groep.
Je zegt dat je moeder alleen is, is je vader overleden of heb je er geen contact meer mee? Anders zou je je situatie aan hem uit kunnen leggen en vragen of hij jou geld kan lenen/geven...
Kijk ook waar je eventueel geld op zou kunnen besparen. Heb je je telefoon wel echt nodig of zou je ook zonder kunnen. Is het wel nodig dat je alle schoolboeken koopt, soms kun je ze ook lezen in de mediatheek of lenen/kopieren van andere studenten. Enz.
Mijn vader en moeder zijn uit elkaar vanwege mij.. Mijn vader wil mij niet meer zien en ik hem niet. Hij betaalt bijna geen alimentatie en krijg een aanvullende beurs van IB-groep omdat hij dat zou moeten betalen aan mij maar niet doet.
Het is trouwens mijn stiefvader, wás mijn voogd maar ook dat is niet meer zo.
Mijn echte vader heb ik nooit gekend.

Ik werk al 2 dagen in de week maar heb ook geen tijd verder omdat ik het druk heb met school. Ik wil geen lening bij de IB-groep omdat ik er later aanvast zit. Mijn moeder sluit ook geen leningen af.

Als ik nog een bijbaantje zou nemen zou ik nog minder tijd hebben voor school en moet ik 35% inleveren aan de belastingdienst.

Ik rook wel ja maar de meeste pakjes betaalt mijn vriend omdat ik weinig geld heb..

Mijn telefoonabonnement is wel nodig omdat ik vorig jaar prepaid had en merkte dat elke keer als de trein vertraging had e.d. ik niet kon bellen omdat ik geen beltegoed had. Iedereen op school heeft bijna een abonnement en ik werd erop aangekeken dat ik het niet liet weten als ik later kwam (projectonderwijs, rekening houden met elkaar enzo..)

En nog zoiets: een laptop wordt aangeraden bij ons op school maar ook die heb ik niet vanwege geld en ook dat vindt men niet zo leuk. Maar daar heb ik schijt aan..

En die schoolboeken heb ik echt nodig omdat ik ze volgend jaar ook nog moet gebruiken (daar ben ik allang blij om)..

Zucht...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, als je geldproblemen hebt dan moet je of kijken of je minder kunt uitgeven of meer kunt binnenkrijgen. Als je niet minder kunt of wilt uitgeven en niet meer kan binnenkrijgen door meer te gaan werken en je wil geen lening dan denk ik dat je weinig anders te willen hebt dan geld te lenen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
begin met 'onnodige' kosten te schrappen. Niet uitgaan, niets kopen voor jezelf of voor anderen...

even iets bijlenen bij IB-groep niet een optie? (heb niet hele topic gelezen)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:52
Go
Avatar van Go
Go is offline
Stop met roken en vraag je vriend i.p.v. de sigaretten iets anders, wat je nu zelf koopt en dat wel zinvol is, voor je te kopen. Het mag dan niet leuk zijn, maar jouw situatie is ook niet 'leuk'. Dan moet je op alle kleine beetje letten. Bovendien zul je zelf ook weleens sigaretten kopen, als je stopt ben je in ieder geval ook van die kosten af.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 20:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 08-10-2005 @ 19:46 :
Ik werk al 2 dagen in de week maar heb ook geen tijd verder omdat ik het druk heb met school. Ik wil geen lening bij de IB-groep omdat ik er later aanvast zit. Mijn moeder sluit ook geen leningen af.
Tuurlijk wil je geen lening, dat wil niemand. Maar sommigen kúnnen niet zonder die lening en als ik zo naar jouw situatie kijk ben jij daar één van. Je loopt al allerlei risico's door het niet betalen van verzekering en boekenkosten. Ik denk dat het risico van een lening nemen dan toch minder erg is. En als je dan een lening moet nemen is de IB-Groep de handigste instelling.

