Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 16:11
anoniem17
Avatar van anoniem17
anoniem17 is offline
Hoi, ik ben een meisje van 17 en ben echt heeel erg onzeker. Ik walg echt werkelijk van mezelf. Het is zelfs zo erg dat ik niet eens normaal naar MTV of TMF kan kijken, omdat daar allemaal van die perfecte supermooie meisjes voorbij komen, en dan voel ik me helemaal niks meer waard. Als mijn vriend iets zegt over een ander meisje (dat ze er leuk uitziet of mooi is) kan ik me daar echt heel erg druk om gaan maken. Ik word dan helemaal misselijk en voel me echt naar. Nou is het zo dat komende zomer van die superkorte rokjes weer in worden. Korte rokjes en truitjes enzo. En omdat ik me gewoon zo ongelukkig voel daardoor (+ andere dingen, ben depressief), heb ik het idee dat ik in de zomer helemaal niet meer buiten wil komen, en al helemaal niet samen met mijn vriend. Want dan loop ik naast hem en kijkt hij zijn ogen uit bij al die korte rokjes etc. Het lijkt gewoon steeds erger te worden met mijn onzekerheid en word er niet goed van.

Zijn er meer mensen die ook zo erg onzeker over zichzelf zijn, en die zich ook helemaal niks meer waard voelen bij het zien van die 'perfecte' meisjes?
Zo ja, hoe ga je daar dan mee om?


Misschien vinden jullie dat ik onwijs overdrijf, maar zit er echt mee. Alvast thnx voor reacties. Liefs

P.Sorry als er al zo'n topic als deze geplaatst is, maar kon het zo gauw niet vinden...
__________________
hope dies last
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 16:15
Verwijderd
De dingen die jij noemt waardoor je nog ongelukkiger wordt dan je al bent, zijn dat niet waard, al zie je dat nu waarschijnlijk niet. Dingen als korte rokjes en truitjes, er zijn zoveel meisjes die die dingen niet dragen. En je vriend, tja, praat er met hem over, dan weet hij ook hoe jij je voelt en hoe jij over dingen denkt ed. Ik denk dat je ook denkt dat hij veel naar anderen kijkt en hoe hij daarover denkt ed, want hij kiest toch voor jou?

Het leven draait (gelukkig) niet alleen om uiterlijk. Probeer je dat te realiseren. En probeer jezelf te accepteren. 't is veel werk en 't is niet makkelijk, maar daarna is het leven een stuk makkelijker en leuker (maar dat weet jezelf ook wel). Heb je al hulp? Misschien anders eens een keer met iemand gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:17
bette4ever
Avatar van bette4ever
bette4ever is offline
heey anononiem17,

Ik weet ook niet of zo'n topic al geplaatst is maar ik wil je wel "wijze" raad geven
Ik ben niet dun, best wel fors, en ik heb me daardoor jaren lang onzeker gevoeld...dat moet je dus echt niet doen!

Ik weet niet hoe je eruit ziet en dan maakt me ook niets uit...waarom niet? Omdat het erom gaat wat vanbinnen zit.
Je bent gewoon mooi zoals je bent. Als je zo ook denkt begin je vanzelf te stralen.
knappe meisjes zoals jij zegt mogen mss van buiten mooi zijn maar van binnen kunnen het vaak ware capsoneswijven zijn.
'You are beutifull no matter what they say'
Denk daar maarres over na

XXX
Esmay
__________________
.:As I made it, I'm gonna lie in my bed of roses:.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:20
Verwijderd
ik ben ook heel onzeker... en de laatste tijd wel weer wat minder maar ik heb dus ook die tijd gehad dat ik me minder voelde als ik mooiere meiden zag enzow...

maar ik zeg zo: iedereen is uniek...
en iedereen is op zijn manier mooi...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:21
moonchild
Dat van je vriend moet je proberen niet zo te zien want hij heeft toch voor jou gekozen omdat hij jou het leukst vond dus dan zit dat echt wel goed. En lang niet iedereen is perfect (uiterlijk dan). Die korte rokjes en truitjes daar hoef jij zelf toch ook niet aan mee te doen als je je daar niet fijn bij voelt. Misschien moet je hulp vragen om meer zelfvertrouwen te krijgen. Het is nooit zo dat iemand helemaal verkeerd is. Die mensen op TMF en MTV, hoeveel zijn er dat nou van de hele wereld? Toch maar heel weining. Dus lang niet iedereen is mooier, moet je us proberen om niet alleen de mooie mensen te zien. Echt niet iedereen loopt in de zomer in korte rokjes rond.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:25
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
heey anoniempje 17
ik ben ook heel erg onzeker en er mee omgaan doe ik eigenlijk niet, ik kraak mezelf alleen maar meer af, dat geeft me een beetje een goed gevoel.
korte truitjes of rokjes ofzo? nope loop de hele zomer in lange broeken en shirts anders voel ik me echt rot, als ik naar andere kijk trouwens ook
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:50
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
anoniem17 schreef:
Het is zelfs zo erg dat ik niet eens normaal naar MTV of TMF kan kijken, omdat daar allemaal van die perfecte supermooie meisjes voorbij komen, en dan voel ik me helemaal niks meer waard.
Ik heb vandaag foto's van modellen e.d. mogen bewerken.. alle rimpels, kringen onder de ogen en vetrolletjes weggehaald. Ik heb me rot gelachen..

