Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Wegwijzen & Voorstellen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2009, 14:16
Marco Egas
Marco Egas is offline
Ik ben Marco. Ik ben 18 jaar.
Ik wilde graag tandheelkunde gaan studeren.
Was decentraal geplaatst in Nijmegen met volgnummer 30 op 33 te vergeven plaatsen.
Helaas toch afgevallen. Vervolgens in lotingsklasse B (gemiddeld 7,7; beste van de school) deelgenomen aan de loting.
Vervolgens weer uitgeloot. Balen kreeg dit bericht door op dag van vertrek van mijn vakantie.
Ik kan met mijn broer een tandartsenpraktijk overnemen. Hij studeert tandheelkunde in Amsterdam. Hij heeft zich 3 jaren geleden via decentrale selectie in Amsterdam geplaatst. Hij is nu voor de vakantieperiode al klaar met zijn bachelor.
In Nijmegen was de decentrale selectie echt slecht. Kennelijk hebben ze daar een hekel aan mensen met een B-inslag. 1 practisch onderdeel + 2x een engelse tekst samenvatten in het nederlands. Mijn vraag is die decentrale selectie in Nijmegen altijd zo slecht?
Wat ik van mijn broer hoorde was deze in Amsterdam veel beter. Alleen dit jaar kon dat niet in Amsterdam bij de Acta. Ga het nu maar in Belgie proberen. Toelatingsexamen schijnt weer heel moeilijk te zijn. Gelukkig geen vertaaloefeningen vanuit het engels maar onderdelen die hout snijden en die goed aansluiten op mijn studierichtingen (NT & NG).
Als dat niet lukt dan maar een parkeerstudie of een jaar werken. Volgend jaar weer nieuwe kansen. Al zijn die in NL waarschijnlijk weer even klein. Over kenniseconomie gesproken, ze weten hier wel positieve studenten goed te demotiveren.
Wie heeft er nog meer meegedaan aan een decentrale selectie en hoe is jullie ervaring daarmee?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.