Verder zou ik intussen toch nog proberen op kleine dingen te bezuinigen. Misschien een goedkopere verzekering? En hoeveel betaal je aan je telefoonrekening? Je hebt die telefoon misschien wel nodig voor treinen/werkgroepen ed, maar misschien kun je bijv. gesprekken met je vriend voortaan met de vaste telefoon doen ipv de mobiel (ik noem maar een voorbeeld: weet niet of het bij jou ook van toepassing is). Kijk iig eens of een goedkoper abonnement mogelijk is!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 20:20
Verwijderd
Koop je schoolboeken 2e hands of verkoop ze anders weer. Neem een goedkoper telefoonabonnement. Zoek een baan waar je meer geld mee verdient. Sluit een lening af bij de IB-Groep van 75 euro per maand. Je betaalt maar 3,3 % rente dat is echt bijna niks en je mag er 10 jaar over doen om het terug te betalen. Als je eenmaal een baan hebt lukt dat echt wel. Dan kun je nu tenminste een beetje normaal leven leiden en leuke dingen doen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 08-10-2005 @ 21:20 :
Sluit een lening af bij de IB-Groep van 75 euro per maand. Je betaalt maar 3,3 % rente dat is echt bijna niks en je mag er 10 jaar over doen om het terug te betalen. Als je eenmaal een baan hebt lukt dat echt wel. Dan kun je nu tenminste een beetje normaal leven leiden en leuke dingen doen.
Precies, als ik jou was zou ik gewoon bij de IB-groep lenen, je hoeft geen hoge rente te betalen en je mag er heel lang over doen om terug te betalen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 21:37
Verwijderd
Je noemt een aantal kostenposten (school, kleding, telefoon)... Weet je van jezelf ook goed waar de rest van het geld heengaat? (en in welke hoeveelheden?). bv. abonnementen, uitgaan, hobbies, eten.. Denk je niet dat je daar (veel) in kan schrappen? En ook qua telefoonkosten.. ben je daar veel aan kwijt? Kijk eens op de site van het nibud voor informatie en tips!

Zo op 't eerste gezicht denk ik namelijk dat je met zo'n inkomen prima rond zou moeten kunnen komen.. Een ib-lening zou ik maar nemen voor je problemen gaat krijgen met bedrijven etc, maar uiteindelijk kan je beter je uitgavenstijl aanpakken.

Mijn berekeningetje, want misschien klopt er wel geen barst van:

460*12 = 5520 = inkomen
kosten
boeken: 700 (?)
collegegeld : 1500
verzekering: 600
kleding: 800 (?)
-------------
blijft over: 1920. --> 160 euro per maand.

Dat lijkt me toch meer dan zat voor dingen als bellen, roken, hobbies, vrije tijd. Ga voor jezelf na of ik hier grote kostenposten vergeet/onderschat en of die voor belangrijke dingen zijn bv.
Oja, schulden.nl is ook een goede site, en misschien kun je budgetbegeleiding aanvragen om te zorgen dat 't iig niet bergafwaarts gaat.

good luck
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 08-10-2005 @ 19:20 :
Het collegegeld wordt om de maand afgeschreven a €290.
klopt dat wel?
6 * 290,00 = 1740
Terwijl collegeld iets minder dan 1500 is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 22:11
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-10-2005 @ 22:58 :
klopt dat wel?
6 * 290,00 = 1740
Terwijl collegeld iets minder dan 1500 is.
De volgende termijnen zullen waarschijnlijk wat minder bedragen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de regeling van de UvT
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 22:42
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik zou in jouw situatie, die ik wel herken, een tijdelijke lening nemen bij het IBG. Is misschien voor je gevoel vervelend, maar daarmee kan je wel alles even rechttrekken, waardoor je uiteindelijk zelf lekkerder in je vel zit omdat je die zorgen niet meer hebt..

en sowieso hierdoor niet stoppen met school!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 07:38
Verwijderd
Je post is er lang en ik kan er op de vroege morgen even geen touw aan vast knopen, daarom maar een post gewoon over wat ik in eerste instantie denk: Al je uitgaven opschrijven, dingen die niet perse nodig zijn schrappen of iig sterk minderen en niet meer uitgeven dan je hebt. Dat werkt over het algemeen het beste. En als je zonder alle extra's toch nog te weinig geld hebt voor je studie, boeken, enz., dan toch iets lenen. Deurwaarders op de stoep is vervelender dan later een schuld, lijkt me.

(En ga leren praten over gevoelens ed. Met zeggen "ik kan het niet" lukt het niet, probeer en blijf proberen, dan zal het waarschijnlijk elke keer wat beter gaan (niet in een week, maar wel op langere termijn).)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 10:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Een moeilijke situatie en van jou kant begrijpelijk dat je eigelijk geen lening wil, maar soms kan dat niet anders.
Neem tijdelijk (2 maanden ofzo) de max lening zodat je alles kan recht trekken.

Inkomsten
260 aan stufi
200 aan inkomen
-------------
460 euro

Vaste uitgave per maand |(omgerekend per maand)
145 euro aan collegegeld
50 euro verzekeringen
--------------------------
195 euro

Schulden die betaald moeten worden
95 euro aan boeken
150 euro aan achterstallige verzekering (april/juni/oktober)
---------------
245 euro

Zelfs nu zie ik eigelijk geen probleem. Maar ik snap wel waar het probleem zit.
Je reserveert je collegegeld niet. begin daar eens mee, geef die 145 euro collegegeld die je per maand kwijt bent die ene maand dat het niet word afgeschreven niet uit. Daar gaat het mis.