En ja er lopen vrouwen rond op tv en weet-ik-veel-waar, die superslank zijn met mooie ronde heupen en parmantige borsten. De helft daarvan draagt van die kipfiletjes in hun BH. De andere helft traint zich helemaal verrot om mooi te blijven. En het grootste deel houdt zich aan een dieet om zo mooi slank te blijven. En mocht het allemaal niet baten, dan is er altijd nog de plastisch chirurg (of de dtp-er die je foto aanpast ).
En dan héb je een perfect figuur, mooie ronde tieten, glanzend haar, max factor op je ogen en een prodent glimlach. En dan? Ga je dan elke avond na je buikspieroefeningen en je stukje komkommer als snack, vrolijk naar bed enkel omdat je lichaam 'goed' is? Zo van, je moeder is zojuist overleden, je vriend maakt het uit en je zit diep in de schulden, maar dat maakt niet uit, want je ziet er mooi uit? Ga toch weg..

Op de dagen dat ik me gelukkig voel zit mn haar meestal voor geen meter en heb ik net die lelijke broek aan waar mijn net aangekomen vetrolletjes overheen hangen. Komt omdat ik me meestal gelukkig voel om andere redenen.

Genoeg gelul, ik had er gewoon zin in om dit te schrijven
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:33
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
bette4ever schreef:

Ik weet niet hoe je eruit ziet en dan maakt me ook niets uit...waarom niet? Omdat het erom gaat wat vanbinnen zit.
Je bent gewoon mooi zoals je bent. Als je zo ook denkt begin je vanzelf te stralen.
knappe meisjes zoals jij zegt mogen mss van buiten mooi zijn maar van binnen kunnen het vaak ware capsoneswijven zijn.
'You are beutifull no matter what they say'
Denk daar maarres over na

XXX
Esmay
idd,
wat van binnen zit is belangrijker,
je bent mooi zoals je bent. Wat kan jouw MtV Tmf troelas nou schelen?
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:44
Orsino*
Orsino* is offline
Ja ik vind die 'perfecte' meisjes eigenlijk heel lelijk. Je bent veel meer waard dan hun.. Gelukkig weet je vriend dat al, nou jij nog. Trek je niks aan van die troela's!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:31
Verwijderd
Perfectheid vind ik nou het toppunt van saaiheid!

Richt je es niet zo op al die meisjes om je heen, maar richt je es op de dingen die je wél mooi vind aan jezelf.. als je gaat vergelijken dan zul je nooit leren jezelf te accepteren.. Elk meisje, hoe perfect ze in jouw ogen ook is, is onzeker over zichzelf.. oftewel, het is nooit goed. Daarom heeft vergelijken zo weinig zin, je ziet er nu eenmaal uit zoals je eruit ziet.. dan is het zo zonde je tijd te verspillen aan wensen dat je er anders uitzag terwijl je ook jezelf zou kunnen accepteren zoals je bent en van jezelf zou kunnen houden zoals je bent.

Je vriend is jouw vriend en niet van die meisjes met korte rokjes, maar heeft nu eenmaal wel ogen in zn hoofd.

Iemand die op dieet is mag toch nog wel op de menukaart kijken in een restaurant, om maar iets stoms te zeggen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfhaat en Houden Van...?
Anno 1986
20 15-06-2004 18:29
Psychologie Waarom haten?
problemo
18 09-10-2003 21:34
Psychologie jezelf haten
hagelslag
27 26-05-2003 17:00
Psychologie Haat mezelf
Snippie
50 03-11-2002 16:03
Psychologie wordt er gek van !!
Deftones16
10 17-08-2002 16:14
Psychologie Ben opnieuw begonnen met snijden...
°Mel°
32 11-06-2002 14:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.