Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2007, 22:06
koosje123
Avatar van koosje123
koosje123 is offline
hallo lieve iedereen !

heb even een vraagje !

ik heb erg last van stress, examenvrees en faal angst en ben vaak onrustig als ik een examen aan het maken ben.
Nou heb ik gehoord over een pil valeriaan, en heb hem ook vandaag gekocht, maar wil graag van jullie weten of jullie het wel eens gebruikt hebben en of het werkt !

heeft het ook bijwerkingen enzo?

alvast erg bedankt !

liefs, koosje
Advertentie
Oud 12-05-2007, 10:31
Verwijderd
Ik zou het nu gaan uittesten.

Dan weet je nu al wat voor een effect het op je heeft in plaats van net voor je wiskunde tentamen ;x.
Oud 12-05-2007, 10:34
Verwijderd
Je kunt er suf of slaperig van worden, vooral als de dosis te hoog is. Kijk goed in de bijsluiter wat de dosis moet zijn en hoe je het moet innemen. Als je klein en/of licht bent, kan het zijn dat je minder moet nemen dan de aanbevolen dosis, omdat je anders bijwerkingen krijgt. En het is hoe dan ook handig om het eerst een keertje te proberen als je gewoon thuis zit.
Oud 12-05-2007, 23:16
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
In de eerste en tweede toetsweek van dit jaar heb ik het regelmatig gebruikt, maar echt effect merken deed ik niet. In de derde toetsweek heb ik het daarom ook niet gebruikt en die week ging fantastisch (nou is het verband niet geheel duidelijk). Ik zit nu echt heel erg onstpannen voor mijn examens en ben ook niet van plan dit spul te gebruiken (ook geen andere middelen), omdat het voor me gevoel niet werkt en ik er blijkbaar makkelijk zonder kan.

Succes!
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 13-05-2007, 09:32
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Er bestaat ook zoiets als Bach rescue spray, iets homeopatisch, moet je maar even zoeken op internet.
Oud 14-05-2007, 10:29
miek-miekjuh
miek-miekjuh is offline
als je geloofd in valeriaan werkt het
Oud 14-05-2007, 15:33
marita444
marita444 is offline
Je moet valeriaan extra sterk nemen, want daar is een andere stof aan toegevoegd... de normale valeriaan werkt echt niet, veel te slap...

Valeriaan maakt je alleen wat rustiger, tenminste, dat staat op de verpakking... Als je het minimaal 2 uur voor het slapen inneemt, merk je het wel een klein beetje, anders niet... Maar je kan het iig gerust innemen, wees niet bang dat je tijdens je examen in slaap valt...
Oud 14-05-2007, 16:32
Verwijderd
En als je later tentamens hebt op een hbo of uni word je dan een valeriaan-addict? or what?
Oud 14-05-2007, 18:35
Pingu89
Pingu89 is offline
Van valeriaan heb ik gehoord dat het juist zo handig is omdat het geen bijwerkingen heeft en je er dus juist NIET suf van wordt en dat het goed is voor (rij)examens, als je zenuwappig bent.
Oud 14-05-2007, 18:37
Verwijderd
Valeriaan werkt rustgevend en kalmerend, en er staat toch heel duidelijk in de bijsluiter dat je er suf van kan worden als je teveel slikt.

Maar goed, zelf heb ik het bij mijn vwo-examens gebruikt (ik geloof alleen bij de eerste), maar ik had niet het idee dat het echt werkte.
Oud 14-05-2007, 19:55
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Russen zweren bij valeriaan, maar of het voor jouw werkt hangt af van je geloof erin.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 15-05-2007, 18:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Placebo?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 18-05-2007, 16:37
Pingu89
Pingu89 is offline
Dat het niet suf maakt; bron : http://www.bewustgezond.nl/alg/stres...FShUEAodSQuj2Q
Oud 18-05-2007, 17:07
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb het vandaag ook gehaald. Ben benieuwd.

Moet je het elke dag nemen ofzo? Want er staat 3 maal daags innemen. Werkt het anders niet?
Oud 19-05-2007, 09:38
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ga je later in je werk ook altijd valeriaan slikken als het wat drukker wordt?
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Oud 19-05-2007, 18:11
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
ik wordt er echt onnoemlijk slaperig van, niet prettig
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Oud 20-05-2007, 13:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 19-05-2007 @ 10:38 :
Ga je later in je werk ook altijd valeriaan slikken als het wat drukker wordt?
Lijkt me niet. Ik presteer doorgaans juist beter in drukke/spannende periodes, maar bij eindexamens speelt bij mij blijkbaar iets anders mee. Misschien omdat ik nooit heb gevoeld dat ik kan 'falen' als ik het niet goed doe en nu wel een beetje.
Oud 28-05-2007, 14:19
Caps
Caps is offline
Hoeveel uur voor de toets moet je ze pakken? ....
__________________
Falen = geen optie
Ads door Google
Oud 02-06-2007, 14:29
JasonLL
JasonLL is offline
zelf zweer ik sinds vlak voor mn rijexamen bij Passiflora. Das hetzelfde principe, bestaat ook vooral uit valeriaan, maar zitten ook nog een aantal andere dingen in (gewoon een random potje met 200 pillen van A. Vogel). Werkt voor mij erg goed, bij het rijexamen, de examens e.a.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Niet kunnen slapen/ niet uitrusten
elske_e
28 15-01-2006 03:18
Lichaam & Gezondheid valeriaan niet goed genoeg..
musicnote
3 28-09-2003 23:47
Lichaam & Gezondheid Valeriaan
musicnote
13 23-09-2003 07:59
Lichaam & Gezondheid Slaapprobleem...
Kreeziee85
42 12-05-2003 17:43
Psychologie valeriaan
mensje85
16 21-03-2003 09:47
Lichaam & Gezondheid niet kunnen slapen, moe
punkyfish
11 27-05-2002 08:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.