Je moet nu 245 euro aan achterstallige schulden betalen. En je normale kosten lopen ook gewoon door.

Bel in iedergeval met de bedrijven dat je het geld wel betaald maar of ze je nog 1 of 2 maanden willen geven, misschien hebben ze begrip.

Oktober
Loon 200 betaal daarmee je 50 euro telefoon (even hoog geschat) en betaal daarvan tevens de achterstallige premie.

Stufi die gaat volledig op deze maand aan je collegegeld. waardoor je weer achterstallige premie hebt

November
Loon 200 euro daarmee telefoon betalen a 50 euro. achterstallige premie van 50 euro en boeken a 95 euro betalen

Stufi a 260 euro daarvan gaat 50 euro naar de verzekering je reserveert 145 euro i.v.m collegeld. Hou je nog 65 euro over.


Verder.
Het is even beknibbelen maar dan heb je straks wel 65 euro voor je sinterklaas. Of wat anders leuks
Kom behalve deze keer niet aan je stufi rekening, daar gaat het allemaal goed. Het vergt wat discipline maar dan spaar je automatisch wat op je stufi rekening voor onverwachtsuitgave zoals een extra boek of iets dergelijks. 65 euro per maand is toch zo'n 650 euro per jaar.
Ik vermoed namelijk dat het probleem is dat je ook van je vaste lasten rekening geld opneemt

Je gewone rekening, hou je zo'n 150 euro over voor leuke dingen. Koop daar evt kleren van maar pas in DECEMBER daarvoor moet je schulden aflossen.

Een andere oplossing is gewoon even (1 of 2 maand) max te lenen om je schulden af te lossen zodat je dan weer op de rit zit!

Kijk of je hier wat aan hebt. Het probleem zit hem niet in je vaste uitgave maar in je variabele, wat het is best te betalen allemaal, als je het maar goed op een rijtje zet.

Groetjes en sterkte
ivo jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2005, 10:48
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Die lening bij de IB is echt niet erg.. De rente is echt enorm laag (in vergelijking met banken e.d.) en de terugbetaalregeling is ongelovelijk soepel. Je hebt een aanloopfase van 2 jaar (zodat je eerst werk kan vinden) en daarna mag je er 15 jaar over doen om je studieschuld af te lossen, maar natuurlijk mag dat ook sneller. Heb je na 15 jaar de schuld nog niet volledig afbetaald, dan wordt je schuld onder bepaalde voorwaarden kwijt gescholden.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:28
MB
Avatar van MB
MB is offline
Waarom wil je absoluut niet lenen bij de IBG? Er zijn zo ontzettend veel studenten die dat doen, dus het is harstikke normaal en het is nog relatief voordelig ook...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 14:43
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
aanvullende lening hoef je je echt niet voor te schamen.
deze situatie is ook niet fijn voor jou.
succes..
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 14:57
Nephtys
Avatar van Nephtys
Nephtys is offline
Ik leen ook, voor mijn rijbewijs. Ik geloof dat heel veel mensen het doen hoor, regering heeft dit ingesteld zodat je niet zoveel hoeft te werken dat je studie in gevaar komt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 15:55
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik zie hier precies mijn moeder in, die betaalt leningen af met andere leningen en heeft ook vaak gewoon geen geld.

Het beste is als je probeert alleen noodzakelijke dingen te kopen, zoals eten, boeken en dergelijke. Telefoonabbo is écht niet noodzakelijk, dus maak jezelf dat nou niet wijs. Gebruik dan skype, dat gratis belprogramma (www.skype.com), msn ed. Of koop een beltegoedkaart en gebruik die alleen wanneer het nodig is. Je kunt ook mensen sms-en als je bv de trein gemist hebt, bellen is niet noodzakelijk.

Dat soort kleine dingetjes lijkt weinig maar kan best veel schelen. Je moet van jezelf maar bedenken waar je nog meer geld aan besteedt en hoe je dit in kunt korten.

