Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2010, 12:23
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Mede met jullie input gooiden we onlangs de ergernissenenquete online. Nu hebben we de uitslag!

Citaat:
Top 10 Ergernissen onder Nederlandse middelbare scholieren
1. Docenten die te laat proefwerk nakijken
2. Te lange schooldagen
3. Teveel huiswerk
4. Docenten die te strenge straffen geven
5. Vieze wc’s
6. De schuld krijgen terwijl iemand anders het deed
7. Belachelijke schoolregels
8. Docenten die leerlingen voortrekken
9. Docenten die nutteloze discussies houden
10. Humeurige of bazige conciërges
Citaat:
Top 10 Ergernissen onder Belgische middelbare scholieren
1. Teveel huiswerk
2. Te lange schooldagen
3. Docenten die te strenge straffen geven
4. Belachelijke schoolregels
5. Vieze wc’s
6. De schuld krijgen terwijl iemand anders het deed
7. Docenten die leerlingen voortrekken
8. Dat de school de leerling niet vertrouwt
9. Humeurige of bazige conciërges
10. Docenten die ongeïnteresseerd zijn in scholieren
Zie www.scholieren.com/ergernissen voor de volledige lijst. En hier de twee persberichten (NL & BE).

Verrassende uitkomst?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2010, 08:54
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Dacht al, hoezo staat '8 tussenuren per dag' er niet tussen, maar zijn middelbare scholen, geen hbo scholen
Lijkt me wel redelijk te kloppen ^^
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 11:52
Micky
Avatar van Micky
Micky is offline
Ik denk dat een enquête over de ergernissen op hbo scholen ook wel leuke resultaten oplevert! (Lees in mijn ervaring: printers die het niet of nauwelijks doen, te weinig computer etc.)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 12:21
Verwijderd
Of de ergernissen op het vervolgonderwijs in het algemeen, op MBOscholen, maar ook ophogescholen en universiteiten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 16:55
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik vind het wel een verrassende uitkomst. Dat leerlingen het erger vinden dat de proefwerken te laat nagekeken worden dan dat de schooldagen te lang zijn of dat er te veel huiswerk is vind ik...verrassend. En vreemd.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 17:12
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik vind het wel een verrassende uitkomst. Dat leerlingen het erger vinden dat de proefwerken te laat nagekeken worden dan dat de schooldagen te lang zijn of dat er te veel huiswerk is vind ik...verrassend. En vreemd.
is idd vreemd. maar waarschijnlijk is dat een proefwerk niet op tijd is nagekeken iets wat heel erg irriteerd omdat er maar 1 of 2 docenten vaak zijn die dat niet goed doen. dat de lange schooldagen te lang zijn en het huiswerk te veel zijn van die algemene dingen waar je maar mee moet leren omgaan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 17:13
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dacht al, hoezo staat '8 tussenuren per dag' er niet tussen, maar zijn middelbare scholen, geen hbo scholen
Lijkt me wel redelijk te kloppen ^^
op de middelbare kunnen ze daaar ook wat van heur
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 22:31
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Hahaha, typerend, "teveel huiswerk" e.d. hoog in de lijst. Het leek me vooraf inderdaad logisch dat dit eruit zou komen en het verrast me dus niets.
Een dergelijke poll/enquête lijkt me ook heel leuk voor universiteiten/HBO's, kunnen jullie daar ook niet wat mee doen?

Edit: Wel ernstig vind ik dat "Vieze wc's" zowel in België als in Nederland op 5 staat. Dan gaat er toch ergens iets verkeerd!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 14:25
Micky
Avatar van Micky
Micky is offline
Ik vind het vooral opvallend dat de ergernissen aan docenten vaak terugkomt in de top10. Het lijkt mij dat als je ervoor kiest om leraar of lerares te worden, je dit doet omdat je het leuk vindt. Niet om enig tijd later ongelukkig les te geven en dat je leerlingen zich gaan ergeren aan je. De middelbare school kan zo leuk zijn, en daar moeten zowel de scholieren als de docenten hun best voor doen.

PS. Ik zal eens kijken of we iets kunnen doen met een poll/enquête of iets dergelijks voor vervolgonderwijs (mbo, universiteiten, hbo's).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 15:14
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
Zou ook wel een enquete willen zien onder docenten, wat die het irritantst vinden aan hun school.

Vieze toiletten herken ik wel, en docenten die niet goed snik zijn ook. Sommige mensen hadden echt nooit docent moeten worden, voor hun eigen gemoedsrust en die van hun leerlingen. Maar wie vertelt ze dat? Een anonieme klachtenlijn bij S.com lijkt me ook goed, en dan bellen wij mensen met meer dan 150 stemmen gewoon op. "Dit is de eerste waarschuwing! Beter lesgeven!"
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.