Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 22:22
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik kan niet tegen relaties, ik word verlieft op de onbereikbare jongen, en als het iets word ind ik hem niet meer leuk, het lijkt wel of ik iets van bindingsangst heb, ofzo..want op het moment at het iets kan worden stoot en duw ik hem met allemacht an me af omdat ik gewoon bang ben, ik ben niet bang voor het sexule eraan, maar om de relatie zelf,
en op het moment dat ie weer weg is ben ik weer helemaal in love..
kennen jullie het probleem en hebben jullie er wat aan kunnen doen, want ik weet het niet meer, maar het is vrij irritant..
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 22:25
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Probeer een beetje te spelen met die gevoelens, daarvoor moet je er wel boven staan - bekijk het een beetje van buitenaf..

Volgens mij hebben veel mensen dit wel in enige mate.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 23:47
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Ik ken het.

Bindingsangst draait overigens vooral om angst om je te binden omdat je ooit vervelende ervaringen hebt opgedaan in relaties (hoeft niet persé een vriend-vriendin relatie te zijn) of wanneer je vertrouwen erg is aangetast. Veel mensen noemen het ook al bindingsangst als je "bang bent" voor een relatie, terwijl dat eigenlijk dus een verkeerde woordkeuze is (volgens de Top Santé van deze maand ).
Anyways, ik heb het dus ook gehad, een paar jaar geleden. Zo snel iets dan echt serieus werd, was mijn gevoel "ineens" over en wilde ik absoluut niks meer. Als die jongen dan eenmaal was afgehaakt, wilde ik 'm wel weer. Hopeloos.

Uiteindelijk kwam er een jongen die zó leuk was dat ik me wel over mijn "angsten" heen wilde zetten en met hem naar de bios wilde gaan (dat was eerst echt not done). En tja, die jongen is nog steeds mijn vriend.
Dus eigenlijk is er niet heel veel dat je er tegen kunt doen, behalve jezelf afvragen waarom je bang wordt als het dichterbij komt en daar wat aan proberen te doen. Én je dus over die angst heenzetten. Achteraf snap je dan vaak niet eens meer waar je je druk om hebt gemaakt.
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 08:33
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
BizZz schreef op 08-10-2004 @ 23:22 :
ik kan niet tegen relaties, ik word verlieft op de onbereikbare jongen, en als het iets word ind ik hem niet meer leuk, het lijkt wel of ik iets van bindingsangst heb, ofzo..want op het moment at het iets kan worden stoot en duw ik hem met allemacht an me af omdat ik gewoon bang ben, ik ben niet bang voor het sexule eraan, maar om de relatie zelf,
en op het moment dat ie weer weg is ben ik weer helemaal in love..
kennen jullie het probleem en hebben jullie er wat aan kunnen doen, want ik weet het niet meer, maar het is vrij irritant..
alsof ik dit zelf heb getypt..

ik weet niet precies wat ik eraan kan doen en wat jij eraan kan doen, ik vind het een iig beangstigend, want eerst voel je je gewoon goed en verliefd en komen ze te dicht bij... hop een grot stopbord en een lijn waar hij achter moet blijven.

dus wat ik doe? ik zeg het ze gewoon ik bepaal altijd nog zelf wat ik wil, ik ga niet een relatie aan omdat anderen dat willen, maar daar moet ik het zelf ook nog mee eens zijn, en al duurt dat jaren, dan zal dat vast wel "ment to be" zijn

(mening )
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:09
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik heb het ook lange tijd gehad.. Nu heb ik een vriendje.. en ik voel niet hetzelfde als voor vroegere jongens .. maar ik weet.. dat ik hem niet kan missen en als ik hem zou kwijt geraken dat ik weer dat intensere gevoel zou krijgen... Weten of je echt van iemand houdt of van de affectie en knuffels.. houdt is belangrijk.. maar dat kom je pas met de tijd te weten.. je onzekerheid delen met de ander is daarbij ook belangrijk..