Of leen tijdelijk bij. Het hoeft echt niet veel te zijn, je kan gewoon een bedrag nemen en dan nu een je schulden aflossen. Misschien je collegegeld in een keer laten afschrijven, dan ben je daar ook weer klaar mee. Dan betaal je bv maandelijks een klein bedrag aan de ib-groep terug, dat scheelt je ook al geld.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 17:58
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Lyne schreef op 09-10-2005 @ 16:55 :
Of leen tijdelijk bij. Het hoeft echt niet veel te zijn, je kan gewoon een bedrag nemen en dan nu een je schulden aflossen. Misschien je collegegeld in een keer laten afschrijven, dan ben je daar ook weer klaar mee. Dan betaal je bv maandelijks een klein bedrag aan de ib-groep terug, dat scheelt je ook al geld.
Uh, dat kan niet meer voor zover ik weet.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 18:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Kan je niet rood staan? of sta je al maximaal rood?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2005, 19:01
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-10-2005 @ 19:57 :
Kan je niet rood staan? of sta je al maximaal rood?
Kan je beter stufi bijlenen. de rente is minder hoog.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:14
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Neiu schreef op 09-10-2005 @ 18:58 :
Uh, dat kan niet meer voor zover ik weet.
Ik weet er ook niet zoveel vanaf, zit nog op de middelbare school. Ik heb wel eens op de site van de ib-groep rondgesnuffeld en daar stond deze mogelijkheid. Was wel een tijdje geleden al, dus het kan veranderd zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 08-10-2005 @ 19:46 :
Ik werk al 2 dagen in de week maar heb ook geen tijd verder omdat ik het druk heb met school.
Als je twee volle dagen in de week werkt (dus 8 dagen per maand) en dan maar €200,- verdient is dat ontzettend weinig. Kun je geen ander baantje zoeken dat beter verdient?

Citaat:
KiMZz schreef op 08-10-2005 @ 19:46 :
Ik wil geen lening bij de IB-groep omdat ik er later aanvast zit. Mijn moeder sluit ook geen leningen af.
Vooral studenten die op zichzelf wonen en alles zelf moeten betalen, zoals jij, komen zonder lening niet goed rond. De rente bij de IB is relatief gezien erg laag, zodat je het later goed af kunt betalen. Best veel studenten lenen geld bij de IB-groep: het is dus zeker niet raar of iets dergelijks.

Citaat:
KiMZz schreef op 08-10-2005 @ 19:46 :
Als ik nog een bijbaantje zou nemen zou ik nog minder tijd hebben voor school en moet ik 35% inleveren aan de belastingdienst.
Die 35% kun je vrijwel zeker terugvragen: als je minder dan een bepaald bedrag per jaar verdient (ik dacht € 7000,-. Verbeter me even ikbenschipper1 ) kun je alle betaalde inkomstenbelasting aan het eind van het jaar terugvragen, door middel van een T-biljet.

Citaat:
KiMZz schreef op 08-10-2005 @ 19:46 :
Mijn telefoonabonnement is wel nodig omdat ik vorig jaar prepaid had en merkte dat elke keer als de trein vertraging had e.d. ik niet kon bellen omdat ik geen beltegoed had. Iedereen op school heeft bijna een abonnement en ik werd erop aangekeken dat ik het niet liet weten als ik later kwam (projectonderwijs, rekening houden met elkaar enzo..)
Als je alleen daarom een abbonement neemt is dat op z'n zachtst gezegd niet handig. Dat jij nooit geld hebt om te bellen ligt niet aan het hebben van prepaid maar aan je eigen onvermogen om beltegoed op te sparen. Bel niet alles in een keer op maar zorg ervoor dat je altijd een paar Euro tegoed overhoudt. Zorg evt. voor een opwaardeerkaart die je bij je hebt voor noodgevallen. Bovendien kun je vrijwel overal bellen via de telefooncel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 21:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Laurens schreef op 09-10-2005 @ 20:15 :
Die 35% kun je vrijwel zeker terugvragen: als je minder dan een bepaald bedrag per jaar verdient (ik dacht € 7000,-. Verbeter me even ikbenschipper1 ) kun je alle betaalde inkomstenbelasting aan het eind van het jaar terugvragen, door middel van een T-biljet.
Nee het is ongeveer 5.000 euro. ECHTER kan je je studiekosten aftrekken, en ook je ziekenfondsverzekering e.d.
Bij jongeren kan dit een aardig bedrag zijn.
Waardoor je ook al verdien je 7000 euro alsnog alles kan terug krijgen.
Maar idd die 35% krijg je gewoon terug als je onder de 5.000 blijft. en iets hoger na aftrek ziekenkosten enzo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 21:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Laurens schreef op 09-10-2005 @ 20:15 :
Als je twee volle dagen in de week werkt (dus 8 dagen per maand) en dan maar €200,- verdient is dat ontzettend weinig. Kun je geen ander baantje zoeken dat beter verdient?
8*8 = 64 uur
200 : 64 = 3,10

Minimum is 4,49 dus dat zal iig niet het geval zijn dat ze 8 uur per dag werkt
200 : 4,49 = +/- 45 uur per maand
= +/- 5 uut per dag

Kan je misschien niet iets meer op die dagen werken?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 07:37
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Bedankt voor alle hulp en het meedenken met me!

