Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 12:07
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Dit is wat ik al een langere tijd een probleem mee heb.

Als ik met iemand praat en iemand maakt een verkeerde opmerking dan vat ik het verkeerd op waardoor ik boos word en dan word die andere ook weer boos.

Ik heb dit al meerdere keren mee gemaakt(het is btw alleen via internet)

dus ik vroeg me af waar door dit zou komen?


Regards.Deadlytown
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2010, 12:30
Verwijderd
pu·ber·teit de; v tijd van seksuele rijping tussen kinderjaren en volwassenheid
+
in·ter·net het; o wereldwijd computernetwerk dat het mogelijk maakt informatie te verspreiden of te zoeken en te e-mailen

in·ter·net het
=

dis·cus·sie de; v -s uitwisseling van gedachten, meningen: Ter ~ staan niet vaststaan, onderwerp van gedachtewisseling zijn
-
non-verbale communicatie
uitleg: Niet-gesproken communicatie; met gebruik van gebaren, mimiek, houding, beeldschrift enz. In plaats van spraak

Laatst gewijzigd op 30-09-2010 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 12:57
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
zou je het willen verduidelijken?
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 13:16
Verwijderd
Citaat:
dus ik vroeg me af waar door dit zou komen?
Het is heel eenvoudig; Je leest niet wat er staat en wil de eigenlijke uitleg niet horen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 13:43
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
dude die quote kwam van mn eerste post in deze topic.

en ik vroeg of ze het wou verduidelijken.

dan kom je met zo,n kansloos antwoord
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 13:55
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Je gaat nu alweer de fout in geloof ik: Je noemt iemand gelijk kansloos in plaats van iemand om uitleg of verduidelijking te vragen. Je gaat er gelijk vanuit dat iemand de pest aan je heeft en als je dat een tijd lang volhoud is dat uiteindelijk ook het geval.

Edit: Ja heel grappig, je post aanpassen.
__________________
Zeg maar Jan.

Laatst gewijzigd op 30-09-2010 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 14:25
Verwijderd
Wat mensen proberen te zeggen is dat communiceren via internet heel anders is dan bijvoorbeeld over de telefoon of in persoon. Hier op het forum moet je het hebben van tekst met af en toe wat smileys, aan de telefoon hoor je hoe iemand iets zegt, aan de stem kun je horen of iemand iets meent of niet. In persoon is nog veel completer; je hoort hoe iemand iets zegt en je ziet ook nog hoe hij kijkt en of hij bijvoorbeeld met zijn armen over elkaar zit of niet. Op het forum ontbreekt dat allemaal, en daardoor is het soms lastig om iemand goed te begrijpen; smileys kunnen dat wat verduidelijken. (Bijvoorbeeld het verschil tussen;'Nee, hou op! ' en 'Nee, hou op! ' , ter illustratie) Mja, je interpretatie van wat iemand hier post moet je dus baseren op bijvoorbeeld de context waarin het wordt geschreven, en als je niet zeker weet of iemand iets positief of negatief bedoelt, kun je misschien maar beter van positief uitgaan
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 14:55
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
hehe, dankje andijvie

Maar soms is dat erg lastig omdat het kans dat het vriendschap verknald word is groot,
dus ik vraag me af hoe ik dat kan oplossen.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Wat mensen proberen te zeggen is dat communiceren via internet heel anders is dan bijvoorbeeld over de telefoon of in persoon. Hier op het forum moet je het hebben van tekst met af en toe wat smileys, aan de telefoon hoor je hoe iemand iets zegt, aan de stem kun je horen of iemand iets meent of niet. In persoon is nog veel completer; je hoort hoe iemand iets zegt en je ziet ook nog hoe hij kijkt en of hij bijvoorbeeld met zijn armen over elkaar zit of niet. Op het forum ontbreekt dat allemaal, en daardoor is het soms lastig om iemand goed te begrijpen; smileys kunnen dat wat verduidelijken. (Bijvoorbeeld het verschil tussen;'Nee, hou op! ' en 'Nee, hou op! ' , ter illustratie) Mja, je interpretatie van wat iemand hier post moet je dus baseren op bijvoorbeeld de context waarin het wordt geschreven, en als je niet zeker weet of iemand iets positief of negatief bedoelt, kun je misschien maar beter van positief uitgaan
Dit is leuk en aardig maar het is niet de reden waarom TS dit probleem heeft. Zijn reactie op mijn reactie bewijst dat ik gelijk heb.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 15:10
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Dit is leuk en aardig maar het is niet de reden waarom TS dit probleem heeft. Zijn reactie op mijn reactie bewijst dat ik gelijk heb.
Eh ja en nee.


het is inderdaad niet de reden, er word wel gewoon normaal gereageerd ipv van wat jij deed.

dus mijn reactie op die van jou was duidelijk dat het nergens op sloeg
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 15:16
Verwijderd
De puberteit kan veroorzaken dat je nu sneller boos wordt dan je zou willen. Ik weet niet of je sport, maar dat is vaak wel een goed idee als je last hebt van snel boos worden, dan kun je je energie in sporten steken en heb je minder energie over om te besteden aan boos zijn. Verder gaat het ook vanzelf wel weer over, dus tot die tijd proberen jezelf in te houden als dat nodig is
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 15:43
Verwijderd
Zullen we eventjes lief blijven