x
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:41
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik herken dit wel, maar ik heb er nu echt geen last meer van. Ik weet niet waardoor het over gegaan is, ik denk bij mijn eerste serieuze relatie. Je moet je er gewoon even overheen kunnen zetten, denk ik.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:34
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
BizZz schreef op 08-10-2004 @ 22:22 :
ik kan niet tegen relaties, ik word verlieft op de onbereikbare jongen, en als het iets word ind ik hem niet meer leuk, het lijkt wel of ik iets van bindingsangst heb, ofzo..want op het moment at het iets kan worden stoot en duw ik hem met allemacht an me af omdat ik gewoon bang ben, ik ben niet bang voor het sexule eraan, maar om de relatie zelf,
en op het moment dat ie weer weg is ben ik weer helemaal in love..
kennen jullie het probleem en hebben jullie er wat aan kunnen doen, want ik weet het niet meer, maar het is vrij irritant..
wow je lijkt heel erg op iemand die ik ken
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:26
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik heb het 'vroeger' ook wel zo gehad. Ik denk dat je misschien gewoon nog niet toe bent aan een relatie want bij mij is het ook vanzelf over gegaan. Of je bent nog geen juiste persoon tegen gekomen. dat kan ook.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:27
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik heb het gehad nadat mijn tweede "echte" relatie op de klippen was gelopen. zijn twee jongens geweest die ik leuk vond, ik zoende ze en wilde het liefst heeeeel hard weer weglopen. zo gauw ze mij ook leuk gingen vinden en dat lieten merken, vond ik het te dichtbij komen ofsow, wilde het toch steeds maar niet....

zo ook een jongen van vakantie. toen ik hem leerde kennen had ik een vriend en kon er dus niets. ik kon het zo goed met hem vinden en we knuffelden nog wel af en toe enzo, maar niets echt gebeurd. na de vakantie was het uit met me vriend en hij kwam langs. ik zoende met hem (vond hem toch wel errug leuk, ook in de vakantie al wel alleen vond me vriend toen echt wel belangrijker en wou niets op t spel zetten). en opeens vond ik het niet leuk meer, wilde het liefst dat ie wegging en heb m zoveel mogelijk ontlopen. het kwam te dichtbij. toe hij weer weg was had ik zoiets van hij was toch wel leuk...



maar nu heb ik wel weer een vriend. we doen het gewoon rustig aan (althans, we proberen het) en nu gaat het nog goed. alleen ik heb af en toe tijd voor mezelf nodig, (heeft iedereen wel mar ik denk net ietsje meer dan normaal) en dan gaat alles goed. dat zal na een tijdje ook wel weer minder worden maar nu is dit de oplossing.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 15:36
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Hm ik heb er ook een beetje last van. Ik had wel eens het gevoel dat ik verliefd was op een jongen. Maar na een week vond ik hem al niet meer leuk. En als ik écht gek ben op iemand, ben ik bang om er een relatie mee te beginnen. Bang dat hij mij toch weer verlaat.
Echt super raar.
Maar ik weet ook niet wat ik er aan moet doen. Dus kan je niet echt helpen. Zit met hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:11
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik heb 't een poosje gehad.
Maar toen was ik dus helemaal verlieft op 'n jongen en toen hebben we er vaak over gepraat en hij was helemaal niet opdringerig en liet me gewoon me gang gaan. Maar hij bleef wel zeggen dat ie me heel leuk vond enzo. En toen hoorde ik via via dat hij toch wel heel graag een vaste relatie wilde en toen hebben we 't geprobeert ('t ging niet goed) maar ik ben er wel overheen nu.
Nou jah... misschien had ik het ook niet zo heel hevig ofzo. Maar ik denk dus dat je gewoon erover moet praten en op gegeven moment effe moet doorbijten.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 17:59
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Kdenk dat het t spelletje is wat je leuk vind. ik ken het wel een beetje. als een jongen een lief smsje naar me stuurt is het gewoon wel leuk, maar zodra hij even niets van zich laat horen is het de leukste jongen van de wereld. Dan smst hij weer en is het gewoon. heel vaag, zodra je hem kan krijgen word het saai.
Gaat wel weer over

(kweet niet of het dit is maar t komt wel in de buurt)
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:11
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
nee want dat dacht ik ook een tijdje, maar dat is het echt niet!!
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:19
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
nee, maarja, ik zit er heel erg mee..
waarschijnlijk krijg ik zo ook nooit een fatsoenlijke relatie..
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 16:35
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
BizZz schreef op 10-10-2004 @ 15:19 :
nee, maarja, ik zit er heel erg mee..
waarschijnlijk krijg ik zo ook nooit een fatsoenlijke relatie..
OOO JAWEL

je komt echt wel keer een man tegen bij wie je dat niet hebt ook al duurt het nog ff.

(laat je het ff weten als de bruiloft is )
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie bindings angst
Leendertlol
25 23-02-2007 08:37
Liefde & Relatie Je niet kunnen binden...
vedetje
33 23-11-2004 18:55
Liefde & Relatie emotioneel afhankelijk?
load_harmony
13 11-06-2004 09:42
Liefde & Relatie Wat te doen bij bindingsangst
Léonie-esprit
9 11-05-2004 12:02
Liefde & Relatie Een verhaal. Ik ben verliefd zonder het te willen
GRRR
20 24-04-2003 16:52
Liefde & Relatie Bindingsangst...
*Sneeuwmuts*
42 04-03-2003 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.