Inmiddels heb ik mijn moeder in een brief uitgelegd wat er allemaal aan de hand is met mij. Ik kreeg van haar al een briefje dat ik een vreemde voor haar ben en ze wilde weten wat er in me omgaat. Ik woon nog thuis maar de communicatie verloopt gewoon op deze manier.
Zij schrok wel en heeft de rekening van 75 euro voor mijn boeken betaald, en de 3 maanden verzekeringspremie. Ze wil nu een plan opstellen ofzo maar ik heb haar nog niet gesproken.

Verder wíl ik wel meer werken, ik werk geen 8 uur per dag. Op woensdags tot nu toe gewoon van 5 tot 8 's avonds, maar vanaf nu overdag (12 tot 8), omdat ze gewoon niet wisten dat ik heel de woensdag vrij was. Op zaterdag zijn er zoveel parttimers dat we maximaal een halve dag kunnen worden ingepland, hooguit van 12 tot 7 maar meestal echt een halve dag.
Dit is niet iets wat ik kan verhelpen. Ik verdien nu bijna 7 euro per uur daar en ga niet zomaar weg om ergens anders voor een hongerloontje te werken..
In de herfstvakantie volgende week werk ik ook nog veel meer.
2x 's avonds, 2x een halve dag, 1 hele dag..
Dus hoop dat ik daarmee weer een boel binnenkrijg!

En dat van het collegeld is wel 290 om de maand, maar 5 maanden lang, niet 6, dus dan klopt het wél..

Mijn abonnement is mijn eigen probleem helemaal, daar zit ik nog ruim anderhalf jaar aan vast dus kom ik ook niet zomaar vanaf. Maar dat betaal ik wel ik wilde het zelf en die wil ik ook houden..

Vanmiddag meer reactie, ik moet nu naar school
x Kim
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 08:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 11-10-2005 @ 08:37 :
Bedankt voor alle hulp en het meedenken met me!

Inmiddels heb ik mijn moeder in een brief uitgelegd wat er allemaal aan de hand is met mij. Ik kreeg van haar al een briefje dat ik een vreemde voor haar ben en ze wilde weten wat er in me omgaat. Ik woon nog thuis maar de communicatie verloopt gewoon op deze manier.
Zij schrok wel en heeft de rekening van 75 euro voor mijn boeken betaald, en de 3 maanden verzekeringspremie. Ze wil nu een plan opstellen ofzo maar ik heb haar nog niet gesproken.

Verder wíl ik wel meer werken, ik werk geen 8 uur per dag. Op woensdags tot nu toe gewoon van 5 tot 8 's avonds, maar vanaf nu overdag (12 tot 8), omdat ze gewoon niet wisten dat ik heel de woensdag vrij was. Op zaterdag zijn er zoveel parttimers dat we maximaal een halve dag kunnen worden ingepland, hooguit van 12 tot 7 maar meestal echt een halve dag.
Dit is niet iets wat ik kan verhelpen. Ik verdien nu bijna 7 euro per uur daar en ga niet zomaar weg om ergens anders voor een hongerloontje te werken..
In de herfstvakantie volgende week werk ik ook nog veel meer.
2x 's avonds, 2x een halve dag, 1 hele dag..
Dus hoop dat ik daarmee weer een boel binnenkrijg!

En dat van het collegeld is wel 290 om de maand, maar 5 maanden lang, niet 6, dus dan klopt het wél..

Mijn abonnement is mijn eigen probleem helemaal, daar zit ik nog ruim anderhalf jaar aan vast dus kom ik ook niet zomaar vanaf. Maar dat betaal ik wel ik wilde het zelf en die wil ik ook houden..

Vanmiddag meer reactie, ik moet nu naar school
x Kim
Okay erg positief in ieder geval. En zeker dat je nu ook gewoon meer gaat werken op woensdag. Krijg je troch per maand zo'n120 euro meer om handen, betaal w2el je moeder zo snel mogelijk terug, he.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-10-2005 @ 19:57 :
Kan je niet rood staan? of sta je al maximaal rood?
Rood staan is hartstikke duur. Dan kun je veel beter bij de IB-groep lenen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:27
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik kan niet rood staan, alleen als mijn collegegeld wordt afgeschreven sta ik rood, omdat ik daarvan zelf heb aangegeven dat ze dat sowieso elke periode moeten afschrijven ofzo.. En wil liever ook niet rood staan want als ik dat eenmaal heb kom ik er niet snel meer uit denk ik..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:36
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 11-10-2005 @ 14:27 :
Ik kan niet rood staan, alleen als mijn collegegeld wordt afgeschreven sta ik rood, omdat ik daarvan zelf heb aangegeven dat ze dat sowieso elke periode moeten afschrijven ofzo.. En wil liever ook niet rood staan want als ik dat eenmaal heb kom ik er niet snel meer uit denk ik..
groot gelijk...