En verder sluit ik mij aan bij Andijvie
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 15:44
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
De puberteit kan veroorzaken dat je nu sneller boos wordt dan je zou willen. Ik weet niet of je sport, maar dat is vaak wel een goed idee als je last hebt van snel boos worden, dan kun je je energie in sporten steken en heb je minder energie over om te besteden aan boos zijn. Verder gaat het ook vanzelf wel weer over, dus tot die tijd proberen jezelf in te houden als dat nodig is
Ik doe geen sport inderdaad.

maar het is erg lastig omdat onder controle te houden.
heb het al eerder geprobeerd om me in te houden, maar het werkte helaas niet.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 16:17
Verwijderd
Soms moet je het gewoon uitzitten... mijn broertje was een erg dwarse puber, en achteraf vertelde hij dat hij in die periode zich gewoon heel vaak boos voelde, bijna zonder reden, en dat uitte hij bij elke mogelijkheid die er was. Hij kon er toen ook niet veel aan doen, en het ging vanzelf over (gelukkig ).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 16:38
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Dan zal dat bij mij nu aangebroken zijn, denk ik,


dit ruineerd mn vriendschappen. daar voel ik me t nog rotst over.
__________________
http://adf.ly/otNx7

Laatst gewijzigd op 30-09-2010 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 20:16
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Internet!
Hoe vaak heb ik wel niet miscommunicaties gehad via internet, jeetjemina je wordt er helemaal gek van. Vooral via MSN en SMS is dat overigens erg verraderlijk. Probeer gewoon je contacten meer buiten internet voort te zetten, want in de tijd dat je MSN't kun je meestal ook gezellig naar elkaar toe gaan!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Dan zal dat bij mij nu aangebroken zijn, denk ik,


dit ruineerd mn vriendschappen. daar voel ik me t nog rotst over.
Als je er op internat last van hebt (via msn ofzo), dan werkt het misschien om gewoon niet enorm lang achter de pc te blijven zitten, maar bijvoorbeeld net zo lang tot je je boos voelt worden en dan even afkoelen door wat anders te gaan doen.

Als je er buiten internet om last van hebt, dan kun je misschien even weglopen als je denkt dat je echt heel boos gaat worden, of van onderwerp veranderen.

En sporten is wel echt goed hiertegen, kun je een beetje je testosteron kwijt

Ik raakte zelf altijd heel makkelijk enorm geirriteerd, van echt niets. Als iemand iets te hard ademde, was ik al helemaal verkrampt van irritatie. Heel vervelend, maar toen ik door had dat het door de puberteit kwam, kon ik er wel beter afstand van nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 23:41
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Tja dat is wel waar.

misschien proberen om er wat afstand te nemen,
en t ff laten rusten,

dank je voor jullie moeite en informatie
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2010, 17:35
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Na wat gelezen te hebben op t net,
kwam ik bij sociale fobie.

en t meeste kenmerken van sociale fobie komen over heen met mij.

bijv

bellen naar instanties of bedrijven
niet veel naar buiten durven( omdat mensen me miss inde gaten houden)
Moodswings


weten jullie misschien iets om dit probleem op te lossen?
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 17:40
Verwijderd
Als je in de puberteit zit, dan kan het daar gewoon een onderdeel van zijn en is het dus echt niets om je zorgen over te maken. Dan is stap 1 om het op te lossen ook; ga sporten, zoek een bijbaantje, dat soort dingen.
Mocht je er erg veel last van hebben en het idee hebben dat je hier zelf niet uit komt, dan is de huisarts de aangewezen persoon voor hulp. Je kan ook met een vertrouwenspersoon op school praten.
(En als je op internet gaat zoeken naar bepaalde aandoeningen, dan zul je vaak merken dat je best veel overeenkomsten vindt. Dus ga er niet zomaar van uit dat je die aandoening dan ook hebt, want een diagnose stellen kan echt alleen een arts.)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 17:43
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Het heeft niks met mn puberteit te maken.


als ik moet lopen van de bus halte naar huis, dan heb ik t gevoel als of ik moet janken,
en ik voel me dan in de gaten te houden.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Het heeft niks met mn puberteit te maken.


als ik moet lopen van de bus halte naar huis, dan heb ik t gevoel als of ik moet janken,
en ik voel me dan in de gaten te houden.
Dat kan echt nog steeds met de puberteit te maken hebben, hoor. Maar als je er zo'n last van hebt, dan is het een goed idee om er met iemand over te praten (ouders, huisarts, vertrouwenspersoon op school). Zelf moet je die stap zetten, dat kan niemand anders voor je doen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 20:50
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Dat kan echt nog steeds met de puberteit te maken hebben, hoor. Maar als je er zo'n last van hebt, dan is het een goed idee om er met iemand over te praten (ouders, huisarts, vertrouwenspersoon op school). Zelf moet je die stap zetten, dat kan niemand anders voor je doen.

naja dan moet dat maar he.

dank je voor je moeite
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten (KortVerhaal) Zonder Titel.
Miyumi
6 12-02-2012 15:38
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het Meisje
Ieke
0 31-01-2004 14:51
Algemene schoolzaken hoogbegaafdheid lastig op school?
Gevederde
24 23-10-2002 10:56
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.