Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2012, 19:12
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Waar kijk jij naar bij het doen van boodschappen?
Ik koop eigenlijk altijd biologische en fair trade producten al zijn die wat aan de dure kant.
Ik vroeg me af of jullie ook letten op bepaalde dingen, of alleen de prijs.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2012, 20:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik let altijd op kleurstoffen en prijs. Vaak let ik ook op vet/kcal/vezels. Wat betreft prijs koop ik graag het goedkoopste als dat volgens mijn standaard goed (genoeg) is, maar als dat niet zo is, betaal ik ook graag meer. Ik doe aan vlees-minderen, maar koop eigenlijk geen biologisch vlees ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 19:53
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
- Bij verse producten: de prijs en de houdbaarheidsdatum. Als de houdbaarheidsdatum ontbreekt; of 't product vers oogt.
- Bij houdbare producten: het prijsverschil tussen de verschillende mogelijkheden (A-merk vs huismerk) en de verschillende smaakvarianten.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 22:01
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Meestal de prijs maar ligt er soms ook aan de merk
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 22:08
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Het merk, liever A-merk dan een B-merk.
Bijvoorbeeld AH heeft haast voor ieder product zijn eigen versie en verpakking, deze pak ik eigelijk nooit omdat ik het idee heb dat ze kwalitatief minder smaken.. dus ga dan voor het orgineel.

Bij de pizza's heb je wel meerdere merken voor bijv. Mozarella en dan doe ik een kromme vergelijking.
Welke doos mij het meeste aanspreekt kies ik dan, en eventueel kijk ik naar het prijs.
Als ik veel geld bij heb dan zou ik ook best de duurste pizza kunnen kiezen omdat ik dan het idee heb dat die lekkerder smaakt terwijl dit niet altijd waar hoeft te zijn.

Heb ik weinig geld bij (meeste gevallen zo) dan koop ik meestal het goedkoopste en maakt de smaak mij niet zoveel uit, als het niet lekker is dan koop ik diezelfde product nooit meer.

Biologisch, ingredienten etc kijk ik nooit naar.
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 14:59
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik let op hoeveel troep erin zit (e-nummers, kleurstoffen etc) en op de prijs, en op versheid natuurlijk. Niet dat ik altijd biologisch koop ofzo, maar ik let er wel op en als de prijs niet teveel verschilt dan wel.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 15:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik let vooral op prijs maar ook op voedingswaarde. Ik kies bijvoorbeeld sneller voor een kookroom light dan voor een gewone kookroom ook al is die laatste iets goedkoper. Verder speelt ook mee of iets er lekker uitziet of niet en hoe groot/klein de verpakking is. Ik koop liever een kleinere verpakking voor iets meer geld dan een grote verpakking als ik weet dat ik niet veel nodig heb. Ik heb een hekel aan eten weggooien of pakjes die jarenlang in de kast staan en ik nooit gebruik. Bij groente, fruis, vlees, zuivel (verse producten) let ik vooral op houdbaarheidsdatum en zoek ik het product dat het langs houdbaar is en er het beste uitziet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 16:58
Verwijderd
Ik vermijd biologisch en kant-en-klaar.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 17:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik het liefst zo veel mogelijk vers en biologisch (mits het laatste niet al te duur is). Ook koop ik nooit voorgesneden groenten, want dat vind ik onzin En kant en kaar hoef ik ook niet, tenzij het om pizza gaat.
Verder heb ik van sommige producten graag het a-merk (bijvoorbeeld van ontbijtkoek) en maakt het me verder niet uit. De goedkope chocoladepasta vind ik bijvoorbeeld veel lekkerder dan die van een a-merk, en ook van chocola hoef ik geen Verkade te hebben, want die vind ik naar boter smaken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Hechten
hmm-hmm
2 13-05-2008 13:10
De Kantine Welk type ben jij?
Verwijderd
92 15-10-2007 15:14
Psychologie Waar ben je blij mee wat je van huis uit hebt meegekregen?
Daantje_0705
57 18-11-2005 16:06
Liefde & Relatie Waarde aan familie?
Mingster
57 26-06-2005 16:18
Liefde & Relatie Vreemdgaan, wat zou jij doen?
stepje2
23 22-10-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.