zoals andere al zeiden, overbodige dingen over boord gooien....uitgaan, kleding etc gewoon niet meer doen...voorlopig...en minderen met roken...koop anders zoon sigaret makertje en goedkope sjag enzo...kan je veel meer roken voor minder geld...kan ook zomaar schelen... (als ik het goed gelezen heb rook je, vandaar dat ik het zeg)
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 11-10-2005 @ 08:37 :
Bedankt voor alle hulp en het meedenken met me!

Inmiddels heb ik mijn moeder in een brief uitgelegd wat er allemaal aan de hand is met mij. Ik kreeg van haar al een briefje dat ik een vreemde voor haar ben en ze wilde weten wat er in me omgaat. Ik woon nog thuis maar de communicatie verloopt gewoon op deze manier.
Zij schrok wel en heeft de rekening van 75 euro voor mijn boeken betaald, en de 3 maanden verzekeringspremie. Ze wil nu een plan opstellen ofzo maar ik heb haar nog niet gesproken.

Verder wíl ik wel meer werken, ik werk geen 8 uur per dag. Op woensdags tot nu toe gewoon van 5 tot 8 's avonds, maar vanaf nu overdag (12 tot 8), omdat ze gewoon niet wisten dat ik heel de woensdag vrij was. Op zaterdag zijn er zoveel parttimers dat we maximaal een halve dag kunnen worden ingepland, hooguit van 12 tot 7 maar meestal echt een halve dag.
Dit is niet iets wat ik kan verhelpen. Ik verdien nu bijna 7 euro per uur daar en ga niet zomaar weg om ergens anders voor een hongerloontje te werken..
In de herfstvakantie volgende week werk ik ook nog veel meer.
2x 's avonds, 2x een halve dag, 1 hele dag..
Dus hoop dat ik daarmee weer een boel binnenkrijg!

En dat van het collegeld is wel 290 om de maand, maar 5 maanden lang, niet 6, dus dan klopt het wél..

Mijn abonnement is mijn eigen probleem helemaal, daar zit ik nog ruim anderhalf jaar aan vast dus kom ik ook niet zomaar vanaf. Maar dat betaal ik wel ik wilde het zelf en die wil ik ook houden..

Vanmiddag meer reactie, ik moet nu naar school
x Kim
7 euro krijg ik ook, dat is best redelijk. Probeer alleen iets van 15 uur per week te werken als dat lukt. Als je je huidige baan wilt behouden, probeer het dan met een uitzendbureau erbij. Dan kun je precies zelf bepalen wanneer je wilt werken. Maar als je al aan de 15 uur zit dan is dat prima en verdien je ongeveer 450 euro per maand.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2005, 16:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-10-2005 @ 14:02 :
Rood staan is hartstikke duur. Dan kun je veel beter bij de IB-groep lenen.
Ik heb laatst 1000 euro rood gestaan omdat ik iets groots moest aanschaffen en heb daar maar 2 euro nog wat voor moeten betalen hoor Dat is nu een half jaar geleden en ik sta nu nog 300 euro rood van dat bedrag... Dat vind ik nou niet bepaald veel En die rente is dus vorige week van mn rekening afgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-10-2005 @ 17:55 :
Ik heb laatst 1000 euro rood gestaan omdat ik iets groots moest aanschaffen en heb daar maar 2 euro nog wat voor moeten betalen hoor Dat is nu een half jaar geleden en ik sta nu nog 300 euro rood van dat bedrag... Dat vind ik nou niet bepaald veel En die rente is dus vorige week van mn rekening afgeschreven.
Bij de bank betaal je tussen 7-9% en bij de IBG 3,3%. Dat is wel degelijk een groot verschil.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 11-10-2005 @ 18:07 :
Bij de bank betaal je tussen 7-9% en bij de IBG 3,3%. Dat is wel degelijk een groot verschil.
idd. En als je rood staat zonder dat je een maximumbedrag hebt afgesproken met de bank (zoals de TS doet; ze kan eigenlijk niet rood staan, maar staat het toch op het moment dat d'r collegegeld afgeschreven wordt) is de rente vaak nog meer.

Hoe dat in jouw geval zit, Chloe Siere, weet ik dan niet. Wel mooi dat je maar 2 euro nog wat hoefde te betalen aan rente. Maar voor iemand die bijna structureel rood lijkt te staan als de TS zou ik het dan toch niet aanraden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-10-2005 @ 18:23 :
idd. En als je rood staat zonder dat je een maximumbedrag hebt afgesproken met de bank (zoals de TS doet; ze kan eigenlijk niet rood staan, maar staat het toch op het moment dat d'r collegegeld afgeschreven wordt) is de rente vaak nog meer.

