Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2009, 08:30
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik ben al een tijdje bezig met een verhaal, dat ik maar af en toe bijwerk. Ik wilde het eigenlijk altijd al aan iemand laten lezen, dus bij deze. Het gaat over een rondreizende bard (Eowom) die hoort over het Maanmannetje en op onderzoek uitgaat. Dit stuk gaat voornamelijk over een ander personage, maar dat moet ik nog uitwerken.
Het is wel een fragment middenin het verhaal, maar dit is het stuk waarmee ik dit verhaal begonnen ben.
Dit verhaal zal waarschijnlijk nooit afkomen, mijn probleem is namelijk dat ik vaak veel ideeen heb voor een verhaal, maar dat ik nooit echt goed van te voren kan verzinnen hoe het verhaal loopt. Bij dit verhaal is er ook nog niet echt een einde in zicht.

Maar goed, enjoy:

EDIT: Ik ontdek net dat de cursief gedrukte delen hier niet cursief zijn... ik zal het nog even proberen aan te passen.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 08:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2009, 13:19
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Reacties?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:10
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
We zijn niet zo snel op Letteren hoor. Allemaal oud volk Op het eerste gezicht kan ik in ieder geval zeggen dat ik blij ben dat je je bladveld redelijk hebt gebruikt.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 06:35
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik ben zeker de enige 15-jarige hier? xD

Maar goed, neem je tijd.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:37
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
geweldig idee voor een verhaal. Lees altijd je zinnen nog even na, desnoods hardop zodat je weet dat je geen woorden mist in je zinnen
Verder zou ik niet te vaak dialoog achter elkaar zitten. Dan wordt het een beetje verwarrend wie wat zegt.Verder doet het me om een of andere reden aan een kampvuurverhaal denken.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:18
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik vind het wel een interessant verhaal om te lezen. Erg interessant zelfs. Ik lees niet zo veel van dit soort boeken dus ik weet niet of dit een origineel verhaal is of niet, dat moet iemand anders maar vertellen. Maar je kunt wel goed schrijven en beschrijven.

O, ik vind het helemaal niet storend dat je in de dialogen van Bukan en Dukan niet precies weet wie wat zegt, omdat het toch niet zo veel uitmaakt. Maar als je wel belangrijke dialogen in je verhaal hebt, zou ik je aanbevelen om duidelijker te maken wie wat zegt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 10:41
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Bedankt voor de reacties!

En over die dialogen, daar hebben jullie inderdaad wel gelijk in. Ik zal er in het vervolg op letten.

Zoals ik al zei heb ik al meer van dit verhaal geschreven, dus ik zal later nog wel een paar stukken posten.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 23:36
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
De eerste twee alinea's vond ik niet erg interessant. Is het een fantasy-verhaal?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 14:15
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
De eerste twee alinea's vond ik niet erg interessant. Is het een fantasy-verhaal?
Jep. Maar zonder al te veel monsters en dergelijke.

Ik ben zelf trouwens ook ontevreden over de eerste alinea, maar die is er eigenlijk alleen om aan te geven waar hij zich nu bevindt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 12:56
HOI-hoi-HOI
Avatar van HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Het klinkt goed! En is Eowom een echte naam? Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar verder een leuk verhaal, doet mij ook een beetje aan een kampvuur-verhaal denken ;-D
__________________
ik ben serieus hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 10:48
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Uh, voor zover ik weet is Eowom geen echte naam.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 13:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Jep. Maar zonder al te veel monsters en dergelijke.

Ik ben zelf trouwens ook ontevreden over de eerste alinea, maar die is er eigenlijk alleen om aan te geven waar hij zich nu bevindt.
Eerste alinea's kun je beter gebruiken om interesse op te wekken.

En ik weet niet of je verhaal zich hier of op een andere planeet afspeelt, maar op aarde is de hemel in ieder geval nooit bloedrood.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waarmee of met wie associeer jij de forummer boven je?#3?
Bongalientje
500 05-08-2007 17:59
Levensbeschouwing & Filosofie Geen vliegtuig in Pentagon op 9/11?!
Hardst33lo
76 26-10-2004 18:22
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 22:21
De Kantine Reïncarnatie
Forumtalker
14 28-10-2002 18:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.