Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 14:59
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Ik las een bericht op msn.nl en vond het wel heel erg raar wat hier gebeurd is. Lees zelf maar

Rechter oordeelt over verwisseld sperma

LONDEN - Een zwarte man wiens sperma abuisievelijk werd gebruikt bij de bevruchting van een blanke vrouw is officieel de vader van haar kind, maar hij krijgt geen voogdij. Een rechtbank in Engeland heeft woensdag bepaald dat de tweeling met een gemengde huidskleur bij de moeder blijft en dat haar echtgenoot de tweeling kan adopteren.

Het juridische touwtrekken over de tweeling is ontstaan door een fout in een ziekenhuis in Leeds, waar sperma werd verwisseld. De moeder ontving niet het sperma van haar echtgenoot, maar van de zwarte, inmiddels legale, vader van de tweeling.

Het is de eerste zaak in zijn soort in Groot-Brittannië. De wet voorziet niet in de vergissing die in Leeds is gemaakt. De vader van een reageerbuisbaby is automatisch de echtgenoot van de moeder indien hij met de bevruchting heeft ingestemd.

Aangezien in deze zaak de echtgenoot nageslacht van zijn eigen sperma verwachtte, stelden advocaten dat hij niet instemde en dus de vader niet was. Dat is bevestigd door de rechters, maar de tweeling blijft bij de blanke moeder en haar echtgenoot. Het echtpaar gaat in beroep om allebei legaal ouder te kunnen worden.




Wat zou jij doen? Zou jij de voogdij van je kind met de natuurlijke vader willen delen? En wat zou jij doen als je de echte man van die vrouw was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 17:32
Quivarum
Quivarum is offline
Het gebeurd natuurlijk wel vaker dat de vader geen voogdij over zijn kinderen krijgt. Voor zover ik het in kan schatten is het het verstandigst om de kinderen bij de moeder te houden en ik kan het me levendig voorstellen dat die moeder niets met een wildvreemde te maken wil hebben. Het lijkt me daarom ook het beste om voor de wet haar echtgenoot gewoon vader te maken.

Ik snap overigens niet waarom dit allemaal via de rechter moet. De vergissing op zich is al erg genoeg. Was het niet handiger geweest om dit gewoon buiten de publiciteit te houden en de echtgenoot voor de wet gewoon vader te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.