Hoe dat in jouw geval zit, Chloe Siere, weet ik dan niet. Wel mooi dat je maar 2 euro nog wat hoefde te betalen aan rente. Maar voor iemand die bijna structureel rood lijkt te staan als de TS zou ik het dan toch niet aanraden.
Hm je hebt gelijk, het is 7 procent lees ik op de site van abn-amro... Het komt waarschijnlijk doordat ik vrij snel nog maar 300 euro rood stond... En blijkbaar heb ik vlak na die 1000 euro afschrijving mn salaris gestort gekregen waardoor de rente over die maand ook meeviel Ik weet ook niet precies Mn maximum rente was 3 euro oid...

Maar structureel rood staan is ook niet geweldig nee...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 09:35
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb mijn moeder tot gisteravond ontlopen, ik had een zelfde soort briefje aan haar gegeven als mijn openingspost en ze reageerde dus een beetje boos enzo, dus kwam gisteravond thuis, en na wat gezeik hebben we er over gepraat en zij heeft dus mijn verzekeringen boeken betaald en dat hoeft ze niet meer terug te hebben. Verder hebben we gepraat over geld en stagelopen (dat moet ik binnenkort dus ook, geen zin in) en ben wel een beetje opgelucht. Ik moest van haar een schema maken waarin mijn inkomsten en uitgaven (aan vaste lasten) staan en daaruit blijkt dat ik toch tussen de 190 en 230 euro per maand kan overhouden.
Ik zet voortaan 150 euro van mijn stufi weg per maand, en de maand er na ook, zodat ik precies 300 euro heb daarvoor, en toch elke maand stufi over
Het enige probleem is nog dat het nu dus niet kan worden afgeschreven zonder dat ik rood kom te staan vanwege collegegeld deze maand..
Maar komt wel goed denk ik...

x Kim
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 13:51
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb eigenlijk dezelfde inkomsten als jou! 260 studifinanciering en 150 a 250 euro loon. Maar ik kom daar gemakkelijk van rond. Ik moet alles betalen, mijn ouders doen niets meer voor mij! Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je niet rond komt.

Wat je hebt afgesproken met je moeder: dat schema, lijkt mij dan ook een heel goed idee. Want het kan echt wel! Ik koop geregeld kleren en ik ga elke week uit!

Ik heb zelfs vorig jaar ook mijn rijles elke week nog bij betaald. Maarja dat redde ik toen niet altijd! Maar dat vind ik ook niet zo vreemd. Let op je kosten zoals bellen, smsen, terassjes, snoep, lunch weet ik veel! Dan is het echt wel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:51
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Misschien is het idee om je girorekeningen op een andere manier te scheiden?
Ik heb één rekening waar al mijn geld op binnenkomt, zoals loon stufi, etc.
Van diezelfde rekening worden ook alle maandelijkse betalingen afgeschreven, zoals huur, collegegeld, telefoonrekening, etc.

Daarnaast heb ik nog een rekening. Op deze rekening wordt maandelijks het bedrag gestort wat ik "over" heb. Dit is een vast bedrag. En dit is het bedrag dat je maandelijks uit kan geven aan overige dingen.

Bijvoorbeeld.

Rekening 1 INKOMSTEN:
260 euro stufi
200 euro loon
-----
460

Rekening 1 UITGAVEN:
145 euro collegegeld
50 euro verzekeringen
50 euro telefoon
------
245

Maandelijks blijft er dus 460-245= 215 euro over

Je zou dus maandelijks een bedrag van 200 euro over kunnen schrijven naar die andere rekening, en daar betaal je alle overige dingen van. De boeken en afgelopen maanden verzekering zijn geregeld dus daar hoef je je even niet meer druk om te maken.

200 euro moet (aangezien je nog thuis woont) genoeg zijn toch?
Op deze manier heb je een goed overzicht van je inkomsten en uitgaven en hoef je niet steeds te denken wat je van welke rekening betaalt. Je hebt gewoon 1 rekening en 1 bankpasje waar je je dagelijkse uitgaven van betaalt.

Hoop dat dit niet te vaag is uitgelegd

Succes!
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 15:51
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Mijn salaris is binnen en het enige wat ik heb gekocht is salade dressing tot nu toe!
Probeer zo weinig mogelijk uit te geven deze maand, mijn vriend is bijna jarig en er staat 2x stappen op de planning, wat me minstens 30 euro kost per avond..
Maar k ga proberen t vol te houden en niet teveel onzin te kopen!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:17
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
veel succes, maar ik zou al lang wat bijgeleend hebben bij de ib-groep. ik heb liever een lening (die je onder heel erg redelijke voorwaarden mag afbetalen) zodat ik de rekeningen kan betalen, dan dat ik de rekeningen dan maar niet betaal.

maar in elk geval heel veel succes met bezuinigen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 23:50
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 14-10-2005 @ 16:51 :
Mijn salaris is binnen en het enige wat ik heb gekocht is salade dressing tot nu toe!
Probeer zo weinig mogelijk uit te geven deze maand, mijn vriend is bijna jarig en er staat 2x stappen op de planning, wat me minstens 30 euro kost per avond..
Maar k ga proberen t vol te houden en niet teveel onzin te kopen!
Als je nou eens 2 x niet gaat stappen en van die ene 30 euro een leuk cadeautje voor je vriend koopt en die andere 30 euro apart zet dan heb je al wat over . Verder inderdaad besparen op je telefoonrekening en let inderdaad vooral op dingen als snoep, chips en dat soort zooi. Dat gaat echt heeeeel erg snel.

Het laatste wat je inderdaad moet doen is een roodstand aanvragen. Dat heb ik toendertijd gedaan en daar word het alleen nog maar ergen van. Dat is nu 3 jaar geleden (ik kon tot 500 euro max rood staan en deed dat elke maand.) en ik sta nu nog steeds elke maand 250 euro rood terwijl ik rond de 800 euro per maand verdien en alleen een telefoonrekening en m'n verzekering zo ongeveer als vaste lasten heb...

hmmz mischien moet ik ook eens mijn eigen tips op gaan volgen
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 23:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 14-10-2005 @ 16:51 :
Mijn salaris is binnen en het enige wat ik heb gekocht is salade dressing tot nu toe!
Probeer zo weinig mogelijk uit te geven deze maand, mijn vriend is bijna jarig en er staat 2x stappen op de planning, wat me minstens 30 euro kost per avond..
Maar k ga proberen t vol te houden en niet teveel onzin te kopen!
Laat je pinpas gewoon thuis? Als je echt iets belangrijks moet kopen weet je dat van te voren wel en kan je gewoon geld gaan pinnen bij de bank/automaat. Op die manier kan je nooit impuls aankopen doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:30
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 14-10-2005 @ 16:51 :
Mijn salaris is binnen en het enige wat ik heb gekocht is salade dressing tot nu toe!
Probeer zo weinig mogelijk uit te geven deze maand, mijn vriend is bijna jarig en er staat 2x stappen op de planning, wat me minstens 30 euro kost per avond..
Maar k ga proberen t vol te houden en niet teveel onzin te kopen!
Ik vind 30 euro op een avond stappen ook nog wel veel. Zou je hier niet wat kunnen bezuinigen. Door misschien in te drinken of gewoon de hele avond niet te veel en niet te dure drankjes drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 10:31
Estar
Estar is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 14-10-2005 @ 16:51 :
Mijn salaris is binnen en het enige wat ik heb gekocht is salade dressing tot nu toe!
Probeer zo weinig mogelijk uit te geven deze maand, mijn vriend is bijna jarig en er staat 2x stappen op de planning, wat me minstens 30 euro kost per avond..
Maar k ga proberen t vol te houden en niet teveel onzin te kopen!
Ik zou dat stappen en onzin maar gewoon laten als ik veel schulden had.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 10:31
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 15-10-2005 @ 21:30 :
Ik vind 30 euro op een avond stappen ook nog wel veel. Zou je hier niet wat kunnen bezuinigen. Door misschien in te drinken of gewoon de hele avond niet te veel en niet te dure drankjes drinken.
Nou ja, ik drink dus niet zó veel op een avond. Ik ga altijd naar de Time Out omdat er hier geen hol aan is, daar moet ik sowieso 6 euro entree betalen, en 1 muntje is tegenwoordig 1,60. Ik koop 20 euro aan muntjes en de laatste 4 euro is voor sigaretten dan, dus op zich valt t best mee..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitleg over beleggen gevraagd
Wesseldndap
10 22-10-2014 09:20
Werk, Geld & Recht Geldproblemen wie heeft ze niet?
Verwijderd
19 14-08-2010 12:01
Werk, Geld & Recht help ik kom niet rond
danny23
77 30-01-2005 15:26
Films, TV & Radio Gilmore Girls #7
Sasz
500 05-01-2005 11:41
Lifestyle Principes
Verwijderd
146 26-07-2003 01:24
Games diabloIII
ongekend
13 21-12-2001 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.